- Katılım
- 11 Nisan 2022
- Mesajlar
- 1.369
- Emoji Skoru
- 1.077
- Puanlar
- 83
- Yaş
- 27
Merhabalar,
Çevremde pek yüksek lisans yapan yok maalesef o yüzden buradan konu açıp bilgi ve tavsiye alabileceğimi düşündüm. Yardımcı olabilirseniz çok mutlu olurum.
Şöyle ki lisans mezunu bir hemşireyim. İstanbul 'da üniversiteyi okumuştum. Çok yüksek veya çok düşük değildi not ortalamam, onur derecesi ile mezun oldum. O aralara çok problemli bir ailem vardı yoksa yüksek onuru falan da yapabilirdim ama olmadı. Lisansta derleme makale, araştırma makalesi yazmıştım, çevirdik yabancı bir dergide yayımlandı hatta. Tez hocam çok dedi yanımda devam et yüksek lisans öğrencilerimden daha iyisin falan diye ama ben bölümü pek sevmediğim için hep mezun olduktan sonra sevdiğim yeni bir bölümü okurum ona geçerim diye düşündüm ve hiç sıcak bakmadım bu teklife. Kpss çalışırken Ales 'e de girebilirdim mesela beş yıl puan korunuyor zaten ama orada bile bir salaklık yaptım sınava bile girmedim puanım yok o yüzden. Hatta araştırma yaparken o kadar çok yabancı kaynak taradım ki o ara dil sınavına girsem ondan bile belki elle tutulur bir puan alabilirdim. Neyse atanalı üç yıl oldu ama yeni bir lisans yok tabi ortada. Çünkü çalıştığım iş gerçekten çok yoğun. Hani diyorlar ya bir gün çalışıp üç gün yatıyorsunuz diye gerçekten öyle olmuyor. Yirmi dört saat hiç oturmadan çalıştığın oluyor mesela insan gerçekten günlerce kendine gelemiyor. Dolayısıyla üniversite sınavı için başvuru yapıyorum ama ders çalışamıyorum bilmiyorum belki tüm o konulara baştan başlamak gözümde büyüyor da olabilir belki ben de yetersiz olabilirim çünkü doktor falan olup bir taraftan hukuk okuyan insanlar dahi var hayatta. İkinci lisans olmuyorsa yüksek lisans deneyeyim bari diyorum. Çünkü nasıl anlatsam böyle oturunca da kendimi eğitim anlamında yetersiz kalıyormuşum gibi hissediyorum hani geçen sürede en azından açıktan bir bölüm daha bitirebilirdim o bile yok. Bir taraftan potansiyelimi de köreltmişim gibi geliyor. Nisan başvurularını bilmiyordum ama haziranda yine başvuru olacakmış Ales için. Şimdi ben ikinci Ales için şimdiden çalışmaya başlasam işten vakit buldukça sınavda bir şeyler yapabilir miyim? Puan yapmak çok zor mu? Yani iş gerçekten çok yoğun ama benim için burada zaman alan arkadaş çevrem pek yok. İş dışında uyumuş oluyorum uyanıksam da at binmeye, spora , yüzmeye falan gidiyorum onların üyeliklerini dondurabilirim belki. Onun dışında zorladım uykusuz kalıp ders çalıştım diyelim doğu illeri için benim alanımda alımlar ve yüksek lisans süreci nasıl oluyor acaba? Kabul edilsem işle birlikte götürmek çok zor olur mu? Ya da tezliye kabul edilmedim diyelim, tezsiz ile başlayıp sonra tezliye geçiş yapabilir miyim?
Süreci deneyimlemiş kişilerden tavsiye alabilirsem çok mutlu olurum. Şimdiden teşekkür ederim.
Çevremde pek yüksek lisans yapan yok maalesef o yüzden buradan konu açıp bilgi ve tavsiye alabileceğimi düşündüm. Yardımcı olabilirseniz çok mutlu olurum.
Şöyle ki lisans mezunu bir hemşireyim. İstanbul 'da üniversiteyi okumuştum. Çok yüksek veya çok düşük değildi not ortalamam, onur derecesi ile mezun oldum. O aralara çok problemli bir ailem vardı yoksa yüksek onuru falan da yapabilirdim ama olmadı. Lisansta derleme makale, araştırma makalesi yazmıştım, çevirdik yabancı bir dergide yayımlandı hatta. Tez hocam çok dedi yanımda devam et yüksek lisans öğrencilerimden daha iyisin falan diye ama ben bölümü pek sevmediğim için hep mezun olduktan sonra sevdiğim yeni bir bölümü okurum ona geçerim diye düşündüm ve hiç sıcak bakmadım bu teklife. Kpss çalışırken Ales 'e de girebilirdim mesela beş yıl puan korunuyor zaten ama orada bile bir salaklık yaptım sınava bile girmedim puanım yok o yüzden. Hatta araştırma yaparken o kadar çok yabancı kaynak taradım ki o ara dil sınavına girsem ondan bile belki elle tutulur bir puan alabilirdim. Neyse atanalı üç yıl oldu ama yeni bir lisans yok tabi ortada. Çünkü çalıştığım iş gerçekten çok yoğun. Hani diyorlar ya bir gün çalışıp üç gün yatıyorsunuz diye gerçekten öyle olmuyor. Yirmi dört saat hiç oturmadan çalıştığın oluyor mesela insan gerçekten günlerce kendine gelemiyor. Dolayısıyla üniversite sınavı için başvuru yapıyorum ama ders çalışamıyorum bilmiyorum belki tüm o konulara baştan başlamak gözümde büyüyor da olabilir belki ben de yetersiz olabilirim çünkü doktor falan olup bir taraftan hukuk okuyan insanlar dahi var hayatta. İkinci lisans olmuyorsa yüksek lisans deneyeyim bari diyorum. Çünkü nasıl anlatsam böyle oturunca da kendimi eğitim anlamında yetersiz kalıyormuşum gibi hissediyorum hani geçen sürede en azından açıktan bir bölüm daha bitirebilirdim o bile yok. Bir taraftan potansiyelimi de köreltmişim gibi geliyor. Nisan başvurularını bilmiyordum ama haziranda yine başvuru olacakmış Ales için. Şimdi ben ikinci Ales için şimdiden çalışmaya başlasam işten vakit buldukça sınavda bir şeyler yapabilir miyim? Puan yapmak çok zor mu? Yani iş gerçekten çok yoğun ama benim için burada zaman alan arkadaş çevrem pek yok. İş dışında uyumuş oluyorum uyanıksam da at binmeye, spora , yüzmeye falan gidiyorum onların üyeliklerini dondurabilirim belki. Onun dışında zorladım uykusuz kalıp ders çalıştım diyelim doğu illeri için benim alanımda alımlar ve yüksek lisans süreci nasıl oluyor acaba? Kabul edilsem işle birlikte götürmek çok zor olur mu? Ya da tezliye kabul edilmedim diyelim, tezsiz ile başlayıp sonra tezliye geçiş yapabilir miyim?
Süreci deneyimlemiş kişilerden tavsiye alabilirsem çok mutlu olurum. Şimdiden teşekkür ederim.