• Merhaba, Kadınlar Kulübü'ne ÜCRETSİZ üye olarak yorumlar ile katkıda bulunabilir veya aklınıza takılan soruları sorabilirsiniz.

Ales ve Yüksek Lisans Süreci Bilgi Verebilir misiniz?

mahh

Aktif Üye
Kayıtlı Üye
Katılım
11 Nisan 2022
Mesajlar
1.369
Emoji Skoru
1.077
Puanlar
83
Yaş
27
Merhabalar,
Çevremde pek yüksek lisans yapan yok maalesef o yüzden buradan konu açıp bilgi ve tavsiye alabileceğimi düşündüm. Yardımcı olabilirseniz çok mutlu olurum.
Şöyle ki lisans mezunu bir hemşireyim. İstanbul 'da üniversiteyi okumuştum. Çok yüksek veya çok düşük değildi not ortalamam, onur derecesi ile mezun oldum. O aralara çok problemli bir ailem vardı yoksa yüksek onuru falan da yapabilirdim ama olmadı. Lisansta derleme makale, araştırma makalesi yazmıştım, çevirdik yabancı bir dergide yayımlandı hatta. Tez hocam çok dedi yanımda devam et yüksek lisans öğrencilerimden daha iyisin falan diye ama ben bölümü pek sevmediğim için hep mezun olduktan sonra sevdiğim yeni bir bölümü okurum ona geçerim diye düşündüm ve hiç sıcak bakmadım bu teklife. Kpss çalışırken Ales 'e de girebilirdim mesela beş yıl puan korunuyor zaten ama orada bile bir salaklık yaptım sınava bile girmedim puanım yok o yüzden. Hatta araştırma yaparken o kadar çok yabancı kaynak taradım ki o ara dil sınavına girsem ondan bile belki elle tutulur bir puan alabilirdim. Neyse atanalı üç yıl oldu ama yeni bir lisans yok tabi ortada. Çünkü çalıştığım iş gerçekten çok yoğun. Hani diyorlar ya bir gün çalışıp üç gün yatıyorsunuz diye gerçekten öyle olmuyor. Yirmi dört saat hiç oturmadan çalıştığın oluyor mesela insan gerçekten günlerce kendine gelemiyor. Dolayısıyla üniversite sınavı için başvuru yapıyorum ama ders çalışamıyorum bilmiyorum belki tüm o konulara baştan başlamak gözümde büyüyor da olabilir belki ben de yetersiz olabilirim çünkü doktor falan olup bir taraftan hukuk okuyan insanlar dahi var hayatta. İkinci lisans olmuyorsa yüksek lisans deneyeyim bari diyorum. Çünkü nasıl anlatsam böyle oturunca da kendimi eğitim anlamında yetersiz kalıyormuşum gibi hissediyorum hani geçen sürede en azından açıktan bir bölüm daha bitirebilirdim o bile yok. Bir taraftan potansiyelimi de köreltmişim gibi geliyor. Nisan başvurularını bilmiyordum ama haziranda yine başvuru olacakmış Ales için. Şimdi ben ikinci Ales için şimdiden çalışmaya başlasam işten vakit buldukça sınavda bir şeyler yapabilir miyim? Puan yapmak çok zor mu? Yani iş gerçekten çok yoğun ama benim için burada zaman alan arkadaş çevrem pek yok. İş dışında uyumuş oluyorum uyanıksam da at binmeye, spora , yüzmeye falan gidiyorum onların üyeliklerini dondurabilirim belki. Onun dışında zorladım uykusuz kalıp ders çalıştım diyelim doğu illeri için benim alanımda alımlar ve yüksek lisans süreci nasıl oluyor acaba? Kabul edilsem işle birlikte götürmek çok zor olur mu? Ya da tezliye kabul edilmedim diyelim, tezsiz ile başlayıp sonra tezliye geçiş yapabilir miyim?
Süreci deneyimlemiş kişilerden tavsiye alabilirsem çok mutlu olurum. Şimdiden teşekkür ederim.
 
İkinci ales güze yetişmez
 
Bazı üniversiteler eğer yakın zamanda ALES açıklanacaksa lisansüstü başvuru tarihini uzatabiliyor. En kötü bahar döneminde yüksek lisansa başvurursunuz.

Tezsiz yüksek lisans derslerini tezlide saydırıp sadece tezi yapıp mezun olanlar da var. Her yerde bu var mı bilmiyorum.

ALES için de çalışılmaz genelde eğer temel varsa. Hızlıca bir konu anlatım özeti okuyup direkt denemeye geçebilirsiniz. Sorular zor değil, vakit yetmiyor. Deneme ve çıkmış sorularla elinizi hızlandırın. 70 almak kolay ki sanırım yl için 55 barajı var. KPSS kazanmışsınız, matematiğiniz iyidir diye düşünüyorum. 80 üstünü görürsünüz rahat.

Tezli yüksek lisansta (eskiden bazı yerlerde dil istenmezdi, sağlık bilimleri/lisansüstü eğitim enstitüsü sayfalarına bakın) yabancı dil de gerekiyor.

Sanki siz üniversite hastanesindeydiniz. Kendi kurumunuzda yapmayı da düşünebilirsiniz.
 
Torpilin varsa arş gör olursun yoksa yok keyfi yapacağım diyorsan başla ama boş heveslere kapılma
 
Bazı üniversiteler eğer yakın zamanda ALES açıklanacaksa lisansüstü başvuru tarihini uzatabiliyor. En kötü bahar döneminde yüksek lisansa başvurursunuz.

Tezsiz yüksek lisans derslerini tezlide saydırıp sadece tezi yapıp mezun olanlar da var. Her yerde bu var mı bilmiyorum.

ALES için de çalışılmaz genelde eğer temel varsa. Hızlıca bir konu anlatım özeti okuyup direkt denemeye geçebilirsiniz. Sorular zor değil, vakit yetmiyor. Deneme ve çıkmış sorularla elinizi hızlandırın. 70 almak kolay ki sanırım yl için 55 barajı var. KPSS kazanmışsınız, matematiğiniz iyidir diye düşünüyorum. 80 üstünü görürsünüz rahat.

Tezli yüksek lisansta (eskiden bazı yerlerde dil istenmezdi, sağlık bilimleri/lisansüstü eğitim enstitüsü sayfalarına bakın) yabancı dil de gerekiyor.

Sanki siz üniversite hastanesindeydiniz. Kendi kurumunuzda yapmayı da düşünebilirsiniz.
Teşekkür ederim çok güzel anlatmışsınız. Temelim vardı normalde ama işte dediğim gibi çok zaman geçti. Yine de mesela iyi bir anadolu lisesinde sayısalcıydım hani temelim öyle çok kötü değil bence ya da çalışsam yapabilirim diye düşünüyorum.
Şartları okudum çoğu yerde yabancı dil zorunlu değil ama puan varsa olursa yüzde yirmisi alınır diye yazıyor.
Kendi kurumun bir avantajı oluyor mu?
İstanbul olsa çok vakıf/devlet üniversitesi var. Burada alım çok olmuyor anladığım okuduğum kadarıyla küçük bir il çünkü o beni düşündürüyor.
 
Torpilin varsa arş gör olursun yoksa yok keyfi yapacağım diyorsan başla ama boş heveslere kapılma
En azından uzman hemşire olurum. En azından daha bilgili eğitimli biri olmuş olurum. Yoksa torpil olsa üniversite okumaya da gerek yok öyle bakarsak.
 
Teşekkür ederim çok güzel anlatmışsınız. Temelim vardı normalde ama işte dediğim gibi çok zaman geçti. Yine de mesela iyi bir anadolu lisesinde sayısalcıydım hani temelim öyle çok kötü değil bence ya da çalışsam yapabilirim diye düşünüyorum.
Şartları okudum çoğu yerde yabancı dil zorunlu değil ama puan varsa olursa yüzde yirmisi alınır diye yazıyor.
Kendi kurumun bir avantajı oluyor mu?
İstanbul olsa çok vakıf/devlet üniversitesi var. Burada alım çok olmuyor anladığım okuduğum kadarıyla küçük bir il çünkü o beni düşündürüyor.
ALES kolay. Son yıllarda içeriği daha çok, mantık sorularına döndü. Temel işlemler dışında problemlerin çokluğunu hatırlıyorum. En son 2 sene önce girdim sanırım. En fazla 2 çıkmış sınav çözebilmişimdir ama yüksek puan aldım.

Hemşireliğin ders dönemi varsa evet, avantajı olur. Başka ilde veya il içi başka kurum olursa izin almanız sıkıntı olabilir. Tez konunuza bağlı olarak da süreç değişir ama hasta verisi gerekiyor ise süreci takip etmeniz ve sürdürmeniz daha kolay olur. Hocaları daha iyi tanıdığınız için danışman seçiminiz daha yerinde olur.

Temel bilimlerdeydim ben. Başka yerlerde çalışan arkadaşlarım zorlanıyordu. Haftanın bir günü izin veriliyor vs.

Aynı kurumda memur olanlar da gelip derslere katılıp, labda deneylerini yapıp projelere daha rahat dahil olabiliyordu. Kurum içi olunca gidip gelmeler ve izinler daha kolay oluyor.

Başka yerde yapsanız üsleriniz sorun çıkarabilir. Lisansüstü eğitim almış birden fazla kişiye sorun (deneyimler farklı oluyor). Size çıkabilecek sorunları daha iyi söylerler.

Ar gör olmak isterseniz de deneyebilirsiniz. İlla torpilinizin olması gerekmiyor. O ortamı da yl yaparken deneyimleyip karar verirsiniz.
 
Ayrıca siz Malatya'da değil misiniz? Orası mı küçük il? 🙄 Koskoca İnönü ve Turgut Özal Üniversitesi var.
 
ALES kolay. Son yıllarda içeriği daha çok, mantık sorularına döndü. Temel işlemler dışında problemlerin çokluğunu hatırlıyorum. En son 2 sene önce girdim sanırım. En fazla 2 çıkmış sınav çözebilmişimdir ama yüksek puan aldım.

Hemşireliğin ders dönemi varsa evet, avantajı olur. Başka ilde veya il içi başka kurum olursa izin almanız sıkıntı olabilir. Tez konunuza bağlı olarak da süreç değişir ama hasta verisi gerekiyor ise süreci takip etmeniz ve sürdürmeniz daha kolay olur. Hocaları daha iyi tanıdığınız için danışman seçiminiz daha yerinde olur.

Temel bilimlerdeydim ben. Başka yerlerde çalışan arkadaşlarım zorlanıyordu. Haftanın bir günü izin veriliyor vs.

Aynı kurumda memur olanlar da gelip derslere katılıp, labda deneylerini yapıp projelere daha rahat dahil olabiliyordu. Kurum içi olunca gidip gelmeler ve izinler daha kolay oluyor.

Başka yerde yapsanız üsleriniz sorun çıkarabilir. Lisansüstü eğitim almış birden fazla kişiye sorun (deneyimler farklı oluyor). Size çıkabilecek sorunları daha iyi söylerler.

Ar gör olmak isterseniz de deneyebilirsiniz. İlla torpilinizin olması gerekmiyor. O ortamı da yl yaparken deneyimleyip karar verirsiniz.
Siz böyle anlatınca çok zor değilmiş gibi hissediyorum. Ama bilmiyorum gerçekten hemen bahar dönemi girebilecek kadar işlerim yolunda gidebilir mi?
Ortamı bilemem tabi ki ama dediğim gibi makale lisans öğrencisiyken yazmıştım hani o araştırma, veri toplama sürecini falan az çok biliyorum. Tercih etmek durumunda kalsam sahadan daha çok tercih ederim tabi ki.
 
Siz böyle anlatınca çok zor değilmiş gibi hissediyorum. Ama bilmiyorum gerçekten hemen bahar dönemi girebilecek kadar işlerim yolunda gidebilir mi?
Ortamı bilemem tabi ki ama dediğim gibi makale lisans öğrencisiyken yazmıştım hani o araştırma, veri toplama sürecini falan az çok biliyorum. Tercih etmek durumunda kalsam sahadan daha çok tercih ederim tabi ki.
Yüksek lisansta da fazla bir performans istenmiyor ama doktora bombastik.
 
Yüksek lisansta da fazla bir performans istenmiyor ama doktora bombastik.
Siz doktora sürecine geldiniz mi
Dediğim gibi akademiye geçmeyi başaramasam bile en azından uzman hemşire olmuş olurum diyorum. Bu şekilde ikinci lisans yok yüksek lisans yok kendimi eğitim konusunda ileri değil geriye düşüyormuşum gibi hissediyorum.
 
Siz doktora sürecine geldiniz mi
Bitti çok şükür. İçimden bir geçtiler pir geçtiler 🤣 Sağlık bilimlerindeydim.
Dediğim gibi akademiye geçmeyi başaramasam bile en azından uzman hemşire olmuş olurum diyorum. Bu şekilde ikinci lisans yok yüksek lisans yok kendimi eğitim konusunda ileri değil geriye düşüyormuşum gibi hissediyorum.
Kim ne derse desin, yl bir farkındalık oluşturuyor. Konular daha basit lisansa göre ama araştırmayı öğrenmek ve bir konu hakkında derinlere inmek bakış açısını genişletiyor.
 
Siz böyle anlatınca çok zor değilmiş gibi hissediyorum. Ama bilmiyorum gerçekten hemen bahar dönemi girebilecek kadar işlerim yolunda gidebilir mi?
Ortamı bilemem tabi ki ama dediğim gibi makale lisans öğrencisiyken yazmıştım hani o araştırma, veri toplama sürecini falan az çok biliyorum. Tercih etmek durumunda kalsam sahadan daha çok tercih ederim tabi ki.
ALES bir şey değil.

YL başvurusu için en kötü mülakata girip ortamı görürsünüz. Hocalarla tanışırsınız. Başvurmak bedava.

Özel öğrenci olarak da ders alabiliyorsunuz ayrıca. Her üniversitede olmayabilir. Ya o dönemin harcını ya da kredi başına harç ödüyorsunuz. Aldığınız dersleri üniversitenin belirlediği belli krediye kadar daha sonra saydırabiliyorsunuz. Olmadı güzde özel öğrenci olun ( Sanırım mülakat tarihinde kaydolunuyor, o da duyrulur duyuru sayfasında). Baharda girebilirseniz örgüne geçiş sağlarsınız.
 
ALES bir şey değil.

YL başvurusu için en kötü mülakata girip ortamı görürsünüz. Hocalarla tanışırsınız. Başvurmak bedava.

Özel öğrenci olarak da ders alabiliyorsunuz ayrıca. Her üniversitede olmayabilir. Ya o dönemin harcını ya da kredi başına harç ödüyorsunuz. Aldığınız dersleri üniversitenin belirlediği belli krediye kadar daha sonra saydırabiliyorsunuz. Olmadı güzde özel öğrenci olun ( Sanırım mülakat tarihinde kaydolunuyor, o da duyrulur duyuru sayfasında). Baharda girebilirseniz örgüne geçiş sağlarsınız.
Özel öğrenci dediğiniz nasıl oluyor hiç duymamıştım. Yani yüksek lisans öğrencisi olmayacağım ama ücret ödeyip dersleri alacağım sonra girersem saydıracağım mı?
Bir de bulunduğum bölge için sizce alımlar nasıl olur yani ben kılavuza falan bakıyorum çok alım olmuyor ama hemşireleri anatomiye falan da kabul ediyorlarmış.
 
Özel öğrenci dediğiniz nasıl oluyor hiç duymamıştım. Yani yüksek lisans öğrencisi olmayacağım ama ücret ödeyip dersleri alacağım sonra girersem saydıracağım mı?
Özel ve misafir öğrenci durumu var. Biri herhangi bir ünide eğitimine devam edenlerin farklı bir üniden ders alması, diğeri ise öğrenci kaydı olmayanların ders alması. Öğrenci olmayanlarınkine bazı okullar özel öğrenci diyor, bazısı misafir diyor. Siz ikisini de araştırın ya da en kolayı istediğiniz ana bilim sekreterliğine gidip sorun. Enstitü öğrenci işleri ile de tel veya mail ile iletişime geçebilirsiniz.

Aldığınız dersleri saydırabilirsiniz. Saydırma kriterleri kurumdan kuruma değişiyor.
Bir de bulunduğum bölge için sizce alımlar nasıl olur yani ben kılavuza falan bakıyorum çok alım olmuyor ama hemşireleri anatomiye falan da kabul ediyorlarmış.
Gün döneminde alım daha fazladır. Buna dikkat edin. Bir de İnönü'ye baktım da haftanın 2 günü gibi lab zorunluluğu koymuşlar. Çoğu yer böyle ise bulunduğunuz yerde yapmanız daha makul.

Histolojide köle arıyorlar 🤣 Bu koşulları belirtmeleri iyiymiş ama. Mülakatta bunu duymak afallatır insanı. Bizde de histolojideki gibiydi çoğu zaman, arada esnettiler.

Anatomi için şunu diyeyim. Ders anlatacak akademisyen açığı var. Deli gibi ilan açılıyor, etrafa haber salıyorlar saat başı ücret için ders anlatacak kimse var mı diye. www.ilan.gov.tr adresinde aratıp fikir edinebilirsiniz.
 
Özel ve misafir öğrenci durumu var. Biri herhangi bir ünide eğitimine devam edenlerin farklı bir üniden ders alması, diğeri ise öğrenci kaydı olmayanların ders alması. Öğrenci olmayanlarınkine bazı okullar özel öğrenci diyor, bazısı misafir diyor. Siz ikisini de araştırın ya da en kolayı istediğiniz ana bilim sekreterliğine gidip sorun. Enstitü öğrenci işleri ile de tel veya mail ile iletişime geçebilirsiniz.

Aldığınız dersleri saydırabilirsiniz. Saydırma kriterleri kurumdan kuruma değişiyor.

Gün döneminde alım daha fazladır. Buna dikkat edin. Bir de İnönü'ye baktım da haftanın 2 günü gibi lab zorunluluğu koymuşlar. Çoğu yer böyle ise bulunduğunuz yerde yapmanız daha makul.

Histolojide köle arıyorlar 🤣 Bu koşulları belirtmeleri iyiymiş ama. Mülakatta bunu duymak afallatır insanı. Bizde de histolojideki gibiydi çoğu zaman, arada esnettiler.

Anatomi için şunu diyeyim. Ders anlatacak akademisyen açığı var. Deli gibi ilan açılıyor, etrafa haber salıyorlar saat başı ücret için ders anlatacak kimse var mı diye. www.ilan.gov.tr adresinde aratıp fikir edinebilirsiniz.
Konuya yalnız siz yazdığınız için ve doktora yapmış olduğunuz için sizi çok sık boğaz ediyorum kusura bakmayın. Şimdi deneme çözmeye başlasam temmuzda ki sınav ile güz dönemine yetişmiş oluyorum değil mi? Peki Ales 'ten elle tutulur bir puan aldım diyelim mülakat kısmı çok zorlayıcı oluyor mu?
Anotomi, biyomedikal mühendisliği, biyomühendislik, fizyoloji, tıbbi biyokimya gibi bölümler için hemşirelik mezunlar da kabul edilir diyor. Teoride kabul ediliyor ama gerçekten kaç hemşire alınıyor bilmiyorum ama böyle hemşirelik dışına çıkmak eğer mümkün olursa tabi ki sizce avantajlı mı olur yoksa anlamsız mı?
 
Bana göre ALES'e 2 hafta, hadi en fazla 4 haftadan fazla çalışılmaz. Temel yoksa ayrı tabii.

Biyomedikal ve biyomühendislikten ders aldım. Mühendislik bilgisi de gerekiyor. Bilimsel hazırlık aldırtırlar bunun için. Lisanstan birkaç temel dersi almak zorunda kalıyorsunuz.

İki alanda da ilerleyebilirsiniz, sizi ilgilendiren kısımlar da var ama öncesinde ne yapmak istediğinize karar verin. Diyelim ki hastanın damar yolunu açmak büyük bir sıkıntı. Bunun için kolaylaştırıcı robotik sistem yapmak istiyorsunuz. Biyomedikal size uyar. Ameliyat esnasında değişen kan değerini transdermal olarak izlemek için giyilebilir teknolojiler, yara iyileştirici etkili yamalar vs çalışabilirsiniz. Biyomühendislik de çalışır bu konuları. İsterseniz biyoinformatik, genetik mühendisliğ hatta yeşil sentez çalışın. Şu anki iş hayatınızda işinize yaramayabilir, belki sektör değiştirirsiniz ileride.

Karışık oldu biraz. Tercih ederken bu kadar detaylı düşünen pek yoktur. Diyelim ki fizyolojide yl yaptınız ve sinirbilim çalıştınız. Doktora için mühendislikte nörodejeneratif hastalıklar için hızlı tanı kiti çalışabilirsiniz. Sağlık ve mühendislik bilgisine sahip olmak sizi üst seviyeye taşır.

Fizyoloji, tıbbi biyokimya gibi temel bilimler de şu anki işinizi yaparken hastalık süreçlerini daha iyi anlamada size yardımcı olur, daha bilinçli yaklaşırsınız sürece. İkisinin de ar gör alımları fena değil. Anatomi denince aklıma sadece kadavra geliyordu 🤣 Şu anda fark ettim ki anatomidekiler biyomedikal alanında da tez yapıyor. Temel bilimler de mühendislik alanında tez yapmaya başladı, mühendislik de temel bilime kayıyor arada. Ana bilim dalı dışında danışman hoca da seçin. Çalışma alanları artık çok çeşitli. Fizyolojide yapay zeka veya elektronik çalışana da denk gelebilirsiniz mesela.

Daha çok biyolojik işleyişi anlayayım diyorsanız temel tıp bilimlerini, ürün çıktısı için mühendisliği seçin.

Ben daha çok ders içeriğini sevdim diye tercihte bulunmuştum. İlerisini o kadar da düşünmemiştim. Bilmiyordum zaten. Lisans sonrası farklı alanları deneyimlemeye devam ediyorum. Çalışacak o kadar çok alan var ki...

Hemşirelik okumuşları; YÖK Akademik, üniversitelerin Avesis sayfaları ve LinkedIn ile aratıp CVsini inceleyin. Eğitim hayatına, çalışma alanlarına vs bakın. İlginizi çeken illa bir konu olur.
 
Back
X