• Merhaba, Kadınlar Kulübü'ne ÜCRETSİZ üye olarak yorumlar ile katkıda bulunabilir veya aklınıza takılan soruları sorabilirsiniz.

anneme karşı çektiğim vicdan azabı?

Durum
Mesaj gönderimine kapalı.

ruyalaralemindenbircicek

Popüler Üye
Kayıtlı Üye
Katılım
17 Aralık 2019
Mesajlar
566
Emoji Skoru
103
Puanlar
103
arkadaşlar merhaba şuan ikizlere hamileyim ve ufak bir kanama alanım olduğu için ailelerden yardım istemeye karar verdik doktor en azından 1 2 hafta dinlen yat demişti bende kayınvalidem ya da annemi çağırmaya karar verdim. bu arada dayımın eşi vefat ettiği için anneme biraz fazla yüklendi 3 ay önce vefat etti yengem ve 3 aydır annem dayımla ilgileniyor yemeğine temizliğine çocuğuna her şeyine koşuyor tek kız kardeşi annem değil diğer teyzelerimde var onlar mesafe olarak bi tık daha uzakta ama arabayla gidilecek mesafe yarım saat 40 dakika falan en büyük kızı da evli arada gelip gidiyor ama annem bayağı yoruldu misafir gelse annemi çağırıyor gel yanımda ol diye sürekli anneme yatmaya geliyor annem gidiyor dayıma sınır çizemediği için dayım bundan yüz buluyor..

annem 10 saat uzaklıkta kayınvalidem 2 saat uzaklıkta annemi aradım dedim durumu anlattım kayınvalidemi çağıracağım o daha yakın hem 1 2 hafta dedim annemde tamam sen çağır kayınvalideni o gelmezse gelirim dedi neyse kapattık bi süre sonra aradı ben gelirim kayınvalidene söyleme dedi bende tamam dedim bu arada annem dayımdan kaçmaya çalışıyordu kız kardeşim de demiş ki burada dayıma bakacağına git ablama bak hatta ramazanı da orada geçir demiş bu arada babamda ev tek kalmış oluyor bu durumda

neyse annem bize geleli 10 gün oldu riskim çok az doktorda hareket edebilirsin dedi annem ramazanı da burada geçirmeyi planlıyordu ama eşim oruç tutmuyor ve bunu ailelerden kimse de bilmiyor eşimin ailesi çok muhafazakar bizimkilerde biraz yanlış gözüyle bakıyor bu tür şeylere o yüzden şuan eşim muhtemelen rol yapacak ramazan için

annem arada lafını açıyor ramazanı geçiririm burada diye ama öyle kal diyemiyorum bir de hamileliğimin çok özel anları eşim rahat olamıyor bana yaklaşmakta o yüzden ama anneme kal demekte zorlandığım için vicdan azabı çekiyorum

bugün anneme anne tabi kal ramazanda hatta bana iyi geldi sağol her şeyimle ilgileniyorsun ama babam yalnız nasıl halledecek falan dedim ayrıca dayıma karşı sınır koyamıyorsun dedim senin de aile yaşantın var bütün hayatını dayıma göre şekillendiremezsin yemek yapar gönderirsin arada yemeğe çağırırsın ama hizmetçilik yerine geçiyor yaptığın buna sınır koymayıp kaçman daha mantıksız dedim annem sürekli rahatladım mahvettiler beni burada sana bakarım daha iyi falan diyor ama ben böyle kal diyemediğim için arada sesimi yükselttiğim daha çok vicdan azabı çekiyorum belki de hamilelikten dolayı çok hassasım bilmiyorum
bugünde annem madem iyisin bilet aliyim mi falan dedi ama ağzımı aramak için bende yok anne kal biraz daha dedim

biraz içimi dökmek istedim yanlış mi düşünüyorum ayıp mı ediyorum kendimi kötü evlat gibi hissediyorum ama bana sorulmadan plan yapılmasına da kızıyorum
 
Yani bilemiyorum ama 10 gündür sizdeymiş, ramazana 2 hafta var, ramazanda da kalacaksa yaklaşık 2 ay sizde kalmış olacak. 2 ay uzun süre misafirlik için eşiniz de zorlanır evet haklı. Ben kimsenin 2 ay bizde kalmasına tahammül edemezdim gibi.
 
Zor zamanda çağırmışsınız kadın gelmiş..demek kadının da planı bu süreci uzatıp dayının ondan medet ummasinin önüne geçmek, süreç uzayınca dayı çağırmayacak gibi düşünüyor olabilir..2 ay kalmış olacak totelde anneniz 2 ay gönlünü hoş tütün ne olacak, eşiniz de oruç tutmayacağını açıkça söylesin
 
öncelikle geçmiş olsun inşallak sağlıkla bebeğinizi kucağınıza almak nasip olsun diyeyim. Bence anneni çağırdıysanız öyle özel an yakınlaşma vs nasıl düşünüyorsunuz anlamadım yani zaten risklisiniz doktor yatın demiş ne yakınlaşması anneniz yanınızda azcık mıç mıç olmazsanız bir şey olmaz. madem rahatsız oluyorsunuz kadını neden çağırdınız çok ilginç yani. bana garip geldi. hep pastam dursun hem karnım doysun hesabı sizin ki
arada ses yükseltme vs olabilir belki hormonlardan bir şey diyemem ona. Ama rahatsızsanız gitsin kadına da yüklenmeyin yorulmuş kadıncağız zaten. yok dinlencim doktor kalkma dedi vs diyecekseniz de gülü seven dikenine katlanır. kalsın daha iyi yardım eder kadın. kocanızda tutmasın oruç yani kaç yaşında adam ondan mı çekiniyor ya. kaynananız gelse oruç mu tutacak eşiniz garip ne istediğinizi ben anlamadım
 
arkadaşlar merhaba şuan ikizlere hamileyim ve ufak bir kanama alanım olduğu için ailelerden yardım istemeye karar verdik doktor en azından 1 2 hafta dinlen yat demişti bende kayınvalidem ya da annemi çağırmaya karar verdim. bu arada dayımın eşi vefat ettiği için anneme biraz fazla yüklendi 3 ay önce vefat etti yengem ve 3 aydır annem dayımla ilgileniyor yemeğine temizliğine çocuğuna her şeyine koşuyor tek kız kardeşi annem değil diğer teyzelerimde var onlar mesafe olarak bi tık daha uzakta ama arabayla gidilecek mesafe yarım saat 40 dakika falan en büyük kızı da evli arada gelip gidiyor ama annem bayağı yoruldu misafir gelse annemi çağırıyor gel yanımda ol diye sürekli anneme yatmaya geliyor annem gidiyor dayıma sınır çizemediği için dayım bundan yüz buluyor..

annem 10 saat uzaklıkta kayınvalidem 2 saat uzaklıkta annemi aradım dedim durumu anlattım kayınvalidemi çağıracağım o daha yakın hem 1 2 hafta dedim annemde tamam sen çağır kayınvalideni o gelmezse gelirim dedi neyse kapattık bi süre sonra aradı ben gelirim kayınvalidene söyleme dedi bende tamam dedim bu arada annem dayımdan kaçmaya çalışıyordu kız kardeşim de demiş ki burada dayıma bakacağına git ablama bak hatta ramazanı da orada geçir demiş bu arada babamda ev tek kalmış oluyor bu durumda

neyse annem bize geleli 10 gün oldu riskim çok az doktorda hareket edebilirsin dedi annem ramazanı da burada geçirmeyi planlıyord ama eşim oruç tutmuyor ve bunu ailelerden kimse de bilmiyor eşimin ailesi çok muhafazakar bizimkilerde biraz yanlış gözüyle bakıyor bu tür şeylere o yüzden şuan eşim muhtemelen rol yapacak ramazan için


bugün anneme anne tabi kal ramazanda hatta bana iyi geldi sağol her şeyimle ilgileniyorsun ama babam yalnız nasıl halledecek falan dedim ayrıca dayıma karşı sınır koyamıyorsun dedim senin de aile yaşantın var bütün hayatını dayıma göre şekillendiremezsin yemek yapar gönderirsin arada yemeğe çağırırsın ama hizmetçilik yerine geçiyor yaptığın buna sınır koymayıp kaçman daha mantıksız dedim annem sürekli rahatladım mahvettiler beni burada sana bakarım daha iyi falan diyor ama ben sinir oluyorum annemin sınır koyamamsına hep ne yicek yemek seçiyor yemek beğenmiyor diye sızlanıyor

bugün biraz sinirlendim tartıştım sınır koyamadığı için hayır diyemediği için bende biraz sesimi yükselttim çok mu abarttım çok mu kızdım bilmiyorum ama annem sınır koymak istediğine koyar koyamadığından da kaçar bunu yaptığını da annem hiç ama hiç kabul etmez
Hem gitmesini isteyip hem de neden kal deyip duruyorsunuz. Tamam anne alalım biletini deseydiniz ya.
 
öncelikle geçmiş olsun inşallak sağlıkla bebeğinizi kucağınıza almak nasip olsun diyeyim. Bence anneni çağırdıysanız öyle özel an yakınlaşma vs nasıl düşünüyorsunuz anlamadım yani zaten risklisiniz doktor yatın demiş ne yakınlaşması anneniz yanınızda azcık mıç mıç olmazsanız bir şey olmaz. madem rahatsız oluyorsunuz kadını neden çağırdınız çok ilginç yani. bana garip geldi. hep pastam dursun hem karnım doysun hesabı sizin ki
arada ses yükseltme vs olabilir belki hormonlardan bir şey diyemem ona. Ama rahatsızsanız gitsin kadına da yüklenmeyin yorulmuş kadıncağız zaten. yok dinlencim doktor kalkma dedi vs diyecekseniz de gülü seven dikenine katlanır. kalsın daha iyi yardım eder kadın. kocanızda tutmasın oruç yani kaç yaşında adam ondan mı çekiniyor ya. kaynananız gelse oruç mu tutacak eşiniz garip ne istediğinizi ben anlamadım
yok ben anneme yüklenmiyorum elimden geldiğince yaptırmamaya çalışıyorum bişey zaten kıyamıyorum ki
 
öncelikle geçmiş olsun inşallak sağlıkla bebeğinizi kucağınıza almak nasip olsun diyeyim. Bence anneni çağırdıysanız öyle özel an yakınlaşma vs nasıl düşünüyorsunuz anlamadım yani zaten risklisiniz doktor yatın demiş ne yakınlaşması anneniz yanınızda azcık mıç mıç olmazsanız bir şey olmaz. madem rahatsız oluyorsunuz kadını neden çağırdınız çok ilginç yani. bana garip geldi. hep pastam dursun hem karnım doysun hesabı sizin ki
arada ses yükseltme vs olabilir belki hormonlardan bir şey diyemem ona. Ama rahatsızsanız gitsin kadına da yüklenmeyin yorulmuş kadıncağız zaten. yok dinlencim doktor kalkma dedi vs diyecekseniz de gülü seven dikenine katlanır. kalsın daha iyi yardım eder kadın. kocanızda tutmasın oruç yani kaç yaşında adam ondan mı çekiniyor ya. kaynananız gelse oruç mu tutacak eşiniz garip ne istediğinizi ben anlamadım
yok yakınlaşma derken o anlamda değil doktor 1 2 hafta dedi zaten ramazanda biz başbaşa oluruz diye planlamıştık tabi li annem bana yük değil
 
arkadaşlar merhaba şuan ikizlere hamileyim ve ufak bir kanama alanım olduğu için ailelerden yardım istemeye karar verdik doktor en azından 1 2 hafta dinlen yat demişti bende kayınvalidem ya da annemi çağırmaya karar verdim. bu arada dayımın eşi vefat ettiği için anneme biraz fazla yüklendi 3 ay önce vefat etti yengem ve 3 aydır annem dayımla ilgileniyor yemeğine temizliğine çocuğuna her şeyine koşuyor tek kız kardeşi annem değil diğer teyzelerimde var onlar mesafe olarak bi tık daha uzakta ama arabayla gidilecek mesafe yarım saat 40 dakika falan en büyük kızı da evli arada gelip gidiyor ama annem bayağı yoruldu misafir gelse annemi çağırıyor gel yanımda ol diye sürekli anneme yatmaya geliyor annem gidiyor dayıma sınır çizemediği için dayım bundan yüz buluyor..

annem 10 saat uzaklıkta kayınvalidem 2 saat uzaklıkta annemi aradım dedim durumu anlattım kayınvalidemi çağıracağım o daha yakın hem 1 2 hafta dedim annemde tamam sen çağır kayınvalideni o gelmezse gelirim dedi neyse kapattık bi süre sonra aradı ben gelirim kayınvalidene söyleme dedi bende tamam dedim bu arada annem dayımdan kaçmaya çalışıyordu kız kardeşim de demiş ki burada dayıma bakacağına git ablama bak hatta ramazanı da orada geçir demiş bu arada babamda ev tek kalmış oluyor bu durumda

neyse annem bize geleli 10 gün oldu riskim çok az doktorda hareket edebilirsin dedi annem ramazanı da burada geçirmeyi planlıyord ama eşim oruç tutmuyor ve bunu ailelerden kimse de bilmiyor eşimin ailesi çok muhafazakar bizimkilerde biraz yanlış gözüyle bakıyor bu tür şeylere o yüzden şuan eşim muhtemelen rol yapacak ramazan için


bugün anneme anne tabi kal ramazanda hatta bana iyi geldi sağol her şeyimle ilgileniyorsun ama babam yalnız nasıl halledecek falan dedim ayrıca dayıma karşı sınır koyamıyorsun dedim senin de aile yaşantın var bütün hayatını dayıma göre şekillendiremezsin yemek yapar gönderirsin arada yemeğe çağırırsın ama hizmetçilik yerine geçiyor yaptığın buna sınır koymayıp kaçman daha mantıksız dedim annem sürekli rahatladım mahvettiler beni burada sana bakarım daha iyi falan diyor ama ben sinir oluyorum annemin sınır koyamamsına hep ne yicek yemek seçiyor yemek beğenmiyor diye sızlanıyor

bugün biraz sinirlendim tartıştım sınır koyamadığı için hayır diyemediği için bende biraz sesimi yükselttim çok mu abarttım çok mu kızdım bilmiyorum ama annem sınır koymak istediğine koyar koyamadığından da kaçar bunu yaptığını da annem hiç ama hiç kabul etmez
Sen niye kızıyorsun ki sınır koymak isterse koyar zaten hamilesin sinir stres iyi değil
 
Hem gitmesini isteyip hem de neden kal deyip duruyorsunuz. Tamam anne alalım biletini deseydiniz ya.
ya ben 1 ay kalır annem diye düşünmüştüm ramazanı da burada geçirirse eşimde oruç tutmuyor ne yaparız diye düşündüm söyleyemiyor çekindim biraz
 
Hem gitmesini isteyip hem de neden kal deyip duruyorsunuz. Tamam anne alalım biletini deseydiniz ya.
ben annemin hemen gitmesini istemiyorum ki ramazanda napıcaz diye düşündüm babamı da düşündüm zaten ramazana 2 hafta var 2 hafta daha kalır benimle diye düşündüm
 
yok ben anneme yüklenmiyorum elimden geldiğince yaptırmamaya çalışıyorum bişey zaten kıyamıyorum ki
iş yaptırmak anlamında yüklenmekten bahsetmedim ramazanda gitmesini istiyorusunu ama kalmak istiyor ya, siz git diyemiyor da bunun duygusal yükünü çekiyorsunuz ya haaah onun için duygusal olarak yüklenmeyin terse davranmayın anlamında kadın size yardım etmeye gelmiş. rahat edin diye gelmiş. önünüzde bi ton ramazan var eşinizle geçireceğiniz bu ramazan anneniz olsun yanınızda ne olur sanki. kadın zaten yorulmuş kim gel dese oraya gidiyoru valla ben üzüldüm kadına bırakın rahat etmiş kalsın yanınızda...
 
iş yaptırmak anlamında yüklenmekten bahsetmedim ramazanda gitmesini istiyorusunu ama kalmak istiyor ya, siz git diyemiyor da bunun duygusal yükünü çekiyorsunuz ya haaah onun için duygusal olarak yüklenmeyin terse davranmayın anlamında kadın size yardım etmeye gelmiş. rahat edin diye gelmiş. önünüzde bi ton ramazan var eşinizle geçireceğiniz bu ramazan anneniz olsun yanınızda ne olur sanki. kadın zaten yorulmuş kim gel dese oraya gidiyoru valla ben üzüldüm kadına bırakın rahat etmiş kalsın yanınızda...
evet haklısınız sanırım düşüncesizlil ettim aslında çok yüklenmedim yani dayıma çok sinirlendiğim için annem yüz veriyor diye biraz kızdım ama vicdan azabı çektim deli gibi özür diledim
 
ben annemin hemen gitmesini istemiyorum ki ramazanda napıcaz diye düşündüm babamı da düşündüm zaten ramazana 2 hafta var 2 hafta daha kalır benimle diye düşündüm
babanıza bir şey olmaz hem daha iyi anneniz olmayınca daha kıymetli olur kıymetini anlar. benim babam annem eve 40 gün gitmeyince baktı daha da gelmeyecek ben bırakmıyorum hastenelik olmuştu hahahaha şaka bir yana annemi uzun süre bana yollamadı sen gidince geri yollamıyorlar diye. çocuğun olunca asıl o zaman anlıyorsun annenin kıymetini. tam annelik duygusu girince kalbine ozaman anneni daha iyi anlıyorsun. hem çocuktan bunalacağın zamanların da olacak o zaman annen en iyi yardımcın oluyor. Allah bütün annelerimize can sağılığı versin
 
babanıza bir şey olmaz hem daha iyi anneniz olmayınca daha kıymetli olur kıymetini anlar. benim babam annem eve 40 gün gitmeyince baktı daha da gelmeyecek ben bırakmıyorum hastenelik olmuştu hahahaha şaka bir yana annemi uzun süre bana yollamadı sen gidince geri yollamıyorlar diye. çocuğun olunca asıl o zaman anlıyorsun annenin kıymetini. tam annelik duygusu girince kalbine ozaman anneni daha iyi anlıyorsun. hem çocuktan bunalacağın zamanların da olacak o zaman annen en iyi yardımcın oluyor. Allah bütün annelerimize can sağılığı versin
ya aslında annemle çocukluktan beri duygusal olarak bağ kuramadık çok fazla travmalarım ve ilgilisin sevgisiz hor görülen bir çocuk olarak büyüdüm buna rağmen anneme hala kıyamıyorum en ufak sesim yükselse çok üzülüyorum kendimi ağlarken buluyorum
 
Risk yoksa 2 ay misafirlik için çok
doktor bakıma ihtiyacın yok dedi git diyemem tabi gitsin de diyemiyorum şuan zaten 2 hafta sonra randevum var kalsa kontrole beraber gitsek daha iyi olur sevinirim torunlarını görmesine ama ramazanda napıcaz bilmiyorum artık söyleriz eşimin oruç tutmadığını artık
 
şimdi hormonlarınızda çok aktif benim annem yanıma doğum için gelirken onunla konuşma yaptım( bunu hamileyken bi arkadaşım böyle bir konuşma yapmam gerektiğini öğütlemişti iyi ki de demiş) hormonlardan sesin yükselir kızarsın saçma olduğunu sonradan anlarsın ama iş işten geçer. bunun için bence şimdiden konuş onunla ben normal bir dönemde değilim benim dediklerimi duyma kırılma vs diye . Ama bu konuşmaya güvenipte kadına ses yükseltmeyin siz yine de.
 
şimdi hormonlarınızda çok aktif benim annem yanıma doğum için gelirken onunla konuşma yaptım( bunu hamileyken bi arkadaşım böyle bir konuşma yapmam gerektiğini öğütlemişti iyi ki de demiş) hormonlardan sesin yükselir kızarsın saçma olduğunu sonradan anlarsın ama iş işten geçer. bunun için bence şimdiden konuş onunla ben normal bir dönemde değilim benim dediklerimi duyma kırılma vs diye . Ama bu konuşmaya güvenipte kadına ses yükseltmeyin siz yine de.
yok tabi ses yükseltince annem beni takmadı hatta aman yapamadım işte dedi tınlamadı amaben yine de özür diledim dayıma sinirimden böyleyim dedim sende sınır koyamayınca sana birazcık yükseldim dedim aman yok idare etcez seni bi süre artık dedi ☺️
 
doktor bakıma ihtiyacın yok dedi git diyemem tabi gitsin de diyemiyorum şuan zaten 2 hafta sonra randevum var kalsa kontrole beraber gitsek daha iyi olur sevinirim torunlarını görmesine ama ramazanda napıcaz bilmiyorum artık söyleriz eşimin oruç tutmadığını artık
Ya kocaman çocuk sahibi olacak yetişkinlersiniz artık kime ne yani kimin oruç tutup tutmadığından.

Eşimin oruç tutmadığı ortaya çıkacak diye niye kıvranıyorsunuz bu kadar.
 
Durum
Mesaj gönderimine kapalı.
Back
X