Merhaba
7 senelik evliyim. Eşimin babası 4 sene önce vefat etti annesinin bir evi yoktu. 2 senedir bizimle yaşıyordu çocuğumuza bakıyordu. Sürekli laf sokmalar,özel alan bırakmamalar, sürekli oğluna yaranmaya çalışmalar, akşam olduğunda bile eşimle beni başbaşa bırakmayıp gece yarılarına kadar oğluyla çay keyfi yapmalar, yaptığım yemeği yememeler vs vs sonucunda patlama yaşadım ve eşimle kavga ettik. Valizini topladı annesiyle birlikte gitti ben eşime git dedim daha doğrusu.( kendsi her kavgada boşanma lafını ağzına alan biri en son tak etti bana da)
Şimdi eşim bana beni tercih yapmak zorunda bıraktın ben de annemi seçtim diyor. Ben annemle başka eve çıkacağım diyor. Halbuki ben bu teklifi en başından beri annesi için yaptım kabul etmedi. Annene yakınlarda bir ev tutalım kardeşin de maddi destekte bulunur ,ev üstüne ev olmaz dedim. Kestirip attı. "Annesini evine sığdıramadı " derlermiş.
Eltim ve eşi kayınvalidemi evlerine davet dahi etmiyor. Eşim annesi gelmeden önce bana annem haftasonları kardeşime gider yalnız kalırız diyordu....
Annesi dışında da problemlerimiz var. Saygı,değer görmediğimi düşünüyorum. İltifat yok güzel söz yok gönül alma naz çekme yok. Ev işlerine yardım etme yok. Ben çalışıyorum.
Çok sabrettim ama yine ara ara vicdan yapıyorum ben kötü bir insan ,eş miyim diye...
Güncelleme: Konuştuk eşimle. Ben düzeleceğim söz veriyorum ama anneme git diyemem bizimle yaşasın diyor. Ev tutma fikrine asla cazip bakmıyor öyle bir durumda kahrından ölürmüş annesi. Ne istersen yaparım vs vs he dersen yarın annemi alıp geleyim yoksa dönülmez bir yola gireriz, diyor...
1 sene 2 sene 5 sene değil ki Allah ömür verdikçe birlikte mi yaşayacağız. Benim çekirdek ailemle birlikte yaşamak istemem suç mu şımarıklık mı ya. Kadının evinin olmaması da benim suçum mu. Ya da bir kızı olsaydı onda kalırdı belki. Eşim Kendimi suçlu hissettiriyor. Annesi de hiç demiyor ki oğlum sorun benle alakalı mı , nasıl yapalım, böyle de olmuyor..
Açık konuşmak gerekirse, en başta birlikte yaşamayı kabul etmeniz süreci bugüne getirmiş. Çünkü bir kere o düzen kurulunca, sonradan “artık ayrı yaşayalım” demek karşı tarafta reddedilme gibi algılanır Kayınvalidenizinde kendi perspektifinden size dair kırgınlıkları olabilir bunu içine atmış ve zamanla farklı şekillerde yansıtıyor olabilir. Çevre baskısını ve erkeklerin bu durumu da sindirmeyeceği açık kabul edelim sevdiği kadınlar arasında kalmak zor.
Ama bu şu gerçeği değiştirmiyor: Hiç kimse evliliğinde kendi alanından vazgeçmek zorunda değil. Aynı evde yaşamak istememek bencillik değil, en temel sınırdır.
Ben de benzer süreçlerden geçtim. Eşimle birbirimizi sevmemize rağmen, aile ve sınır konuları yüzünden çok yıprandık. Özellikle son 4 aydır lohusalık döneminde eşimin annesi tek yaşıyor ve sigara bağımlısı bzişn evde balkonda içiyor diye yıllardır bitmeyen bir problem var zatürre falan oluyor sürekli

Sonra da fark ettim ki bir kumam var ve manüpüle ediyor sürekli bizi hem psikolojik olarak hem bedensel olarak rahatsızlıkları bitmiyor ve bitmeyen bir magduriyet yalnız büyütmüş eşim ve abisini vs vs bizim konu uzar gider ama hamile iken dahi kavga ettik ve en son lohusa iken içinde birktirdiklerim öyle bir patladı ki hâlâ etkisi süren bir meseleye dönüştü. O süreç bana şunu çok net öğretti: Başta konulmayan sınırlar, ileride çok daha sert ve kırıcı şekilde konuluyor.
Ben kendi adıma çok net bir çizgi çektim: O kavgadan sonra asla yüzünü bile görmek istemiyorum ama sürekli eşimle aramızda soruna sebep oluyor ama aynı zamanda bebeğimiz var ve sürekli konuşup pozitif bir ortam sağlıyoruz başarabilecek miyim bilmiyorum elimde çok çaresiz kalıyor elbette ama başka kimse yok destek olacak kadın teflon tava gibi yine sohbet muhabbet etmek istiyor sonra bakıyorum hırsını alamıyor kavga çıkarıyor....
Sizin durumunuzda da eşinizin söylediği gibi bir “tercih” meselesi yok aslında. Siz annesini hayatından çıkarmasını istemiyorsunuz, sadece sağlıklı bir düzen istiyorsunuz. Ama eşiniz bunu bir güç savaşına çeviriyor ve “ya böyle ya hiç” diyor. Bu da çözüm değil, dayatma.
Şunu net söylemeniz gerekiyor:Aynı evde yaşamayı kabul etmiyorum. Bu benim sınırım. Ama annesine destek olunmasına karşı değilim, birlikte çözüm bulabiliriz.
Eğer bu noktada hâlâ sizi anlamıyorsa, mesele zaten sadece kayınvalide değil. Evliliğin içinde saygı, denge ve ortak karar eksikliği var demektir.
Ortak bir konuşma yapılacaksa da bu, sizi ikna etmek için değil, çözüm üretmek için olmalı. Gerekirse bir uzman ya da aile büyüğü eşliğinde konuşulabilir ama sizin sınırınız tartışmaya açık bir konu gibi sunulmamalı.Ayrıca bu konuşma esnasında kavga etmekten haklılık savaşından kaçının sizin amacınız karşı tarafın ne kadar kötü olduğunu ispat etmek değil unutmayın saygıyla ve incitmeden konuşun tek bir hatanız sizi suçlu konumuna düşürür. Manüpüle olmayıjn. Sürdürülebilir olmadığını unutmayın ve unutturmayın.
Son olarak şunu unutmayın:Kendi çekirdek ailenizle ayrı bir düzen kurmak istemek ne suç ne şımarıklık. Ama bu sınırı başkası sizin yerinize korumaz, sizin net olmanız gerekir.