• Merhaba, Kadınlar Kulübü'ne ÜCRETSİZ üye olarak yorumlar ile katkıda bulunabilir veya aklınıza takılan soruları sorabilirsiniz.

Annemin sınır koymayı bilmemesi

leylosvemecnun

Son günüme kadar, kalp durana kadar❤
Kayıtlı Üye
Katılım
24 Aralık 2014
Mesajlar
5.767
Emoji Skoru
7.958
Puanlar
398
Çocukluğum çocuk aklımla bile anneme sınır koymasi gerektiğini anlatmaya calışmakla geçti.Annem ve babam aynı mahallenin çocuklarıymış evlenmişler annem babamın ailesinden çok cekti babam arsa aldı anneannemle ayni sokakta evimiz oldu yaklasık 24 yıldır falan orada oturuyorlar.Annemin ailesi gercekten evlatlarina düskün bir aile idi ama anneannem evlatlarina düskünlük adı altinda hep annemi kullandi belki yetisme tarzi öyleydi bunu kullanmak olarak görmedi bilmiyorum.Cocuklugumdan beri bir misafir gelir hemen arardi annemi hadi gel.Bir is yapilacak hadi gel ev tadilat olacak temizlik yap bayram geldi temizlik yap.
Baban bu isin neresinde diyeceksiniz babam yapı olarak zaten sakin biridir dedemin de bize cok iyiligi dokundugu icin bu sınır koymamazlıga ses edemedi.Kardesimle ikimiz anneme hep sitem ederdik büyüdükce biz sınir koymaya basladık bize ne misafir geldiyse her misafirde gitmek zorunda miyiz her islerine kosmak zorunda degiliz sıkıldık artik diye.Hele ben kiz cocugu oldugum icin anneannem falan hemen sen gel bardak hazirla sunu yap bunu yap diye baslardi.Annem bir seyleri icine ata ata migren hastasi oldu ilerledi epilepsi ataklari gecirmeye basladi biraz olsun kendini cekti.Ben evlenene kadar iyi kötü bu böyle devam etti annem zaten her isine can hıras kostuğu icin anneannem kansere yakalandiginda da 8 cocugunun icinde hic biri annem kadar dert etmedi annem bakti aylarca nakil beklediler hastanelerde kostular cok sükür iyilesti anneannem böyle yazdigim icin de utaniyorum anneannem muhtesem bir insan gercekten cok seviyorum ama koyulan sınıra saygi duymuyor.Dedem vefat etti bir kac yıl önce.

Ben ne zaman anneme gitsem zaten sabah aksam annemi yokladigi icin geliyor konusmamis olsalar bile pencereden bakinca benim arabami görüyor geldigimi anliyor bir sekilde ve ben evime dönene kadar gitmiyor dayimla birlikte oturuyorlar dayim isten geliyor yemek yiyecek mesela 5 yasinda cocuga davrandigi gibi davrandigi icin kendi karnini doyuramiyor, annem burada nasilsa diyip o da annemlere geliyor.
Cocuklarimla bunalmis bir sekilde gidiyorum az biraz kafami dinlemek icin haftaici okul oldugu icin haftasonlari gidiyorum normalde anneannemin cocuklari da haftasonu annelerini görmeye geliyorlar ama anneannem sürekli annemlerde oldugu icin haliyle onlar da anneme geliyorlar.Hani ben evde durayim benim de cocuklarim gelir demiyor yemesi icmesi tatlisi meyvesi hepsi annemde.Ben ablandayim siz de buraya gelin diye.cagiriyor zaten.
Annem mutfaktan cikamiyor anne kiz dertlesip sohbet etmek istiyoruz ama mümkünati yok.Babam da bu sefer senin annen bizden cikmiyor o zaman benim annem de gelir yarisina girip babaannemi de alip getiriyor.Gitmesem gelmedin cocuklari özledik diye aliniyorlar.Gitsem kafam kazan gibi geri dönüyorum.Nasil cözebilirim bu durumu ? Bazen söylüyorum kafa dinlemeye geldim diye anneme sınır koy artik diyorum gelene kapı mi kapatayim ne yapayim ben de memnun degilim diyor bugün var yarin yok diyor vicdanima oynuyor ama ben de haksız miyim sadece ailemle oturmak istemekte ?
 
Anne babanız size gelse olmaz mı? Senelerdir iç içe yaşamışlar bu saatten sonra diğer tarafın düzeleceğini sanmam en mantıklı çözüm ailenizin size gelmesi sanki bu durumda.
Bize de geliyorlar zaten sık sık ama ben de az mekan degisikligi istiyorum mahalleden eski arkadaslarimi görüyorum falan
 
Annen mi şikayetçi senmi oda önemli annen istemiyorsa kızım geldiğinde gelmeyin desin
O da bunaldi bu durumdan ama annem bugün var yari yok idare etmek zorundayim gözüyle bakiyor.Tamam annen bugün var yarin yok ama kardeslerine varana kadar da hic mutfaktan cikmayasiya doyurmak zorunda degilsin yani
 
Bize de geliyorlar zaten sık sık ama ben de az mekan degisikligi istiyorum mahalleden eski arkadaslarimi görüyorum falan
Tek çözümü annenizin kardeşi ve annesiyle konuşması aslında ama bu zamana kadar konuşulmayan bu saatten sonra hiç konuşulmaz, anneniz baştan yapmış hatayı maalesef.
 
Bize de geliyorlar zaten sık sık ama ben de az mekan degisikligi istiyorum mahalleden eski arkadaslarimi görüyorum falan
Girmesin mutfağa bir simit al çayla yiyin oturun aşağı başka odaya geçin nene de kalsın tek başına salonda. Dislayin biraz. Öyle hem hizmet hem hürmet, gitmezler ki?
 
O mutludur belki, sen onun çocuğuysan oda onların çocuğu veya kardeşi
ne güzel kalabalık aile madem araban var arada anneni alıp dışarda vakit geçirebilirsin o da dinlenmiş olur hem
 
Tek çözümü annenizin kardeşi ve annesiyle konuşması aslında ama bu zamana kadar konuşulmayan bu saatten sonra hiç konuşulmaz, anneniz baştan yapmış hatayı maalesef.
Kesinlikle cocuk aklimizla bile anne az mesafe derdik ya 11 12 yasindaki cocuk ne bilir mesafeyi inan uyarirdik.Babam da simdi olayi rekabete döndürdü senin ailen gelir benimki gelemez mi duyarı kasıyor 33 yillik evli bu insanlar
 
Girmesin mutfağa bir simit al çayla yiyin oturun aşağı başka odaya geçin nene de kalsın tek başına salonda. Dislayin biraz. Öyle hem hizmet hem hürmet, gitmezler ki?
Onlar icin girmesin hadi gitmiyorlar ki gitsin dersek biz ac kaliriz en son diyorum anne yapalim bir tencere makarna olay bitsin öyle yapiyoruz
 
O mutludur belki, sen onun çocuğuysan oda onların çocuğu veya kardeşi
ne güzel kalabalık aile madem araban var arada anneni alıp dışarda vakit geçirebilirsin o da dinlenmiş olur hem
Iste annemin cocugu degil onlar kardesleri herkes kendi cocugunu kendi evinde doyursun mesela annelerin eli ayagi tutmadiginda da evlatlari yapsin ablalarindan hazir beklemesinler ben buna kiziyorum neden anneme yukleniliyor diye
 
O mutludur belki, sen onun çocuğuysan oda onların çocuğu veya kardeşi
ne güzel kalabalık aile madem araban var arada anneni alıp dışarda vakit geçirebilirsin o da dinlenmiş olur hem
Oyle de yaptigimiz oluyor fakat annemle bir yere gitmeye korkuyorum epilepsisi var cocuklarim ufak,bir sey olsa Allah korusun anneme mi bakacagim cocuklarimi mi zaptedecegim biraz endiseliyim bu yüzden bayilma ataklari oluyor bazen
 
Ben istemiyorum diye siz sınır çizin. anneye diyin ki kimsenin hayatının garantisi yok. Ya o erken ölürse? Hiç seninle oturup keyif yapamadan gitmeni istemiyorum başbaşa vakit geçirmek istiyorum de. Bir kaç kere çağırmadı ağırlamadı diye bir şey olmaz kendi kıymetini çoğaltır.
 
Ben istemiyorum diye siz sınır çizin. anneye diyin ki kimsenin hayatının garantisi yok. Ya o erken ölürse? Hiç seninle oturup keyif yapamadan gitmeni istemiyorum başbaşa vakit geçirmek istiyorum de. Bir kaç kere çağırmadı ağırlamadı diye bir şey olmaz kendi kıymetini çoğaltır.
Mesela haftasonu annemdeydim.Annemin teyzesi ablasını görmeye(anneannemi) gelecekmis.Anneannem de kardesine demis ki leylos geldi ben kizimdayim sen de oraya gelirsin.Misafir kime gelecekse tasası ona tutmali öyle degil mi annemin teyzesi beni ne ilgilendirir mesela ?
 
Kesinlikle cocuk aklimizla bile anne az mesafe derdik ya 11 12 yasindaki cocuk ne bilir mesafeyi inan uyarirdik.Babam da simdi olayi rekabete döndürdü senin ailen gelir benimki gelemez mi duyarı kasıyor 33 yillik evli bu insanlar
Belli bir yaştan sonra çocuklaşıyorlar cidden babanıza da hak vermiyor değilim bir yandan, 33 yıl eş ailesi ile iç içe yaşa deseler ben yaşayamam eşim de yaşayamaz, kimsenin yaşayacağını da sanmam,
adam iyi sabretmiş ve patlamış sonunda ama iş işten geçmiş, şu an ne kadar gerekli orası da tartışılır tabii, sizin bu durumun sizin evinizde ve dışarıda görüşmek dışında küslük vs olmadan pek çözümü yok gibi geldi bana, konuşmak çözüm ama anneniz gençlikte konuşmamış artık hiiiç konuşmaz diye düşünüyorum.
 
Mesela haftasonu annemdeydim.Annemin teyzesi ablasını görmeye(anneannemi) gelecekmis.Anneannem de kardesine demis ki leylos geldi ben kizimdayim sen de oraya gelirsin.Misafir kime gelecekse tasası ona tutmali öyle degil mi annemin teyzesi beni ne ilgilendirir mesela ?
Ben olsam giderim annaneye ya da telefonla çat çat söylerim, yalnız kalmak istiyorum annemle yoruluyor o hasta olsa sen mi bakacaksın kardeşin mi çocukların mı diye. Zaten küser en azından sen varken gelmez. Annen tavır yapsa da hemen geçer belli ki kendi önceliği olmayan birisi. Hayatı öyle geçmiş. O ancak yük kalkınca anlar yükün olduğunu. Küstür gitsin ya ne alaka anane teyze zart zırt herkes evinde ağırlasın
 
Belli bir yaştan sonra çocuklaşıyorlar cidden babanıza da hak vermiyor değilim bir yandan, 33 yıl eş ailesi ile iç içe yaşa deseler ben yaşayamam eşim de yaşayamaz, kimsenin yaşayacağını da sanmam,
adam iyi sabretmiş ve patlamış sonunda ama iş işten geçmiş, şu an ne kadar gerekli orası da tartışılır tabii, sizin bu durumun sizin evinizde ve dışarıda görüşmek dışında küslük vs olmadan pek çözümü yok gibi geldi bana, konuşmak çözüm ama anneniz gençlikte konuşmamış artık hiiiç konuşmaz diye düşünüyorum.
Kesinlikle cok sabirli bir adam babam gecen seneye kadar sikayet duymamistim ama o da artik olayi rekabete cevirdi
 
Ben olsam giderim annaneye ya da telefonla çat çat söylerim, yalnız kalmak istiyorum annemle yoruluyor o hasta olsa sen mi bakacaksın kardeşin mi çocukların mı diye. Zaten küser en azından sen varken gelmez. Annen tavır yapsa da hemen geçer belli ki kendi önceliği olmayan birisi. Hayatı öyle geçmiş. O ancak yük kalkınca anlar yükün olduğunu. Küstür gitsin ya ne alaka anane teyze zart zırt herkes evinde ağırlasın
Insanlar cikarini düsünüyor sadece misafiri ben agirlamayayim da ne olursa olsun düsüncesi herhalde evet anneannem yasli ama cocuklari gelecegi zamam evinde olsun da cocuklari yapsin yemegini bilmem nesini benim ailem de öyle ahim şahım zengin degiller mutfak da bedavaya dolmuyor yani
 
Onlar icin girmesin hadi gitmiyorlar ki gitsin dersek biz ac kaliriz en son diyorum anne yapalim bir tencere makarna olay bitsin öyle yapiyoruz
Valla babana kızma sürekli kaynanası kayni evde adam da istemez haklı. Annen konuşacak yeter geldiğiniz diyecek. Başka türlü olmaz yani ya da anneni alacaksınız başka yerde vakit gecireceksiniz

Gelene hizmet işi biterse el ayak cekerler
 
Back
X