• Merhaba, Kadınlar Kulübü'ne ÜCRETSİZ üye olarak yorumlar ile katkıda bulunabilir veya aklınıza takılan soruları sorabilirsiniz.

Annemin sınır koymayı bilmemesi

Çocukluğum çocuk aklımla bile anneme sınır koymasi gerektiğini anlatmaya calışmakla geçti.Annem ve babam aynı mahallenin çocuklarıymış evlenmişler annem babamın ailesinden çok cekti babam arsa aldı anneannemle ayni sokakta evimiz oldu yaklasık 24 yıldır falan orada oturuyorlar.Annemin ailesi gercekten evlatlarina düskün bir aile idi ama anneannem evlatlarina düskünlük adı altinda hep annemi kullandi belki yetisme tarzi öyleydi bunu kullanmak olarak görmedi bilmiyorum.Cocuklugumdan beri bir misafir gelir hemen arardi annemi hadi gel.Bir is yapilacak hadi gel ev tadilat olacak temizlik yap bayram geldi temizlik yap.
Baban bu isin neresinde diyeceksiniz babam yapı olarak zaten sakin biridir dedemin de bize cok iyiligi dokundugu icin bu sınır koymamazlıga ses edemedi.Kardesimle ikimiz anneme hep sitem ederdik büyüdükce biz sınir koymaya basladık bize ne misafir geldiyse her misafirde gitmek zorunda miyiz her islerine kosmak zorunda degiliz sıkıldık artik diye.Hele ben kiz cocugu oldugum icin anneannem falan hemen sen gel bardak hazirla sunu yap bunu yap diye baslardi.Annem bir seyleri icine ata ata migren hastasi oldu ilerledi epilepsi ataklari gecirmeye basladi biraz olsun kendini cekti.Ben evlenene kadar iyi kötü bu böyle devam etti annem zaten her isine can hıras kostuğu icin anneannem kansere yakalandiginda da 8 cocugunun icinde hic biri annem kadar dert etmedi annem bakti aylarca nakil beklediler hastanelerde kostular cok sükür iyilesti anneannem böyle yazdigim icin de utaniyorum anneannem muhtesem bir insan gercekten cok seviyorum ama koyulan sınıra saygi duymuyor.Dedem vefat etti bir kac yıl önce.

Ben ne zaman anneme gitsem zaten sabah aksam annemi yokladigi icin geliyor konusmamis olsalar bile pencereden bakinca benim arabami görüyor geldigimi anliyor bir sekilde ve ben evime dönene kadar gitmiyor dayimla birlikte oturuyorlar dayim isten geliyor yemek yiyecek mesela 5 yasinda cocuga davrandigi gibi davrandigi icin kendi karnini doyuramiyor, annem burada nasilsa diyip o da annemlere geliyor.
Cocuklarimla bunalmis bir sekilde gidiyorum az biraz kafami dinlemek icin haftaici okul oldugu icin haftasonlari gidiyorum normalde anneannemin cocuklari da haftasonu annelerini görmeye geliyorlar ama anneannem sürekli annemlerde oldugu icin haliyle onlar da anneme geliyorlar.Hani ben evde durayim benim de cocuklarim gelir demiyor yemesi icmesi tatlisi meyvesi hepsi annemde.Ben ablandayim siz de buraya gelin diye.cagiriyor zaten.
Annem mutfaktan cikamiyor anne kiz dertlesip sohbet etmek istiyoruz ama mümkünati yok.Babam da bu sefer senin annen bizden cikmiyor o zaman benim annem de gelir yarisina girip babaannemi de alip getiriyor.Gitmesem gelmedin cocuklari özledik diye aliniyorlar.Gitsem kafam kazan gibi geri dönüyorum.Nasil cözebilirim bu durumu ? Bazen söylüyorum kafa dinlemeye geldim diye anneme sınır koy artik diyorum gelene kapı mi kapatayim ne yapayim ben de memnun degilim diyor bugün var yarin yok diyor vicdanima oynuyor ama ben de haksız miyim sadece ailemle oturmak istemekte ?
Evlilikte ailelerle dip dibe yaşamamanın önemli olduğunu düşünüyordum hep şimdi daha fazla düşünüyorum. Babanız haklı yani kim olsa bir yerden sonra katlanamaz siz de aynı şekilde öyle. Annenizin davranışları da bir yerden tanıdık geliyor ama bu fedakarlıkların karşılığı nankörlük olur genelde.
 
Evlilikte ailelerle dip dibe yaşamamanın önemli olduğunu düşünüyordum hep şimdi daha fazla düşünüyorum. Babanız haklı yani kim olsa bir yerden sonra katlanamaz siz de aynı şekilde öyle. Annenizin davranışları da bir yerden tanıdık geliyor ama bu fedakarlıkların karşılığı nankörlük olur genelde.
Kesinlikle öyle yakin olunacaksa bile mesafe olacak her daim
 
Valla babana kızma sürekli kaynanası kayni evde adam da istemez haklı. Annen konuşacak yeter geldiğiniz diyecek. Başka türlü olmaz yani ya da anneni alacaksınız başka yerde vakit gecireceksiniz

Gelene hizmet işi biterse el ayak cekerler
Gidince bazen ben diyorum sakayla karisik biz kalkalim da siz yatin diyorlar mesela orada kalacaksam ben de siz kalkin da ben annemle vakit gecireyim ne uyumasi diyorum suratlarindaki ifade mosmor ama yine devam
 
Bu yaştan sonra değişmeyecek anneniz. Alışkanlıklara dur demek kolay değil.

Ya annenize gitmeden annane,teyze kim varsa arayıp " ben anneme geçiyorum, mümkünse gelmeyin" diyecek ve kötü olacaksınız. Yada teyze/ dayı/ kuzen her kim varsa konuşup annem hasta kadını rahat bırakın diyeceksiniz.

Annem ve teyzem bazı sorunlar yaşıyor. Eğer bu sorunlar ilerlerse ben kuzenimle yani abimle konuşurum. Anneme de söyledim. "Sana bir şey olursa ortalığı ayağa kaldırırım" diye. "Hakkımı helal etmem" dedi, "umrumda bile değil etme, sen hasta ol bir de bak neler olacak" dedim. Annemin üzüldüğü zaman ciddi boyutlara ulaşan bağırsak problemleri var. Yatak döşek yatarken arayıp sormayan teyzem, annem ne zaman iyi olsa saçma sapan nedenlerden can sıkıyor. Dedem ve ananem vefat etti, eşiyle arası kötü diye annem kıyamıyor ama hem o hem biz perişan oluyoruz. Senin konumda dert döktüm kusura bakma 😅
 
ben de memnun degilim diyor
annenin memnun degilim dedigine aldanma
memnun olmasa belli ederdi. annen rolunden cok mutlu.
ayrica arabayi görüp geliyorlarsa arabayi birkac ust sokaga parket oyle git. o arada anneni ararsa da acmasin, sen donunce "kizim bizdeydi cocuk oynadi telefonla sesinj kissin" desin. ama annen bunu yapmaz
çünkü bu hayati isteyerek böyle yaşıyor. mutsuzum demesi enerji emmek istemesjnden. bazi kadinlar hizmet etmekten - evjne (kendi kok ailesinden) giren cikanin cok olmasından mutlu olur
 
annenin memnun degilim dedigine aldanma
memnun olmasa belli ederdi. annen rolunden cok mutlu.
ayrica arabayi görüp geliyorlarsa arabayi birkac ust sokaga parket oyle git. o arada anneni ararsa da acmasin, sen donunce "kizim bizdeydi cocuk oynadi telefonla sesinj kissin" desin. ama annen bunu yapmaz
çünkü bu hayati isteyerek böyle yaşıyor. mutsuzum demesi enerji emmek istemesjnden. bazi kadinlar hizmet etmekten - evjne (kendi kok ailesinden) giren cikanin cok olmasından mutlu olur
Cok sinir bozucu ben kendi ailemi gectim evlatlarimla bile kendi yuvalarini kurduklarinda bu kadar icli dışlı olmak istemem her seyin sınırı olacak.Belki de annemde bitiyor olay bilmiyorum ama insan anne kiz karsilikli kahve icmek istiyor 20 kisiye birden kahve yapmak istemiyor
 
Cok sinir bozucu ben kendi ailemi gectim evlatlarimla bile kendi yuvalarini kurduklarinda bu kadar icli dışlı olmak istemem her seyin sınırı olacak.Belki de annemde bitiyor olay bilmiyorum ama insan anne kiz karsilikli kahve icmek istiyor 20 kisiye birden kahve yapmak istemiyor
inan sen herkese haddini bildirip evden gondersen annen senle kavga eder, ici icini yer onlari evden kovdun diye, ardindan gider ozur diler.
bu sensin o da o. senin gibi düşünmüyor. bu rolünü de belli ki seviyor
dedigim gibi uzaga parket çaktırmadan git annene.
benim annem de agresif, kendini ezdirmeyen, kimseden çekinmeyen bjr kadindir. buyurken hep ananemin ezildigini gördüğü icin tam tersi biri olmus. sen de onun gibisin. ama annem ne zaman ananemi ezen - hatta zamaninda çocuğunu dusurmesine sebep olmus akrabalarin agzina etse ona ilk küsen ananem olurdu.
senin annenin de farkli olacagini düşünmüyorum.
bu arada ironiktir dunyaya kafa tutan anam soz konusu kendi sacma kardeşleri olunca dünyayı birakir onlara yagdirir. asalak erkek kardesi karılarla parasini yer, dedemin arabasini satardi yine de haciz gelince annem babamdan alir onun Paralarını oderdi. ya da b.k gibi bir adam, bir yarari gecmemistir. ben ve ablam yuzune bakmayiz evde görsek selam vermeyiz ama bize kizar "dayiniza saygili olun" diye. biz de tabii ki cevabi verjriz melek subasi hocanin dedigi gibi "serefsiz jnsan sevmem ben" diye. ama yine de adami savunur durur- ki savunacak en ufak bi yani yok. hatta bir kere ramazanda tum gün mutfakta guzel yemekler yaptim. o gunlerde de annemin erkek kardesinin karisi yokmus evde. annem benimle kavga etti "yemege çağıracağım, gunah" diye. adam oruclu olsa vs yine neyse ramazan günü icip kapiya kusan adam😂😂
boyle yani. kök aile düşkünü insanlara sen engel olamazsin
sal gitsin, hic umursama annen yoruluyor mh vs.
yorulmasaymis. kac yasinda kadin sende olan akıl onda yok mu?
o bu hayati seviyor.
 
Eşimin babaannesi böyle, hizmet etmemek için getiriyor sürekli. Benim eşim rahatsız olduğu için direkt getirmeyin, bizde 2 dakika oturalım dinlenelim diyor. Veya böyle böyle olursa gelmeyeceğim diyor açık açık. Bana çok tuhaf geliyor mesela, benim ailemle aramdaki diyalog bu şekilde olmadığı için ama eşimin iletişimi bu şekilde sağladı. Şimdi biz geldiğimizde böyle bir şey yapamıyor en azından
 
Tek sorun anneniz gerçekten bu durumdan sıkılsa çareyi bulurdu,kendi aile tarafına kul köle olmayı meziyet biliyor , baba tarafı bu kadar sık gelip gitseydi kaynına her gün yemek yapsaydı isyan bayrağını çekerdi,akraba diye ölen bir tip anneniz,üzgünüm dost acı söyler, anneniz size şikayet etsede gayet memnun....
 
Her ai
Bu yaştan sonra değişmeyecek anneniz. Alışkanlıklara dur demek kolay değil.

Ya annenize gitmeden annane,teyze kim varsa arayıp " ben anneme geçiyorum, mümkünse gelmeyin" diyecek ve kötü olacaksınız. Yada teyze/ dayı/ kuzen her kim varsa konuşup annem hasta kadını rahat bırakın diyeceksiniz.

Annem ve teyzem bazı sorunlar yaşıyor. Eğer bu sorunlar ilerlerse ben kuzenimle yani abimle konuşurum. Anneme de söyledim. "Sana bir şey olursa ortalığı ayağa kaldırırım" diye. "Hakkımı helal etmem" dedi, "umrumda bile değil etme, sen hasta ol bir de bak neler olacak" dedim. Annemin üzüldüğü zaman ciddi boyutlara ulaşan bağırsak problemleri var. Yatak döşek yatarken arayıp sormayan teyzem, annem ne zaman iyi olsa saçma sapan nedenlerden can sıkıyor. Dedem ve ananem vefat etti, eşiyle arası kötü diye annem kıyamıyor ama hem o hem biz perişan oluyoruz. Senin konumda dert döktüm kusura bakma 😅
Her ailede var bir numune cins akraba galiba 😐
 
annenin memnun degilim dedigine aldanma
memnun olmasa belli ederdi. annen rolunden cok mutlu.
ayrica arabayi görüp geliyorlarsa arabayi birkac ust sokaga parket oyle git. o arada anneni ararsa da acmasin, sen donunce "kizim bizdeydi cocuk oynadi telefonla sesinj kissin" desin. ama annen bunu yapmaz
çünkü bu hayati isteyerek böyle yaşıyor. mutsuzum demesi enerji emmek istemesjnden. bazi kadinlar hizmet etmekten - evjne (kendi kok ailesinden) giren cikanin cok olmasından mutlu olur
BIr o kaldi denemedigim cizilme ihtimalini göze alip baska yere birakacagim en son
 
Eşimin babaannesi böyle, hizmet etmemek için getiriyor sürekli. Benim eşim rahatsız olduğu için direkt getirmeyin, bizde 2 dakika oturalım dinlenelim diyor. Veya böyle böyle olursa gelmeyeceğim diyor açık açık. Bana çok tuhaf geliyor mesela, benim ailemle aramdaki diyalog bu şekilde olmadığı için ama eşimin iletişimi bu şekilde sağladı. Şimdi biz geldiğimizde böyle bir şey yapamıyor en azından
Cok sinir bozucu ama ya
 
Tek sorun anneniz gerçekten bu durumdan sıkılsa çareyi bulurdu,kendi aile tarafına kul köle olmayı meziyet biliyor , baba tarafı bu kadar sık gelip gitseydi kaynına her gün yemek yapsaydı isyan bayrağını çekerdi,akraba diye ölen bir tip anneniz,üzgünüm dost acı söyler, anneniz size şikayet etsede gayet memnun....
Bazen düsünmüyor degilim bunu ben de
 
Çocukluğum çocuk aklımla bile anneme sınır koymasi gerektiğini anlatmaya calışmakla geçti.Annem ve babam aynı mahallenin çocuklarıymış evlenmişler annem babamın ailesinden çok cekti babam arsa aldı anneannemle ayni sokakta evimiz oldu yaklasık 24 yıldır falan orada oturuyorlar.Annemin ailesi gercekten evlatlarina düskün bir aile idi ama anneannem evlatlarina düskünlük adı altinda hep annemi kullandi belki yetisme tarzi öyleydi bunu kullanmak olarak görmedi bilmiyorum.Cocuklugumdan beri bir misafir gelir hemen arardi annemi hadi gel.Bir is yapilacak hadi gel ev tadilat olacak temizlik yap bayram geldi temizlik yap.
Baban bu isin neresinde diyeceksiniz babam yapı olarak zaten sakin biridir dedemin de bize cok iyiligi dokundugu icin bu sınır koymamazlıga ses edemedi.Kardesimle ikimiz anneme hep sitem ederdik büyüdükce biz sınir koymaya basladık bize ne misafir geldiyse her misafirde gitmek zorunda miyiz her islerine kosmak zorunda degiliz sıkıldık artik diye.Hele ben kiz cocugu oldugum icin anneannem falan hemen sen gel bardak hazirla sunu yap bunu yap diye baslardi.Annem bir seyleri icine ata ata migren hastasi oldu ilerledi epilepsi ataklari gecirmeye basladi biraz olsun kendini cekti.Ben evlenene kadar iyi kötü bu böyle devam etti annem zaten her isine can hıras kostuğu icin anneannem kansere yakalandiginda da 8 cocugunun icinde hic biri annem kadar dert etmedi annem bakti aylarca nakil beklediler hastanelerde kostular cok sükür iyilesti anneannem böyle yazdigim icin de utaniyorum anneannem muhtesem bir insan gercekten cok seviyorum ama koyulan sınıra saygi duymuyor.Dedem vefat etti bir kac yıl önce.

Ben ne zaman anneme gitsem zaten sabah aksam annemi yokladigi icin geliyor konusmamis olsalar bile pencereden bakinca benim arabami görüyor geldigimi anliyor bir sekilde ve ben evime dönene kadar gitmiyor dayimla birlikte oturuyorlar dayim isten geliyor yemek yiyecek mesela 5 yasinda cocuga davrandigi gibi davrandigi icin kendi karnini doyuramiyor, annem burada nasilsa diyip o da annemlere geliyor.
Cocuklarimla bunalmis bir sekilde gidiyorum az biraz kafami dinlemek icin haftaici okul oldugu icin haftasonlari gidiyorum normalde anneannemin cocuklari da haftasonu annelerini görmeye geliyorlar ama anneannem sürekli annemlerde oldugu icin haliyle onlar da anneme geliyorlar.Hani ben evde durayim benim de cocuklarim gelir demiyor yemesi icmesi tatlisi meyvesi hepsi annemde.Ben ablandayim siz de buraya gelin diye.cagiriyor zaten.
Annem mutfaktan cikamiyor anne kiz dertlesip sohbet etmek istiyoruz ama mümkünati yok.Babam da bu sefer senin annen bizden cikmiyor o zaman benim annem de gelir yarisina girip babaannemi de alip getiriyor.Gitmesem gelmedin cocuklari özledik diye aliniyorlar.Gitsem kafam kazan gibi geri dönüyorum.Nasil cözebilirim bu durumu ? Bazen söylüyorum kafa dinlemeye geldim diye anneme sınır koy artik diyorum gelene kapı mi kapatayim ne yapayim ben de memnun degilim diyor bugün var yarin yok diyor vicdanima oynuyor ama ben de haksız miyim sadece ailemle oturmak istemekte ?
Annenize çok kızdım yaa. Boşa geçen bir hayata yeni boşa geçen zamanlar ekliyor. Sizin çocukluğu gençliği kaçırmış zaten bunlar yüzünden. Bari şimdiki sizi ve torununu kacirmasin. Bir zahmet annesine diyecek anne ben de kızımı ozluyorum. O gelince gelme de onunla torunlarla vakit gecireyim diye. Kuserse de küssün bir zahmet. O tarz yaşlılar barışır hemen zaten alışmış yardıma. Annenizde hata . Sizi değer sıralamasında altlara koymuş .
 
Back
X