- Katılım
- 20 Haziran 2024
- Mesajlar
- 364
- Emoji Skoru
- 554
- Puanlar
- 23
- Yaş
- 31
Merhaba, bir arkadaşlık meselesi hakkında dışarıdan görüş almak istiyorum öncelikle uyarayım saçma salak bi konu ve çok da büyük dert değil ve herkes beni anlamayabilir ama yine de kendi jenerasyonuma yakın insanlardan görüş almak istedim çünkü artık kimin ne kadar haklı olduğunu ben de ayırt edemiyorum.
Çok eski ve yakın bir kız arkadaşım var. Senelerdir arkadaşız ama ilişkimiz son yıllarda biraz inişli çıkışlı ama hiçbir zaman tamamen kopmadık. Karakter olarak oldukça sert biri ve genelde kendi doğrularına çok inanır. Ben de çok yumuşak biri sayılmam ama o daha keskin bir karakter.
Sonra hayatlarımız farklı yönlere gitti. O doğduğumuz küçük şehre geri döndü. Ben ise yurtdışına taşındım, sevgilimle yaşamaya başladım ve sonrasında evlendim. O da bu sırada bir ilişkiye başladı. Ama ilişkisinin başından beri bayağı kıskanç bir tavrı vardı. Mesela sevgilisinin Instagram takipçilerini her gün kontrol etmek, “bu kızı niye takip ettin” gibi şeyler sormak gibi durumlar oluyordu. Hatta en son bildiğim kadarıyla sevgilisinin Instagram’ını kapattırdı. Ben de o zamanlar kendisine “bence bu kadar kıskanç ve kontrolcü davranmak iyi değil” gibi şeyler söylüyordum.
Bir süre önce başka bir konu yüzünden tartıştık. Ben birkaç kez sohbet sırasında şu tarz bir şey söylemiştim: Açık ilişki yaşayan insanlar var ve eğer iki taraf da buna rızalıysa kimseye yargılamak düşmez. Yani ben “ben açık ilişki yaşarım” demiyorum ama insanların farklı ilişki modelleri olabileceğini ve bunun şeytanlaştırılmaması gerektiğini düşünüyorum.
Neyse, asıl olay şu şekilde başladı: Bir bekarlığa veda etkinliğine gitmek istiyordum yaşadığım ülkede. Bu etkinlikte çıplak bir erkek model oluyor ve insanlar tuvallere resmini çiziyor. Yani aslında bir sanat etkinliği, resim hocası falan da var. Biraz komik ve eğlenceli bir etkinlik buradaki yabancı arkadaşlarım gitmeyi teklif etti. Burada yurtdışında oldukça normal görülen bunu yapan ve çok eğlendiğini söyleyen çalışma arkadaşım var.
Ama nişanlım (o zaman nişanlıydık) buna pek sıcak bakmadı ve gitmemi istemediğini söyledi. Ben de biraz canım sıkıldığı için arkadaşımla konuşurken bu konuyu açtım. Ona “sence bu büyütülecek bir şey mi?” gibi sordum.
O da bana direkt “sen zaten açık ilişki yaşamaya okeysin (ne alaka?? Böyle bir şey demedim bile), çok değiştin, çok geniş düşünüyorsun, aile kurumu böyle bir şey değil” gibi şeyler söylemeye başladı. Hatta “ben böyle bir şeye asla izin vermezdim” dedi. Ben de “izin vermezdim ne demek, ortada izin meselesi yok ki, bu sadece bir bekarlığa veda etkinliği ve profesyonel bir ortamda gerçekleşiyor” dedim.
Sonra konu büyüdü. Bana “çok Avrupalılaştın, çok medenileştin, çok genişsin” gibi şeyler söyledi. Ben de sinirlendim ve “o zaman sen de bayağı kezolaştın” dedim. Yıllar önce kıskançlığa gram tahammülü yokken gayet rahat bi tipken şimdi sevgilisinin Instagram’ını kapattıracak seviyeye gelmişti. Ayrıca eskiden profil fotoğrafıma sevgilime foto koydum diye çift profil fotoğrafı koyanlarla dalga geçerken şimdi kendisi sevgilisiyle profil fotoğrafı koymuştu.
Sonra bu konuyu kapattık gibi oldu. Ama birkaç gün sonra tekrar açıldı. Bana yine “çok geniş düşünüyorsun” gibi şeyler söyleyince ben de “aynı şeyi tekrar tekrar söyleme” dedim. Tartışma tekrar büyüdü.
“Ben sana nişanlımla yaşadığım bir şeyi anlatıyordum dertleşiyordum. Sen bana gelip hayata bakış açım seninle aynı değil diye yargılıyorsun” dedim. O da bana “açıkçası buradan bakınca bu bana dert gibi görünmedi” dedi. En son tartışma iyice büyüdü ve konuşmayı kapattık.
ikimiz de regl olacağız galiba bu gerginliğin başka açıklaması olamaz.
Şimdi merak ettiğim şu: Bu durumda sizce kim daha haksız? Ben mi fazla tepki verdim yoksa arkadaşım mı fazla yargılayıcı davrandı?
Çok eski ve yakın bir kız arkadaşım var. Senelerdir arkadaşız ama ilişkimiz son yıllarda biraz inişli çıkışlı ama hiçbir zaman tamamen kopmadık. Karakter olarak oldukça sert biri ve genelde kendi doğrularına çok inanır. Ben de çok yumuşak biri sayılmam ama o daha keskin bir karakter.
Sonra hayatlarımız farklı yönlere gitti. O doğduğumuz küçük şehre geri döndü. Ben ise yurtdışına taşındım, sevgilimle yaşamaya başladım ve sonrasında evlendim. O da bu sırada bir ilişkiye başladı. Ama ilişkisinin başından beri bayağı kıskanç bir tavrı vardı. Mesela sevgilisinin Instagram takipçilerini her gün kontrol etmek, “bu kızı niye takip ettin” gibi şeyler sormak gibi durumlar oluyordu. Hatta en son bildiğim kadarıyla sevgilisinin Instagram’ını kapattırdı. Ben de o zamanlar kendisine “bence bu kadar kıskanç ve kontrolcü davranmak iyi değil” gibi şeyler söylüyordum.
Bir süre önce başka bir konu yüzünden tartıştık. Ben birkaç kez sohbet sırasında şu tarz bir şey söylemiştim: Açık ilişki yaşayan insanlar var ve eğer iki taraf da buna rızalıysa kimseye yargılamak düşmez. Yani ben “ben açık ilişki yaşarım” demiyorum ama insanların farklı ilişki modelleri olabileceğini ve bunun şeytanlaştırılmaması gerektiğini düşünüyorum.
Neyse, asıl olay şu şekilde başladı: Bir bekarlığa veda etkinliğine gitmek istiyordum yaşadığım ülkede. Bu etkinlikte çıplak bir erkek model oluyor ve insanlar tuvallere resmini çiziyor. Yani aslında bir sanat etkinliği, resim hocası falan da var. Biraz komik ve eğlenceli bir etkinlik buradaki yabancı arkadaşlarım gitmeyi teklif etti. Burada yurtdışında oldukça normal görülen bunu yapan ve çok eğlendiğini söyleyen çalışma arkadaşım var.
Ama nişanlım (o zaman nişanlıydık) buna pek sıcak bakmadı ve gitmemi istemediğini söyledi. Ben de biraz canım sıkıldığı için arkadaşımla konuşurken bu konuyu açtım. Ona “sence bu büyütülecek bir şey mi?” gibi sordum.
O da bana direkt “sen zaten açık ilişki yaşamaya okeysin (ne alaka?? Böyle bir şey demedim bile), çok değiştin, çok geniş düşünüyorsun, aile kurumu böyle bir şey değil” gibi şeyler söylemeye başladı. Hatta “ben böyle bir şeye asla izin vermezdim” dedi. Ben de “izin vermezdim ne demek, ortada izin meselesi yok ki, bu sadece bir bekarlığa veda etkinliği ve profesyonel bir ortamda gerçekleşiyor” dedim.
Sonra konu büyüdü. Bana “çok Avrupalılaştın, çok medenileştin, çok genişsin” gibi şeyler söyledi. Ben de sinirlendim ve “o zaman sen de bayağı kezolaştın” dedim. Yıllar önce kıskançlığa gram tahammülü yokken gayet rahat bi tipken şimdi sevgilisinin Instagram’ını kapattıracak seviyeye gelmişti. Ayrıca eskiden profil fotoğrafıma sevgilime foto koydum diye çift profil fotoğrafı koyanlarla dalga geçerken şimdi kendisi sevgilisiyle profil fotoğrafı koymuştu.
Sonra bu konuyu kapattık gibi oldu. Ama birkaç gün sonra tekrar açıldı. Bana yine “çok geniş düşünüyorsun” gibi şeyler söyleyince ben de “aynı şeyi tekrar tekrar söyleme” dedim. Tartışma tekrar büyüdü.
“Ben sana nişanlımla yaşadığım bir şeyi anlatıyordum dertleşiyordum. Sen bana gelip hayata bakış açım seninle aynı değil diye yargılıyorsun” dedim. O da bana “açıkçası buradan bakınca bu bana dert gibi görünmedi” dedi. En son tartışma iyice büyüdü ve konuşmayı kapattık.
Şimdi merak ettiğim şu: Bu durumda sizce kim daha haksız? Ben mi fazla tepki verdim yoksa arkadaşım mı fazla yargılayıcı davrandı?