• Merhaba, Kadınlar Kulübü'ne ÜCRETSİZ üye olarak yorumlar ile katkıda bulunabilir veya aklınıza takılan soruları sorabilirsiniz.

Evliliğimde bitmeyen döngü

Ahh bunu nasıl yaptınız bana da anlatın o ses yükselmeye başlayınca nasıl durabiliyorsunuz beni çok tetikliyor. Hem suçlu hem güçlü öküz gibi bir de bağırıyor diye deliriyorum
21 yıllık evlilik te bagirmak, çağırmak, kavga küslük çok yorucu olduğunu farkettim. Ben değiştim çok ve ilişkiyi olumlu yönde yöneten benim. Eşim de normal de kibar iyi davranınca kolay oldu . Evlilik hiç haklı olma savasi değil. Gençken daha hassastim . Belki de guclendim. Beni anlasin ,benim istediğim gibi davransin isterdim. Şimdi canım hayatımı nasıl yaşamak istiyorsa yaşıyorum eşim de bana eşlik ediyor. Ben de ona
 
İliski yürütmek gerçekten sanat ya. Belki ikiniz de ayrı ayrı harika insanlarsınız ama işte bi araya gelince küçücük bi mesele kocaman bi dağ haline geliyor.

Ben de böyle öfkemin hic bitmediği , sürekli mutsuz olduğum bir evliliği bitirdim. Ve sonrasinda bambaşka birine dönüştüm, aslinda ne kadar sakin ne kadar uyumlu biri olduğumu fark ettim. Ama eski ilişkim beni bambaşka birine dönüştürmüştü. Muhtemelen eski eşim de daha huzurlu ve sakin bi haldedir.

Bazen olmuyor işte. Iletisim kuramıyorsun, duvar örüyorsun , daima tetikleniyorsun... herkes geçmişi unut demiş ama şimdi sizin ilişkinize bakınca karsi taraf o kadar yıkıcı bi dil kullanıyor ki, hangi insan bu sözleri unutup da kocasına gidip sarılır güler yüz gösterir? Siz de adama gore şekillenmişsiniz yıllar icinde. İki tarafta da eksiler olabilir ama bana göre küfür eden saygısızlık eden hakaret eden belalti vuran ve boşanmayla tehdit eden taraf her zaman daha sorunludur hatta diğer tarafı da delirten odur aslinda. Eşiniz kendisini düzeltmeden sizin geçmişi affetmeniz bence mümkün değil o yüzden.
O kadar beni anlayan bir yorum yapmışsınız ki.. ben aslında çabuk yumuşayan, empatik, başkalarının dertleri ile bile dertlenen, adalet duygusu yüksek bir insanım evet benim de hatalarım var. Ama tam dediğiniz gibi karşımdaki insan bana saygılı bir şekilde sınır koyan biri olsa ben de kesinlikle hatalarımı anlar özür de dilerdim.
Çok isterim bu saatten sonra düzelsin ama içimde bir yara var sanki bir süre kabuk bağlıyor sonra yine kanatılıyor. Bunu yaşayan anlayabilir ha ama bu ilişkiyi neden sürdürüyorsun diyenler de haklılar. Çok zor bitirmek de neden anlayamıyorum belki hayatın diğer zorluklarında bir destek, aslında özünde iyi biri demek beni bu dengesiz döngüye hapsediyor 🥹
 
21 yıllık evlilik te bagirmak, çağırmak, kavga küslük çok yorucu olduğunu farkettim. Ben değiştim çok ve ilişkiyi olumlu yönde yöneten benim. Eşim de normal de kibar iyi davranınca kolay oldu . Evlilik hiç haklı olma savasi değil. Gençken daha hassastim . Belki de guclendim. Beni anlasin ,benim istediğim gibi davransin isterdim. Şimdi canım hayatımı nasıl yaşamak istiyorsa yaşıyorum eşim de bana eşlik ediyor. Ben de ona
İşte geçmiş yaralar sürekli tetikleniyor içimde. Karşımdaki iyi yaklaştığı zamanlarda bile tam güven oluşturamıyorum ya yine derse, yine kırılırsam diye sanki içimde bir türlü rahatlayamıyorum.
Keşke denilen gibi geçmişe bir sünger çekilse ve küçük şeyler bile bu yaraları tetiklemese
 
İşte geçmiş yaralar sürekli tetikleniyor içimde. Karşımdaki iyi yaklaştığı zamanlarda bile tam güven oluşturamıyorum ya yine derse, yine kırılırsam diye sanki içimde bir türlü rahatlayamıyorum.
Keşke denilen gibi geçmişe bir sünger çekilse ve küçük şeyler bile bu yaraları tetiklemese
Pişman mi
İşte geçmiş yaralar sürekli tetikleniyor içimde. Karşımdaki iyi yaklaştığı zamanlarda bile tam güven oluşturamıyorum ya yine derse, yine kırılırsam diye sanki içimde bir türlü rahatlayamıyorum.
Keşke denilen gibi geçmişe bir sünger çekilse ve küçük şeyler bile bu yaraları tetiklemese
Korku ile yaşanmaz ki , bı şey derse diye eğer zor sizi yoran kavgacı biriyse ilişki ,iletişim çok zor olur. Odaginizi kendinize çevirin o olmasa ne mutlu eder seni .Kendiniz için yasayın. Sıfır bekleti. Hatta biraz uzak bile durun ama bu uzaklık sizin takıntılı hallerinizi bırakmak için olsun. Sizi seviyorsa mutlaka gözlemleyip fark edicek ve değişmiş halinizle ilişki başlayacaktır
 
O kadar beni anlayan bir yorum yapmışsınız ki.. ben aslında çabuk yumuşayan, empatik, başkalarının dertleri ile bile dertlenen, adalet duygusu yüksek bir insanım evet benim de hatalarım var. Ama tam dediğiniz gibi karşımdaki insan bana saygılı bir şekilde sınır koyan biri olsa ben de kesinlikle hatalarımı anlar özür de dilerdim.
Çok isterim bu saatten sonra düzelsin ama içimde bir yara var sanki bir süre kabuk bağlıyor sonra yine kanatılıyor. Bunu yaşayan anlayabilir ha ama bu ilişkiyi neden sürdürüyorsun diyenler de haklılar. Çok zor bitirmek de neden anlayamıyorum belki hayatın diğer zorluklarında bir destek, aslında özünde iyi biri demek beni bu dengesiz döngüye hapsediyor 🥹

Ben çocuksuz boşandım tüm dengem alt üst oldu. Onca senelik alışkanlığı sona erdirmek, aslinda komple bir yaşamı sona erdirmek hiç kolay değil. Zaten genelde boşanma deneyimini yaşayan hiç kimse kolay kolay boşan demez . O yuzden ben neden gidemediğinizi cok iyi anlamakla beraber şunu da söylemek isterim, evet boşanmak cok cok zor , yeni bi hayat kuruyorsun kolay olabilir mi hiç, ama bu toksik döngü sona erince de gerçekten yeniden dünyaya gelmiş gibi hissedip neden daha erken davranmadım diyorsun.

O ilk adımı atmak mesele. Sonrasında insana bi güç geliyor. Ama sizin çocuğunuz var ve malesef o da insanin elini kolunu bağlıyordur.

Bu yüzden en azından kendi psikolojik sağlamlığınız için tartışma anlarında uzaklaşın. Eşinizi olduğu gibi kabul edin. Hiç kimse değişmiyor. Kimse değerimizi kıymetimizi sihirli değnek değmiş gibi birden anlamaya başlamıyor. Neleri kurtarabilirsiniz bu saatten sonra bunları düşünün ve kendi payınıza düşen neyse yapın. Size sesini yükselttiği an ortamdan uzaklaşın. Beklentilerinizi düşürün. Sonra zaten bu döngü değişmezse boşanırken içiniz cok rahat olur. Ben elimden geleni yaptim diyerek açarsınız o davayı. Boşanmaktan da hic korkmayın. Şimdiki hayatınızdan belki çocuk açısından daha zor olur ama kesinlikle daha huzurlu ve sakin olur.
 
Ben çocuksuz boşandım tüm dengem alt üst oldu. Onca senelik alışkanlığı sona erdirmek, aslinda komple bir yaşamı sona erdirmek hiç kolay değil. Zaten genelde boşanma deneyimini yaşayan hiç kimse kolay kolay boşan demez . O yuzden ben neden gidemediğinizi cok iyi anlamakla beraber şunu da söylemek isterim, evet boşanmak cok cok zor , yeni bi hayat kuruyorsun kolay olabilir mi hiç, ama bu toksik döngü sona erince de gerçekten yeniden dünyaya gelmiş gibi hissedip neden daha erken davranmadım diyorsun.

O ilk adımı atmak mesele. Sonrasında insana bi güç geliyor. Ama sizin çocuğunuz var ve malesef o da insanin elini kolunu bağlıyordur.

Bu yüzden en azından kendi psikolojik sağlamlığınız için tartışma anlarında uzaklaşın. Eşinizi olduğu gibi kabul edin. Hiç kimse değişmiyor. Kimse değerimizi kıymetimizi sihirli değnek değmiş gibi birden anlamaya başlamıyor. Neleri kurtarabilirsiniz bu saatten sonra bunları düşünün ve kendi payınıza düşen neyse yapın. Size sesini yükselttiği an ortamdan uzaklaşın. Beklentilerinizi düşürün. Sonra zaten bu döngü değişmezse boşanırken içiniz cok rahat olur. Ben elimden geleni yaptim diyerek açarsınız o davayı. Boşanmaktan da hic korkmayın. Şimdiki hayatınızdan belki çocuk açısından daha zor olur ama kesinlikle daha huzurlu ve sakin olur.
Evet çocuklu boşanmak çok daha zor gibi ama o da bu gergin ortamdan etkileniyor. Dediğiniz gibi ben belki payıma düşeni yapabilirsem vicdanım daha rahat ayrılırım eğer karşı tarafta bir değişme olmazsa. Çok zor kararlar ve süreçler 😞
Sizin adınıza, huzuru bulmanıza çok sevindim umarım ben de kısa sürede bu hisleri yaşarım
 
Esinizin uslubu ve davranislari cok yanlis ama sizde hatalisiniz bana anlattiginiz su olayin baslangici gervekten tetikleyici , sizi mutsuz toksik gosteriyor. Gecmiste yasanan seylerin baslangicida eger sizin bu tarz davranislariniz ise sizinde bu konuda terapi almaniz lazim esinizinde kendi bozuk uslubu ve davranislari icin ya da cift terapistine gitmeyi deneseniz ?
 
Bir erkek evlilikte "boşanalım, seni istemiyorum" gibi cümleler kuruyorsa maalesef o evlilik bir yerde bitiyor. Bir an da bitmiyor çünkü kadın çabalıyor kurtarmak için. Bu çabayı boşa da görmüyorum çünkü çocukla boşanmak kadın için çok zor.
Ama erkek demişse bitiyor. Bir daha ağzından hiç düşmüyor o cümleler. En ufak sorunda yine böyle diyeceğini bildiğiniz için sorun yaratmamaya çalışıyorsunuz ama insanın doğası işte, kimse kusursuz değil. Tekrar duyuyorsunuz o cümleleri. Ve tekrar.. Ve tekrar..
Bir gün çok şükür iyiyiz diyorsunuz ama tekrar...
 
Aslında bilinçli yapmıyorum bu bencilliği. Duygusal olarak ben daha hassasım hatta kavgalardan sonra hasta oluyorum nasıl bunu görüp biraz geri çekilip gönül alamaz diye düşünüp üzülüyorum. Bu üzüntü öfke olarak açığa çıkıyor maalesef
Burcunuz yengeç mi ..çocuk var mı.. Aynı şeyleri yaşayıp boşandım,çocuklar var diyip barışmaya ikna etti ama birkaç ay sonra yine aynı oldu asla bir değişim yok
 
Gerçekten mutsuzsunuz,eleştirmek için söylemiyorum bazı günler ben de sizin gibi hissediyorum ama çoğunlukla bu yapıdaysanız her şeye böyle tepki veriyorsanız eşiniz kadar siz de suçlusunuz. Hevesle komiklikler yaparak bi şeyler alıp göstermek istemiş size göre gereksiz ama onu mutlu ediyor işte.
Psikolojik destek almanızı öneririm.
 
Burcunuz yengeç mi ..çocuk var mı.. Aynı şeyleri yaşayıp boşandım,çocuklar var diyip barışmaya ikna etti ama birkaç ay sonra yine aynı oldu asla bir değişim yok
Burcumu yazacaktım ama insanlar burçlara bağlıyorsunuz deyip linçlemesinler diye yazmadım. Burcum değil ama yükselenim yengeç maalesef 😞 umarım bundan sonrası sizin için çok güzel olur
 
Pişman mi

Korku ile yaşanmaz ki , bı şey derse diye eğer zor sizi yoran kavgacı biriyse ilişki ,iletişim çok zor olur. Odaginizi kendinize çevirin o olmasa ne mutlu eder seni .Kendiniz için yasayın. Sıfır bekleti. Hatta biraz uzak bile durun ama bu uzaklık sizin takıntılı hallerinizi bırakmak için olsun. Sizi seviyorsa mutlaka gözlemleyip fark edicek ve değişmiş halinizle ilişki başlayacaktır
Sonrasında üzülüyor ama sen de aşırı üstüme geliyorsun beni eleştiriyorsun diye gerekçeler sunuyor. Ama yine de bana bunu diyemezsin diyorum evet haklısın diyor. Çocuğumuzla ilgili, evle ilgili bir insan ama sinirlenince beni yıpratıyor 🥹
 
Yalnız sizin de konuşma diliniz berbat
Bir çocuğa anlatır gibi anlatayım, belki anlarsınız
Size hevesle aldıklarını göstermeye geldiğinde, “ aaa çok iyi güle güle kullan” diye gülümseseydiniz, sonra o gideceği zaman “canım şu işleri yapmanı istemiştim, yapar mısın, ben de işim bitince yanına geleceğim” deseydiniz bunlar yaşanmazdı
Bakın ne kadar basit
Siz başlatmışsınız ve adam haklı

Sonra da böyle laf işitirsiniz işte ne mutsuz bi karısın diye

Direkt saldırıyorsunuz ve ne bekliyorsunuz
Siz saldırın ama o sırıtsın mı
 
Okuyunca içimden sana kocaman sarılmak geldi. Geçti yalnız değilsin hersey düzelecek demek geldi.
Konudan bağımsız eşin de sen de zor bir dönemden geçiyorsunuz.hem anlaşılmak hem affedilmek hem her şeyi doğru yapmaya çalışmak tüm bunlarla boğuşurken oğlunun durumu hepsi üst üste gelmiş. Bence kendin için bir şeyler planlamalisin. Durumunuz uygunsa kısa bir mola verin Bi tatil yapın iki gün bile olsa rutininden çıkarsan biraz rahatlarsın.
O senin eşin hayat arkadaşın aynı yoldasınız ikinizin de üzüntüler mutlulukları hedefleri aynı düşman gibi görme bazen insan evladına bile kızıyor ama kin gitmiyor o da anlamış hatasını bir şekilde seni mutlu etmeye çalışıyor ama senden ters tepki alınca oda dikenlerin çıkarıyor. Birbirinizi torpulemeniz lazım o nasıl ki senin için ağır küfür etmiyor ki umarım hakaretlerini de bitirir sende onun için anlayışlı ol. Kestirip atmayın bence umarım bu zor zamanlardan ilişkiniz güçlenecek çıkar ❤️
 
Adamı bilmiyorum ama çekilir dert değilsiniz
Boşanın kurtarın adamı
Sonra adam sizden sonra mutlu olduğunda neden bu adam mutlu diyiceksiniz bence
 
Yalnız sizin de konuşma diliniz berbat
Bir çocuğa anlatır gibi anlatayım, belki anlarsınız
Size hevesle aldıklarını göstermeye geldiğinde, “ aaa çok iyi güle güle kullan” diye gülümseseydiniz, sonra

Okuyunca içimden sana kocaman sarılmak geldi. Geçti yalnız değilsin hersey düzelecek demek geldi.
Konudan bağımsız eşin de sen de zor bir dönemden geçiyorsunuz.hem anlaşılmak hem affedilmek hem her şeyi doğru yapmaya çalışmak tüm bunlarla boğuşurken oğlunun durumu hepsi üst üste gelmiş. Bence kendin için bir şeyler planlamalisin. Durumunuz uygunsa kısa bir mola verin Bi tatil yapın iki gün bile olsa rutininden çıkarsan biraz rahatlarsın.
O senin eşin hayat arkadaşın aynı yoldasınız ikinizin de üzüntüler mutlulukları hedefleri aynı düşman gibi görme bazen insan evladına bile kızıyor ama kin gitmiyor o da anlamış hatasını bir şekilde seni mutlu etmeye çalışıyor ama senden ters tepki alınca oda dikenlerin çıkarıyor. Birbirinizi torpulemeniz lazım o nasıl ki senin için ağır küfür etmiyor ki umarım hakaretlerini de bitirir sende onun için anlayışlı ol. Kestirip atmayın bence umarım bu zor zamanlardan ilişkiniz güçlenecek çıkar ❤️
Bu yorumunuz beni ağlattı.. gerçekten dediğiniz gibi çok zor dönemlerden geçiyoruz, göçmeniz, aile desteğimiz yok, iş durumlarımız da yoruyor tüm bunların yanı sıra. Birbirimizi de çok yıprattık ortada büyük bir durum yok gibi ama sürekli birbirimizden aldık sanki tüm hıncımızı ve çok kırıldık. Ben ondan daha kırgınım diyorum ama konuşunca onun da çok kırılmış olduğunu görüyorum. Amin inşallah bu zor dönemleri atlatırız çok teşekkür ederim iyi dilekleriniz için ♥️
 
Adamı bilmiyorum ama çekilir dert değilsiniz
Boşanın kurtarın adamı
Sonra adam sizden sonra mutlu olduğunda neden bu adam mutlu diyiceksiniz bence
Ya kimseye kırıcı bir şey yazma istemiyorum ama anlamadığınız nokta şu ben zaten bu adıma çok yaklaşmış durumdayım. Ayrıca bilinçli bir şekilde isteyerek bu adama huzur vermeyeyim demiyorum. Geçmişte yaşanan olaylar, kırıcı sözler, beni gerçekten sevmiyor mu şüphesi insanı yiyip bitiriyor. Karşı tarafın önce düzenli bir şekilde size güven vermesi gerekiyor, gerçekten seven insan biraz gönül almayı sürdürür en ufak tripte, eleştiride hemen öfkelenmez diye düşünüyorum. Ama ona baksan o da kırılmış. E kadınla erkek bir değil. Adamlar bu kadar hödük olmasa ve sinirle o kırıcı lafları etmeseler kadınlar zaten yumuşar. Ama 1 gün öyle öbür gün böyle benim de dengem alt üst olmuş olabilir mi?
 
Şimdi görüyorum yorumunuzu. Terapiden fayda gördüm ama dediğiniz gibi o kavga anlarında sakin kalmak o kadar zor ki anlatamam. Bir de o da geri adım atmayıp iyice bağırıp çağırınca işte sen ruh hastasısın vs deyince of of gücüm olsa dövecek kadar öfkem artıyor çok yıpratıcı. Bazen diyorum ki her açıdan kötü bir adam olsaydı pat diye boşanabilseydim
Ben yorumumda bahsettiğim gibi destek almaya başladım o günden sonra. İnanılmaz büyük bir çıkmazdaydım ve artık öfkeden, kırgınlıktan sağlıklı düşünmeyi bırakmıştım. Eşimin çift terapisi alalım teklifini reddettim. Çünkü ilişki için değil en önce kendim için iyi bir şeyler yapmak istiyorum. İlişki sonra. Ben iyi olmadan ilişkide iyi olmuyor. Kendim terapi almak istiyorum dedim ve o günden beridir bir nebze de olsa daha iyi gidiyorum. Terapist sihirli değnek değil elbet ama benim kendimle ilgili arazlarımı düzeltmeye çok niyetli başladım. En önce terapiden aldığım verim, sürekli kendimi suçlu hissedip açıklama yapma kısmıydı. Henüz tabi ki yeterince başaramadım ama en azından yol aldım. Sanki daha sakinim. Terapi aldığımdan beridir bağır çağır tartışmıyorum. Hala aynı öfke ve kırgınlıklar var ve tartışmalar hala aynı şekilde devam ediyor ama ben süreci daha iyi yönetmek için müthiş bir çabaya girdim. Böyle olunca hakaret etmesi ve üzerime yürümesi falan yok şuan. Çünkü tartışma o noktaya gelmesin diye uğraşıyorum. ( Henüz yeteri kadar başarmış değilim, yanlış anlaşılmasın). Ha bir de aslında eşimin de en az ben kadar sorunlu olduğunu daha net görüyorum böyle davrandığım zamanlarda ( Hep aksini söylüyorlar ya, kendileri çok sakin ve uyumlu da biz onları o hale getiriyoruz). Bu tezde çürüyor yavaş yavaş. Yani terapi beni küçük bir nebze de olsa iyi bir noktaya, ilişkiyi de dolaylı yoldan iyi bir yere taşıdı. Daha çok yolum var. Bence ilişki için değil kendiniz için terapiyi alın ve her seansı deşin, üzerine gidin.
 
Ben yorumumda bahsettiğim gibi destek almaya başladım o günden sonra. İnanılmaz büyük bir çıkmazdaydım ve artık öfkeden, kırgınlıktan sağlıklı düşünmeyi bırakmıştım. Eşimin çift terapisi alalım teklifini reddettim. Çünkü ilişki için değil en önce kendim için iyi bir şeyler yapmak istiyorum. İlişki sonra. Ben iyi olmadan ilişkide iyi olmuyor. Kendim terapi almak istiyorum dedim ve o günden beridir bir nebze de olsa daha iyi gidiyorum. Terapist sihirli değnek değil elbet ama benim kendimle ilgili arazlarımı düzeltmeye çok niyetli başladım. En önce terapiden aldığım verim, sürekli kendimi suçlu hissedip açıklama yapma kısmıydı. Henüz tabi ki yeterince başaramadım ama en azından yol aldım. Sanki daha sakinim. Terapi aldığımdan beridir bağır çağır tartışmıyorum. Hala aynı öfke ve kırgınlıklar var ve tartışmalar hala aynı şekilde devam ediyor ama ben süreci daha iyi yönetmek için müthiş bir çabaya girdim. Böyle olunca hakaret etmesi ve üzerime yürümesi falan yok şuan. Çünkü tartışma o noktaya gelmesin diye uğraşıyorum. ( Henüz yeteri kadar başarmış değilim, yanlış anlaşılmasın). Ha bir de aslında eşimin de en az ben kadar sorunlu olduğunu daha net görüyorum böyle davrandığım zamanlarda ( Hep aksini söylüyorlar ya, kendileri çok sakin ve uyumlu da biz onları o hale getiriyoruz). Bu tezde çürüyor yavaş yavaş. Yani terapi beni küçük bir nebze de olsa iyi bir noktaya, ilişkiyi de dolaylı yoldan iyi bir yere taşıdı. Daha çok yolum var. Bence ilişki için değil kendiniz için terapiyi alın ve her seansı deşin, üzerine gidin.
Terapi alıyorum dediğiniz gibi hemen her şey sakinleşmiyor. Geçen yıla göre daha iyiyim diyebilirim ama tetiklenmelerim hala çok oluyor bir ses yükseltmesinde bile. Ne hakla benimle böyle konuşur diye çok öfkeleniyorum. Ama haklısınız insan önce kendini çekmeyi, sakin kalmayı, sınır koymayı öğrenmeli. Reaksiyon göstermemek, görmezden gelip ciddiye almamayı başarsam karşı tarafın da geri çekileceğini düşünüyorum ben de ama çok zor bunu başarmak 🥹
 
Aslında bilinçli yapmıyorum bu bencilliği. Duygusal olarak ben daha hassasım hatta kavgalardan sonra hasta oluyorum nasıl bunu görüp biraz geri çekilip gönül alamaz diye düşünüp üzülüyorum. Bu üzüntü öfke olarak açığa çıkıyor maalesef
İşte yaptığınız davranış o kadar abartılı ki "ben daha hassasım" deyip köşeye çekilme lüksünü elinizden alıyor. Bilinçli yapmıyorsanız bile nasıl eşinizden kendi öfkesini ve sizin ofkenizi yönetmesini bekliyorsanız, sizin de farkındalık kazanıp duygu dışa vurumlarınızı düzenlemeniz gerekiyor.
 
Back
X