• Merhaba, Kadınlar Kulübü'ne ÜCRETSİZ üye olarak yorumlar ile katkıda bulunabilir veya aklınıza takılan soruları sorabilirsiniz.

Evliliğin 5. Ayında kavgalar ayrılık

İkiniz de sorunlusunuz. Keşke evlenmenin ehliyeti olsa da her belediyeye gidip başvuran evlenmese.


Yoo ediyordun.
Anne babasının sattığı evden gelen parayla düğün salonu tutulsun diye beklemişsin mesela.
Adam zaten manyak o belli de ben seni de çok normal görmedim. Nişan zmaanı kendini belli eden adamla ısrarla evlenmen de buna kanıt zaten
Eşimim ailesi zaten bize düğin yapmak için evlerini sattı onun için bizi bekletti onun için sözü nişanı erteledi sattılar ama kendilerine köye ev yaptırmaya başladılar
 
Boşanır mısınız barışır mısnız bilmem ama ikinizde de öfke problemi var acil terapi almanız lazım
Hayatım boyunca hiç sinir krizi vs geçirmedim ailemde de bu tarz kavgalara vs şahit olamdım eşimin bana karşı bu davranışında da tamamen hayal kırıklığı yaşadım bu kadar çabalayıp bunu mu yaşıyorum diye kendime kızdım ve asla ben yükselmeden eşim sakinleşmedi
 
Beyaz eşyayı vs eşim aldı abisidr evlenirken monilya almıştı ailesi sırf düğün yapmak için ev sattıkları haldr hiçbir şekilde maddi destek olmadılar o parayla köylerine ev yaptırmaya başladılar bunu da öne sürürerek manevi olarak bile yanımızda olmadılar
Geç artık aileyi
Adam manyak normal değil görmüyormusun, ayna kırıp elinde dolaştıran adamdan ne bekliyorsun
Az önce haberleri okudum ; bir kadın okul önünde evladını almaya gittiğinde kafasından üç kurşunla vurmuş kocası olacak herif, bu haberler size hiç uğramaz sanmayın, ruh hastası heriflerle aynı çatı altında durmayın, kendinizi koruyun, boşanın yolunuza bakın
 
Beyaz eşyayı vs eşim aldı abisidr evlenirken monilya almıştı ailesi sırf düğün yapmak için ev sattıkları haldr hiçbir şekilde maddi destek olmadılar o parayla köylerine ev yaptırmaya başladılar bunu da öne sürürerek manevi olarak bile yanımızda olmadılar
Sen ödeseydin, onlardan beklemek yerine?
Paran mı yok?
O zaman susacaksın ya da evlenmeyeceksin
 
Yazdıkların bir roman değil, bir fırtına kaydı gibi… ama ben sana sakin, net bir özet çıkarayım.

İlişkinin Süreci
  • Sevgililik döneminizde büyük sorunlar yoktu.
  • Nişanlılık döneminde eşinin ailesiyle ilgili problemler başladı.
  • Ailesi:
    • Tanışmayı sürekli erteledi.
    • Ev konusunda maddi baskı ve şartlı destek sundu.
    • Nişan ve düğün sürecinde ilgisiz ve mesafeli davrandı.
    • Sana karşı soğuk ve dışlayıcı tavırlar sergiledi.

Düğün ve Maddi Süreç
  • Düğün organizasyonunda destek olmadılar, süreci ertelemeye çalıştılar.
  • Eşin, düğün hazırlığında sana para yok derken maaşından ailesine para gönderdi.
  • Düğün günü abisi sana bağırdı ve gelinliğine zarar geldi.

Evlilikte Yaşananlar
  • Eşin:
    • Çalışma konusunda düzensizleşti.
    • Eşyaları kırdı, televizyonu parçaladı.
    • Sana kalabalıkta “paragöz” diye bağırdı.
    • Kendine zarar verme davranışları gösterdi (bıçaklama girişimi, TIR’ın altına girme tehdidi, cam parçalarıyla kendini yaralama).
  • Sen:
    • Sürekli kriz ortamında kaldın.
    • Sinir krizleri geçirip kendine zarar vermeye başladın.

Son Olay ve Ayrılık
  • Son büyük kavgada yine eşyalar kırıldı.
  • Ailesini çağırdın sakinleştirmeleri için.
  • Ancak seni suçladılar.
  • Ailen seni o evden çıkardı.
  • Ertesi gün eşyalarını toplayıp ayrıldın.
  • 3 haftadır ayrı yaşıyorsunuz.
  • Henüz boşanma davası açmadın.
  • Eşin seni aramadı, avukat için parası olmadığını söyledi.
  • Kararının doğru olup olmadığından emin değilsin.

Özetle

Bu evlilikte:
  • Aile baskısı
  • Maddi güvensizlik
  • Şiddet (eşya kırma ve psikolojik baskı)
  • Kendine zarar verme tehditleri
  • Topluluk içinde aşağılama
  • Duygusal istikrarsızlık

var.

Sen şu anda hem duygusal hem zihinsel olarak şoktan çıkmaya çalışıyorsun. Karar vermekte zorlanman çok normal. Bu, seviyor muyum sevmiyor muyum ikilemi değil; travmanın sisli alanı.

Altına imza filan atılacak düzeyde bir yorum çıkarmış ulan yapai bu zeka 🫣
 
Yaşlarınız kaç bilmiyorum ama ailesiz evlenemiyorsanız , evlenmeyin lütfen...

Sorumluluk budur ve başta alınmıyorsa evlilik içinde hiç alınmaz. Nitekim alınmamış zaten.

Sözün özü beklenti insanı kırar. Kendinizde kırılacak yer kalmayınca eşyaları kırmaya başlamışsınız. Bir sonraki adım birbirinize zarar vermek. Herkesin yoluna gitmesi en sağlıklısı. Tabi yardım almak kaydıyla yoksa yine benzer bulup hayatınızı parçalamaktan kaçınmayacaksınız.
 
Beyaz eşyayı vs eşim aldı abisidr evlenirken monilya almıştı ailesi sırf düğün yapmak için ev sattıkları haldr hiçbir şekilde maddi destek olmadılar o parayla köylerine ev yaptırmaya başladılar bunu da öne sürürerek manevi olarak bile yanımızda olmadılar
Beyaz eşyayı kız tarafı alır bizde
 
Altına imza filan atılacak düzeyde bir yorum çıkarmış ulan yapai bu zeka 🫣


Bu sene Üniversiteye sunduğumuz projedir kendileri. Tabi burada ki geri dönüşleri de dikkate aldık. Israrla yapay zekanın yorumlarını samimi bulmuyorlardı biraz o tarafta geliştirme devam ediyor. Fakat çok ciddi kaynak yemekte.
 
Ailesi oğlunun durumunu bildiği için evliliğinize maddi yatırım yapmamış, nasıl olsa ayrılacaksınız diye düşünmüşler. Ayrılırsanız bundan sonra huzurla yaşama ihtimaliniz var.
 
Bunlar ne biçim davranışlar be.! İkinizde destek alın. Okurken içim kalktı ergenlik seviyesinden.
Kimse evlenirken destek olmak zorunda değil totosuna güvenmeyen evlenmesin.
Şov yapıp durmussunuz saçma sapan.
Silkelen kendine gel. Bı ömür daha yasamayacaksin, yolunu değiştir.
 
ne eksik ne fazla aynısını yaşadım sevgiliyken kavga etmezken annesi ve kız kardeşi yüzünden nişanlılık döneminde kavgalar başladı ne altın takıldı ne birşey aldı koca tarafım ve evlendik balayı yolunda kavga ettik evde yaklaşık 1 yıl boyunca bardaklar uçtu evde ne kavgalar ettik ama ailelere demedik sonra aydınlanma geldi ve ailesi yüzünden lavga etmeyi bıraktım çünkü istedikleri buydu görüşmek istemiyorum dedim, kendiside bu konuda ısrarcı olmadı bir anda uzaklaştık ailesinden çok şükür bitti o günler, keşke aileler karışmasaydı ve kırmalı dökmeli kavgaların önüne geçseydin evlilik ailelee yüzünden bitmemeli
 
Tabiki kavgalarımız aile sebepli oldu fakat evlendikten sonra doğru düzgün işe gitmemesi eşyaları kırıp dökmesi beni fazlasıyla tetikledi. Ben aslında ailesine bizi toparlasınlar diye haber vermiştim eşimi uyarırlar daha sakin olabilir vs diye ancak onlar eşime tek kelime etmeyip bana karşı konuşmaya başlayınca yükseldim artık sabredemez hale gelmiştim çünkü ailemde beni alıp çıktı direkt
 
Ailesi oğlunun durumunu bildiği için evliliğinize maddi yatırım yapmamış, nasıl olsa ayrılacaksınız diye düşünmüşler. Ayrılırsanız bundan sonra huzurla yaşama ihtimaliniz var.
Evet aile tanıçmasına geldiklerindr babası ben yoksul bi adamım dedi başka bi şey demedi söz yapacak paramız yok dediler oysaki sözü biz yaptık zaten sadece alışveriş takı vs alıcaklardı eşim beni ailesiyle tanışmadan 9 10 ay önce tanıştırmıştı yani isteseler birikim vs kendilerini ayarlayabilirlerdi
 
Hayatım boyunca hiç sinir krizi vs geçirmedim ailemde de bu tarz kavgalara vs şahit olamdım eşimin bana karşı bu davranışında da tamamen hayal kırıklığı yaşadım bu kadar çabalayıp bunu mu yaşıyorum diye kendime kızdım ve asla ben yükselmeden eşim sakinleşmedi
Bu kadar sakin ortamda büyümüş bir insan olarak neden kavga kaos şiddet dolu bir insanı evliliği tercih ettiniz…
 
Bu kadar sakin ortamda büyümüş bir insan olarak neden kavga kaos şiddet dolu bir insanı evliliği tercih ettiniz…
Eşimin böyle bir insan olduğunu bilmiyordum çünkü son derece saygılı merhametli sevgisini belli eden biriydi evlilikteki kavgamızda ögrendim bende
 
Eşimle beş aydır evliyiz. Sevgililik sürecimizde kavga vs edwn çiftler değildik aramızda büyük anlaşmazlıklar olmadı. Ancak üç aylık nişanlılık sürecimizde onun ailesi sebebiyle tartışmalarıkız başladı. Aileler tanışmadan önceki dönemde biz ailelerle tanışmıştık artık sıra aile tanışmasına geldiğinde ailesi eylül ekim derken erteleyerek geldiler tanışma için bize gelmedem önce benimle ayrı olarak konuşmak istediler ve evlerine çağırdılar. Kşrada oturmal yerine aynı şehirde olan boş evlerinde belli bir süre maddi olarak kendimizi toparlayana oturmarabileceğimizi konuştuk. Ancak öyle bir düşüncemiz varsa burada eski eşyalarla oturacağımızı bize mobilya vs almayacaklarını kışın 2 3 ay gelip kalacaklarını söylediler bizde kabul etmedik bu durumu. Bu durumda bana hırslandıklarını düşünüyorum tanışmaya geldiklerinde sadece oturup gittiler ve hiç ilişkimize dair konu açmadılar. Babası ben yoksul bir adamım diyerek hep kendini uzak tuttu ancak memur emeklisi birisi kendisi. Bir şekilde nişanlandık aileler arasında bu durum konuşulmadı bilr ney nasıl yapışacak gibi eşimle biz tarih vs organize edip nişan yaptık ailesiye nişan alışverşinde buluştuk gibi oldu. Abisi yengesi bana hep soğuk davrandılar nişanlıyken bayramda gittiğimde bilr bir hoşgeldin diyip yüzüme bile bakmadı abisi. Düğünümüz olacak salon bakarken 60 bin tl olan düğün salonu için bile 2 ay erteleyelim dediler ancak ellerinde paraları vardı çünkü evlerini satmışlardı. Eşim hazırlık sürecinde düğün çiçeği alacak para bulamazken maaşından fazlalık gördüğü kısmı ailesine atıyomuş bende bir şey isteğimde param yok diyordu. Ailesi düğğn hazırlık sürecimizde yanımızda olamdı nikantan bir öncesinde yanımıza geldiler bu süreçte 100 km uzakta yaşıyorlardı. Abisi düğün günü gelin arabasında beni ağlatırcasına bağırdı sebepsiz yere ve gelinliğime kullandıkları arabadan simsiyah boya ya da yağ her ne olduğunu bilmiyorum onu bulaştırdılar. Bir şekilde düğünü atlattık ama ailesi sebebiyle tartışmalarımız oldu eşim doğru düzgün çalışmamaya başladı maddş olarak zorlandık, onun eski nişanlısı ile olan fotoğralarını telefonunda gördüm ama onların durduğunı bilmediğini google fotoğraflarda yedeklendiğinin farkında olmadığını söyledi. Kavgalarımjz devam etti evde sandalyeleri sehpları fırlattı televizyonu kırdı. Ben bunlar karşısında sinir krizi geçirip kendime vurmaya başladım bir kaç kavgada yine aynı şeyler oldu. Kendine bıçak saplamaya çalıştı tırın altına giricem diye gece yarısı dışarı çıktı yaralanıp geldi. Bir şekilde bu süreci atlatmaya çalıştık. Maddi olarak toparlanamadık yine kavgalar ettik en sonuncusunda makyaj aynasını kırdı kırık parçaları eline alıp avucunda gezdirdi üzerinde yürüdü kendine bir şey olamadığını kanıtlamak için. Çok sevmiştim ben onu ailesinin her olumsuzluğuna onun içşn göz yumdum dışarıda insanlarının içinde kalabalıkta bana paragözsün diye bağırmalqrı oldu halbuki ondan maddi olarak bir şey talep etmiyordum. Son yaşanan kavgada durumu ailesine anlatıp sakinleştirmerini istedim çünkü gece yarısı bağırıyo her şeyi fırlatıyordu. Ertesi gün ailesi ve ailem geldi ne olduğunu anlatırken onlar beni suçlamaya başaldılar. Halbuki evliliğin ilk ayında işe gitmeyen çalışmayan eşyaları kıran eşimdi. Bende sinirle tahammül edemedim önceden yaşattıklarının etkisiyle onlara bağırmaya başladım ailem beni o evden çıkardı ve kendi evlerine götürdü. Ertesi günde tüm eşyalarımı toplayıp çıktım o evden. Üç hafta olacak neredeyse ve boşanma davası açmadım açamıyorum yapamıyorum toparlanamıyorum. Açsam hemen boşanabilir miyiz bilmiyorum. Eiimde bu süreçte aramadı avukat içnde parasının olmadığını belirtti. Ne yapmam gerekiyor doğru bir karar mı verdim bilemiyorum.
Hemen boşanılmaz diye biliyorum 1 yıl dolmadan önce çekişmeli dava oluyor sanki.
Bilenler düzeltsin.
Avukat parasına gerek yok,dilekçesini kendi yazabilir. Sizin paranız varsa siz tutun avukat. Her türlü kazanırsınız bence. Eski nişanlısının da aklı varmış kızcağız olacakları önceden görmüş olsa gerek.
Siz de duygularınıza yenilmeyin lütfen. Kendine zarar veren adam size neler yapmaz. Gençliğinizi onun düzelmesini bekleyerek heba etmeyin derim. Sıradan tartışmalar değil çünkü hep bir vurma kırma eylemi.
 
Eşimin böyle bir insan olduğunu bilmiyordum çünkü son derece saygılı merhametli sevgisini belli eden biriydi evlilikteki kavgamızda ögrendim bende
Tamam da daha nişanlılık döneminde de 100 tane sorun olmuş siz görmezden gelmişsiniz.
 
Beyaz eşyayı vs eşim aldı abisidr evlenirken monilya almıştı ailesi sırf düğün yapmak için ev sattıkları haldr hiçbir şekilde maddi destek olmadılar o parayla köylerine ev yaptırmaya başladılar bunu da öne sürürerek manevi olarak bile yanımızda olmadılar
size düğün yapmak için insanlar evlerini satmışlar daha ne bekliyorsunuz vallahi siz de eşiniz de az değilsiniz Allahtan çocuğunuz olmamış da bunca kaosun altında o çocukceğiz de ezilmemiş ya boşanmayın birbirinizi yiyip başka insanların başını yakmayın ama çocuk da yapmayın ya da boşanın madem aileniz sizi başıboş bırakmıyorken çekişmeli falan direkt tek celsede boşanıp terapi almaya başlayın, siz de sağlıklı düşünemiyorsunuz bence çünkü
 
size düğün yapmak için insanlar evlerini satmışlar daha ne bekliyorsunuz vallahi siz de eşiniz de az değilsiniz Allahtan çocuğunuz olmamış da bunca kaosun altında o çocukceğiz de ezilmemiş ya boşanmayın birbirinizi yiyip başka insanların başını yakmayın ama çocuk da yapmayın ya da boşanın madem aileniz sizi başıboş bırakmıyorken çekişmeli falan direkt tek celsede boşanıp terapi almaya başlayın, siz de sağlıklı düşünemiyorsunuz bence çünkü
Ailesi ev sattık diye sadece insanlara duyurdu düğün salonu parasını bile zor verdiler sadece gözstermelikti o evde oturmayalım diye ve kendilerine ev yaptırmaya başladılar o parayla ev yaptırıyoruz diye bize de yardımcı olmadılar
 
Ailesi ev sattık diye sadece insanlara duyurdu düğün salonu parasını bile zor verdiler sadece gözstermelikti o evde oturmayalım diye ve kendilerine ev yaptırmaya başladılar o parayla ev yaptırıyoruz diye bize de yardımcı olmadılar
varsın olmasınlar evlilik iki kişinin hayatlarını birleştirmesi değil mi, niye ailesinden düğündür evdir bekliyorsunuz madem evlenecek paranız yok evlenmeyin, ha evlenince de böyle durumlar ortaya çıkıyor işte yok o bunu demiş yok şu şuna şu kadar para yatırmış bilmem ne bunlardan dolayı da 5 ayda kaç yıllık tecrübe yaşamışsınız daha da ders çıkarmıyorsanız ben ne diyeyim size?
 
Back
X