• Merhaba, Kadınlar Kulübü'ne ÜCRETSİZ üye olarak yorumlar ile katkıda bulunabilir veya aklınıza takılan soruları sorabilirsiniz.

Neden başsağlığı dilememiş olabilirler?

TulumbaPati

Aktif Üye
Kayıtlı Üye
Katılım
27 Ekim 2025
Mesajlar
2.031
Emoji Skoru
7.214
Puanlar
73
Üç ay önce 70 yaşındaki amcamı kalp krizinden kaybettik. Bir rahatsızlığı yoktu. Cenazesi bizim yaşadığımız şehirde değil babamların memleketinde gerçekleşti. Aynı süreçte dedem iki aydan fazla yoğun bakımda kaldı. Ek olarak aynı süreçte teyzem ağır bir açık kalp ameliyatı geçirdi.

Benim mahalleden arkadaşım var, biz ayda bir kere görüşüyorsak, ailelerimiz haftalık düzenli görüşüyorlar
Ya yüz yüze ya telefonla. Hayatlarımızda ne oldu ne bitti haberimiz olan insanlar. Bu üç ay boyunca bu tanıdığım arkadaşım ve ailesi asla başsağlığı-geçmiş olsun dilemediler. Ne benimle konuşurken arkadaşım ne de annesi babası. 25 yıldır tanışıyoruz, onların hastane işi vs olduğunda hastaneye gittiğimiz, cenazeleri olduğunda cenazelerine dualarına gittiğimiz insanlar. Ben cenazeye gelmelerini cenaze farklı şehirde olduğundan haliyle beklemedim, ama telefonla bile olsa bir başsağlığı dilenmemesini çok garipsedim. En azından laf arasında Allah rahmet eylesin cümlesini kırmadılar.

Annem annesiyle bu üç ayda 4-5 kez yüz yüze görüşmüştür, ben arkadaşımla 2 kez mesajlaştım. Dün üç aydır ikisini de yüz yüze gördüm, yaşlı bakımından konu açılınca ben de amcamın vefatından sonra dedemin bakımının çok masraflı halde olduğunu söyledim. Baktım bunlarda hiç tık yok. Gayet normal fiyat pahalılığından bahsetmeye devam ettik.

Vah vah etmelerini, sırtımızı sıvazlamalarını beklemiyorum ama hiiiiiç tepki vermemeleri normal mi? Ben açıkçası umursamadıklarını düşünüyorum. Biz onların kötü gün dostu, onlar bizim iyi gün dostumuz mu?
 
Bu sebepten 20 senelik arkadaşımı sildim ben . Hemde canım dediğim kardeşim dediğim..
çünkü anladım ki kardeşim değil. Ekim ayında aniden 38 yaşında olan kuzenimi kaybettim kalp krizinden hem ani hem genç ölüm olunca çok yıkıldık haliyle bir de babam 4. Evre kolon kanseri yeğenini söylemek ona bi hayli zor oldu sadece telefon etti ne demek gelmemek.. gelirsin gelmelisin yani madem ki öyle dedim bu iş burda bitmeli yani diyeceğim o ki bazı insanlar böyle zamanlarda tanınıyor..
 
Hemen kötü düşünmeyin. Sonuçta başın sağ olsun dememek ona da bir şey kazandırmaz (kötü niyetli olsa bile). Bence açık açık sorun. "Senden bir başsağlığı mesajı ya da cümlesi beklerdim. Bahsini dahi açmayınca merak ettim" diyin.
 
Bu sebepten 20 senelik arkadaşımı sildim ben . Hemde canım dediğim kardeşim dediğim..
çünkü anladım ki kardeşim değil. Ekim ayında aniden 38 yaşında olan kuzenimi kaybettim kalp krizinden hem ani hem genç ölüm olunca çok yıkıldık haliyle bir de babam 4. Evre kolon kanseri yeğenini söylemek ona bi hayli zor oldu sadece telefon etti ne demek gelmemek.. gelirsin gelmelisin yani madem ki öyle dedim bu iş burda bitmeli yani diyeceğim o ki bazı insanlar böyle zamanlarda tanınıyor..

Başınız sağolsun, mekanı cennet olsun.
Amcam da aniden vefat etti. Bir sağlık sorunu sıkıntısı yoktu öyle ne yaşlıydı ne hasta yatağındaydı.
Ben çok alındım açıkçası bizim bu tanıdıklar baş sağlığı bile dilemediler.
 
Hemen kötü düşünmeyin. Sonuçta başın sağ olsun dememek ona d abşr şey kazandırmaz (kötü niyetli olsa bile). Bence açık açık sorun. "Senden bir başsağlığı mesajı ya da cümlesi beklerdim. Bahsini dahi almayınca merak ettim" diyin.

Evet haklısınız ama sadece arkadaşım değil, arkadaşım+annesi+babası ne ailemle konuşurken ne de yüz yüze gelindiğinde baş sağlığı dilemediler. Babamın numarası onun babasında var. En azından annesi/babası X bey in amcası vefat etmiş başı sağolsun diye bir cümle kursa beklentiye girmezdim.

Amcam iki gün yoğun bakımda kaldıktan sonra yoğun bakımda vefat etti. Bir anda onlarla iletişimdeyken amca vefat etti denilmedi, yoğun bakım sürecinden haberleri vardı.
 
Olumlu bir gelişme olduğunda da böyleler mi? Terfi, malvarlığı edinmek veya mobilya değiştirmek gibi konularda da hayırlı olsun demeyen kayıtsız insanlar mı?
 
Evet haklısınız ama sadece arkadaşım değil, arkadaşım+annesi+babası ne ailemle konuşurken ne de yüz yüze gelindiğinde baş sağlığı dilemediler. Babamın numarası onun babasında var. En azından annesi/babası X bey in amcası vefat etmiş başı sağolsun diye bir cümle kursa beklentiye girmezdim.

Amcam iki gün yoğun bakımda kaldıktan sonra yoğun bakımda vefat etti. Bir anda onlarla iletişimdeyken amca vefat etti denilmedi, yoğun bakım sürecinden haberleri vardı.
İlginç bir durum. Acaba sormakta geç kaldılar, cenazeye gelmediler de utanıp Bari bahsini hiç açmayalım mı dediler? Ne bileyim, sormadan öğrenemezsiniz. Açık açok sormak ve suizandan, zihin okumadan kaçınmak en doğrusu olur. Sizin huzurunuz için söylüyorum.
 
İlginç bir durum. Acaba sormakta geç kaldılar, cenazeye gelmediler de utanıp Bari bahsini hiç açmayalım mı dediler? Ne bileyim, sormadan öğrenemezsiniz. Açık açok sormak ve suizandan, zihin okumadan kaçınmak en doğrusu olur. Sizin huzurunuz için söylüyorum.

Açıkçası hiç cenazeye gelsinler beklentimiz olmadı, amcam çok ani şekilde öldü, memleketleri yaşadığımız yere uzak, otobüsle gelmeye kalksalar 10 saat, uçak işi sıkıntı. Cenazeniz olur gelelim deseler sağolun zahmet etmeyin diyerek teşekkür ederdik. Cenaze dışında dedem+teyzem için de geçmiş olsun demediler. Sanki böyle çok sıradan bir şey söylenmiş gibi normal sohbete devam ediyorlardı
 
bunlar çok kişisel şeyler
hiç çoook yakınımı kaybetmedim
hayatta gördüğüm ölü sayısı 3 falan,gittiğim cenaze de en fazla 7-8dir
ben kaldıramam öyle şeyleri
hasta bile bakmaya gidemem
bu durumları yaşayan insanların yanında konuyu açmak istemem
ilk anda duyup başsağlığı dilemediysem sonrasında asla söyleyemem
tekrar tekrar hatırlatmak gibi gelir
bundan arkadaşlık bitirilmesi bence çok saçma
 
Olumlu bir gelişme olduğunda da böyleler mi? Terfi, malvarlığı edinmek veya mobilya değiştirmek gibi konularda da hayırlı olsun demeyen kayıtsız insanlar mı?

Ben işe başladığımda aa tulumba işe başlamışsın hayırlı olsun 🥲 dedikleri olmadı. Eşya alındıysa eve geldiklerinde görmüşlerdir Aa ne güzellermiş dedikleri olmuştur.
 
Demek ki görgüleri böyle. Türkiye'nin %90'ı yapılana ayıp der. Bizim görgümüzde taziye ve başsağlığı vardır. Belki onlar ailecek çok rahatlar ve böyle bir kültürleri yok.
 
bunlar çok kişisel şeyler
hiç çoook yakınımı kaybetmedim
hayatta gördüğüm ölü sayısı 3 falan,gittiğim cenaze de en fazla 7-8dir
ben kaldıramam öyle şeyleri
hasta bile bakmaya gidemem
bu durumları yaşayan insanların yanında konuyu açmak istemem
ilk anda duyup başsağlığı dilemediysem sonrasında asla söyleyemem
tekrar tekrar hatırlatmak gibi gelir
bundan arkadaşlık bitirilmesi bence çok saçma

Demek ki görgüleri böyle. Türkiye'nin %90'ı yapılana ayıp der. Bizim görgümüzde taziye ve başsağlığı vardır. Belki onlar ailecek çok rahatlar ve böyle bir kültürleri yok.


Benim baş sağlığı bekleme nedenim biz onların yakınlarının cenazelerine katıldık, anneanneleri vefat etmişti biz lise yaşlarındayken, iki yıl önce dayısı kanserden vefat etti, dayısı hastanedeyken gittik, cenazeleri duası hep gidildi. Sadece ben değil, ailem de gitti. Benim bunlara karşılık beklentim sadece bir iki cümle.

Böyle şeyleri görmeyen insanlar olsa yine de laf arasında ölen birinden bahsedilince Allah rahmet eylesin demelerini beklerdim.

Ve maalesef çok bozuldum.
 
Ben işe başladığımda aa tulumba işe başlamışsın hayırlı olsun 🥲 dedikleri olmadı. Eşya alındıysa eve geldiklerinde görmüşlerdir Aa ne güzellermiş dedikleri olmuştur.
Hayatınızda güzel gelişmelerdeki davranışları da böyle o zaman. İyiye kötüye çok yorum yapmayan daha kendi hallerinde takılan insanlar.

Bu kadar yakınlığa en azından dedeniz için bir başsağlığı dilenmeliydi haklısınız. Ya görgüleri böyle, ya düşündüğünüzden daha kayıtsızlar. Size karşı özel bir tavır gibi gelmedi bana anlattığınız haliyle. Ben de açıkça sormanız gerektiğini düşündüm. Bu kadar rahatsız olduysanız hiç sitem etmeden ve suçlamadan konuşun. İyi niyet kendini belli eder. 'Niyetim bu değildi böyle hissettireceğini düşünemedim.' gibi bir şey söylerse kasıt yoktur. Savunmaya geçip suçlarsa ilişkinizi gözden geçirirsiniz.
 
Bu sebepten 20 senelik arkadaşımı sildim ben . Hemde canım dediğim kardeşim dediğim..
çünkü anladım ki kardeşim değil. Ekim ayında aniden 38 yaşında olan kuzenimi kaybettim kalp krizinden hem ani hem genç ölüm olunca çok yıkıldık haliyle bir de babam 4. Evre kolon kanseri yeğenini söylemek ona bi hayli zor oldu sadece telefon etti ne demek gelmemek.. gelirsin gelmelisin yani madem ki öyle dedim bu iş burda bitmeli yani diyeceğim o ki bazı insanlar böyle zamanlarda tanınıyor..
Üç ay önce 70 yaşındaki amcamı kalp krizinden kaybettik. Bir rahatsızlığı yoktu. Cenazesi bizim yaşadığımız şehirde değil babamların memleketinde gerçekleşti. Aynı süreçte dedem iki aydan fazla yoğun bakımda kaldı. Ek olarak aynı süreçte teyzem ağır bir açık kalp ameliyatı geçirdi.

Benim mahalleden arkadaşım var, biz ayda bir kere görüşüyorsak, ailelerimiz haftalık düzenli görüşüyorlar
Ya yüz yüze ya telefonla. Hayatlarımızda ne oldu ne bitti haberimiz olan insanlar. Bu üç ay boyunca bu tanıdığım arkadaşım ve ailesi asla başsağlığı-geçmiş olsun dilemediler. Ne benimle konuşurken arkadaşım ne de annesi babası. 25 yıldır tanışıyoruz, onların hastane işi vs olduğunda hastaneye gittiğimiz, cenazeleri olduğunda cenazelerine dualarına gittiğimiz insanlar. Ben cenazeye gelmelerini cenaze farklı şehirde olduğundan haliyle beklemedim, ama telefonla bile olsa bir başsağlığı dilenmemesini çok garipsedim. En azından laf arasında Allah rahmet eylesin cümlesini kırmadılar.

Annem annesiyle bu üç ayda 4-5 kez yüz yüze görüşmüştür, ben arkadaşımla 2 kez mesajlaştım. Dün üç aydır ikisini de yüz yüze gördüm, yaşlı bakımından konu açılınca ben de amcamın vefatından sonra dedemin bakımının çok masraflı halde olduğunu söyledim. Baktım bunlarda hiç tık yok. Gayet normal fiyat pahalılığından bahsetmeye devam ettik.

Vah vah etmelerini, sırtımızı sıvazlamalarını beklemiyorum ama hiiiiiç tepki vermemeleri normal mi? Ben açıkçası umursamadıklarını düşünüyorum. Biz onların kötü gün dostu, onlar bizim iyi gün dostumuz mu?
Bazı insanlar zor ve kötü zamanlarda böyle maalesef
 
Yani gerizekalı değilsen ya da ormanda ayılar seni büyütmediyse en olmadı görüşünce söylersin başın sağ olsun falan diye. Ayıp etmişler. İnşallah özel bir sebepleri vardır, açık açık sorardım ben olsam.

Ben de uygun zamanda sormayı düşünüyorum. Üç kişi ailecek resmen üç maymunu oynuyorlar.
 
arkadasimin baska sehirde yasayan 70 yasinda amcasi vefat etse ben de bas sagligi dilemezdim. Ama ayni mahalledeki - yakin muhitteki amcasi vefat etse cenasesine mevlüdüne giderim
benim yasimda herkesin nenesi dedesi zaten minimum 70-80 yasindadir. hepsi hasta, hepsi ölüm döşeginde. hangisine gecmis olsun diyeceksin ki? benim ananem bile yilda birkac kez ameliyat oluyor daha yeni iki kere pesepse oldu birkac ay önce.
kimseden de gecmis olsun beklemedim.
siz hadi o arkadasiniza diyorsunuz ama is yerinizdekilere, komşulara vs de ayni misiniz? yani bu hesapla insanlarin yasli dedeleri neneleri hastayken , amcalari , dayilari, buyuk teyzeleri, kuzenleri oldugunde onlari arayacaksak on gunde bir birilerini aramamiz gerekiyor.
bilmiyorum, ben bassagligi konusunda iyi degilimdir, hasta icin de aramam. benim basima geldiginde - amcam teyzem ameliyat oldugunda - dedelerim öldüğünde vs de kimseden bir telefon beklemezdim. hele ki amca dayi yani, dayım ölse allah rahmet eylesin cenazeye giderim, mevludunde servis yaparim bitti gitti yani, hayatim mi kararacak, birseyler mi degisecek, ne kadar uzulebilirim ki? ates dustugi yeri yakar. aranmasi gereken onun cocuklari karisidir. hayatta da "amcam halam öldü neden aranmadim" diye dusunup birilerine gönül koymam.
 
Üç ay önce 70 yaşındaki amcamı kalp krizinden kaybettik. Bir rahatsızlığı yoktu. Cenazesi bizim yaşadığımız şehirde değil babamların memleketinde gerçekleşti. Aynı süreçte dedem iki aydan fazla yoğun bakımda kaldı. Ek olarak aynı süreçte teyzem ağır bir açık kalp ameliyatı geçirdi.

Benim mahalleden arkadaşım var, biz ayda bir kere görüşüyorsak, ailelerimiz haftalık düzenli görüşüyorlar
Ya yüz yüze ya telefonla. Hayatlarımızda ne oldu ne bitti haberimiz olan insanlar. Bu üç ay boyunca bu tanıdığım arkadaşım ve ailesi asla başsağlığı-geçmiş olsun dilemediler. Ne benimle konuşurken arkadaşım ne de annesi babası. 25 yıldır tanışıyoruz, onların hastane işi vs olduğunda hastaneye gittiğimiz, cenazeleri olduğunda cenazelerine dualarına gittiğimiz insanlar. Ben cenazeye gelmelerini cenaze farklı şehirde olduğundan haliyle beklemedim, ama telefonla bile olsa bir başsağlığı dilenmemesini çok garipsedim. En azından laf arasında Allah rahmet eylesin cümlesini kırmadılar.

Annem annesiyle bu üç ayda 4-5 kez yüz yüze görüşmüştür, ben arkadaşımla 2 kez mesajlaştım. Dün üç aydır ikisini de yüz yüze gördüm, yaşlı bakımından konu açılınca ben de amcamın vefatından sonra dedemin bakımının çok masraflı halde olduğunu söyledim. Baktım bunlarda hiç tık yok. Gayet normal fiyat pahalılığından bahsetmeye devam ettik.

Vah vah etmelerini, sırtımızı sıvazlamalarını beklemiyorum ama hiiiiiç tepki vermemeleri normal mi? Ben açıkçası umursamadıklarını düşünüyorum. Biz onların kötü gün dostu, onlar bizim iyi gün dostumuz mu?
En yakın arkadaşım kötü günlerimde yanımda olmadı hatta bir tanesiyle alay bile etti. Onu silmek için geç bile kaldığımı fark ettim. Ona tek bir açıklama bile yapmadım. Bitirdim sadece ve yanından sessizce geçişlerimde anladı ki bu arkadaşlığı bitirmişim. İyi ki de bitmiş şu an psikoloji okuyor bir de travmalarımla alay etmemiş gibi rezalet bir insandı.
Umarım sizin arkadaşlığınızda başka pürüzler yoktur.
 
Back
X