• Merhaba, Kadınlar Kulübü'ne ÜCRETSİZ üye olarak yorumlar ile katkıda bulunabilir veya aklınıza takılan soruları sorabilirsiniz.

Özel okuldan devlet okuluna geçiş

Bu arada ne kadar acaba özel okullar keşke karşılaştırma fırsatımız olsa,okullarımız uçuk fiyat mı veriyor yoksa geneli öyle mi diye
Benim yaşadığım şehirde ilkokulda ara kademeler yemek eğitim 280-370 arasında değişiyor. Kırtasiyede 70 civarı diyorlar
 
ilkokulda özeli gereksiz bulduğum için ben göndermedim. yarım gün okul yarım gün etüd şeklinde destekledim. zaten çalıştığım için evde bakıcıya boş para vermek istemedim.
etüd bize çok iyi geldi. okuldaki 40 kişilik sınıfın eksikliğini kapattı.
bu yıl ortaokula geçti. ben önce proje okuluna verdim ama sınıflar yine çok kalabalıktı ve öğretmenler malesef kendisini bulunmaz zannettiği için ilk aydan çok yıprandık. benim ve kızımın şansına yeni bir okul açıldı dönem ortası sınıflar 20 kişi ve adresten sebep çok kişi kayıt olamadı. direk oraya geçirdim.
şuan devlet okulu olmasına rağmen çok çok memnunuz. özel okula vereceğim paranın çok az bir kısmını okula bağış yaptım. yeni okul herşey eksik. kızım arkadaşlarını öğretmenlerini çok seviyor. tabiki başarı çocuğa göre şekillenen birşey. özelde şişirme notlar yerine devlette gerçekten çalışarak çocuklar emeklerinin karşılığını alıyorlar.
 
Oğlum 3 senedir bulunduğumuz şehirdeki köklü bir koleje gidiyor 1. sınıfta şuan. Geçen senelerden okula ve arkadaşlarına alıştığı için bu sene de alternatifleri araştırmadan buraya gönderdik ama tabi bu sene sınıflar dağıtıldı ve iyi arkadaşlarıyla aynı sınıfa denk gelemedi. Öğretmenimiz de yeni geldi bu sene ama şansımıza biz iyi anlaşıyoruz oğlum da öyle ilgili bize karşı. Bazı veliler şikayetçi öğretmenden çok ters olduğunu söylüyorlar ama biz bir problem yaşamadık.

Ancak içime sinmeyen şeyler var, biraz problemli çocukları attıkları bir sınıf olmuş sanki öğretmen yeni geldiği için de ona vermişler gibi geldi bana. Okulun akademik ve İngilizce eğitiminden de çok memnun değilim, 3 senedir İngilizce gören çocuklar hala my name is kısmındalar mesela. Evde sürekli ben destekliyorum dil anlamında.
Devlet okuluna geçmeyi düşünüyorum sınıfların 20 kişi olduğu proje okulu var gönderebileceğim. Ama oğlum sessiz sakin bir çocuktur uyum sağlar mı dışlanır mı sonradan geldiği için emin olamıyorum. Bir yandan tr şartlarında el bebek gül bebek olmasını istemiyorum o yüzden de geçiş yapmak istiyorum. Bu sene fiyatlar çok yüksek ve bizi zorlayacak. Ödediğimiz meblağlara göre beklentimi hiç karşılamıyor benim. Benim gibi düşünüp özelden devlete geçenler neler yaşadınız çocuğunuz uyum sağladı mı paylaşabilir misiniz?
20 kişilik proje okulu şansım olsa bir dk düşünmem.
 
Benim çocuklarımın bazı sağlık problemi var. Çevre okul çok kalabalık. Kıyamadım özele verdim. Ama yirmi kişilik sınıfı olan okul bulsam ben yollardım. Dışardan İngilizce dersi alabilir. Bir üniversite öğrencisi gelip derslerinde yardımcı olabilir. Spor kursuna gidebilir.
25 senedir devlet okulunda öğretmen olarak çalışıyorum. Bir kişinin de çıkıp keşke çocuğumu özel okula verseydim dediğini hiç duymadım. Çok şükür hep iyilikle güzellikle ayrıldım velilerimden.
 
Ortaokul için özel daha mantıklı diyorsunuz yani.
Benim de bu aralar kafam bu konuda çok karışık. Oğlum seneye ilkokulu şehrin köklü bir kolejinden bitirecek. Okulu disiplinli güzel. Memnunuz. Ama her sene yüzde kırk zamdan da bıktık.
Ortaokulda iyi bir indirim yakalayamazsa devlete geçsin diyordum ortaokulda. Bir ini iyi ortaokul var adresimiz tutmuyor ama şansımı denerim belki kayıt parasıyla hallederiz diyordum. Siz böyle yazınca yanlış mı yapıyorum dedim şimdi.
Maddi olarak çok zorluyor size hak veriyorum
Çocuğun karakteri nasıl siz daha iyi bilirsiniz
Kolay uyum sağlar mı
Şartların farklılığı onu şaşırtır mı
İngilizce konusunda siz destekleyici olursunuz diye düşünüyorum
İyi bir lise olmazsa özelde devam ederiz diye düşünür müsünüz
Yani çocuğun azmi başarısı çok önemli ama iyi bir okul iyi bir temel iyi arkadaş iyi çevre
Kattığı çok şey oluyor
Kötü okulun da götürdüğü çok şey oluyor
Devlet okulunun (çok var bu şartları sağlayan)bu şartları sağlayacağını düşünüyorsanız neden olmasın

Bulunduğunuz yer yani il de iyi bir il diye düşünüyorum
İstanbul da bizim için çok zor olacaktı
55 kişilik sınıf mevcudundan bahsediliyordu bulunduğumuz semtte😬
Bu şartlarda öğrenciden ne beklenir öğretmenden ne beklenir
 
Maddi olarak çok zorluyor size hak veriyorum
Çocuğun karakteri nasıl siz daha iyi bilirsiniz
Kolay uyum sağlar mı
Şartların farklılığı onu şaşırtır mı
İngilizce konusunda siz destekleyici olursunuz diye düşünüyorum
İyi bir lise olmazsa özelde devam ederiz diye düşünür müsünüz
Yani çocuğun azmi başarısı çok önemli ama iyi bir okul iyi bir temel iyi arkadaş iyi çevre
Kattığı çok şey oluyor
Kötü okulun da götürdüğü çok şey oluyor
Devlet okulunun (çok var bu şartları sağlayan)bu şartları sağlayacağını düşünüyorsanız neden olmasın

Bulunduğunuz yer yani il de iyi bir il diye düşünüyorum
İstanbul da bizim için çok zor olacaktı
55 kişilik sınıf mevcudundan bahsediliyordu bulunduğumuz semtte😬
Bu şartlarda öğrenciden ne beklenir öğretmenden ne beklenir
Lise kısmını çok düşünmedik daha açıkçası. İl küçük ve eğitimin iyi olduğu bir il ama adrese çıkan okullar hem yarım gün hem LGs başarısı yok.
Nispeten iyi devlet okullarından birisi 40-45 kişi mevcutluymuş onu eledik zaten. İçlerinden biri içe sinen bir okul ama öncelikli adresle alıyor bilmem bizi alırlar mı?
Oğlum çalışkan ders başarısı olan bir çocuktur ama nasıl desem özel ilgi bekleyen bir çocuk. Parmak kaldıran göze giren değil de özel ilgi bekleyen biraz nazlı bir çocuk. Ondan bizde devlette tam yapar mı emin değiliz.
 
Lise kısmını çok düşünmedik daha açıkçası. İl küçük ve eğitimin iyi olduğu bir il ama adrese çıkan okullar hem yarım gün hem LGs başarısı yok.
Nispeten iyi devlet okullarından birisi 40-45 kişi mevcutluymuş onu eledik zaten. İçlerinden biri içe sinen bir okul ama öncelikli adresle alıyor bilmem bizi alırlar mı?
Oğlum çalışkan ders başarısı olan bir çocuktur ama nasıl desem özel ilgi bekleyen bir çocuk. Parmak kaldıran göze giren değil de özel ilgi bekleyen biraz nazlı bir çocuk. Ondan bizde devlette tam yapar mı emin değiliz.
Ortaokulda kayıt yaptırırken önceliğim iyi lise kazandıracak bunun garantisini veren bir okuldu
Bazı köklü okulların amacı nasılsa bizim liseden devam eder oluyor lgs ye çok önem vermiyor o yüzden 🙈

Oğlum da benzer özellikler taşıyordu
Bu kadar yüksek zamlar gelmese hiç düzenini bozmaya gerek yok ama bilemiyorum ya😔
20 kişilik bir sınıf da devlet için çok iyi

Çok zor bir karar sizi çok iyi anlıyorum
Bir de şu var istanbul da çok iyi bir lise 0,01 le -0,30 luk olsun ,küçük ilde yüzde 2 lik bir lise fen lisesi olabilir yani o ilin en iyi okulu kabul edilebiliyor ama istanbul da bu mümkün olmuyor
Bunlar da göz önünde bulundurulabilir
Lgs değişecek deniyor bunun ne gibi avantajları ya da dezavantajları olur bunu da iyi incelemek lazım

Umarım ne karar verirseniz verin sizin ve çocuğunu için iyi olan olsun☺️
 
Oğlum 3 senedir bulunduğumuz şehirdeki köklü bir koleje gidiyor 1. sınıfta şuan. Geçen senelerden okula ve arkadaşlarına alıştığı için bu sene de alternatifleri araştırmadan buraya gönderdik ama tabi bu sene sınıflar dağıtıldı ve iyi arkadaşlarıyla aynı sınıfa denk gelemedi. Öğretmenimiz de yeni geldi bu sene ama şansımıza biz iyi anlaşıyoruz oğlum da öyle ilgili bize karşı. Bazı veliler şikayetçi öğretmenden çok ters olduğunu söylüyorlar ama biz bir problem yaşamadık.

Ancak içime sinmeyen şeyler var, biraz problemli çocukları attıkları bir sınıf olmuş sanki öğretmen yeni geldiği için de ona vermişler gibi geldi bana. Okulun akademik ve İngilizce eğitiminden de çok memnun değilim, 3 senedir İngilizce gören çocuklar hala my name is kısmındalar mesela. Evde sürekli ben destekliyorum dil anlamında.
Devlet okuluna geçmeyi düşünüyorum sınıfların 20 kişi olduğu proje okulu var gönderebileceğim. Ama oğlum sessiz sakin bir çocuktur uyum sağlar mı dışlanır mı sonradan geldiği için emin olamıyorum. Bir yandan tr şartlarında el bebek gül bebek olmasını istemiyorum o yüzden de geçiş yapmak istiyorum. Bu sene fiyatlar çok yüksek ve bizi zorlayacak. Ödediğimiz meblağlara göre beklentimi hiç karşılamıyor benim. Benim gibi düşünüp özelden devlete geçenler neler yaşadınız çocuğunuz uyum sağladı mı paylaşabilir misiniz?
Devlete verirdim ben olsam. Ne güzel sınıf mevcudu da azmış. Özel okula vereceğiniz parayla da yatırım yaparsınız üniversitede belki yurt dışına gider.
 
Son düzenleme:
Ben kızımı devlet okuluna veriyorum.
Şuan 8.5 yaşında 3. Sınıfa gidiyor.
1. Sınıftan beri ingilizce eğitimi alıyor. Bu sene +4 yıl kampanyalı fiyattan yazdırdım. Amacım okul devam ettiği müddetçe dil anlamında dışarıdan desteklenmesidir.
Ek olarak dans kursuna gidiyor.
Evde online özel Matematik dersi alıyor.
Doping hafıza uygulamasına kayıtlı.
Özel okul bana mantıksız geliyor.
Şu yazdıklarım 1 yıllık özel okul parası etmez.
Hem maddi anlamda hem de egitim anlamında geleceğe yönelik yatırım yapıyorum.
Özel okula kolay kolay vermem.
Çok güzel düşünmüşsünüz ben de bu şekilde kurslarla desteklemeyi daha mantıklı buluyorum. Doping hafızadan mennun musunuz bu arada?
 
Oğlum özelde üçüncü sınıfta. Okuldan memnunuz biz. Öğretmeni biraz bazen sevmediğim onaylamadığım uygulamalar yapıyor ama sınıfı okulu arkadaşlarını seviyor diye sabrediyoruz. Ben açıkçası seneye bursluluk sınavında dişe dokunur bir indirim olmazsa devlete geçireceğim.
Her anlaşma dönemi yüzde kaç olur diye düşünmekten sıkıldım.
Ki bizim okul akademik ve ingilizcede iyi ona rağmen. Zayıfsa gerek yok
Ben de 4. Sınıfa kadar sabredip sonrasında bursluluk durumuna göre devam etmek istiyorum dediğiniz gibi ama o zaman da iyice özel okula alıştığı için zorlanır mı diye endişeleniyorum. Her şubat ayı böyle kara kara düşünmekle geçiyor dediğiniz gibi
 
Gorumcem cocugu özelde okusun diye kendini yirtiyor (okul adi bilindik iyi bir okul) bu kadar yirtinmasi o okuldan çevresi olsun... Ultra zengin arkadaslar filan.
Ha iyi yerlere gelecek cocuklarin illa buna ihtiyaci olmuyor.
 
Oğlum ortaokula kadar özelde okudu
Sonra devlet lisesini kazandı orda devam ediyor
Hepsinin ayrı ayrı artısı eksisi var
Özel okul öğretmenleri davranış olarak daha yumuşak idareci 🤷‍♀️
İngilizce oğlum kabul etmese de çok iyi öğretildi
Güvenlik konusunda kafam çok rahat idi
Sınıf kalabalık değildi
Hijyen iyiydi
Bir sürü satranç buz pateni müzik aletleri çalmak yüzme öğrenmek gibi artıları oldu
Kötü yanları arkadaşları iyi ama iletişimleri zayıftı
Yan yana gelince sohbet yoktu hiç birbirleri hakkında bilgi sahibi değillerdi
Sınıf ortamında rekabet yoktu kimsenin ders umrunda değildi sanki 🤷‍♀️
Yemek pahalı ve güzel değildi
İstedikleri kadar yiyemiyorlardı
Müdür gelirse yemeye ,dağıtıyorlar ,gelmezse bizi üzmeyin diyolarmış😳çocuk yemek istediği için üzülen çalışanları vardı😬

Devlet okuluna geleyim
Çok çok iyi öğretmenleri de var hiç sevmediği öğretmenleri de🤷‍♀️
Sevdiği öğretmenin dersleri çok iyi☺️
Bir yıl hazırlık okudu özelde okumanın rahatlığını yaşadı hala yaşıyor
Devletten gelen arkadaşları baya zorlandılar hala devam ediyor zorlukları
Arkadaşları ile iletişimi çok iyi farklı okullardan gelen çocukların kattığı bir sürü şey oldu
Onunla beraber biz de öğreniyoruz🙈
Toplu taşımayla tanıştı gözüm arkada kalsa da öğrenmesi kendi başarabilmesi hoşuma gidiyor
Okulunfa çok fazla öğrenci klubü bulunuyor baya sosyal
Sınıf mevcudu 30 oğlumun eski okullarına göre çok yüksek 6 kişilik sınıflarda okumuşluğu oldu çünkü🙈
Hijyen okul çalışanları yapıyor ama kalabalık çabuk kirleniyormuş
Yemek ucuz ama kötü
Eğitim bana göre öğretmenler elinden geleni yapıyor
Oğlum da harıl harıl bir çalışma yok
Tabi benimki büyük
20 kişilik bir sınıf olsa gönderir miydim bilmiyorum çünkü yaşadığım semt kötüydü malum İstanbul
Şimdiki okulunu kazanmasa yine özelden devam ederdim
Eğer çevre iyi ise denenebilir yaşı küçük ,orta sınıfta vermektense şimdi vermek daha iyi olabilir alışması açısından(tabi öğretmen arkadaşlar daha iyi bilir)
Çok güzel detaylı anlatmışsınz, teşekkür ederim. Bizim de özelde yaşadıklarımız birebir aynı. Öğretmenler ılımlı, güvenlik ve hijyen konusunda içim çok rahat. Yemek fena değil ama oğlum pek yemiyor. Ödev çok az mesela şimdiden 2 sayfa ödevi söylene söylene yapıyor, çocuklarda hırs yok. Bu rahatlığa alışması hoşuma gitmiyor şimdiden zaten ödevleri oyun gibi. Erken mi kaygılanıyorum bilmiyorum.

Olmadı proje okulunu deneyip olmazsa mevcut okula geri mi dönerim diye bile düşündüm. Sizin oğlunuz büyük tabi ama yine de zorlandı mı peki devlete geçtiği zaman?
 
Gelişme var mı merak ettim benim oğlum da bu sene gidiyor ama sanki okuldakilere tekrar ediyor sadece
Tabiki, istisnasız her seferinde götürüyorum, her yıl gördüğü için kulak dolgunlugu oluyor, Süper başarı beklemeyin her sene verin mutlaka.
 
Çok güzel düşünmüşsünüz ben de bu şekilde kurslarla desteklemeyi daha mantıklı buluyorum. Doping hafızadan mennun musunuz bu arada?
Çok memnunum, resim, video görselleriyle cocuga test mantığını öğretiyor, kararsız kaldığında ipuculardan destek alıyor, kaç test çözdüğünü aylık/ günlük grafik bazında takip edebiliyorum. Özel okullar deli para, hiç gereği yok
 
Özel okuldan ne beklediğiniz ile alakalı bence. Bizim beklentimiz temiz olsun, güvenli olsun, 3 öğün yemeği olsun ve sınıflar az olsun şeklindeydi.
Zaten bu yaş grubunda Türkçe & matematik vs için eğitim anlamında çok bişey farketmiyor.
İngilizce konusuna gelirsek, özel okulun artısı kesinlikle var ama çocuk ne kadar alabiliyor ona da bakmak lazım. Bizim oğlan ciddi anlamda çok şey öğrenmiş, güzel desteklenirse dil anlamında sıkıntı yasamaz.
 
Ortaokul için özel daha mantıklı diyorsunuz yani.
Benim de bu aralar kafam bu konuda çok karışık. Oğlum seneye ilkokulu şehrin köklü bir kolejinden bitirecek. Okulu disiplinli güzel. Memnunuz. Ama her sene yüzde kırk zamdan da bıktık.
Ortaokulda iyi bir indirim yakalayamazsa devlete geçsin diyordum ortaokulda. Bir ini iyi ortaokul var adresimiz tutmuyor ama şansımı denerim belki kayıt parasıyla hallederiz diyordum. Siz böyle yazınca yanlış mı yapıyorum dedim şimdi.
Okuldaki diğer velilerle konuşuyorum, çoğu ortaokulda devlete geçirmeyi düşünüyor bursluluk alamazsa. Ben de okulun imkanlarından memnunum ama lise bitene kadar bu paralar ödenmez yazık ya. Beni en çok düşündüren okula rahat bi şekilde bırakıp gidiyorum, güvenlik endişem yok. Hijyen açısından iyi. Akademik ve dil anlamında memnun değilim. Siz genel anlamda memnunsunuz sanırım?
 
Gorumcem cocugu özelde okusun diye kendini yirtiyor (okul adi bilindik iyi bir okul) bu kadar yirtinmasi o okuldan çevresi olsun... Ultra zengin arkadaslar filan.
Ha iyi yerlere gelecek cocuklarin illa buna ihtiyaci olmuyor.
Network çok önemli bişey aslında, iyi yere gelecek çocukların buna ihtiyacı yok diye düşünmek saçma...
İyi yere gelmekten kasıt ne mesela? İyi bir firmada işe başlamak mi? Ultra zengin arkadas çevresi olan çocuklar hayata çok şanslı başlıyor bence. İleri ki dönemlerde de çok soft ilerliyor kariyerleri
 
Maddi imkanım el veriyorsa ve kaliteli bı özel okulsa gönderirim.ama her köşe başında açılan özel okulsa asla gondermem o paraya yazık.suan her mahallede neredeyse var onlara verilen para boşa gidiyor.bilindik okullar olursa o paraya hiç acimayin bence.maddi anlamda zorlayacaksa çok iyi devlet okulları da var.korkmayin çocuklar çabuk alisiyor
Ben de sizin gibi düşünüyordum ama bu aralar ona da bi acaba diyorum😅 Benim asıl derdim okulun fiziksel imkanları. Derslerini ve dili dışarıdan bir şekilde hallederim diye düşünüyorum. Bu köklü okulun da pek artısını göremedim çünkü.
Daha küçük bir okul ödediğimin yarı fiyatı olacak hatta ama kararsızım. Devlet okulu mu, normal daha düşük ücretler bir özel okul mu yoksa bulunduğumuz yerde devam mı diye
 
Çok güzel detaylı anlatmışsınz, teşekkür ederim. Bizim de özelde yaşadıklarımız birebir aynı. Öğretmenler ılımlı, güvenlik ve hijyen konusunda içim çok rahat. Yemek fena değil ama oğlum pek yemiyor. Ödev çok az mesela şimdiden 2 sayfa ödevi söylene söylene yapıyor, çocuklarda hırs yok. Bu rahatlığa alışması hoşuma gitmiyor şimdiden zaten ödevleri oyun gibi. Erken mi kaygılanıyorum bilmiyorum.

Olmadı proje okulunu deneyip olmazsa mevcut okula geri mi dönerim diye bile düşündüm. Sizin oğlunuz büyük tabi ama yine de zorlandı mı peki devlete geçtiği zaman?
Öğretmenlerin tavrı onu biraz zorladı
Misal ilk zamanlar konuşma sınavında bana 6 dakika diğer öğrenciye 10 dakika verdiniz haksızlık olmuyor mu demiş
Öğretmen sana mı soracağım demiş🤷‍♀️
Özel de olsa açıklama yapardı mutlaka
Tabi özeldekiler de idare baskısı çok oluyor ama açıklama yaptığı için çocukta öğretmen haksızlık yapıyor algısı olmuyor

Diğer zorlandığı hijyen oldu
Okulda çok nadir tuvalete giriyor
Yemek beslenme evden götürüyor çoğu arkadaşı öyle yapıyor o yüzden sıkıntı çıkarmıyor
Burda da ödev yok ama bir rekabet var
Sınıf çok çok iyi öğretmenlerden de çok iyi olanlar var
En sevdiği dersler matematik fizik ve edebiyat çünkü öğretmenlerini çok seviyor bu çok büyük bir artı
Sınıf arkadaşlarından sevmediği demeyeyim yıldızı barışmadığı var ama genel ortamını çok seviyor
İletişimleri çok iyi ☺️

Güvenlik her çıkış ve girişlerde mesaj gönderiyor uygulamadan hatta hareket resmi de gönderiyor
İdarecilere ulaşmak özel okul kadar kolay olmasa da bir problem karşında hemen çözüm üretiyorlar
Çok ciddi olmadığı sürece her sorunu öğrenci ile çözüyorlar
Şimdilik bunlar aklıma gelen🙈sizin de gönlünüze göre olsun inşallah 🙏
 
Back
X