• Merhaba, Kadınlar Kulübü'ne ÜCRETSİZ üye olarak yorumlar ile katkıda bulunabilir veya aklınıza takılan soruları sorabilirsiniz.

Satın alınan ev, borç kavgası. Kim haklı?

  • Konu Sahibi Konu Sahibi Nezu
  • Başlangıç Tarihi Başlangıç Tarihi
Durum
Mesaj gönderimine kapalı.

Nezu

Üye
Kayıtlı Üye
Katılım
9 Eylül 2025
Mesajlar
113
Emoji Skoru
289
Puanlar
18
Kızlar kısa tutmaya çalışayım.

2 yıl önce anneme gelir olsun diye 1+1 ev aldık evde avuçta ne varsa toplayıp. Ev alınırken kiracı vardı oturmaya devam eden. 1 yıl oturdu ayrıldı. O zamandır ev boş, yeni kiracı bulamadık.

Az önce evi satın aldığımız kişiler bizi arıyor. 3.500 TL su borcu gelmiş bize, biz evi size sattık ödeyin diyor. Kiracının üstüne değil miydi su diye soruyorum. Yok bizim üstümüzde kayıtlıydı öyle kullandılar diyor.

Neden dedim evi satınca aboneliğinizi kapattırmadınız? Kiracıya devretmediniz?
Öğrenciler diye tolerans gösterdik diyor.

Sizin gösterdiğiniz toleransı biz ödemek zorunda değiliz ki dedim. Evi satalı 2 yıl olmuş, yeni mi aklınıza geldi anlamıyorum. Evin olduğu şehirde abonelik sistemi farklı. Kartla su yükleniyor. Kartta ki su bitince gidip para yüklüyorsun. Bu sebeple biz borç vs olacağını düşünmemiştik kiracı çıkarken. Zaten onun üstüne kayıtlı sanıyorduk.

Eski ev sahibi bizi Allaha havale ettiğini söyleyip bağırıp kapadı telefonu.
Sonradan da üzüldüm, acaba gerçekten bizim mi ödememiz gerekir kanunen ev bizim diye bilmiyorum ama bana kendi sorumsuzluklarının cezasını ödetmeye çalışıyorlar gibi geldi. Doğrusu nedir bunun?
 
Kanunen ne olacak ki, su aboneliği kimin üzerindeyse kanunen borç onundur, gidip kapattırmalıydı evi satınca, o onun problemi, haberiniz bile yok belki izin vermeyecektiniz sizin ödeyeceğinizi bilseniz aboneliğin devam etmesine. Ödemeyin içiniz de rahat olsun bence.
 
Öğrencinin babasından istesinler yada yakalatip çıkmadan odeteceklerdi.Suyu kapatabilirlerdi kiracı üstüne alırdı .Size başta öğrenci oturuyor su bizim üstümüze haberiniz olsun denmemis neyin Allah'a havale etmesi.Allah ayrımı yapamazmi yani.Kurnazlara bak sen
 
Öğrencinin babasından istesinler yada yakalatip çıkmadan odeteceklerdi.Suyu kapatabilirlerdi kiracı üstüne alırdı .Size başta öğrenci oturuyor su bizim üstümüze haberiniz olsun denmemis neyin Allah'a havale etmesi.Allah ayrımı yapamazmi yani.Kurnazlara bak sen
Bende öyle söyledim. Arayın alın eski kiracıdan parasını dedim. Ev sizin artık, borç sizin diyor hala. Ben evimi satsam dakikasında ne aboneliğim varsa kapatırım. Açık bırakıyorsamda söylerim evi sattığım kişiye, ki bırakmam açık. Biz anneme gelir olsun diye aldık evi. Zaten 1 yıldır boş, üç kuruş emekli maaşına geçiniyor. Birde 3.500 tl borç mu ödeyecek kendi harcamadığı. O kadar sinirim bozuldu ki, bağıra bağıra konuşuyor. Lafımı kesiyor. En son benide delirtti. Susarsanız bende konuşayım dedim. Ben konuşunca da Allaha havale edip kapadı telefonu.
 
Kanunen ne olacak ki, su aboneliği kimin üzerindeyse kanunen borç onundur, gidip kapattırmalıydı evi satınca, o onun problemi, haberiniz bile yok belki izin vermeyecektiniz sizin ödeyeceğinizi bilseniz aboneliğin devam etmesine. Ödemeyin içiniz de rahat olsun bence.
Haberimiz olsaydı zaten kiracı kendi üstüne alsın derdik. Kendisi 2 yıl rahat rahat takılmış, borç gelince çıldırmış halde bağıra çağıra arıyorlar. Ev bizim artık ama biz kullanmadık, biz oturmadık sonuçta. Başkası yapmış sana borcu senin sorumsuzluğun yüzünden.
 
Bende öyle söyledim. Arayın alın eski kiracıdan parasını dedim. Ev sizin artık, borç sizin diyor hala. Ben evimi satsam dakikasında ne aboneliğim varsa kapatırım. Açık bırakıyorsamda söylerim evi sattığım kişiye, ki bırakmam açık. Biz anneme gelir olsun diye aldık evi. Zaten 1 yıldır boş, üç kuruş emekli maaşına geçiniyor. Birde 3.500 tl borç mu ödeyecek kendi harcamadığı. O kadar sinirim bozuldu ki, bağıra bağıra konuşuyor. Lafımı kesiyor. En son benide delirtti. Susarsanız bende konuşayım dedim. Ben konuşunca da Allaha havale edip kapadı telefonu.
Günahın boynuma olsun ödeme konu sahibi çakala bak sen.Al gülüm ver gülüm idare etmiş .Sonra onlar çıkıp su ödemesi gelince ben ekstra sevap kazanayım kazığı da itinayla sana yollayayim oldu madem .Bırak etsin havalemi ediyor bedduamı ediyor Allah işini bilir.Sakin ödemeyin.Her havale gerçek olsa ortada çarpık insan dolu olurdu en bastada bı evi aldığınız kişinin o bağıran ağzı yamulurdu hem haksız hem terbiyesiz
 
Günahın boynuma olsun ödeme konu sahibi çakala bak sen.Al gülüm ver gülüm idare etmiş .Sonra onlar çıkıp su ödemesi gelince ben ekstra sevap kazanayım kazığı da itinayla sana yollayayim oldu madem .Bırak etsin havalemi ediyor bedduamı ediyor Allah işini bilir.Sakin ödemeyin.Her havale gerçek olsa ortada çarpık insan dolu olurdu en bastada bı evi aldığınız kişinin o bağıran ağzı yamulurdu hem haksız hem terbiyesiz
Teşekkür ederim, biraz olsun içim rahatladı. Öyle Allah falan karıştırınca canım çok sıkılmıştı. Lanet olsun diyip ben ödeyecektim az daha sırf beddua etmesinler diye.
 
Teşekkür ederim, biraz olsun içim rahatladı. Öyle Allah falan karıştırınca canım çok sıkılmıştı. Lanet olsun diyip ben ödeyecektim az daha sırf beddua etmesinler diye.
Yok artık Allah tek onunmu ne alakası var ??Mantık diye birşey var ha deseki bakın benim durumum yok böyle bir cahillik ettim sizdende özür dilerim .Rica etsem şu hatamı durumunuz varsa Allah için yardımcı olurmusunuz sevaptır öğrenci dese .İnsan gibi orda bı düşünürüm ben.İyide burada bayağı suç bastırma bağırma beddua var.Layik değil düşünmeye iyi niyete zerre haklı değil üstelik hatalı.Dedigi ona döner havalesi de.Bırakın ödesin başkasınada bağırarak Allah adını karıştırarak kendi hatasının bedelini odetemeyecegini öğrensin
 
Teşekkür ederim, biraz olsun içim rahatladı. Öyle Allah falan karıştırınca canım çok sıkılmıştı. Lanet olsun diyip ben ödeyecektim az daha sırf beddua etmesinler diye.
Havale onların hesaba geri döner 🙃 deli mi ayol bunlar he öğrenci diye tolerans gösterdik diyorlar hem de parayı sizden istiyorlar. Kime tolarans gösterdiyse onlardan alsın
 
Kızlar kısa tutmaya çalışayım.

2 yıl önce anneme gelir olsun diye 1+1 ev aldık evde avuçta ne varsa toplayıp. Ev alınırken kiracı vardı oturmaya devam eden. 1 yıl oturdu ayrıldı. O zamandır ev boş, yeni kiracı bulamadık.

Az önce evi satın aldığımız kişiler bizi arıyor. 3.500 TL su borcu gelmiş bize, biz evi size sattık ödeyin diyor. Kiracının üstüne değil miydi su diye soruyorum. Yok bizim üstümüzde kayıtlıydı öyle kullandılar diyor.

Neden dedim evi satınca aboneliğinizi kapattırmadınız? Kiracıya devretmediniz?
Öğrenciler diye tolerans gösterdik diyor.

Sizin gösterdiğiniz toleransı biz ödemek zorunda değiliz ki dedim. Evi satalı 2 yıl olmuş, yeni mi aklınıza geldi anlamıyorum. Evin olduğu şehirde abonelik sistemi farklı. Kartla su yükleniyor. Kartta ki su bitince gidip para yüklüyorsun. Bu sebeple biz borç vs olacağını düşünmemiştik kiracı çıkarken. Zaten onun üstüne kayıtlı sanıyorduk.

Eski ev sahibi bizi Allaha havale ettiğini söyleyip bağırıp kapadı telefonu.
Sonradan da üzüldüm, acaba gerçekten bizim mi ödememiz gerekir kanunen ev bizim diye bilmiyorum ama bana kendi sorumsuzluklarının cezasını ödetmeye çalışıyorlar gibi geldi. Doğrusu nedir bunun?

Ev satın aldıktan sonra her şeyiyle siz sorumlusunuz. Sizin ödemeniz gerekir. Faturaları nasıl kontrol etmezsiniz, sormazsınız anlamadım.

Üstelik kiracı çıkınca 1 yıldır boş duran evde mi aklınıza gelmedi? Nasıl kontrol etmezsiniz? Kiracı çıkınca sizin faturaları hemen üzerinize almanız gerekirdi. Siz 1 yıl kontrol etmediğinizi için ödenmeyen borç birikmiştir faiziyle.

Faturalarda devretme yok. Kapatma ve yeni taşınan kişinin üzerine alması var. Sizin üzerinize almanız gerekirdi e devletten.
 
Ev satın aldıktan sonra her şeyiyle siz sorumlusunuz. Sizin ödemeniz gerekir. Faturaları nasıl kontrol etmezsiniz, sormazsınız anlamadım.

Üstelik kiracı çıkınca 1 yıldır boş duran evde mi aklınıza gelmedi? Nasıl kontrol etmezsiniz? Kiracı çıkınca sizin faturaları hemen üzerinize almanız gerekirdi. Siz 1 yıl kontrol etmediğinizi için ödenmeyen borç birikmiştir faiziyle.

Faturalarda devretme yok. Kapatma ve yeni taşınan kişinin üzerine alması var. Sizin üzerinize almanız gerekirdi e devletten.
Satarken elektrik suyu kapattirmak satan kisinin sorumluluğunda yoksa ona borç işler elektrik borcu niye yok madem .Evi alıp eski ev sahibbinin kiracısı olan öğrencinin suyunu takip etmek zorunda değil bence .Ben ev satiyorsam elektrik su bilmemne onları bir sekilde devredışı bırakırım.Üstümde tutmam.Sonra bir yıl sonra sattığım evin üstüme kalan su borcu için tolerans gösterdik biz onlara denem bu bile bile demektir .Mahkemelerde bile zaman aşımı var sen ev satıyorsun aklın nerede kes o evle o anda ilişiğini paranida eksik aldinmi tapuda mesela .
 
Satarken elektrik suyu kapattirmak satan kisinin sorumluluğunda yoksa ona borç işler elektrik borcu niye yok madem .Evi alıp eski ev sahibbinin kiracısı olan öğrencinin suyunu takip etmek zorunda değil bence .Ben ev satiyorsam elektrik su bilmemne onları bir sekilde devredışı bırakırım.Üstümde tutmam.Sonra bir yıl sonra sattığım evin üstüme kalan su borcu için tolerans gösterdik biz onlara denem bu bile bile demektir .Mahkemelerde bile zaman aşımı var sen ev satıyorsun aklın nerede kes o evle o anda ilişiğini paranida eksik aldinmi tapuda mesela .

Şöyle bir şey var, bu konu iki taraflı. Genellikle de eve yeni yerleşen/evi satın alan kişi faturaları üstüne alır. Ve yeni kişi faturası direkt üstüne alır öyle kapatma mapatma gerekmiyor biz yakın zamanda taşındık süreci biliyorum.

İkincisi, bu ev son 1 yıldır boş. Tam 12 ay önce kiracı evden çıktıktan sonra konuyu açan kişi yani ev sahibi bilinçli olarak faturaları ödememiş. İlkokulda aylık fatura ödendiğini öğrenmiş oluyoruz.

Kiracın varsa, kiracı çıkarken faturaları kontrol eder öyle anahtarı teslim alırsın. Ve faturalarını takip edersin ev boş olsa bile.

Konuyu açan kişi aylardır evin borcunu, faturasını kontrol etmemiş ki büyük ihtimal zaten çoktaaan bu borçtan haberi vardı ama bilerek ödemedi.

Hadi su, elektrik, doğalgaz bunların birini bile mi insan kiracı evden çıkınca kontrol etmez faturayı üstüne almaz.

Eklememi de yapıyorum fatura işleri internetten kolayca tıkır tıkır yapılıyor. Şubelere gidilmiyor artık yeni başvurular vs için.
 
of cok tatsiz isler ya
ogrencilere ulastiniz mi onlara ödetseniz?
ben olsam eski kiraci odemiyorsa yari yariya paylasirdim eski ev sahibiyle. hata varsa ortak bir hata var. onlar da ihmal etmis siz de.
kendi evimde de kombinin beyni yanmis, normalde demirbaslarda kullanici hatasi ya da basit seyler kiracinin ama kullanim suresinden kaynakli ciddi arizasi ev sahibinindir. ama kira diye odedigim rakam belli, kombicinin istedigi rakam belli. yarisini odedik biz. bazen hakli da olsak orta yolu bulmak lazim diye dusunuyorum
 
Şöyle bir şey var, bu konu iki taraflı. Genellikle de eve yeni yerleşen/evi satın alan kişi faturaları üstüne alır. Ve yeni kişi faturası direkt üstüne alır öyle kapatma mapatma gerekmiyor biz yakın zamanda taşındık süreci biliyorum.

İkincisi, bu ev son 1 yıldır boş. Tam 12 ay önce kiracı evden çıktıktan sonra konuyu açan kişi yani ev sahibi bilinçli olarak faturaları ödememiş. İlkokulda aylık fatura ödendiğini öğrenmiş oluyoruz.

Kiracın varsa, kiracı çıkarken faturaları kontrol eder öyle anahtarı teslim alırsın. Ve faturalarını takip edersin ev boş olsa bile.

Konuyu açan kişi aylardır evin borcunu, faturasını kontrol etmemiş ki büyük ihtimal zaten çoktaaan bu borçtan haberi vardı ama bilerek ödemedi.

Hadi su, elektrik, doğalgaz bunların birini bile mi insan kiracı evden çıkınca kontrol etmez faturayı üstüne almaz.
Bile bile tolerans gösterdik nedir peki
 
Bile bile tolerans gösterdik nedir peki

Faturaları üstlerine alma konusunda uğraşmadık demek istemişler.

Faturalarda borcu olduğundan haberleri yokmuş, onlara birikmiş+faizli borç gelince bu evi alanları aramışlar.

Konuyu açan kişinin kiracı çıkarken faturaları kontrol edip, kiracı çıkar çıkmaz faturaları kiracıdan kendi üstüne alması gerekirdi. Ve kontrol eder insan 1 yıldır oturmadığı evin faturasını. Kesildiğinde ek açma parası veriliyor.
 
.Fatura kimin ustuneyse açma kapama borç ondan alınıyor öyle biliyorum ben o üsluba 5 kuruş vermem şahsen.Bence öğrencidir diye bilerek ses etmemiş satan kişide bilerek bana öyle geçti .Bı zahmet ödesin o zaman.Satarken bir şekilde halletseydi evin parasını almayı bilmeyecek insan sadece bunlarida düşünecek bunları konuşacak evi sattığı anda o kiracıyı eve sokanda o
 
Tolrans gisterdise ödeyecek borcuda.
insan nasil kapatmaz uzerindeki hatlari baskasi tasindiysa
 
Kızlar kısa tutmaya çalışayım.

2 yıl önce anneme gelir olsun diye 1+1 ev aldık evde avuçta ne varsa toplayıp. Ev alınırken kiracı vardı oturmaya devam eden. 1 yıl oturdu ayrıldı. O zamandır ev boş, yeni kiracı bulamadık.

Az önce evi satın aldığımız kişiler bizi arıyor. 3.500 TL su borcu gelmiş bize, biz evi size sattık ödeyin diyor. Kiracının üstüne değil miydi su diye soruyorum. Yok bizim üstümüzde kayıtlıydı öyle kullandılar diyor.

Neden dedim evi satınca aboneliğinizi kapattırmadınız? Kiracıya devretmediniz?
Öğrenciler diye tolerans gösterdik diyor.

Sizin gösterdiğiniz toleransı biz ödemek zorunda değiliz ki dedim. Evi satalı 2 yıl olmuş, yeni mi aklınıza geldi anlamıyorum. Evin olduğu şehirde abonelik sistemi farklı. Kartla su yükleniyor. Kartta ki su bitince gidip para yüklüyorsun. Bu sebeple biz borç vs olacağını düşünmemiştik kiracı çıkarken. Zaten onun üstüne kayıtlı sanıyorduk.

Eski ev sahibi bizi Allaha havale ettiğini söyleyip bağırıp kapadı telefonu.
Sonradan da üzüldüm, acaba gerçekten bizim mi ödememiz gerekir kanunen ev bizim diye bilmiyorum ama bana kendi sorumsuzluklarının cezasını ödetmeye çalışıyorlar gibi geldi. Doğrusu nedir bunun?
Fatura kimin adınaysa borç hangi senede kime yazıldıysa o ödesin .bosverın sizlik bi durum yok Bedduası da kendıne kalsın borcuda
 
.Fatura kimin ustuneyse açma kapama borç ondan alınıyor öyle biliyorum ben o üsluba 5 kuruş vermem şahsen.Bence öğrencidir diye bilerek ses etmemiş satan kişide bilerek bana öyle geçti .Bı zahmet ödesin o zaman.Satarken bir şekilde halletseydi evin parasını almayı bilmeyecek insan sadece bunlarida düşünecek bunları konuşacak evi sattığı anda o kiracıyı eve sokanda o

Herhangi bir fatura kapatırken para ödenmiyor bilmiyorsun ne diye yazıyorsun. Yukarıda yazdım yakın zamanda taşındık haberim var bilgim var diye. Açma için su-dogalgaz-elektrik hepsinde açma ücreti alınmıyor.

Ek olarak ev 1 yıldır boş olduğuna göre o faturanın en 1 yılı var.

Konuyu açan kişi 1 yıldır suyu kapattırmadığına göre 1 yıldır su kullanılmayıp sadece vergiler birikmiş olabilir. Bir zahmet evinin vergisini ödesin.

Malum sadece faturalarda kullandığımızı ödemiyoruz bunu bir sürü vergisi var.

1 yıldır bir insanın sahip olduğu evin faturasına bakmamasına imkansız çocuk olsa bilir eve fatura gelecek
 
Durum
Mesaj gönderimine kapalı.
Back
X