• Merhaba, Kadınlar Kulübü'ne ÜCRETSİZ üye olarak yorumlar ile katkıda bulunabilir veya aklınıza takılan soruları sorabilirsiniz.

Satın alınan ev, borç kavgası. Kim haklı?

  • Konu Sahibi Konu Sahibi Nezu
  • Başlangıç Tarihi Başlangıç Tarihi
Durum
Mesaj gönderimine kapalı.
Ama bilerek kapatmadik iyilik olsun diye demişler. Biliyorlar mis durumu yani.
bakın durumu "biliyorlar" en azından

bu kişiler ise evi almış, sormamış bile fatura kimin üzerinde, ne ödeniyor.
alım-satan yapan kişilerde belli bir basiret beklenir, sadece satandan değil yani alandan da beklenir ki aldığım şeyin neresinde ne var diye bir bakar. abonelikler de buna dahil.

ayrıca dediğim gibi kartlı sistemde gelen toplu bir borç kullanımdan doğan borç olamaz.
 
bakın durumu "biliyorlar" en azından

bu kişiler ise evi almış, sormamış bile fatura kimin üzerinde, ne ödeniyor.
alım-satan yapan kişilerde belli bir basiret beklenir, sadece satandan değil yani alandan da beklenir ki aldığım şeyin neresinde ne var diye bir bakar. abonelikler de buna dahil.

ayrıca dediğim gibi kartlı sistemde gelen toplu bir borç kullanımdan doğan borç olamaz.
Ama kiracıli ev almışlar kiracılar da kalmaya devam ediyormus ilk kez ev akşam kircainin üzerinedir abonelikler zaten onlar da kalmaya devam ediyor der uğraşmam. Kiracılar çıkarken de kapatmislardir çünkü kendilerine zarar deyip yine bakmayabilirim .
 
Ama kiracıli ev almışlar kiracılar da kalmaya devam ediyormus ilk kez ev akşam kircainin üzerinedir abonelikler zaten onlar da kalmaya devam ediyor der uğraşmam. Kiracılar çıkarken de kapatmislardir çünkü kendilerine zarar deyip yine bakmayabilirim .
h.efendi, ev alıyorsunuz ev. pazardan domates alırken bile sağına soluna bakıyoruz yani

nasıl öyledir derim uğraşmam diyebiliyorsunuz yahu, ev bu...
 
h.efendi, ev alıyorsunuz ev. pazardan domates alırken bile sağına soluna bakıyoruz yani

nasıl öyledir derim uğraşmam diyebiliyorsunuz yahu, ev bu...
Kendi fikrimi söyledim. Kendi fikrimi söyleyen herkese bu kadar sarar mısınız? Az bi sakin
 
Kızlar kısa tutmaya çalışayım.

2 yıl önce anneme gelir olsun diye 1+1 ev aldık evde avuçta ne varsa toplayıp. Ev alınırken kiracı vardı oturmaya devam eden. 1 yıl oturdu ayrıldı. O zamandır ev boş, yeni kiracı bulamadık.

Az önce evi satın aldığımız kişiler bizi arıyor. 3.500 TL su borcu gelmiş bize, biz evi size sattık ödeyin diyor. Kiracının üstüne değil miydi su diye soruyorum. Yok bizim üstümüzde kayıtlıydı öyle kullandılar diyor.

Neden dedim evi satınca aboneliğinizi kapattırmadınız? Kiracıya devretmediniz?
Öğrenciler diye tolerans gösterdik diyor.

Sizin gösterdiğiniz toleransı biz ödemek zorunda değiliz ki dedim. Evi satalı 2 yıl olmuş, yeni mi aklınıza geldi anlamıyorum. Evin olduğu şehirde abonelik sistemi farklı. Kartla su yükleniyor. Kartta ki su bitince gidip para yüklüyorsun. Bu sebeple biz borç vs olacağını düşünmemiştik kiracı çıkarken. Zaten onun üstüne kayıtlı sanıyorduk.

Eski ev sahibi bizi Allaha havale ettiğini söyleyip bağırıp kapadı telefonu.
Sonradan da üzüldüm, acaba gerçekten bizim mi ödememiz gerekir kanunen ev bizim diye bilmiyorum ama bana kendi sorumsuzluklarının cezasını ödetmeye çalışıyorlar gibi geldi. Doğrusu nedir bunun?
Ne modeller var yarabbi, tolerans tanırken size sordu mu?
 
Ama kiracıli ev almışlar kiracılar da kalmaya devam ediyormus ilk kez ev akşam kircainin üzerinedir abonelikler zaten onlar da kalmaya devam ediyor der uğraşmam. Kiracılar çıkarken de kapatmislardir çünkü kendilerine zarar deyip yine bakmayabilirim .
Gocmenturna ama bu abonelik her ay fatura gelen aboneliklerden değil, dolayısıyla sular idaresine su borcu yoktur, temizlik çevre vergisi borcu olma ihtimali yüksek, bu vergi de ev satın alındıktan sonra ödenmeyen temizlik vergisidir, bunu evi satan ödemez, insanlar evi satalı 2 yıl olmuş, kaldı ki eski ev sahibi iyilik olsun diye aboneliği kapatmadım diyebilir lakin evi alan kişi tapusuyla gidip eski abonelikleri kapatıp yenisini açtırmalıydı.

Anladığım kadarıyla elektrik su gibi abonelikler hala eski ev sahibi üzerine, bu konu sahibinin annesinin başına dert açar, şöyle ki kartlı sayaç bozulursa ya da sayaca okutulan kart kaybolursa yeni sayaç için ya da kart için eski ev sahibinin başvurması gerekecektir, evini 2 yıl önce satan kişi niye bunlarla ilgilensin ki.
 
Kızlar kısa tutmaya çalışayım.

2 yıl önce anneme gelir olsun diye 1+1 ev aldık evde avuçta ne varsa toplayıp. Ev alınırken kiracı vardı oturmaya devam eden. 1 yıl oturdu ayrıldı. O zamandır ev boş, yeni kiracı bulamadık.

Az önce evi satın aldığımız kişiler bizi arıyor. 3.500 TL su borcu gelmiş bize, biz evi size sattık ödeyin diyor. Kiracının üstüne değil miydi su diye soruyorum. Yok bizim üstümüzde kayıtlıydı öyle kullandılar diyor.

Neden dedim evi satınca aboneliğinizi kapattırmadınız? Kiracıya devretmediniz?
Öğrenciler diye tolerans gösterdik diyor.

Sizin gösterdiğiniz toleransı biz ödemek zorunda değiliz ki dedim. Evi satalı 2 yıl olmuş, yeni mi aklınıza geldi anlamıyorum. Evin olduğu şehirde abonelik sistemi farklı. Kartla su yükleniyor. Kartta ki su bitince gidip para yüklüyorsun. Bu sebeple biz borç vs olacağını düşünmemiştik kiracı çıkarken. Zaten onun üstüne kayıtlı sanıyorduk.

Eski ev sahibi bizi Allaha havale ettiğini söyleyip bağırıp kapadı telefonu.
Sonradan da üzüldüm, acaba gerçekten bizim mi ödememiz gerekir kanunen ev bizim diye bilmiyorum ama bana kendi sorumsuzluklarının cezasını ödetmeye çalışıyorlar gibi geldi. Doğrusu nedir bunun?

Bu satış nasıl oldu? Abonelikler kapatılmadan satış olmaz ki.. Her Şehirde sistem farklı mı?

Onun dışında ne zaman satıldığı belli zaten siz ödemek zorunda değilsiniz? Kimin üzerineyse onlar ödesin. Aboneliği de üzerinize alın.
 
Kendi fikrimi söyledim. Kendi fikrimi söyleyen herkese bu kadar sarar mısınız? Az bi sakin
gayet sakinim, koca eve 2 kilo domates muamelesi yaptığınızı söylemek neden sakin olmamak anlamına geliyor onu da bilmiyorum.

Gocmenturna ama bu abonelik her ay fatura gelen aboneliklerden değil, dolayısıyla sular idaresine su borcu yoktur, temizlik çevre vergisi borcu olma ihtimali yüksek, bu vergi de ev satın alındıktan sonra ödenmeyen temizlik vergisidir, bunu evi satan ödemez, insanlar evi satalı 2 yıl olmuş, kaldı ki eski ev sahibi iyilik olsun diye aboneliği kapatmadım diyebilir lakin evi alan kişi tapusuyla gidip eski abonelikleri kapatıp yenisini açtırmalıydı.

Anladığım kadarıyla elektrik su gibi abonelikler hala eski ev sahibi üzerine, bu konu sahibinin annesinin başına dert açar, şöyle ki kartlı sayaç bozulursa ya da sayaca okutulan kart kaybolursa yeni sayaç için ya da kart için eski ev sahibinin başvurması gerekecektir, evini 2 yıl önce satan kişi niye bunlarla ilgilensin ki.
kiracı çıkarken o kartı teslim almışlar mı ki?

kaybolursaya kalmadan çoktan kaybolmuş bile olabilir zira zahmet (!) edip, gidip kartı teslim alsalar herhalde "aa bu kart kimin üzerine? bu abonelik kimindi, kapattınız mı?" diye insan bir sormaz mı?
 
Belli ki kartlı su sisteminden haberiniz yok, aynı sistemi kullanan biri olarak yazayım, karta kullanacağınız metreküp kadar para yüklersiniz sonra kartı sayaca okutursunuz sayaç açılır, sayaçta ve kartta su yoksa sistem suyunuzu keser, evde su akmaz sayaca karta su yüklemediğiniz sürece de su kullanamazsınız, yani o borç su borcu olamaz, kartlı sistemlerde su için fatura gelmiyor ki 🤷‍♀️

Size satan da anlatamamış sorunu, 3.500 lira gelen fatura her yıl, 6 ayda 1 olmak kaydıyla yılda 2 defa ödenen ve belediyelerin sular idaresi yoluyla tahsil ettiği çevre temizlik vergisi borcudur, 2 yıldır ödemiyorsunuzdur birikmiştir.

Bu durumda borcu sizin ödemeniz gerekir, eski ev sahibiyle alakalı bir durum değil, ki 2 yıldır üzerinize kayıtlı olan evin tüm sayaçlarını üzerinize yaptırmanızda yarar var çünkü çevre temizlik vergisi her yıl düzenli ödemeniz gereken bir vergi kalemi, her seferinde eski ev sahibine tahakkuk etmemeli.
Evet ben de ona şaşırdım, eski evimiz kartlı sistem olan bir şehirdeydi, karttaki su bitince duşta vs kalıp mağdur olmamanız için belirli bir miktar borç su verirdi ama o borç da bu kadar çok olamaz, izin vermez sistem. Zaten o verdiği borcu da karta para yükleyip tekrar sayaca takınca kartın içindeki miktardan kesiyor. Diyelim evden çıkmadan önce en son borç su kullandılar ve kartı tekrar yüklemediler, 3.500 olacak kadar borç vermez sistem diye düşünüyorum.
 
Bu satış nasıl oldu? Abonelikler kapatılmadan satış olmaz ki.. Her Şehirde sistem farklı mı?

Onun dışında ne zaman satıldığı belli zaten siz ödemek zorunda değilsiniz? Kimin üzerineyse onlar ödesin. Aboneliği de üzerinize alın.
Aboneliklerin tapudaki satışla alakası yok. Mune'nin dediği şu örnek veriyorum 3.500₺ ya çıkan borç. Olmaz ya diyelim 500₺ kredili su kullanımı olsun. Bunu eski kiracı ödemek zorunda. Çünkü o kullanmış suyu. Kalan 3000₺ vergidir diyor. O zaman da evin tapuda devir tarihine bakılması lazım. Yeni ev sahibi aboneliği üzerine almakla yükümlüydü. Belki satıştan sonra yansıdı vergi borcu. O zaman da konu sahibi haksız duruma düşüyor. Eski ev sahibi hakkını aramaya kalkarsa şaşırmasın yani
 
Bu satış nasıl oldu? Abonelikler kapatılmadan satış olmaz ki.. Her Şehirde sistem farklı mı?

Onun dışında ne zaman satıldığı belli zaten siz ödemek zorunda değilsiniz? Kimin üzerineyse onlar ödesin. Aboneliği de üzerinize alın.
Abonelikler kapatılmadan satış olur, tapu müdürlüğü abonelik işlemlerine bakmaz alıcı ve satıcıdan kimlik ister bir de dask, abonelik fesihleri satıştan sonra yapılır, ki abonelik işlemleri satıcı kadar alıcının da sorumluluğunda.

Mesela evi aldınız ama abonelikleri iptal ettirmediniz veya satan iptal etmedi, evde de kiracı var kiracı da 5 yıl oturdu ve su ya da elektrik doğalgaz vs borcu taktı gitti, kiracı borç takıp giderse evi taaa 5 yıl önce satan insanın ne kabahati var🤷‍♀️



kiracı çıkarken o kartı teslim almışlar mı ki?

kaybolursaya kalmadan çoktan kaybolmuş bile olabilir zira zahmet (!) edip, gidip kartı teslim alsalar herhalde "aa bu kart kimin üzerine? bu abonelik kimindi, kapattınız mı?" diye insan bir sormaz mı?

Ev farklı şehirdeymiş kiracı evi boşaltınca gidip anahtar ve su kartını teslim aldılar mı bilmiyorum 🤷‍♀️ konu sahibi konuyu açtıktan sonra bir daha online olmadı, detayları kendisinden alırsak ona göre yorumlar değişebilir ama normalde dediğiniz gibi teslim almaları gerekirdi zira o kart yedekli olmuyor bir tane kartınız oluyor kaybolursa abonelik kimin üzerindeyse onun tekrar başvurup kartı çıkarması gerekiyor.

Eski ev sahibine kızılmış ama o kendince öğrencilere iyilik yapmaya çalışmış, aylık fatura gelmeyen, yüklemedikleri sürece kullanamayacakları su için aboneliğini feshetmeye gerek duymamış muhtemelen temizlik vergisinin de su yükleme sırasında ödendiğini unuttu, öğrenciler yükleme yaparken onu da ödüyordu muhtemelen, burada bana göre ihmalkarlık yapan konu sahibi, evin tapusu alındığı an abonelik işlemleri de halledilmeliydi.

Evet ben de ona şaşırdım, eski evimiz kartlı sistem olan bir şehirdeydi, karttaki su bitince duşta vs kalıp mağdur olmamanız için belirli bir miktar borç su verirdi ama o borç da bu kadar çok olamaz, izin vermez sistem. Zaten o verdiği borcu da karta para yükleyip tekrar sayaca takınca kartın içindeki miktardan kesiyor. Diyelim evden çıkmadan önce en son borç su kullandılar ve kartı tekrar yüklemediler, 3.500 olacak kadar borç vermez sistem diye düşünüyorum.
Aynen, belirli miktar dediğiniz taş çatlasın 1 metreküp kadar bir şey, o da su metreküp birim fiyatı 35 lira olsa, birim fiyatın yarı bedeli kadar da atık su parası kesiliyor yani 35+17,50=52,5 TL yapar.

Velhasıl 3500 TL sular idaresinden geliyorsa ve eski ev sahibi de su borcu sanmışsa aynı yere geliyoruz, 2025 yılı temizlik vergisi ödenmemiştir, genelde 2 taksitle ödeniyor 1. Taksit Mart gibi olur 2. Taksit de Kasım ayında.

Mart ayındakine 11 aydır aylık ortalama %3 civarı gecikme faizi işlemiştir, Kasım ayında ödenmesi gerekene de 3-4 aylık gecikme faizi.
 
Son düzenleme:
Ama kiracıli ev almışlar kiracılar da kalmaya devam ediyormus ilk kez ev akşam kircainin üzerinedir abonelikler zaten onlar da kalmaya devam ediyor der uğraşmam. Kiracılar çıkarken de kapatmislardir çünkü kendilerine zarar deyip yine bakmayabilirim .
Iyi de kiraci cikarken insan odenmemis fatura var mi diye kontrol etmez mi? Kiracı borc takip cikabilirdi pekala.

Ben de kiraciydim, ne zaman evden çıksak ev sahibiyle evi bosaltirken faturalar ödendi mi diye konustuk hatta ayin ortasinda cikarken o zamana kadarki kullanimi ödeyip ciktik ki bizden sonra kullanim olursa ay sonundaki fatura şişmesin.

Yani bu devirde hangi ev sahibi kiracisi cikarken fatura, aidat vs borcu var mi yok mu diye kontrol etmez? Kapatmislardir diye varsayimla is mi yapilir?
 
Gocmenturna ama bu abonelik her ay fatura gelen aboneliklerden değil, dolayısıyla sular idaresine su borcu yoktur, temizlik çevre vergisi borcu olma ihtimali yüksek, bu vergi de ev satın alındıktan sonra ödenmeyen temizlik vergisidir, bunu evi satan ödemez, insanlar evi satalı 2 yıl olmuş, kaldı ki eski ev sahibi iyilik olsun diye aboneliği kapatmadım diyebilir lakin evi alan kişi tapusuyla gidip eski abonelikleri kapatıp yenisini açtırmalıydı.

Anladığım kadarıyla elektrik su gibi abonelikler hala eski ev sahibi üzerine, bu konu sahibinin annesinin başına dert açar, şöyle ki kartlı sayaç bozulursa ya da sayaca okutulan kart kaybolursa yeni sayaç için ya da kart için eski ev sahibinin başvurması gerekecektir, evini 2 yıl önce satan kişi niye bunlarla ilgilensin ki.
Evet kesinlikle ben de böyle düşünüyorum çünkü öğrenciyken bizim de kartlı sistemimiz vardı. Kart ev sahibinin üzerineydi ama biz gidip belediyeden-muhtarlıktan bakiye yükletmeden kullanamıyorduk. Dolayısıyla fatura ödeme gibi bir durum olmadığından böyle bir borç da olamaz. Dediğiniz gibi vergi borcudur muhtemelen ve bu borcu da şu anki ev sahibi ödemeli. Bizim ev sahibimiz böyle şeylere çok önem veren biriydi. Doğalgazı ve elektriği biz üzerimize almıştık. Sudan kaynaklı ödememe gibi bir durum olsa onu da bizim üzerimize almamızı isterdi. Tam hatırlayamıyorum ama katı atık bedeli vs gibi bir borç biz de ödemiştik o evde otururken kiracı olarak.
 
Kızlar kısa tutmaya çalışayım.

2 yıl önce anneme gelir olsun diye 1+1 ev aldık evde avuçta ne varsa toplayıp. Ev alınırken kiracı vardı oturmaya devam eden. 1 yıl oturdu ayrıldı. O zamandır ev boş, yeni kiracı bulamadık.

Az önce evi satın aldığımız kişiler bizi arıyor. 3.500 TL su borcu gelmiş bize, biz evi size sattık ödeyin diyor. Kiracının üstüne değil miydi su diye soruyorum. Yok bizim üstümüzde kayıtlıydı öyle kullandılar diyor.

Neden dedim evi satınca aboneliğinizi kapattırmadınız? Kiracıya devretmediniz?
Öğrenciler diye tolerans gösterdik diyor.

Sizin gösterdiğiniz toleransı biz ödemek zorunda değiliz ki dedim. Evi satalı 2 yıl olmuş, yeni mi aklınıza geldi anlamıyorum. Evin olduğu şehirde abonelik sistemi farklı. Kartla su yükleniyor. Kartta ki su bitince gidip para yüklüyorsun. Bu sebeple biz borç vs olacağını düşünmemiştik kiracı çıkarken. Zaten onun üstüne kayıtlı sanıyorduk.

Eski ev sahibi bizi Allaha havale ettiğini söyleyip bağırıp kapadı telefonu.
Sonradan da üzüldüm, acaba gerçekten bizim mi ödememiz gerekir kanunen ev bizim diye bilmiyorum ama bana kendi sorumsuzluklarının cezasını ödetmeye çalışıyorlar gibi geldi. Doğrusu nedir bunun?
Ay kesin Eskişehir burası
 
Bende öyle söyledim. Arayın alın eski kiracıdan parasını dedim. Ev sizin artık, borç sizin diyor hala. Ben evimi satsam dakikasında ne aboneliğim varsa kapatırım. Açık bırakıyorsamda söylerim evi sattığım kişiye, ki bırakmam açık. Biz anneme gelir olsun diye aldık evi. Zaten 1 yıldır boş, üç kuruş emekli maaşına geçiniyor. Birde 3.500 tl borç mu ödeyecek kendi harcamadığı. O kadar sinirim bozuldu ki, bağıra bağıra konuşuyor. Lafımı kesiyor. En son benide delirtti. Susarsanız bende konuşayım dedim. Ben konuşunca da Allaha havale edip kapadı telefonu.
Sizi uyarması gerekirdi abonelik bizim üzerimize diye yada kendileri takip etmeliydi. Sizlik bir konu yok. Ödesin yada kiracıya ödetsin
 
2 yıl önce anneme gelir olsun diye 1+1 ev aldık evde avuçta ne varsa toplayıp. Ev alınırken kiracı vardı oturmaya devam eden. 1 yıl oturdu ayrıldı. O zamandır ev boş, yeni kiracı bulamadık.

Az önce evi satın aldığımız kişiler bizi arıyor. 3.500 TL su borcu gelmiş bize, biz evi size sattık ödeyin diyor. Kiracının üstüne değil miydi su diye soruyorum. Yok bizim üstümüzde kayıtlıydı öyle kullandılar diyor.

Neden dedim evi satınca aboneliğinizi kapattırmadınız? Kiracıya devretmediniz?
Öğrenciler diye tolerans gösterdik diyor.

acaba gerçekten bizim mi ödememiz gerekir kanunen ev bizim diye bilmiyorum ama bana kendi sorumsuzluklarının cezasını ödetmeye çalışıyorlar gibi geldi. Doğrusu nedir bunun?

Ev sizin artık, borç sizin diyor hala. Ben evimi satsam dakikasında ne aboneliğim varsa kapatırım. Açık bırakıyorsamda söylerim evi sattığım kişiye, ki bırakmam açık.

Yanlış anlamayın ama siz de ihmalkarsınız.
Evi 2 yıl önce satın alırken içerisinde kiracı olduğunu biliyorsunuz, kiracılı aldığınız evin elektrik, su, doğalgaz internet vb abonelikleri kimin üzerine diye sorulmaz mı? Af buyurun ama sadece kaç liraya oturduklarını mı sordunuz?

Siz evi aldıktan sonra kiracı 1 yıl daha oturuyor hiç mi aklınıza gelmedi bu kiracılar suyu elektriği nasıl temin ediyor diye?

Evi satan kişinin aklına gelmemiş olabilir sorumsuzluk da yapmış olabilir ama siz de ihmalkarsınız, ev satarken aklınıza gelecek ilk şey abonelik feshiyse ev alırken de aklınıza önce bu gelmeliydi.

Tüm mesajlarımda yazdım yine yazayım o borç su borcu olamaz Ç.T.V ‘dir ve sizin ödemeniz gerekiyor.
 
O tutar son iki senenin vergisiyse yeni ev sahibi olarak sizin ödemeniz lazım.

Gerçekten siz de iki senedir çok sorumsuz davranmışsınız.

Bütğn abonelikleri evi alır almaz üzerinize almalıydınız. Sizin gibisine de ilk defa rastladım.
 
Yanlış anlamayın ama siz de ihmalkarsınız.
Evi 2 yıl önce satın alırken içerisinde kiracı olduğunu biliyorsunuz, kiracılı aldığınız evin elektrik, su, doğalgaz internet vb abonelikleri kimin üzerine diye sorulmaz mı? Af buyurun ama sadece kaç liraya oturduklarını mı sordunuz?

Siz evi aldıktan sonra kiracı 1 yıl daha oturuyor hiç mi aklınıza gelmedi bu kiracılar suyu elektriği nasıl temin ediyor diye?

Evi satan kişinin aklına gelmemiş olabilir sorumsuzluk da yapmış olabilir ama siz de ihmalkarsınız, ev satarken aklınıza gelecek ilk şey abonelik feshiyse ev alırken de aklınıza önce bu gelmeliydi.

Tüm mesajlarımda yazdım yine yazayım o borç su borcu olamaz Ç.T.V ‘dir ve sizin ödemeniz gerekiyor.
Sonrasında ne kadar çok yorum gelmiş…

İlgili kuruma gidip öğrendiğimizde eski kiracı kullanırken su sayacı bozulmuş ve uzun süre karta yükleme yapmadan kullanmışlar. O kullanımda faizle birikmiş. Karta yükleme yapılarak su kullanımı olduğu için biz bir borç olacağını düşünmemiştik ve annemin üstüne bilerek almadık aboneliği çünkü hemen kiraya verilir sanıyorduk ve yeni oturan kişi alır aboneliği üstüne demiştik. Sonra ev boş kalıncs öyle kaldı. Yorumları okuyunca keşke daha önce sorgulasaydık, bir baktırsaydık dedik bizde. Fakat eski ev sahibinin yaklaşımı, tutumu, bağırması vs durumu fazlasıyla çirkinleştirdi. Sizden ricam konuyu yoruma kapatalım lütfen, daha fazla mesaj gelmesin.
 
İlgili kuruma gidip öğrendiğimizde eski kiracı kullanırken su sayacı bozulmuş ve uzun süre karta yükleme yapmadan kullanmışlar. O kullanımda faizle birikmiş. Karta yükleme yapılarak su kullanımı olduğu için biz bir borç olacağını düşünmemiştik ve annemin üstüne bilerek almadık aboneliği çünkü hemen kiraya verilir sanıyorduk ve yeni oturan kişi alır aboneliği üstüne demiştik. Sonra ev boş kalıncs öyle kaldı. Yorumları okuyunca keşke daha önce sorgulasaydık, bir baktırsaydık dedik bizde. Fakat eski ev sahibinin yaklaşımı, tutumu, bağırması vs durumu fazlasıyla çirkinleştirdi. Sizden ricam konuyu yoruma kapatalım lütfen, daha fazla mesaj gelmesin.
Sayaç bozulmuşsa kiracı sular idaresine bildirmeliydi.
Sayacın bozuk olduğu, yükleme yapmadan kullanıldığının anlaşılması için sayaç kartının kiracı çıktıktan sonra sular idaresine götürülüp baktırılması gerekiyor veya idarenin tüm binanın kartlı sayaçlarını söküp okumalı sistem sayaç takması gerekiyor, bu borcun sayacın bozukluğu nedeniyle olduğu nasıl ortaya çıktı orası da garip zira dediğim gibi kiracı çıktıktan sonra kart sular idaresine götürülüp su yüklemesi talep edilmedikçe ne arızayı bilir görevliler ne de böyle bir borç olduğunu.

Velhasıl siz de eski ev sahipleri de ihmalkarlık yapmışsınız, uzlaşıp ortak ödeme yoluna gidin çünkü karşılıklı ihmaliniz var ve bu borç katlanarak büyüyecek.

Talebiniz üzerine konunuz yorumlara kapatılmıştır.
 
Durum
Mesaj gönderimine kapalı.
Back
X