aktif oğlum umarım sonra hiper olmaz:(

Bozo16

Guru
Kayıtlı Üye
1 Şubat 2008
414
6
merhaba
benim 17 aylık bir oğlum var. çok haraketli yerinde duramayan bir çocuk.

sıkıntım, neredeyse yürüdüğünden beri ki 10 aylık yürüdü ben bu çocukla daha hiç oyun oynayamadım desem yeridir. çeşit çeşit oyuncaklar aldık, yattığı odasından hariç evin diğer odasındaki koltukları atıp ona oyun odası yaptık, ben devamlı yanındayım hep ilgiliyim. ama gel gör ki çocuk hiçbiri ile ilgilenmiyor oyun odasında en fazla 3 dk kalıyor beni yanlız bırakıp çıkıyor.

en büyük eğlenceleri çekmece dolap boşaltmak, sandalyelere tırmanıp masaya çıkmak, koltuklara tırmanıp sırt kısmının üzerine tırmanıp aya kalkamaya çalışmak gibi çok tehlikeli şeyler yapıyor. bunlarıda ard arda yapıyor kurulmuş bebek gibi birirnden iniyor diğerine çıkıyor sonra birden koşuyor dolap boşalmaya başlıyor. devamlı yapma etme demekten düşmesin diye yanında beklemekten çok yoruldum . uzun zamandır da öptürmüyor sevdirmiyor hep mızmız ağlayıp duruyor acayip bir çocuk oldu.
ne yapmam gerekiyor hiç bilmiyorum bazen sinirlerime hakim olamıyorum kızıyorum bağırıyorum.

oğlumda dikkat bozukluğu mu var acaba pedagoga götürsem mi yoksa geçici bir durum mu bu?
 

aragonit

Aktif Üye
Kayıtlı Üye
21 Haziran 2009
126
1
oglum küçükken aynen anlattıgın gibiydi.sevmek için bile kucagımda durmazdı.okula başladıgında dikkat dagınıklıgı ve hiperaktivite teşhisi kondu.su anda 12 yaşında ve uzun süredir ugraşıyorum.teşhis koymak için erken oldugunu biliyorum ama bir uzmana danışa bilirsin.haraketli çocukla uğraşmak çk zor allah kolaylık versin.sakın ihmal etme ve iyi gözlemle.zemuszemus
 

mmblackrose

Guru
Kayıtlı Üye
5 Eylül 2009
226
1
36
benimde 20 aylık oglum aynı anlatığınız şekil....açıkcası dogum yaptım yapalı kendime ayıracak zamanı bile bulamadm...ayrıca benim oglum fazlasıyla kilolu...yemek yemek yerine sadece süt içio,kendim zayıfım kucagımda tasımak imkansız sabit durmuo zaten....biryere cıktıgımız zaman kendini yerlere atmıs bir bebek başında yalvaran bir anne....offff cok yoruluorum....
 

adiloxsx

Aktif Üye
Kayıtlı Üye
22 Temmuz 2007
43
0
13 aylık oğlum aynısı o da 10 aylık yürüdü aldığım oyuncakla ennn fazla 3 dk sonra yine çekmece dolap kapı özellikle kapatıp açmaya deli oluyor çekmecede bir keresine parmağı sıkıştı yüzü resmen kan kırmızı oldu ama onu ordan alırım diye gık çıkarmadı daha neleeeeer neleeeer bedne hep hiperaktif olmasından şüpheleniyordum bide benimde psikoloji bozuldu çünkü bizim ailede hiç böyle çocuk görmenmişler özellikle annem çok üstüme geliyo yanlış yetiştiriyorum diye evde yalnızken iyi ama bir yere gidipte biri bir laf ettimi resmen çılfırıyorum ki normalde ben aşırı sakin bir insandım 27 yaşına kadar :))ve oğluşuma gelince bağırmaya kıyamıyorum sadece canını yakacağı şeylerde bağırıyorum onun dışında dağıtmış kirletmiş kırmış umursamıyorum artık ev zaten çarşamba pazarına döndü 3 ayda ya bide dur ona dokunma buraya gitme şunu çekme bunu çıkarma sonra bi durtuyorum diyorum yaa çocuğa bugün hayır yapma etmeden başka hç bişey dememişim ben eşya katlıyorum oda arkamdan gelip çekiyo eşyaları sirkeleme numarası yapıyo ben bakınca da sonra bende ona uyup bütüüün eşyaları evin içinde dağıtıyorum hem onla temas kurmuş oluyorum hemde onu yormuş oluyorum sonra uyuyor hemn zaten ...............