• Merhaba, Kadınlar Kulübü'ne ÜCRETSİZ üye olarak yorumlar ile katkıda bulunabilir veya aklınıza takılan soruları sorabilirsiniz.

Ben mi çok şey bekliyorum?

Durum
Mesaj gönderimine kapalı.
Hastayken gelmesin dedim eksik okuyosunuz sinirden gözünüze perde inmiş yapmayın
Hala yazmak istediğin kısma cevap yazıyosun bebeğe annesi babası bakmakla yükümlü, ev işlerini kocan yapacak diyoruz zerre cevap yok. Böyle devam.
 
benim anlamadığım (genel anlama bu yeni bebekli anne konularının hepsinde olan şeylerden biri) de şu

bu bebek daha 3 aylık
Allah sağlıkla büyütmek nasip etsin ama zaten ilk zamanlarda bebekler emip sıçıp uyuyor, kolik olur hasta olur bişey olur o ekstra bir durum
fakat daha en fazla 5 kilo
günün yarısında uyuyan bir bebek bu

-bebeğim yok ama benim ailem çok kalabalık kendi kardeşlerimden doğumda 5 kilo doğan var. 11 aylıkken ameliyat olup tam yürüyeceği zaman dikişleri atmasın diye hiç yere bastırmadan aylarca kucağımızda gezdirdiğimiz var. alerjiği var. engelli bebekler gördüm, otistik bebekler gördüm, çok bebek gördüm yani--

demek istediğim
gebeyken buzluğu doldur
köfteler börekler yap at
güzelce marketten dolu dolu al
evi de derle topla
bu hazırlık zaten insanı 2-3 ay idare eder,
bi karı koca ne yiyorsunuz bu kadar?

daha ev dağıtacak yaşta değil. beşiğindeki bir bebekle nasıl ev kirleniyor bu kadar? bebeğin bir bezi var arkadaş bunun haricinde bebekle evin kirlenmesinin ne alakası var ilk 3 ayda?

valla anlamıyorum ben ya

bu bebekler daha büyüyecek.
her yere elini atacak, her şeyi ağzına atacak. sürekli ek gıda hazırlanacak, peşinizde olacak sürekli, dökecek dağıtacak... yürümeyi öğrenirken düşecek yuvarlanacak. sonra 10-15 kilolara gelecek hala kucaklarda olacak beliniz kopacak...evin içi oyuncak etkinlik malzeme serili olacak...o zaman deseniz ki evi toplayamıyorum, temiz kalmıyor vs. hadi neyse.
 
bu dönemlerde ailecek gelip hizmet beklenen, gecelere kadar gürültü yapıp hiçbir işin ucundan tutulmayan dönemleri kadınlar yaşlansa dahi asla unutmuyor. bu günlerde lazım yardım.
gelmeyecekler. geliyorlarsa da işini kolaylaştıracaklar. vicdan biraz ya.
bence böyle davrananlar gelenek falan diye başlamasın hiç dümdüz kötü insanlar. yine de büyük suç eşinizde.
 
evet okudum. Geldiklerinde kovmuşsunuz ama şimdi sıkışınca gelsinler istiyorsunuz.
Size gelip hizmet etsinler ama hemen kaybolup gitsinler kafasına girmisşiniz.
Hastayken gelmek istediği için gönderdim. Gripti ve cocuğu sevmek istiyordu.
Lohusa iken gelmesinler kafasındaydım ama geldiler şimdi neden yoklar?
 
benim anlamadığım (genel anlama bu yeni bebekli anne konularının hepsinde olan şeylerden biri) de şu

bu bebek daha 3 aylık
Allah sağlıkla büyütmek nasip etsin ama zaten ilk zamanlarda bebekler emip sıçıp uyuyor, kolik olur hasta olur bişey olur o ekstra bir durum
fakat daha en fazla 5 kilo
günün yarısında uyuyan bir bebek bu

-bebeğim yok ama benim ailem çok kalabalık kendi kardeşlerimden doğumda 5 kilo doğan var. 11 aylıkken ameliyat olup tam yürüyeceği zaman dikişleri atmasın diye hiç yere bastırmadan aylarca kucağımızda gezdirdiğimiz var. alerjiği var. engelli bebekler gördüm, otistik bebekler gördüm, çok bebek gördüm yani--

demek istediğim
gebeyken buzluğu doldur
köfteler börekler yap at
güzelce marketten dolu dolu al
evi de derle topla
bu hazırlık zaten insanı 2-3 ay idare eder,
bi karı koca ne yiyorsunuz bu kadar?

daha ev dağıtacak yaşta değil. beşiğindeki bir bebekle nasıl ev kirleniyor bu kadar? bebeğin bir bezi var arkadaş bunun haricinde bebekle evin kirlenmesinin ne alakası var ilk 3 ayda?

valla anlamıyorum ben ya

bu bebekler daha büyüyecek.
her yere elini atacak, her şeyi ağzına atacak. sürekli ek gıda hazırlanacak, peşinizde olacak sürekli, dökecek dağıtacak... yürümeyi öğrenirken düşecek yuvarlanacak. sonra 10-15 kilolara gelecek hala kucaklarda olacak beliniz kopacak...evin içi oyuncak etkinlik malzeme serili olacak...o zaman deseniz ki evi toplayamıyorum, temiz kalmıyor vs. hadi neyse.
Bir de beklentin kendi anne babana kardeşine olur. Kayınvalidemden hiç beklentim olmadı bugüne kadar.
Herkes kendi doğurduğuna bakacak. Yardım etmediler diye gelip sevmesinler o zaman demek falan da çok abartılı geliyor bana.
Onlar büyükanne büyükbaba bakma sorumluluğu onarda değil. Ama sevmek isterlerse severler. Çocuğa malın muamelesi yapamazsın.
 
bu dönemlerde ailecek gelip hizmet beklenen, gecelere kadar gürültü yapıp hiçbir işin ucundan tutulmayan dönemleri kadınlar yaşlansa dahi asla unutmuyor. bu günlerde lazım yardım.
gelmeyecekler. geliyorlarsa da işini kolaylaştıracaklar. vicdan biraz ya.
bence böyle davrananlar gelenek falan diye başlamasın hiç dümdüz kötü insanlar. yine de büyük suç eşinizde.
Böyle düşünüyorum. Ben hizmet etmek zorunda değilim. Gelmesinler diyorum zaten. Madem o zaman geldiler şimdi neden yoklar? O zaman yardıma ihtiyacım yoktu ki bebeğim hep uyuyordunzaten. Eşimde sorun olduğunu biliyorum
 
Hastayken gelmek istediği için gönderdim. Gripti ve cocuğu sevmek istiyordu.
Lohusa iken gelmesinler kafasındaydım ama geldiler şimdi neden yoklar?
Geldiklerinde de iş bekleyeceksiniz belli ki torun mu sevdireceksiniz?
Siz sadece işinize yapsınlar istiyorsunuz. Çıkarcı geldiniz bana kusura bakmayın.
 
Ben hamileyken annem gelip temizliğime yardımcı oluyorsa onun da oğlunun evi gelip pekala yapabilir kızına yapıyor?
Onun yerine haftasonunu bile size ayırmayan kocanın paradına kıy haftalık kadın çağır annen de temizlemesin.
 
Böyle düşünüyorum. Ben hizmet etmek zorunda değilim. Gelmesinler diyorum zaten. Madem o zaman geldiler şimdi neden yoklar? O zaman yardıma ihtiyacım yoktu ki bebeğim hep uyuyordunzaten. Eşimde sorun olduğunu biliyorum
Gelecekler zaten oğullarının çocuğu. Çocuğunuzun ikinci dereceden akrabası. Siz anlaşamasanız da, sevmeseniz de çocuğunuzla olan ilişkilerine karışamazsınız.
 
Geldiklerinde de iş bekleyeceksiniz belli ki torun mu sevdireceksiniz?
Siz sadece işinize yapsınlar istiyorsunuz. Çıkarcı geldiniz bana kusura bakmayın.
Arkadaşım, gelmesinler diyorum. Lohusa iken gelmesinler yani ama geldiler madem o zaman geldiler neden şimdi yoklar o zaman yardıma ihtiyacım yok diye geldiler heralde
 
Konuyu silemiyorsunuz üzgünüm alıntılayanlarda görünüyor. Gerçekleri duymak sizi üzdü ve eşinize karşı gözünüzdeki perde kalkar gibi oldu bence. Ne hamileliğimde ne çocuk büyütürken kimseden yardım istemedim hamileliğim doğumum nispeten kolay geçti hatta çocuğum da sakin bir bebekti ama eğer bunlar olmasaydı kocamın annesinden beklemek yerine direkt kocamdan beklerdim yani babası o neticede. Kızımız 3.5 yaşında ben çalışmıyorum ama eşim hala işten gelip benimle birlikte yemek hazırlar salata yapmadıysam salata yapar masayı toplar şöyle bir hızlıca mutfağı süpürür. Şayet madende çalışmıyorsa her eş bunu yapabilir diye düşünüyorum.
Ay yok ya hiçbir perde kalkmamış hala kv nerede diyip duruyor kocasının hiçbir işe el atmaması asla sorun değil onun için. Erkek ya nasılsa o ne anlar ki işlerden, o niye yapsın bu kadar kadın dururken di mi ama?
 
Neden bileniyorsunuz? Kendimi dolduruşa getiriip olan huzurumu da bozmamak için sildim. geri geleceğini biliyorum.
Kimsiniz ki size bileneceğim? Madem huzurlusunuz niye konu açtınız? Vah vah yapalım, sen haklısın diyelim, kocanızı güzelleyelim erkekler hep öyleler yazalım mı istediniz? Ben lohusayken kocam sülalesini toplayıp yemekli organizasyonlar yapsa kafasında saç bırakmazdım. Tatil günü bebekle beni yalnız bırakıp evden de kaçamazdı. Emzirme hariç her şeyi yaptı, yıkadı yedirdi giydirdi oynattı, bebek çantasını alıp saatlerce dışarıda gezdirdi... Baba dediğin budur, çocuğunun her şeyiyle ilgilenir sorumluluğu alır. Bilenecek olan sizsiniz, kendi babalığını unutup babasının yanına koşan adama kesin cezayı. Nereden alıyor bu cesareti, bu ne şımarıklık?
 
Arkadaşım, gelmesinler diyorum. Lohusa iken gelmesinler yani ama geldiler madem o zaman geldiler neden şimdi yoklar o zaman yardıma ihtiyacım yok diye geldiler heralde
Evet torunlarını görmeye gelmişler. Neden size yardıma gelsinler?
Sizin kafanız uçmuş baya.
Ben çocuğu bakabileceğime güvendiğim için yaptım. Kayınvalidem de asla bir zorluk yardım etmedi. Tek başıma büyüttüm. Ama istediği kadar sever görür. Karışamam. Çünkü onun büyükannesiyle olan ilişkisi benimle alakalı değil.
Kimse size yardım etmek zorunda değil. Torunu sevmek için annesinin paşa keyfini eğlemek zorunda da değil
 
Ay yok ya hiçbir perde kalkmamış hala kv nerede diyip duruyor kocasının hiçbir işe el atmaması asla sorun değil onun için. Erkek ya nasılsa o ne anlar ki işlerden, o niye yapsın bu kadar kadın dururken di mi ama?
Kimse gelmesin kimseye minnet borcu olmasın daha iyi gelip de yarın bir gün biz senin çocuğuna baktık deyip yüzüne vuracaklar ya da fazlasını isteyecekler hiç gerek yok. Burda tek suçlu kocası ama görmek isteyene
 
Kimsiniz ki size bileneceğim? Madem huzurlusunuz niye konu açtınız? Vah vah yapalım, sen haklısın diyelim, kocanızı güzelleyelim erkekler hep öyleler yazalım mı istediniz? Ben lohusayken kocam sülalesini toplayıp yemekli organizasyonlar yapsa kafasında saç bırakmazdım. Tatil günü bebekle beni yalnız bırakıp evden de kaçamazdı. Emzirme hariç her şeyi yaptı, yıkadı yedirdi giydirdi oynattı, bebek çantasını alıp saatlerce dışarıda gezdirdi... Baba dediğin budur, çocuğunun her şeyiyle ilgilenir sorumluluğu alır. Bilenecek olan sizsiniz, kendi babalığını unutup babasının yanına koşan adama kesin cezayı. Nereden alıyor bu cesareti, bu ne şımarıklık?
Burada en şaşırdığım şeylerden biri de bu. Kocası mesela tektaşı sahte taşlı alıp takan bir kadın vardı, kaynanası doğumda sahte elmas takmış. Vay neden sahte diyor. Kocasından değiş kaynanasından beklentisi var herkesin.
Bebeğe bakacak kocan olmalıyken sen kaynana yardım etmedi diye çocuk göstermeyeceğim diyorsun.
 
Kimse gelmesin kimseye minnet borcu olmasın daha iyi gelip de yarın bir gün biz senin çocuğuna baktık deyip yüzüne vuracaklar ya da fazlasını isteyecekler hiç gerek yok. Burda tek suçlu kocası ama görmek isteyene
Aynen öyle valla çok haklısınız.

Kayınvalidelerine karşı sürekli bir beklenti içinde olan insanları anlayamıyorum, kocalarından bu kadar beklenti içerisinde değiller gerçekten bir tuhaflar 🤷‍♀️ Kocası hafta sonu bile evden kaçmaya yer arıyormuş bebekle zırnık kadar ilgilendiği yok ama suçlu hep kayınvalide çünkü “kadın” ya ondan
 
Kimsiniz ki size bileneceğim? Madem huzurlusunuz niye konu açtınız? Vah vah yapalım, sen haklısın diyelim, kocanızı güzelleyelim erkekler hep öyleler yazalım mı istediniz? Ben lohusayken kocam sülalesini toplayıp yemekli organizasyonlar yapsa kafasında saç bırakmazdım. Tatil günü bebekle beni yalnız bırakıp evden de kaçamazdı. Emzirme hariç her şeyi yaptı, yıkadı yedirdi giydirdi oynattı, bebek çantasını alıp saatlerce dışarıda gezdirdi... Baba dediğin budur, çocuğunun her şeyiyle ilgilenir sorumluluğu alır. Bilenecek olan sizsiniz, kendi babalığını unutup babasının yanına koşan adama kesin cezayı. Nereden alıyor bu cesareti, bu ne şımarıklık?
Aynen kocasını aklayıp kv yi karalayalım diye açtı konuyu. Ama evdeki hesap çarşıya uymayınca hemen siliverdi. Nasılsa konu geri gelecek.
 
Durum
Mesaj gönderimine kapalı.
Back
X