cidden böyle düşünüyorum, zaten o yüzden yazdım. neden alışmak için seneler gerekiyor bilmiyorum, başka ülkelerde bile o kadar zaman gerekmiyor yani. ki her ülkede bizim kadar insanlar sıcakkanlı, dışarlarda filan değil.
alışılacaksa da dışarıdan uzak bir yere gidince en iyi alışma şekli iş çevresi edinmek aslında. büyük şehir olur hobilerinle de çevren olur ama küçük şehirde o pek olamıyor...
bir de özelde çalışan, çalışacak insan için uzun uzun süreler ara vermek de çoğu zaman handikap. konu sahibinin yaşı genç ama evlenince 2-3 sene çalışmış olsa o şehirde bir başlangıcı olurdu, CVde bir şeyler olurdu. mesela bunlar maaş pazarlığında filan kozdur.
5 senedir çalışmamış, 2 sene daha çalışmasa desek 7 sene ara, evlenene kadar ne çalıştı onu da bilmiyoruz.
bunun şöyle bir sonucu da var sadece maaş için değil. bizim ülkemizde saygı, otorite vs. konuları bi değişik.
başkalarının 30 yaşında geldiği kariyere 40 yaşında geliyorsun...(bence hiç sorun değil, ben sıkılıp 10 senede bir sektör değiştiren bir insanım) de işte mesela izin isteyeceksin daha yeni çalışansın. amirin senden küçük olacak sindiremeyebilirsin. angarya verecekler, çünkü çömezsin....bizim insanımız böyle şeyleri kaldırmakta zorlanıyor.
konu sahibine demiyorum bunu, bazı hallerde çok ara vermek neden iyi değil konulu kamu spotu olsun