• Merhaba, Kadınlar Kulübü'ne ÜCRETSİZ üye olarak yorumlar ile katkıda bulunabilir veya aklınıza takılan soruları sorabilirsiniz.

Çıkmaz sokakta bir anne…

Konuşuyoruz ama onun artık maddiyatla yaptığı her ima beni çok yoruyor..
Çocuk istiyorlar yapıyorsunuz sonra da haliyle kadının çalışma hayatı sekteye uğruyor. Çocuk sadece kadının sorumluluğundaymış gibi yapılıyor. Şartlar artık eskisi gibi değil herkes her şeyimiz olsun istiyor haklı olarak istekler, ihtiyaçlar arttı. Çocukta başlı başına bir maddiyat gerektiren bir yapı. Eşinizin de bu durumda anlayışlı olması lazım. Çalıştığınız para kreşe gidecekse ne anlamı kalır.
 
Ben haklı haksız olarak bakmayacağım olaya çözüm odaklı bakayım.Yani her ikiniz eşinizle farklı fikirde siniz.Diyelim çalışmadınız.O zaman eşiniz ekonomik şiddet uygulamaktan tut elime bakiyorsun hizmeti doğru yap diyerek gitgide bozulan bir tablo çizebilir size . Yada siz çalışır çocuğu kreşe verir bundada destek isteyebilirsiniz .Yada inatlasmaya devam edebilirsiniz.Evliliğîn bozulma riskini göze almak durumundasınız o durumda ilerde çocukla olmuyor diye bu sebebin getirdiği sinirsel tavırlarla evliliği eşiniz bitirirse yine çocuğun yada kendi ihtiyaclariniz için anne babanıza ne kadar güvenebilirsiniz onu bilemem.Genelde bu konu kötüye gidiyor bir cok çifte sizdede başlamış
 
Maddiyat çoğu kocayı yada erkeği öyle bir degistiriyorki bu işin ucu öyle bir yerlere gidiyorki ben sakın olmanızı tavsiye ediyorum yoksa insanların içinden çıkan o kişiliği tanıyamaz siniz .Tavsiyem bu .
 
Çocuk istiyorlar yapıyorsunuz sonra da haliyle kadının çalışma hayatı sekteye uğruyor. Çocuk sadece kadının sorumluluğundaymış gibi yapılıyor. Şartlar artık eskisi gibi değil herkes her şeyimiz olsun istiyor haklı olarak istekler, ihtiyaçlar arttı. Çocukta başlı başına bir maddiyat gerektiren bir yapı. Eşinizin de bu durumda anlayışlı olması lazım. Çalıştığınız para kreşe gidecekse ne anlamı kalır.
Güzel diyorsunda adam bunu anlamaz konunu basligi ne çıkmaz sokakta bir anne bunu yazan kadın birçok ima tartışma yaşamış zaten diyeceğini demiştir ..Ha burdan nolur bu ilişki yıpranır yıpranır süner . Hiçbir zaman eski haline dönmez.Konu sahibi çalışmayabilir bu seçeneği var esininde onu anlamama seçeneği var .Tüm kk adama haksız desek nolur .O evlilik sallanır bunu bilerek yol alsın tek dediğim bu .Bu koca imaya laf sokmaya başlamış onun kafasında annesi hem çalışıyor hem babanesine bakıyor eşi evde oturuyor.Basta rahatsız olmadığı şeylerden şimdi rahatsız .Belkide eşi lisans mezunu nasılsa çalışır diye düşündü.Bu konularda açık olunmali konu sahibi çocuk büyüsün o zaman bir iş bakacağım diye uzlasabilir de.Asla çalışmam da diyebilir evlilik ona göre bir hal alır .
 
Merhaba. Ben 5 yıllık evliyim, bu evlilikte 2 yaşında bir kızm var. Severek evlendim, yaşadığım yerden çok uzak yere yerleşip,hayat arkadaşımla bu yola başladım. İlk başlarda eşim çalışma, suanlık ihtiyaç yok falan demişti. O öyle söylediği için bende hem bu şehire alışıp biraz çevre edineyim, bi de evliliğe alışayım dedim. (Lisans mezunuyum). Sonra eşim iş değiştirdi hiç alakasız bir sektörde daha iyiye çalışıyor. Evimiz yok henüz, ama anne tarafı da baba tarafı da varlıklı insanlar. Satılmasını bekliyoruz. Çocuk olduktan sonda harcamaya daha fazla dikkat etmeye başladı. Ne alırsam sanki gözüne batıyor,kendi annem babam para yolluyor çoğu zaman kendi paramla alıyorum. Ama son zamanlar artık bana çalışma konusunda baskı yapıyor gibi. Tek maaş yetmiyor, bir konu açılıyor işte tek maaşla bu hayaller kurulur mu? Anca yorum yapıyor. Dua ederken bile karışıyor olacak şeyin yorumunu yap diye. Ben çocuktan sonra alıngan olmadım, ama evde olmam artık ona batıyor gibi. Ben çocuk istemiyordum ilk başta ona da söyledim,çalışmak istiyorum falan demiştim. Sonra 2. Senemizde Rabbim nasip etti. Annesi çalışıyor(kayınvalidem). Koah hastası annesi var hem de ona bakıyor, ben nasıl diyeyim şimdi benim çocuğuma bak diye. Kreşi bekliyorum,çocuğumu bırakacak kimsem yok. Ama bu durumdan da çok bunaldım ben. Sanki artık çalışmamı istiyor ve bunu her seferinde ima ediyor. Bende o zaman çocuk yapmasaydın,suan çalışıyor olurdum diyorum. Ne yapacağım ya ben,gerçekten artık hayattan sogudum.
İşe başlarsanız bakıcı tutmanız gerekçeğini açıklayın. Hatta daha iyisi açıklamayın anlamayacak zaten.
Akşam beraber otururken siz bir anda bakıcı ilanlarına bakmaya başlayın, napıyorsun diye soracak zaten. E hayatım benim işe başlamamı istiyorsun ya çocuğa da bakıcı tutacağız diyeceksiniz.
Yok olmaz derse de, ee o zaman sen bakacaksın ben iş hayatına dönmeye karar verdim artık diye tutturun. Bakalım olacak mıymış öyle.
İşe başlayınca ev işlerine yetişemeyeceğiniz için bide yardımcı tutmayı önerin. O evdeyken arayın arkadaşlarınızın evine geliyor muymuş yardımcı, ne kadara geliyormuş diye konuşun bakalım.
Kocanız bir tek işe gelip gitsin, siz işle aynı anda evi çekip çevirin bir de çocuk yetiştirin ne makbul, ne güzel bir düşünce. Bayıldım şahsen.
 
Merhaba. Ben 5 yıllık evliyim, bu evlilikte 2 yaşında bir kızm var. Severek evlendim, yaşadığım yerden çok uzak yere yerleşip,hayat arkadaşımla bu yola başladım. İlk başlarda eşim çalışma, suanlık ihtiyaç yok falan demişti. O öyle söylediği için bende hem bu şehire alışıp biraz çevre edineyim, bi de evliliğe alışayım dedim. (Lisans mezunuyum). Sonra eşim iş değiştirdi hiç alakasız bir sektörde daha iyiye çalışıyor. Evimiz yok henüz, ama anne tarafı da baba tarafı da varlıklı insanlar. Satılmasını bekliyoruz. Çocuk olduktan sonda harcamaya daha fazla dikkat etmeye başladı. Ne alırsam sanki gözüne batıyor,kendi annem babam para yolluyor çoğu zaman kendi paramla alıyorum. Ama son zamanlar artık bana çalışma konusunda baskı yapıyor gibi. Tek maaş yetmiyor, bir konu açılıyor işte tek maaşla bu hayaller kurulur mu? Anca yorum yapıyor. Dua ederken bile karışıyor olacak şeyin yorumunu yap diye. Ben çocuktan sonra alıngan olmadım, ama evde olmam artık ona batıyor gibi. Ben çocuk istemiyordum ilk başta ona da söyledim,çalışmak istiyorum falan demiştim. Sonra 2. Senemizde Rabbim nasip etti. Annesi çalışıyor(kayınvalidem). Koah hastası annesi var hem de ona bakıyor, ben nasıl diyeyim şimdi benim çocuğuma bak diye. Kreşi bekliyorum,çocuğumu bırakacak kimsem yok. Ama bu durumdan da çok bunaldım ben. Sanki artık çalışmamı istiyor ve bunu her seferinde ima ediyor. Bende o zaman çocuk yapmasaydın,suan çalışıyor olurdum diyorum. Ne yapacağım ya ben,gerçekten artık hayattan sogudum.
Aldığın ücretin bakıcıya ,çalışma masraflarına gideceği bir durumda kadının çalışmasını anlamsız,gereksiz buluyorum.Kadının sırtına yüklenen eziyet .Yetmiyorsa ek iş yapsın eşin.Masraf artmadan gelir artar.
 
Böyle durumlarda kadının maaşı olduğu gibi kreşe gidiyor diye düşünmemek lazım

Kreşe yarı yarıya katkı yapıldığını adamın aklına sokun ki senin maaşın zaten kreşe gidiyor ne işe yarıyor ki diye düşünemesin

Bakıcı ve temizlikçi masrafını kadınların çıkardığı ve ödemesi gereken masraf olarak görmesinler.
 
Erkekler ahhh erkekler. Günümüzde eve tek başına bakmaya tahammülleri yok. Paraları yetse de, maddi sıkıntı olmasa da eşlerine bakmayı zul görüyorlar artık. Bunun aile olamamakla ilgisi var. Ortaklık gibi, proje gibi evlilik yapıyorlar. Çift maaş olursa araba yenilenir. Yatırım yapılır vs. Çift maaş olmazsa beyimiz karısına da bakmak! Zorunda kalır. Bebek sanki kendiliğinden doğdu, kadına zimmetli. Kadınlar da çalışmalı ama anne olmak kolay değil. İlk 5 sene en azından anne evde kalmalı, baba da eve bakabilmeli. Mız mızlanmadan, kadının burnundan getirmeden. Örnek konuda olduğu gibi değil yani. Kadını evde yük görüyor. Bu çocuk ne olacak demiyor. Kendi maaşından versin bakıcı parasını. Ona bunu teklif et.

Bulsun kreş ya da bakıcı, ödesin parasını. Sen de çalış.
 
Aldığın ücretin bakıcıya ,çalışma masraflarına gideceği bir durumda kadının çalışmasını anlamsız,gereksiz buluyorum.Kadının sırtına yüklenen eziyet .Yetmiyorsa ek iş yapsın eşin.Masraf artmadan gelir artar.
Yatan emeklilik primleri peki? Bu kocalar eşleri evde otururken emeklilik primlerini de yatırıyorlar mı acaba?
Yani her şey yolunda giderse evet kocanın sağlık sigortası var evet adama bir şey olursa onun maaşı var ama ya yolunda gitmezse?

Çalışmayı istemiyorum gibi bir şey söylemedim, ayrıca çocuğumu bakacak kimsem yok. Ben çalışsam dahi bakıcı o bu su derken çocuğa gidecek para. İlk başta zaten çalışma gibi konuştuk iletişim de kurduk, ama işler değişti. Ben hem çalışıp hem de nasıl çocuğu bakıcıya vereyim?
siz hiç kreş ücretleri, şartları kaç yaşından itibaren kabul ediyorlar vs. bunları araştırdınız mı? Maaş beklentiniz ne? Yani cidden maaş kreşe mi gidiyor yoksa çevreden duyduklarınız mı? Eşiniz için söyleyeceğim hiçbir şey yok ya. Ben çok ikiyüzlü ve bencil buldum kendisini. Çevresinde eşi de çalışan arkadaşı araba falan değiştirdiyse ona özenmiş gibi geliyor böyleleri bana😬
 
Güzel diyorsunda adam bunu anlamaz konunu basligi ne çıkmaz sokakta bir anne bunu yazan kadın birçok ima tartışma yaşamış zaten diyeceğini demiştir ..Ha burdan nolur bu ilişki yıpranır yıpranır süner . Hiçbir zaman eski haline dönmez.Konu sahibi çalışmayabilir bu seçeneği var esininde onu anlamama seçeneği var .Tüm kk adama haksız desek nolur .O evlilik sallanır bunu bilerek yol alsın tek dediğim bu .Bu koca imaya laf sokmaya başlamış onun kafasında annesi hem çalışıyor hem babanesine bakıyor eşi evde oturuyor.Basta rahatsız olmadığı şeylerden şimdi rahatsız .Belkide eşi lisans mezunu nasılsa çalışır diye düşündü.Bu konularda açık olunmali konu sahibi çocuk büyüsün o zaman bir iş bakacağım diye uzlasabilir de.Asla çalışmam da diyebilir evlilik ona göre bir hal alır .
Kadın evde çocuğa bakıyor zaten çalışıyor. Yemek yapıyor, temizlik yapıyor bunlar evde olunca görünmeyen çalışma hayatı aslında. Ama bunların hiç bir değeri olmuyor. Çocuğa bakıcı tutulsun eve de yardımcı tutulsun. Siz de şıkır şıkır giyinin işinize gidin inanın hem size çok iyi gelecek hem de eşiniz yaptıklarınızın kıymetini anlar en azından zaten çalıştığınızdan fazlası eşinizin cebinden çıkmış olacak harcamalarınızı da görmez böylelikle.
 
Kadın evde çocuğa bakıyor zaten çalışıyor. Yemek yapıyor, temizlik yapıyor bunlar evde olunca görünmeyen çalışma hayatı aslında. Ama bunların hiç bir değeri olmuyor. Çocuğa bakıcı tutulsun eve de yardımcı tutulsun. Siz de şıkır şıkır giyinin işinize gidin inanın hem size çok iyi gelecek hem de eşiniz yaptıklarınızın kıymetini anlar en azından zaten çalıştığınızdan fazlası eşinizin cebinden çıkmış olacak harcamalarınızı da görmez böylelikle.
Valla bunu diyoruzda kendi bilir .Yapabiliyorsa ne âlâ.Cok bıkkın yazmış . Satır araları bu kocanın baya bu dozu arttırdığını ve ilerdede arttıracağını gösterdi bana öyle geldi.Hodri meydan durumu yani.Her evliliğin dinamiği farklı bizimki kaldırır bunu konu sahibinin evliliği buna uyarmi bilmem bu inat nereye götürürse oraya giderler.Koca haklı haksız aramıyor ki hak verip peki desede bilenecek o peki konu sahibinin istediği peki olmayacak. Kendi bilir her insan artık kendi evliliği hayatı .
 
Valla bunu diyoruzda kendi bilir .Yapabiliyorsa ne âlâ.Cok bıkkın yazmış . Satır araları bu kocanın baya bu dozu arttırdığını ve ilerdede arttıracağını gösterdi bana öyle geldi.Hodri meydan durumu yani.Her evliliğin dinamiği farklı bizimki kaldırır bunu konu sahibinin evliliği buna uyarmi bilmem bu inat nereye götürürse oraya giderler.Koca haklı haksız aramıyor ki hak verip peki desede bilenecek o peki konu sahibinin istediği peki olmayacak. Kendi bilir her insan artık kendi evliliği hayatı .
Yazdım da olacak iş değil canım benim zaten kocası bunları düşünse öyle davranmaz kadının eve geliri bir sıcak yemeği sofrası ayda yüzbin demek zaten ama bunu anlayacak adam yok kadın çalışsa da olan parayı da elinden alır
 
Yazdım da olacak iş değil canım benim zaten kocası bunları düşünse öyle davranmaz kadının eve geliri bir sıcak yemeği sofrası ayda yüzbin demek zaten ama bunu anlayacak adam yok kadın çalışsa da olan parayı da elinden alır
Yani baştan konusulmali yada çalışan eş ile evlenilmeli çocuk olmadan kim bakacak nasıl olacak konusulmali elbette ya ben güvenmiyorum eşimin çalışmasına gerek yok kafasına hayat çok uzun.bunu ancak evim param arabam vs kendime ait biseyim varsa güvenip hayata geçiririm ben .Burdada işte öyle olmuş.Kimin eşi yarın ne yapacak kimbilir.Parayi kim kazanıyorsa söz hakkı benim kafası geliyor ona er yada geç .Çok az istisna var bu konuda bu ülkede.
 
Yani baştan konusulmali yada çalışan eş ile evlenilmeli çocuk olmadan kim bakacak nasıl olacak konusulmali elbette ya ben güvenmiyorum eşimin çalışmasına gerek yok kafasına hayat çok uzun.bunu ancak evim param arabam vs kendime ait biseyim varsa güvenip hayata geçiririm ben .Burdada işte öyle olmuş.Kimin eşi yarın ne yapacak kimbilir.Parayi kim kazanıyorsa söz hakkı benim kafası geliyor ona er yada geç .Çok az istisna var bu konuda bu ülkede.
Ben yapım gereği kendimi evim yoksa işim yoksa birilerine güvenemem yani biraz garanticiyim çünkü birinin eline bakarsanız her şekilde sömürülüyorsunuz. Konu sahibi eşi kesinlikle böyle değildi ilk başlarda bence zaten öyle olsa konu sahibi eşine güvenip evlenip çocuk yapmazdı. Ama insanoğlu nankör. Muhtaç olursanız gidecek yeriniz olmazsa bunu öyle güzel kullanırlarki boşanamazsında çocukla nereye gideceksin kafasıyla içlerindeki canavar ortaya çıkar. Erkeklere her zaman ben istediğim için buradayım eğer bir gün istemezsem hemen giderim mesajında olunmalı.
 
Ben yapım gereği kendimi evim yoksa işim yoksa birilerine güvenemem yani biraz garanticiyim çünkü birinin eline bakarsanız her şekilde sömürülüyorsunuz. Konu sahibi eşi kesinlikle böyle değildi ilk başlarda bence zaten öyle olsa konu sahibi eşine güvenip evlenip çocuk yapmazdı. Ama insanoğlu nankör. Muhtaç olursanız gidecek yeriniz olmazsa bunu öyle güzel kullanırlarki boşanamazsında çocukla nereye gideceksin kafasıyla içlerindeki canavar ortaya çıkar. Erkeklere her zaman ben istediğim için buradayım eğer bir gün istemezsem hemen giderim mesajında olunmalı.
Hepsi güvenip yapıyor kk bu tarz konu ve yorumlarla dolu.Demekki her insanın gittiği yolun sonunu farklı beklemekte bir problem.Bu kadar insan gitmiş işte bu yolu.Ekonomik şiddet diye birşey var hayat şartları da çok zor .Gerçekten ihtiyacı var belki adamın ev kira .Tek maaş bilemeyiz biz iyi paramı kazanıyor konu sahibine mi öyle geliyor.Bilemem.Bu konudan bağımsız istisnalar kaideyi bozmaz çalışmayan kadına ekonomik şiddet gostermeyeni az.Ha çalışan kadın elinde en azından maaş kartı oluyor.Onu kocaya teslim eder etmez bilmem.Her kadın çalışmak zorunda demem..Tercih .O zaman bu lafları yiyecek yani bu konuda en azından çünkü para adamda yarın kısar ondan bundan.Ne yapacak kadın .Kavga çene varmı sonuç.Yok.Kocasi o güncellemeyi almış susmaz artık .İstisnalar hariç kadını çalışmayıp rahat ettiren sayısı az istisna .
 
Hepsi güvenip yapıyor kk bu tarz konu ve yorumlarla dolu.Demekki her insanın gittiği yolun sonunu farklı beklemekte bir problem.Bu kadar insan gitmiş işte bu yolu.Ekonomik şiddet diye birşey var hayat şartları da çok zor .Gerçekten ihtiyacı var belki adamın ev kira .Tek maaş bilemeyiz biz iyi paramı kazanıyor konu sahibine mi öyle geliyor.Bilemem.Bu konudan bağımsız istisnalar kaideyi bozmaz çalışmayan kadına ekonomik şiddet gostermeyeni az.Ha çalışan kadın elinde en azından maaş kartı oluyor.Onu kocaya teslim eder etmez bilmem.Her kadın çalışmak zorunda demem..Tercih .O zaman bu lafları yiyecek yani bu konuda en azından çünkü para adamda yarın kısar ondan bundan.Ne yapacak kadın .Kavga çene varmı sonuç.Yok.Kocasi o güncellemeyi almış susmaz artık .İstisnalar hariç kadını çalışmayıp rahat ettiren sayısı az istisna .
Konunun özeti : irkek demek dert demek🙈
 
Hepsi güvenip yapıyor kk bu tarz konu ve yorumlarla dolu.Demekki her insanın gittiği yolun sonunu farklı beklemekte bir problem.Bu kadar insan gitmiş işte bu yolu.Ekonomik şiddet diye birşey var hayat şartları da çok zor .Gerçekten ihtiyacı var belki adamın ev kira .Tek maaş bilemeyiz biz iyi paramı kazanıyor konu sahibine mi öyle geliyor.Bilemem.Bu konudan bağımsız istisnalar kaideyi bozmaz çalışmayan kadına ekonomik şiddet gostermeyeni az.Ha çalışan kadın elinde en azından maaş kartı oluyor.Onu kocaya teslim eder etmez bilmem.Her kadın çalışmak zorunda demem..Tercih .O zaman bu lafları yiyecek yani bu konuda en azından çünkü para adamda yarın kısar ondan bundan.Ne yapacak kadın .Kavga çene varmı sonuç.Yok.Kocasi o güncellemeyi almış susmaz artık .İstisnalar hariç kadını çalışmayıp rahat ettiren sayısı az istisna .
Güvensiz de evlilik olmaz işte kadın olmak gerçekten çok zor. İllaki duygusal, fiziksel, ekonomik olarak birilerine bir dönem muhtaç kalıyoruz.
 
Güvensiz de evlilik olmaz işte kadın olmak gerçekten çok zor. İllaki duygusal, fiziksel, ekonomik olarak birilerine bir dönem muhtaç kalıyoruz.
Güvenmek getiriyorsa bu hale guvenecegin insana dikkat deyip geçelim.Perşembenin gelişi çarşambadan bellidir.
 
Güvenmek getiriyorsa bu hale guvenecegin insana dikkat deyip geçelim.Perşembenin gelişi çarşambadan bellidir.
Ya bazen de diyorlar ya evlendikten sonra değişti diye piyango sanırım biraz. Tabiki iyi kötü adamın ne çıkacağı belli olur. Benim eşim değişmedi mesela aynı. Olumlu yönden de olumsuz yönden de aynı hatta evlilik yaradı diyebilirim.
 
Back
X