Geçmişe Kıskançlık

Cilelikiz

Yeni Üye
Kayıtlı Üye
23 Eylül 2021
94
95
Herkese merhaba bugun 2. Konumu açıyorum. Gün boyunca kendimi çok dipte hissettim. Ama yine de mesajlarınız beni çok rahatlattı. Sadece kendimi ve hayatımdan geçen ilişkileri değerlendirdiğim de bir şey farkediyorum.

Eskiden yaşadığım uzun ciddi ilişkilerde, eski ilişkiler eski flörtlerle ilgili karşılaştığım daha ciddi şeylere küçük tepkiler veriyordum. Kafama takmıyor ve hiç üzülmüyordum.

Şimdi eşimle ilgili (sevgiliyken de böyleydi) hiçbir şeyi kaldıramıyorum. Geçmişteki paylaştığı şarkılar bile bana aşırı batıyodu. Günlerce ağlayıp üzüldüm eski sevgililerinide sevdi falan filan diye. :/ Ya çok saçma evet. Ama böyle. Sadece bunun sebebini merak ediyorum..

Bi kaç teorim var sizde bana yardım ederseniz sevinirim..

İlk olarak eşim için büyük bi fedakarlık yaptım (bana göre) işimi gücümü ailemi bırakıp onun şehrine geldim. O da beni mutlu ediyor çok sağ olsun. Burada iş arama süreci vs zor kimsem yok. Biraz bunun kiniyle ondan kusursuz bi aşk bekliyor olabilir miyim? Başka birilerini de sevmiş olması zoruma gidiyo sanki bi tek bana büyük bi aşk duymuş olmasını istiyorum içten içe. Böyle şeyleri görünce de madem böyleydi bari bunca zorluğu niye göze aldım gibi düşünceler beliriyo.

İkinci olarak eşimden öncekilere aşık olmamışsam (varsayım) o yüzden bu huyum ortaya çıkmamış olabilir mi? Ama seviyordum onlarıda yani. Normal kıskançlıklarım oluyodu ama geçmişi sallamazdım. Çok saçma.. şimdi eşim normal kıskançlığa sebep olmuyor bende geçmişe mi sarıyorum acaba :KK70:

Üçüncü olarakta ilişkimizde eşimde cidden bi sorun varda ben o yüzden mi böyleyim.. böyle şeylerin önüme çıkması. Yani eskiden de ilişkimizde yaptığı bazı sevimlilikleri başkalarına da yapmış olması mı yanlış. (Bu şık değil sanırım cunku burada genelde bunun yanlış olmadığı savunuldu) mesela bana söylediği bir şarkıyı başkasına da söylemesi.. :KK43:

Son olarak ben cidden travma yaşamış biriyim ve terapiye mi ihtiyaç duyuyorum? Sorunum tamamen içsel mi.. ? Nasıl aşabilirim?
Benim gibi durumlardan geçtiniz mi..

Lütfen agresif cevaplardan kaçının çünkü cidden hassasım. Şımarıklık olsun diye yazmıyorum. Kendimi kötü hissediyorum..
Maalesef bende sizin gibiyim geçmişi kafama takıyodum şarkı da olsa sözlerini dinleyip anlam çıkarmaya çalışıyorum geçmişle ilgili bişey görsem benden başkasını da bu şekilde sevmiş diye kendimi üzer dururdum ama zamana geçiyor emin olun yani kaç yıllık evlisiniz ilişkiniz toplam kaç yıl bilmiyorum ama bende aynıyım ve bı sure sonra azalıyor
 

denizimlola

Üye
Kayıtlı Üye
26 Ağustos 2020
277
458
Herkese merhaba bugun 2. Konumu açıyorum. Gün boyunca kendimi çok dipte hissettim. Ama yine de mesajlarınız beni çok rahatlattı. Sadece kendimi ve hayatımdan geçen ilişkileri değerlendirdiğim de bir şey farkediyorum.

Eskiden yaşadığım uzun ciddi ilişkilerde, eski ilişkiler eski flörtlerle ilgili karşılaştığım daha ciddi şeylere küçük tepkiler veriyordum. Kafama takmıyor ve hiç üzülmüyordum.

Şimdi eşimle ilgili (sevgiliyken de böyleydi) hiçbir şeyi kaldıramıyorum. Geçmişteki paylaştığı şarkılar bile bana aşırı batıyodu. Günlerce ağlayıp üzüldüm eski sevgililerinide sevdi falan filan diye. :/ Ya çok saçma evet. Ama böyle. Sadece bunun sebebini merak ediyorum..

Bi kaç teorim var sizde bana yardım ederseniz sevinirim..

İlk olarak eşim için büyük bi fedakarlık yaptım (bana göre) işimi gücümü ailemi bırakıp onun şehrine geldim. O da beni mutlu ediyor çok sağ olsun. Burada iş arama süreci vs zor kimsem yok. Biraz bunun kiniyle ondan kusursuz bi aşk bekliyor olabilir miyim? Başka birilerini de sevmiş olması zoruma gidiyo sanki bi tek bana büyük bi aşk duymuş olmasını istiyorum içten içe. Böyle şeyleri görünce de madem böyleydi bari bunca zorluğu niye göze aldım gibi düşünceler beliriyo.

İkinci olarak eşimden öncekilere aşık olmamışsam (varsayım) o yüzden bu huyum ortaya çıkmamış olabilir mi? Ama seviyordum onlarıda yani. Normal kıskançlıklarım oluyodu ama geçmişi sallamazdım. Çok saçma.. şimdi eşim normal kıskançlığa sebep olmuyor bende geçmişe mi sarıyorum acaba :KK70:

Üçüncü olarakta ilişkimizde eşimde cidden bi sorun varda ben o yüzden mi böyleyim.. böyle şeylerin önüme çıkması. Yani eskiden de ilişkimizde yaptığı bazı sevimlilikleri başkalarına da yapmış olması mı yanlış. (Bu şık değil sanırım cunku burada genelde bunun yanlış olmadığı savunuldu) mesela bana söylediği bir şarkıyı başkasına da söylemesi.. :KK43:

Son olarak ben cidden travma yaşamış biriyim ve terapiye mi ihtiyaç duyuyorum? Sorunum tamamen içsel mi.. ? Nasıl aşabilirim?
Benim gibi durumlardan geçtiniz mi..

Lütfen agresif cevaplardan kaçının çünkü cidden hassasım. Şımarıklık olsun diye yazmıyorum. Kendimi kötü hissediyorum..
Konuyu görünce cok şaşırdım. Bugünlerde kafama taktığım tek şey sizinle aynı mevzu. Diğer sevgililerimde aynı durumu yaşamadım.geçmiş geçmişti benim için.
Ben cok düşündüm ve sebebini buldum.kendim için yani. Şöyle açıklayayım. Eşim artık benim için tek. Ve bilinç altımda şu var galiba. Evlenince sıradanlaşan monotonlaşan duyfgular artık onun için kaybedilecek biri değilim. O yüzden her şeyini didik didik etmeye başladım. Yeni bişey bulamayınca geçmişine sardım. Ya bana hissettiğinden daha fazlasını hisetmişse ona.bana gözlerini çok seviyorum dediğin de bile ona da demiyormuydu acaba. Hala geçmişte unutamadığı biri var mı acaba?? Bu şarkıyı dinlerken aklına kim geliyor saz çalar bizimki acaba bu şarkıyı ona da çaldı mı???? Böyle saçma sapan döngüler. Hem boşluktan hemde sıradanlaşmaktan korktuğumdan galiba. Bu aralar biraz değişim yapıp toparlanmayı düşünüyorum
 

Aylakkadin

Başlangıç 81 güncel 60.00 hedef 55.0
Kayıtlı Üye
31 Mayıs 2019
4.291
9.456
Herkese merhaba bugun 2. Konumu açıyorum. Gün boyunca kendimi çok dipte hissettim. Ama yine de mesajlarınız beni çok rahatlattı. Sadece kendimi ve hayatımdan geçen ilişkileri değerlendirdiğim de bir şey farkediyorum.

Eskiden yaşadığım uzun ciddi ilişkilerde, eski ilişkiler eski flörtlerle ilgili karşılaştığım daha ciddi şeylere küçük tepkiler veriyordum. Kafama takmıyor ve hiç üzülmüyordum.

Şimdi eşimle ilgili (sevgiliyken de böyleydi) hiçbir şeyi kaldıramıyorum. Geçmişteki paylaştığı şarkılar bile bana aşırı batıyodu. Günlerce ağlayıp üzüldüm eski sevgililerinide sevdi falan filan diye. :/ Ya çok saçma evet. Ama böyle. Sadece bunun sebebini merak ediyorum..

Bi kaç teorim var sizde bana yardım ederseniz sevinirim..

İlk olarak eşim için büyük bi fedakarlık yaptım (bana göre) işimi gücümü ailemi bırakıp onun şehrine geldim. O da beni mutlu ediyor çok sağ olsun. Burada iş arama süreci vs zor kimsem yok. Biraz bunun kiniyle ondan kusursuz bi aşk bekliyor olabilir miyim? Başka birilerini de sevmiş olması zoruma gidiyo sanki bi tek bana büyük bi aşk duymuş olmasını istiyorum içten içe. Böyle şeyleri görünce de madem böyleydi bari bunca zorluğu niye göze aldım gibi düşünceler beliriyo.

İkinci olarak eşimden öncekilere aşık olmamışsam (varsayım) o yüzden bu huyum ortaya çıkmamış olabilir mi? Ama seviyordum onlarıda yani. Normal kıskançlıklarım oluyodu ama geçmişi sallamazdım. Çok saçma.. şimdi eşim normal kıskançlığa sebep olmuyor bende geçmişe mi sarıyorum acaba :KK70:

Üçüncü olarakta ilişkimizde eşimde cidden bi sorun varda ben o yüzden mi böyleyim.. böyle şeylerin önüme çıkması. Yani eskiden de ilişkimizde yaptığı bazı sevimlilikleri başkalarına da yapmış olması mı yanlış. (Bu şık değil sanırım cunku burada genelde bunun yanlış olmadığı savunuldu) mesela bana söylediği bir şarkıyı başkasına da söylemesi.. :KK43:

Son olarak ben cidden travma yaşamış biriyim ve terapiye mi ihtiyaç duyuyorum? Sorunum tamamen içsel mi.. ? Nasıl aşabilirim?
Benim gibi durumlardan geçtiniz mi..

Lütfen agresif cevaplardan kaçının çünkü cidden hassasım. Şımarıklık olsun diye yazmıyorum. Kendimi kötü hissediyorum..
Neden simariklik olsun?
Hissiniz bu.
Eşinize sorun.
 

Hamilelik günlüğü : Doğumdan bu güne 729 gün geçti.



Vücut Kitle İndeksim (VKI) tavsiye edilen VKI değer aralığının üstünde.
Boyuma göre tavsiye edilen VKI aralığında olmam için ağırlığımın 43 Kg. ile 58 Kg. arasında olması gerekir.
Boyum : 152 cm. Başlangıç Kilom :81 Kg. Şimdiki Kilom :60.0 Kg.

Aylakkadin

Başlangıç 81 güncel 60.00 hedef 55.0
Kayıtlı Üye
31 Mayıs 2019
4.291
9.456
Maalesef bende sizin gibiyim geçmişi kafama takıyodum şarkı da olsa sözlerini dinleyip anlam çıkarmaya çalışıyorum geçmişle ilgili bişey görsem benden başkasını da bu şekilde sevmiş diye kendimi üzer dururdum ama zamana geçiyor emin olun yani kaç yıllık evlisiniz ilişkiniz toplam kaç yıl bilmiyorum ama bende aynıyım ve bı sure sonra azalıyor
Ya tek olmamak şahane
 

Hamilelik günlüğü : Doğumdan bu güne 729 gün geçti.



Vücut Kitle İndeksim (VKI) tavsiye edilen VKI değer aralığının üstünde.
Boyuma göre tavsiye edilen VKI aralığında olmam için ağırlığımın 43 Kg. ile 58 Kg. arasında olması gerekir.
Boyum : 152 cm. Başlangıç Kilom :81 Kg. Şimdiki Kilom :60.0 Kg.

Dobra anne

Yeni Üye
Kayıtlı Üye
7 Eylül 2021
69
84
Herkese merhaba bugun 2. Konumu açıyorum. Gün boyunca kendimi çok dipte hissettim. Ama yine de mesajlarınız beni çok rahatlattı. Sadece kendimi ve hayatımdan geçen ilişkileri değerlendirdiğim de bir şey farkediyorum.

Eskiden yaşadığım uzun ciddi ilişkilerde, eski ilişkiler eski flörtlerle ilgili karşılaştığım daha ciddi şeylere küçük tepkiler veriyordum. Kafama takmıyor ve hiç üzülmüyordum.

Şimdi eşimle ilgili (sevgiliyken de böyleydi) hiçbir şeyi kaldıramıyorum. Geçmişteki paylaştığı şarkılar bile bana aşırı batıyodu. Günlerce ağlayıp üzüldüm eski sevgililerinide sevdi falan filan diye. :/ Ya çok saçma evet. Ama böyle. Sadece bunun sebebini merak ediyorum..

Bi kaç teorim var sizde bana yardım ederseniz sevinirim..

İlk olarak eşim için büyük bi fedakarlık yaptım (bana göre) işimi gücümü ailemi bırakıp onun şehrine geldim. O da beni mutlu ediyor çok sağ olsun. Burada iş arama süreci vs zor kimsem yok. Biraz bunun kiniyle ondan kusursuz bi aşk bekliyor olabilir miyim? Başka birilerini de sevmiş olması zoruma gidiyo sanki bi tek bana büyük bi aşk duymuş olmasını istiyorum içten içe. Böyle şeyleri görünce de madem böyleydi bari bunca zorluğu niye göze aldım gibi düşünceler beliriyo.

İkinci olarak eşimden öncekilere aşık olmamışsam (varsayım) o yüzden bu huyum ortaya çıkmamış olabilir mi? Ama seviyordum onlarıda yani. Normal kıskançlıklarım oluyodu ama geçmişi sallamazdım. Çok saçma.. şimdi eşim normal kıskançlığa sebep olmuyor bende geçmişe mi sarıyorum acaba :KK70:

Üçüncü olarakta ilişkimizde eşimde cidden bi sorun varda ben o yüzden mi böyleyim.. böyle şeylerin önüme çıkması. Yani eskiden de ilişkimizde yaptığı bazı sevimlilikleri başkalarına da yapmış olması mı yanlış. (Bu şık değil sanırım cunku burada genelde bunun yanlış olmadığı savunuldu) mesela bana söylediği bir şarkıyı başkasına da söylemesi.. :KK43:

Son olarak ben cidden travma yaşamış biriyim ve terapiye mi ihtiyaç duyuyorum? Sorunum tamamen içsel mi.. ? Nasıl aşabilirim?
Benim gibi durumlardan geçtiniz mi..

Lütfen agresif cevaplardan kaçının çünkü cidden hassasım. Şımarıklık olsun diye yazmıyorum. Kendimi kötü hissediyorum..
Kesinlikle can sıkıntısından saniyorum ki.Bence içinizde yenmeye bakin bu durumu kaçıncı yy.da yaşıyoruz herkesin bir geçmişi var.Eşinizin sizi geçmişinizden dolayi sürekli kıskançlık yaparak sıktığını düşünsenize çekilmez olur bence hayat tabii bundan hoşlananlar da var ama sonu iyi bitiyor ne yazık ki.Resim yapım,spor yapın,örgü orun,kitap okuyun ne bilim meskale bulun kendinize yoksa işin sonu kötü ruh sağlığınız ve ilişkiniz için.Herkes biryere kadar çeker bu durumu.
 

Dobra anne

Yeni Üye
Kayıtlı Üye
7 Eylül 2021
69
84
Kesinlikle can sıkıntısından saniyorum ki.Bence içinizde yenmeye bakin bu durumu kaçıncı yy.da yaşıyoruz herkesin bir geçmişi var.Eşinizin sizi geçmişinizden dolayi sürekli kıskançlık yaparak sıktığını düşünsenize çekilmez olur bence hayat tabii bundan hoşlananlar da var ama sonu iyi bitiyor ne yazık ki.Resim yapım,spor yapın,örgü orun,kitap okuyun ne bilim meskale bulun kendinize yoksa işin sonu kötü ruh sağlığınız ve ilişkiniz için.Herkes biryere kadar çeker bu durumu.
Yanlış anlamayın bu arada sizi yermiyorum ama gerçekten bir süre sonra takıntı haline gelir kabullenin..Haa bir de şöyle bir durum var imkan varsa silsin canım o eski paylaştıklarını madem,takmayın.
 

sipsh

Yeni Üye
Kayıtlı Üye
5 Nisan 2021
37
14
27
Yanlış anlamayın bu arada sizi yermiyorum ama gerçekten bir süre sonra takıntı haline gelir kabullenin..Haa bir de şöyle bir durum var imkan varsa silsin canım o eski paylaştıklarını madem,takmayın.
Silindi tabiki.. bi arkadaş demiş mesela daha önce eski sevgilisini takma sebebim onun eşimi terketmesiydi sanırım
 

sipsh

Yeni Üye
Kayıtlı Üye
5 Nisan 2021
37
14
27
bence geçmişe takılmanın en büyük sebebi o ayrıldığı kişilerden eğer kendi isteyerek ayrılmadığını ya da bir şekilde terkedildiğini biliyorsanız bu kadar takılırsınız.
birisi ikinci eşiyim ilk eşini kıskanmıyorum yazmış. çünkü artık o kişiyle bitirmiş ve o yüzden o kişinin kıskanılmasına gerek yok.
ama eğer bir ilişki karşımdakinin iradesi dışında bitmişse ki böyle bir durumu birebir yaşadım. görüştüğüm kişi sevgilisini sırf ailesi istemiyor, babası kalp krizine geçirip hastanelere düştü diye ayrıldığını öğrenmiştim ve o kızı deliler gibi kıskandığımı hatırlıyorum.
bence geçmiş kıskanılması bundan dolayı oluyor
Evet kesinlikleee.. bu yeni yaşadığım şey böyle değil ama ilk takıntım onun terkedilmesi ve uzun bi süre bunun acısını çekmesi yüzündendi. Hep aklında kaldı mı diye merak ettim
 

sipsh

Yeni Üye
Kayıtlı Üye
5 Nisan 2021
37
14
27
Konuyu görünce cok şaşırdım. Bugünlerde kafama taktığım tek şey sizinle aynı mevzu. Diğer sevgililerimde aynı durumu yaşamadım.geçmiş geçmişti benim için.
Ben cok düşündüm ve sebebini buldum.kendim için yani. Şöyle açıklayayım. Eşim artık benim için tek. Ve bilinç altımda şu var galiba. Evlenince sıradanlaşan monotonlaşan duyfgular artık onun için kaybedilecek biri değilim. O yüzden her şeyini didik didik etmeye başladım. Yeni bişey bulamayınca geçmişine sardım. Ya bana hissettiğinden daha fazlasını hisetmişse ona.bana gözlerini çok seviyorum dediğin de bile ona da demiyormuydu acaba. Hala geçmişte unutamadığı biri var mı acaba?? Bu şarkıyı dinlerken aklına kim geliyor saz çalar bizimki acaba bu şarkıyı ona da çaldı mı???? Böyle saçma sapan döngüler. Hem boşluktan hemde sıradanlaşmaktan korktuğumdan galiba. Bu aralar biraz değişim yapıp toparlanmayı düşünüyorum
Ah evet.. sanki olmayan gerçekleşmeyen yarım kalan aşklar hep bi merak bırakıyo. Ama evlilik monotonlasan bi sey ve diğer arkadaşların dediği gibi şu an bi uğraşım da yok. Çok bunaldım bugun ölüyorum midemde bi yumru var. Ayrılık yaşasam bu kadar acı çekerdim
 

Shusui

Guru
Kayıtlı Üye
1 Eylül 2010
2.452
7.189
Çocuk yapın. Gebelikti ,testlerdi, sonuçlardı endişeydi derken aklınıza gelmez. Doğumdan sonra komple adamı gözünüz görmeyeceği için sorun kökten çözülmüş olur 🤭
 

Hamilelik günlüğü : Doğumdan bu güne 1315 gün geçti.

Pinkflambe

Nirvana
Kayıtlı Üye
7 Ocak 2016
6.140
27.411
Bence evet psikolojik destek almalısınız. Şunu da söyleyeyim eşiniz için şehirmiş değiştirmeniz büyük bir fedakarlık olmadığı gibi bunun karşılığını beklemeniz saçma. Neyin kini bu? Adam döner bir gün e gelmeseydin zorla mı getirdim derse haklı. İşszlikten, boş vaktinizin çokluğundan, başka bir meşgalenizin olmayışından bu hale geldiğinizi düşünüyorum. Ek olarak fazla Türk dizisi izliyor olabilir misiniz acaba? Kusursuz aşk beklentisi günümüz gerçekliğinde gerçekten fazla. Sizin aksinize bence bir adamın hayatındaki tek sevgili olmak doğru bir durum değil. Eşim ilk sevgilim olsaydı onunla evlenmezdim muhtemelen çünkü bir ilişkinin nasıl yürütüleceğini bilmiyordum. Yanlışı görerek doğrunun değerini anladım, hatalarımdan ders çıkarttım, törpülemem gereken hareketlerimi öğrendim, bu şekilde eşimle güzel bir ilişki yürütebiliyorum
 

Pembekoala35

Popüler Üye
Kayıtlı Üye
25 Haziran 2016
5.261
8.752
Sizi en iyi ben anlarim.esimle tanistiktan sonra eski sevgililileriyle ilgili tek bi hatasini gormedim ama ben deli gibi kiskaniyordum.surekli konuyu acar onlara sunu yaptin mi bunu yaptin mi derdim.sebebi bosluktan pandemide evden calistigim icin aklima hep boyle seyler gelirdi.suan calisiyorum ve aklimin ucundan bile gecmiyor.
 

sipsh

Yeni Üye
Kayıtlı Üye
5 Nisan 2021
37
14
27
Sizi en iyi ben anlarim.esimle tanistiktan sonra eski sevgililileriyle ilgili tek bi hatasini gormedim ama ben deli gibi kiskaniyordum.surekli konuyu acar onlara sunu yaptin mi bunu yaptin mi derdim.sebebi bosluktan pandemide evden calistigim icin aklima hep boyle seyler gelirdi.suan calisiyorum ve aklimin ucundan bile gecmiyor.
Merhaba işe gidiyokende aynı şekilde takıntılıydım hiçbir şeye odaklanamayıp ağlıyodum. Şimdi gördüklerimi kabullenmem daha da zor geliyo.