• Merhaba, Kadınlar Kulübü'ne ÜCRETSİZ üye olarak yorumlar ile katkıda bulunabilir veya aklınıza takılan soruları sorabilirsiniz.

Kararsızlık içindeyken gelen 2. çocuk

Durum
Mesaj gönderimine kapalı.
Ya bebek 4 haftalık neyine yazık diyorsunuz anlamadım ki ben.
Uzun bir bebek hasreti çeken tedavi gören kadınlarımız hariç hızlı şekilde hamile kalınca bu durumu yaşar bocalarız bi.
Kadın zaten net istemiyor olsa herhalde forumdakilerden kürtaj desteği istemez yaptırırdı. Bence alışmaya çalışıyor iyi yönlerini duymaya çalışıyor zaten korunmamış olacağını biliyordur. Belki iki üç çocuklu annelerin desteğini duymak istiyor. Mesela biri ne güzel yazmış artık tecrübeniz var ilk bebek gibi olmayacak diye. Hemen yazık acıyorum bilmem ne deyince ne oluyor gerçekten üzülüyorum bu yorumlara artık
yaaaaaaaa size sarılmak istiyorum 🤗
kesinlikle iyi yönlerini kolay yönlerini duymaya çalışıyorum. çevremdekilerle konuşamıyorum, kimseye söylemedim henüz çünkü..

bide korunmadık ama bu kadar çabuk olacağını da düşünmedim çünkü kızımda baya uzun sürdü hamile kalmam, bide o zaman daha gençtik, şimdi hem yaşımız var, hem fsh bi tık yüksek çıkmıştı falan hemen olmaz diye düşünmüştüm.
 
sert yazanlara kızmışsınız. Haksız değiller. Çocuk oyuncağı değil malum… Ancak yaşadığınız şey hormonal de olabilir.

Ben olsam - ki 2. Çocuğu düşünmüyoruz- eğer olsa kürtaja yanaşmam , kıyamam.
 
allah bağışlasın, demek ki bize ikincilerin olması gerekiyormuş, böyle düşünmek lazım sanırım.
Ne derler bilirsiniz..korkanin cocugu olmaz🤭🤭🤭
Hormonlardan biraz allak bullaksiniz.zamanla alisacak sonra heyecanlanacaksiniz..endise anneligin ilk halidir:)
 
sert yazanlara kızmışsınız. Haksız değiller. Çocuk oyuncağı değil malum… Ancak yaşadığınız şey hormonal de olabilir.

Ben olsam - ki 2. Çocuğu düşünmüyoruz- eğer olsa kürtaja yanaşmam , kıyamam.
ben de hep sizin gibi düşünüyordum, olsa asla kıyamam aldırmaya -zaten kıyamıyorum..
 
ben de hep sizin gibi düşünüyordum, olsa asla kıyamam aldırmaya -zaten kıyamıyorum..
Kıymayın o zaman, alışırsınız… baktınız olmuyor terapi vs düşünürsünüz. Ebeye gitmişsiniz diyetisyene başlamışsınız. Devam edin. Ben yapamadım. Oldum olası çocuk delisi bir tip değilim. Sadece oğlum var çok şükür. 2 yada daha çok çocuk, Millet yapıyor. Desteksiz de götüren çok. Sizde başarırsınız…
 
İstemiş, korumamış, hamile kalmışsınız. Arada bambaşka olaylar falan olmamış, hayatınız olağan akışında devam diyor.
İlk öğrenildiğinde insan biraz değişik hissedebiliyor ama kürtaj bir alternatif olmamalı.
Zaten çocuk sahibi biri olarak karşılaşacağınız şeyler az çok tahmin ediyorsunuz, bunları yazmaya gerek yok. Belli şeyleri elbette düşünüp, bir plan, program yapacaksınız ama hayatta her şey dört dörtlük ilerlemek zorunda falan değil. İkinci çocuk gelince ilk çocuk ihmal olmuyor. İki çocuklu başka bir düzen kuruyor, zamanla ona uyum sağlıyorsunuz hep beraber.
Sağlıklı, güzel bir hamilelik yaşarsınız umarım.
 
ALLAH HAYIRLI ÖMÜR VERSİN DOĞACAK OLAN ÇOCUĞA
 
Ben çocuk sevmiyorum yapmadım. Yanlışlıkla istemediğim bebeğe gebe kalsam kanuni süreyi kullanıp aldırırım. O et parçası çünkü o sürede. Henüz oluşma aşamasında. Doğmamış etmemiş. Kürtaj deyince herörööööö diye çıldıranları anlamıyorum. Size ne ki. Siz doğurun. Herkes sizle aynı fikirde olmak zorunda değil. Sanki kadın doğurdu da çöpe attı. Henüz oluşum aşaması. Kaldı ki sağlıklı mı sağlıksız mı o bile belli değil bu noktada. Herkes akıldane başımıza. En iyi ana sizsiniz aferün 😂
 
Ben çocuk sevmiyorum yapmadım. Yanlışlıkla istemediğim bebeğe gebe kalsam kanuni süreyi kullanıp aldırırım. O et parçası çünkü o sürede. Henüz oluşma aşamasında. Doğmamış etmemiş. Kürtaj deyince herörööööö diye çıldıranları anlamıyorum. Size ne ki. Siz doğurun. Herkes sizle aynı fikirde olmak zorunda değil. Sanki kadın doğurdu da çöpe attı. Henüz oluşum aşaması. Kaldı ki sağlıklı mı sağlıksız mı o bile belli değil bu noktada. Herkes akıldane başımıza. En iyi ana sizsiniz aferün 😂
size katılıyorum ama ben istemeden hamile kalmadım o yüzden zaten bu kadar ikilemde kaldım, istemediğim çocuğa hamile kalsam konu açmam bile gider aldırırım.

hormonlar alt üst oluyor karışıyor, bu durumda kafa karışıklığı normal değil mi, kadınlar kadınları neden anlamıyor anlamıyorum.
 
Olan olmuş, bocalamak normal ama çok da abartmayın :D
İkinciler daha zor baştan kabullenin ki üzülmeyin. Bir çoğumuz ikinci çocuğumuz ilk çocuğumuz olsa tekrar çocuk yapmazdık diye söylemişizdir :D
Standart, normal bir ailesiniz ve ikinci çocuk çok ekstrem bir durum değil rahat olun.
Ben 7 sene ara verdim, 35 yaşındayım, çocuklar 2 ve 9 yaşına geldi. Daha bu haftasonu küçüğün saçını yaparken dedim ki "OHA BU BENİM SON BEBEĞİM, BİR DAHA 2 YAŞINDA BİR BEBEĞİN ANNESİ OLMAYACAĞIM" içimde bir anda barbie almış kız çocuğu sevinci oldu. Böyle düşün, son hamileliğin, son bebeğin, tadını çıkar bırak ikilem bilmem ne.
 
Olan olmuş, bocalamak normal ama çok da abartmayın :D
İkinciler daha zor baştan kabullenin ki üzülmeyin. Bir çoğumuz ikinci çocuğumuz ilk çocuğumuz olsa tekrar çocuk yapmazdık diye söylemişizdir :D
Standart, normal bir ailesiniz ve ikinci çocuk çok ekstrem bir durum değil rahat olun.
Ben 7 sene ara verdim, 35 yaşındayım, çocuklar 2 ve 9 yaşına geldi. Daha bu haftasonu küçüğün saçını yaparken dedim ki "OHA BU BENİM SON BEBEĞİM, BİR DAHA 2 YAŞINDA BİR BEBEĞİN ANNESİ OLMAYACAĞIM" içimde bir anda barbie almış kız çocuğu sevinci oldu. Böyle düşün, son hamileliğin, son bebeğin, tadını çıkar bırak ikilem bilmem ne.
şu an bi aydınlanma yaşadım 😅 bu son hamileliğim tadını çıkarmalıyım, ilki pandemiye denk gelmişti zaten hiçbişey anlamamıştım.
 
şu an bi aydınlanma yaşadım 😅 bu son hamileliğim tadını çıkarmalıyım, ilki pandemiye denk gelmişti zaten hiçbişey anlamamıştım.

Ya bak işte, bu hamileliğin ilkine kıyasla çok daha keyifli geçecek pandemi vs olmadığı için.
Bu arada "zaten bir çocuğum var, olmazsa da sorun yok hayırlısı bu der geçerim" kafasıyla korunmayı bırakınca ışık hızıyla hamile kalınıyor. O bende de öyle oldu, ilkinde aylarca uğraşmıştım ikinci "oha ne ara hamile kaldım ya?"
 
teşekkür ederim linçlemeyen yaklaşımınız için 🙏

kararım kesindi, o hafta gözümü açan bazı şeyler oldu ondan sonra fikrim değişmişti ama geç kalınmış oldu..
Gözünüzü açan şeyler neler tam olarak? Önceki konunuza da baktım yani eşiniz sonuna kadar destek olmuş size. En önemli kriter bu değil mi?
 
Gayet istekliydiniz. Hatta eşinizi de siz ikna etmiştiniz. Şimdi neyin kürtajı Allah aşkına?
Kürtaj karşıtı değilim ama çocuk oyuncağı da değil bu.
Kürtaj istenmeyen gebeliklerde kazalarda falan seçenek olmalı. İsteyerek korunmayarak yapıp sonra ay vazgeçtim derseniz bu kez bir ömür aldırmasaydım diyeceksiniz.
Bence sakinleşin. Şu an mantıksız davranıyorsunuz
 
herkese merhaba, konuya nasıl gireceğimi de hiç bilmiyorum, bir iç dökme gibi bir silkelenmeme yardımcı olun diye açılmış bir konu olacak.
önceki konumu aşağıya bırakıyorum, merak edenler oraya da bakabilir.

2. çocuk kararı ve benim kararsızlığım

bundan bir ay önce eşimle güç bela 2. çocuğa karar verdik fakat ilk konuda da anlattığım gibi benim kafam bi türlü netleşmiyordu, başlamıştık korunmamaya ama ben emin değildim derken eşime bunu söyledim, "kararım değişti yapmayalım çünkü ben çok korkuyorum" dedim.

şu an 4+6 haftalık hamileyim. bu haber beni mutlu da etmedi mutsuz da etmedi, sadece bu kadar çabuk hamile kalmış olmama çok şaşkınım bir de tabii aslında kararım 2. çocuk olmaması yönünde değişmişti. yine bi ikileme düştüm, doğursam mı doğurmasam mı? kürtaj olsam vicdani yükünden, ileride pişman olmaktan, bi şekilde bu günahın kızımdan çıkmasından falan korkuyorum, bide allah demez mi sen istedin ben seni uğraştırmadan verdim bu ne şükürsüzlük??? doğursam bi 4-5 yıl daha hayatım ambargo yiyecek, kızımla daha az ilgilenmek zorunda kalıcam, bakıcı arayacağım düzgün biri denk gelecek mi muamma, türlü türlü zorluklar olacak, şu an oturmuş bi düzenimiz var, her şey tıkırında giderken alt üst olacak her şey ama tüm bunların yanında kızımın bi kardeşi olacak, kendinden küçük yakınımızdaki çocuklara hep kardeşim diyor, içi sevgi dolu, en azından o bitmek bilmeyen sevgisini kardeşine verir diyorum..

aklimdekileri beraberce irdeleyelim istiyorum..
Bacım olan olmuş artık, bundan sonra irdeleyecek bir şey yok ki. Haberin ilk şoku ile şaşırıp, sorgulamanız normal, bir kaç hafta sonra hormonlar baskın gelmeye başlayınca sorgulama geçecektir. Pek çok kadın plansız nir şekilde hamile kalıyor, sizinki de öyle olmuş gibi düşünün.
 
Gözünüzü açan şeyler neler tam olarak? Önceki konunuza da baktım yani eşiniz sonuna kadar destek olmuş size. En önemli kriter bu değil mi?
o haftasonu ailemin yanına gitmiştik, kızım ananesiyle dedesiyle kaldı gece ve biz rahatça eğlenmeye gidebildik dışarıda kalabildik ve kızım hiç sorun çıkarmadı.. ben o zaman gördüm ki baya bi rahatlamışım, çocuksuz zamanımızı yaşayabildik, ha kızımızı özledik koşa koşa eve geldik o ayrı.
 
o haftasonu ailemin yanına gitmiştik, kızım ananesiyle dedesiyle kaldı gece ve biz rahatça eğlenmeye gidebildik dışarıda kalabildik ve kızım hiç sorun çıkarmadı.. ben o zaman gördüm ki baya bi rahatlamışım, çocuksuz zamanımızı yaşayabildik, ha kızımızı özledik koşa koşa eve geldik o ayrı.
Yine gidersiniz aslında ama hamilelik, doğum, çocuk büyüdü etti derken en az 3 yıl bir zaman atlaması oluyor. Uzaktan bakınca sanki o 3 yıl içinde hiçbir şey için vakit bulunamayacakmış gibi geliyor insana. Ama imkanlarınız varsa işte büyüklerin desteği olsun, bakıcı temizlikçi tutma olsun bunlar varsa illa ki nefes alacak vaktiniz olur. Bir de kültürümüz yüzünden çok fazla çocuk odaklı düşünüyoruz bence. "Çocuk da bizle gelmek ister, çocuk da yemek ister vs." mesela ben bunları çevremde çok duyuyorum. Halbuki bazı planları da çocuksuz yapmak lazım çocuğa da sen yoksun biz karı koca gidiyoruz demek lazım 😄
 
Cocuk biraz buyudu diye rahata erdiginizi sanmak en buyuk yanilgi. Cocuk egitim hayatini bitirip is guc sahibinolana kadar oyle rahat bir durum yok. Ha yeniden emzirmek, alt degistirmek, dis cikarmasi , uyumamasi vb diyorsaniz okul secimi, sinavlara hazirlik, sporu, ozel dersi, istedigi ayakkabi, harcligi, sevgilsi, kavgasi ,kusmesi, gece cikmasi, arkadasta kalmasi, vb vbsi donemlerine gore ne ki onlar :)
 
o haftasonu ailemin yanına gitmiştik, kızım ananesiyle dedesiyle kaldı gece ve biz rahatça eğlenmeye gidebildik dışarıda kalabildik ve kızım hiç sorun çıkarmadı.. ben o zaman gördüm ki baya bi rahatlamışım, çocuksuz zamanımızı yaşayabildik, ha kızımızı özledik koşa koşa eve geldik o ayrı.

Bir çocuğa bakan anneanne/babaanne ikisine de bakar bir şey olmaaaaz çıkarsınız yine.
Ömrümüz her gece barda pavyonda geçmiyor, idare ederler o kadarını.
 
Durum
Mesaj gönderimine kapalı.
Back
X