- Katılım
- 2 Nisan 2026
- Mesajlar
- 9
- Emoji Skoru
- 2
- Puanlar
- 1
- Yaş
- 24
- Konu Sahibi blackwoman21
- #1
Kızlar selam 2022 yılında ilk bebeğimi 35+5 te ölü doğum yaparak kaybettim sebebi dandy walker malformasyonuydu. Ne yazıkki çok zor bir süreçti doktorlar defalarca aldır dedi ama ben aldırmadım sonuçta Allah verdi canı ancak Allah alır. 2. Gebeliğimde 2023 yılında gerçekleşti gayet sağlıklı oğlum ve şuan 2.5 yaşında. Tabiki tüm gebeliklerimde riskli gebelik perinatoloji takibindeyim. İlk gebelikte fetal mr çektirdim onun sonucundada dandy walker bulgusuna rastlanıp tam emin olunamamıştı. Amniyon sıvısı alınmıştı özel labaratuvara gitmesi gereken bir testti o zaman maddi yetersizlikten dolayı gönderememiştik. 2. Gebelikte zaten detaylı ultrasonu direk sorunsuz problemsizdi ikinci taramasıda dahil. İlkinde ikili tarama yapılmamıştı testten haberim yoktu o sıra çünkü. Şuan 3. Gebeliğimi yaşıyorum ama 20. Haftamda yine bursa yüksek ihtisas perinatolojiye gittim ve vermis 7.7 mm açık izlendi. Doktorum hemen yarın geliyosun amniyon sıvısı alıcaz bu ilk bebekle aynı buda hasta tekrarladı dedi. Dünyam başıma yıkıldı. Ben sadece bebeğimin bir kardeşi olsun beraber büyüsünler istedim evde sadece eşim ve ben varız elbette oyunlar oynuyoruz vs ama elbette gözü birilerini arıyor. Ertesi gün amniyon sıvısı alındı. Özel labaratuvar ile 35 bin e anlaştık testler alınıp ankaraya gitti. 4 tane genetik testte bursa şehir hastanesine verdik ve uludağ üniversite hastanesine sevkim yapıldı birde orda bakıldı ama tüm doktorlar hastalıklar söylüyor ama net birşey belirleyemiyor. Vermis hipoplazisi vermis agenezisi dandy walker gibi ihtimallerden bahsediliyor. Ve her seferinde sürekli aldırmak istiyomusun diye soruyorlar ki zaten daha önce kayıp yaşayan bir anneye bu kelime baya ağır geliyor. Fetal mr çekildim geçen hafta bugün genetik sonuçlarını gösterdim doktora normalde baş yapısı ölçüleri falan normal sadece beyinciğin bir tarafı ya çok az gelişmiş ya da hiç gelişmemiş diyorlar. Kimse net konuşmuyor. Testlerin sonucuna gelicek olursak bebekte hiçbir şekilde down sendromu veya varyantları şüphesi yok. Kromozom sayımı normal geldi. Bir testte serebellar hipoplazisi ve pankreatit eksikliği olabilir diyor diğer testte ise vermis hipoplazisi olabilir diyor yani testlerdede kesin olan bir sonuç yok. 20. Haftadan beri çok fazla stres yaptım beklemek çok yoruyor şuan 24. Haftamdayım ve stresten tekrardan zona hastalığı geçiriyorum 2. Kez tekrarladı. Bugün doktoruma gösterdim sonuçları ısrarla aldırma tahliye taraftarı aldır bak pankreatiti bile olmayabilir bunun sorumluluğunu nasıl alıcaksın onada yazık falan dedi ama bende doğurmak istiyorum dedim ısrarla kesin kararım. Allah yarattığı canı ancak Allah alır napıcaksın dedi dedim Allah'tan geliyor sonuçta yani. Bak bunu aldır sağlıklı genler seçsinler eşinle senden gen testide yaptırın tüp bebek yapın sağlıklı çocuğunuz olsun dedi bende hele bir doğurayım sonrasına bakarız. Ya aldırmak istemiyorum bi kere zaten oğlumu verdim toprağa bir kez dahamı vereyim evdeki oğlumla bile adam akıllı ilgilenemiyorum doğru düzgün moralim çok bozuldu başına hiç böyle bir süreç gelen varmı varsa deneyimlerini paylaşırsa çok sevinirim