ÜSTÜN ZEKALI BEBEK NASIL FARKEDİLİR?

Minnaklarimm

İkizanasi👸🤴iki meleğimin kanatları 👫Rd❤️
Anneler Kulübü
Kayıtlı Üye
29 Ekim 2019
5.784
7.772
Yazdığınızı okuyunca aklıma yaşadığım bir olay geldi. Ben bir yaşındayken annem kulağımı deldirip altın küpe takmıştı. Komşuya gitmiştik. Böyle mahalle kültürü olan bir yer. Kapının önünde otururken iki çocuk gelip kulağımdaki küpeleri çıkarıp gittiler. Annem çok üzülmüştü. Biz o mahalleden taşındık. Aradan 2 sene geçtikten sonra aynı mahalleye aynı komşuya misafirliğe gittik. Yolda yürürken ben iki çocuk gösterip anne küpelerimi bu çocuklar aldı dedim. Annem çocukları durdurup evlerine gittik. Çocukların annesinden özür dileyip “biliyorum kızım küçük ama 2 yıl önce küpeleri çalındı. Biz de bir daha bahsini açmadık. Sizin çocukları görünce durup dururken böyle bir şey söyledi. Acaba çocuklarınız hiç eve altın küpe getirdi mi?” dedi. Kadın şok olmuş. Çünkü gerçekten de çocuklar eve küpe getirmiş, kadın da saklamış küpeleri. Getirdi küpeleri verdi bize. Ben hala bazen bir şeyler hatırlarım. Anneme sorarım. Annem hatırlaman imkansız dese de doğru olduğunu söyler. Böyle değişik bir hafızam var. Kötü yanı ise yaşadığım çoğu travmayı, evde olan kavgaları, başıma gelen kötü şeyleri hep hatırlarım ve hayatımı kötü etkiler. Bir kaç kez ağır depresyon yaşadım. Belki çocuğunuzda da aynı durum vardır. O yüzden yanında çok dikkat edin.
Bende de sendeki durum var. Hatırlıyorum imkanı olmayacak şeyleri. Böyle gözümün önünde kesit gibi mesela ilk bisikletimi almaya gittiğimiz yolu hatırlıyorum yolda yürürken ayaklarım gözümün önünde. Söyledim anneme on yıl. önce evet akşam gittik dedi doğru ordan gittik.
 

gokkusaginadusenbukalemun

Yanlış yaptıysam doğrusu hoşuma gitmemiştir. 😌
Doğa Severler Kulübü
Kayıtlı Üye
21 Ocak 2021
1.635
2.048
Bende de sendeki durum var. Hatırlıyorum imkanı olmayacak şeyleri. Böyle gözümün önünde kesit gibi mesela ilk bisikletimi almaya gittiğimiz yolu hatırlıyorum yolda yürürken ayaklarım gözümün önünde. Söyledim anneme on yıl. önce evet akşam gittik dedi doğru ordan gittik.
Ben psikoloğa gittiğimde bu durumu sormuştum. Çok nadir olabiliyor demişti. Ama işte mesela benim bir yaşıma kadar bir çok şeyi hatırlamam çok tuhaf geliyor. Çok da zor benim için. Travma dolu bir çocukluk geçirdim. İçlerinden bazı anılar var ki beni gerçekten fazla üzüyor. Keşke silinseler hepsi. 😔
 


Vücut Kitle İndeksim (VKI) tavsiye edilen VKI değer aralığının aldında.
Boyuma göre tavsiye edilen VKI aralığında olmam için ağırlığımın 49 Kg. ile 66 Kg. arasında olması gerekir.
Boyum : 163 cm. Başlangıç Kilom :54 Kg. Şimdiki Kilom :49 Kg.

Gelmisbulundumki

Geçici Olarak Hesap Pasiftir !
ÜZGÜN
Kayıtlı Üye
14 Mart 2021
32
51
23
Annelerin gennelde ilk çocuklarında yaşadığı çocuğum dahi sendromuna yakalanmışsınız
Benim küçük kuzenlerim de bunların hepsini yapıyor o dönemlerde bazı şeyler söylüyorlar nasıl billdiğine şaşırıyoruz bence normal şeyler çok hızlı öğrendikleri dönem
Çocuğum çok zeki deyip çocuktan fazla beklentilere girmeyin ileriki dönemlerde yada çevrede anlatmayın çocuk üzerinde gereksiz baskı oluşturursunuz
 

Nageyn

Kullanıcı üyeliğini pasifleştirmiştir.
Üyelik İptali
ÜZGÜN
Kayıtlı Üye
18 Mayıs 2018
50
23
26
Amin canım teşekkür ederim. İşe ara verdim onlar için 1 yıldır evdeyim. 1 yıl daha çalışmayacagim . aşırı yıprandım ama hem ikiz oldukları için hem de kendim yanlarında olmak istiyorum. 2022 Eylül ayı ile inşallah dönüş yapacağım. Bu zamanın bebeklerinin algılari biraz daha fazla açık. Senin oğlun benim kızımda olan şeyler bundan. Ben öğretmenim sınıf öğretmeniyim. Bebeklerim ilk çocuklarım. Ve daha önce bebek büyüme süreci izlenim edinmedim. Okumaya çalıyorum ,ay ay gelişim özelliklerini takip ediyorum. Umarım onların gelişimi için doğru yollar izleriz. Kolay gelsin hepimize 🤲
İyi dileklerniz için çok sağolun hocam rabbim evlatlarımızı bizlere bağışlasın💐🙏🏻
 

Nageyn

Kullanıcı üyeliğini pasifleştirmiştir.
Üyelik İptali
ÜZGÜN
Kayıtlı Üye
18 Mayıs 2018
50
23
26
Annelerin gennelde ilk çocuklarında yaşadığı çocuğum dahi sendromuna yakalanmışsınız
Benim küçük kuzenlerim de bunların hepsini yapıyor o dönemlerde bazı şeyler söylüyorlar nasıl billdiğine şaşırıyoruz bence normal şeyler çok hızlı öğrendikleri dönem
Çocuğum çok zeki deyip çocuktan fazla beklentilere girmeyin ileriki dönemlerde yada çevrede anlatmayın çocuk üzerinde gereksiz baskı oluşturursunuz
Çok şükür her şeyin bilincindeyiz anne baba olarak. Öneriniz için sağolun.
 

LeonOcean

Leon Ocean ❤
Anneler Kulübü
Kayıtlı Üye
28 Mart 2018
3.712
10.744
Otizm açısından diyorsanız oğlumun bir çok videosunu çocuk gelişiminde yüksek lisans yapan bi tanıdığımın arkadaşı ile paylaştık bizde başta otizm mi acaba diye düşündük çünkü yukarıda yazdığım arkadaşımın oğlu yıllarca otizm şüphesiyle bir türlü üstün zeka tanısını alamamış iyi bir uzmana düşememişlerdi o yüzden videoyu gönderdiğimiz kişi oğlum için otizm asla değil otizm böyle bir şey değil onları kendi dünyaları var insanlarla sosyalleşip iletişim kurmazlar dedi üstün zeka olabilir o açıdan iyi gözlemleyin dedi. Benim oğlumun iletişim problemi yok yani sık kullandığı ikili cümlesi bile var anne al diyor mesela almamı istediği şeylerde komutları yerine getiriyor hatta üçlü dörtlü yönergeleri bile yapıyor
Otizm demiyorum çünkü ben özel eğitimci değilim ama çocuk gelişimci bilemez bunu ve video ile de anlayamaz.
Özel eğitimde idareciydim ve otizmin de çeşitleri vardır. A tipik otizm denen durumda bu durumla beraber eşlik eden konusma ifade de vardır örnek olsun diye söyledim sizin evladnz da vardır diye demiyorum benim de 22 aylık oğlum var bir şey için kesin konuşmmmk lazım.
Benim anlattınız durumda olsa evladım hem içimin rahatlamasi hem de bir durum varsa erken teşhis anlaminda.Öncelikle iyi bir özel eğitim ve rehabilitasyon merkezine götürür uzman ÖZEL.EGİTİM ÖĞRETMENİ ( Cocuk gelişimci doktora bile yapsa olmaz onun uzmanlık alanı değil çünkü) gözlem yaptırrdim. Sonra tehlike var derlerse mutlaka çocuk psikiyatrissne götürurdum.
( Bu arada cevrenizde yaşıtı çocuk yok ama bir kreşe 1 2 saatlik oyun saatinde gotureblrsnz akranlariyla sosyalleşmesi olsun diye, benim oğlum 22 aylık ve sizin dedgnzden ki burda az anlatms olablrsnz fazlasını yapıyor ama hiç zekası konusunda ileri oldgnu düşünmedim şimdiki çocuklar bir başka maşallah sizin yavrunuza da )
 

Nageyn

Kullanıcı üyeliğini pasifleştirmiştir.
Üyelik İptali
ÜZGÜN
Kayıtlı Üye
18 Mayıs 2018
50
23
26
Otizm demiyorum çünkü ben özel eğitimci değilim ama çocuk gelişimci bilemez bunu ve video ile de anlayamaz.
Özel eğitimde idareciydim ve otizmin de çeşitleri vardır. A tipik otizm denen durumda bu durumla beraber eşlik eden konusma ifade de vardır örnek olsun diye söyledim sizin evladnz da vardır diye demiyorum benim de 22 aylık oğlum var bir şey için kesin konuşmmmk lazım.
Benim anlattınız durumda olsa evladım hem içimin rahatlamasi hem de bir durum varsa erken teşhis anlaminda.Öncelikle iyi bir özel eğitim ve rehabilitasyon merkezine götürür uzman ÖZEL.EGİTİM ÖĞRETMENİ ( Cocuk gelişimci doktora bile yapsa olmaz onun uzmanlık alanı değil çünkü) gözlem yaptırrdim. Sonra tehlike var derlerse mutlaka çocuk psikiyatrissne götürurdum.
( Bu arada cevrenizde yaşıtı çocuk yok ama bir kreşe 1 2 saatlik oyun saatinde gotureblrsnz akranlariyla sosyalleşmesi olsun diye, benim oğlum 22 aylık ve sizin dedgnzden ki burda az anlatms olablrsnz fazlasını yapıyor ama hiç zekası konusunda ileri oldgnu düşünmedim şimdiki çocuklar bir başka maşallah sizin yavrunuza da )
Çocuk gelişimci yazmışım yanlışlıkla kafam karıştı yorumlara cevap vermekten. Ben oğlumun bu durumunu özel eğitim öğretmeni olarak çalışan aynı zamanda özel eğitimde yüksek lisans yapan bi tanıdığımız ile paylaştım. Kendisinin alanı zaten otizm. Yani OÇEM’de görev yapıyor. Arkadaşımın yakın arkadaşı o yüzden detaylı ilgilendi oğlumla. Ve otizm değil kesinlikle dedi. Atipik otizmde de yine sosyalleşme sorunu var dediğim gibi oğlumda bu olmadığı için direkt otizm veya atipik otizm seçeneğini eledi. Yani yaptıklarının yanı sıra deftere daireler ve büyüklü küçüklü yuvarlaklar çizdiği için üstün zeka olma olasılığı var yakın takip öneriyorum dedi. Oğlum göz tedavi sürecinde oldukça yıprandı eğer böyle bi şey varsa ona göre önlem alıp psikolojisinin hepten bozulmasını istemiyorum. Evde her şeyi çabuk tüketiyor yetişemiyoruz kitap etkinlik hepsini hemen bitiriyor... yani şurada 1 ayı var 2 yaşını doldurduktan sonra ilgili merkezlere eşim başvuru yapar kolay yönlendirme yapılır zaten kendisi ortaokulda müdür yardımcısı ilçemizdeki Ram’da tanıdığı çok var ve Ram’ın müdürüylede arkadaş o yüzden yakın ilgi gösterilir ve kısa zamanda sonuçlanır inşallah. Teşekkürler yorumlarınız için🙏🏻
 

LeonOcean

Leon Ocean ❤
Anneler Kulübü
Kayıtlı Üye
28 Mart 2018
3.712
10.744
Çocuk gelişimci yazmışım yanlışlıkla kafam karıştı yorumlara cevap vermekten. Ben oğlumun bu durumunu özel eğitim öğretmeni olarak çalışan aynı zamanda özel eğitimde yüksek lisans yapan bi tanıdığımız ile paylaştım. Kendisinin alanı zaten otizm. Yani OÇEM’de görev yapıyor. Arkadaşımın yakın arkadaşı o yüzden detaylı ilgilendi oğlumla. Ve otizm değil kesinlikle dedi. Atipik otizmde de yine sosyalleşme sorunu var dediğim gibi oğlumda bu olmadığı için direkt otizm veya atipik otizm seçeneğini eledi. Yani yaptıklarının yanı sıra deftere daireler ve büyüklü küçüklü yuvarlaklar çizdiği için üstün zeka olma olasılığı var yakın takip öneriyorum dedi. Oğlum göz tedavi sürecinde oldukça yıprandı eğer böyle bi şey varsa ona göre önlem alıp psikolojisinin hepten bozulmasını istemiyorum. Evde her şeyi çabuk tüketiyor yetişemiyoruz kitap etkinlik hepsini hemen bitiriyor... yani şurada 1 ayı var 2 yaşını doldurduktan sonra ilgili merkezlere eşim başvuru yapar kolay yönlendirme yapılır zaten kendisi ortaokulda müdür yardımcısı ilçemizdeki Ram’da tanıdığı çok var ve Ram’ın müdürüylede arkadaş o yüzden yakın ilgi gösterilir ve kısa zamanda sonuçlanır inşallah. Teşekkürler yorumlarınız için🙏🏻
Zaten Ramda tandk varsa harika. Burdan da bilmeyen ailelere örnek olsun. ( Rehberlik araştırma merkezi ram)
 

ysgl26

Aktif Üye
Doğa Severler Kulübü
Kayıtlı Üye
3 Ağustos 2019
244
291
32
Herkesin çocuğu da üstün zekalı maşallah. Çocuğunuzun yaptığı şeyler her bebekte olan normal durumlar. 12 aylıkken yürümesi 8 aylıken bişeyler söylrmeye başlaması falan. Her bebek neredeyse yaşına girince yürür zaten. Ben de 8 aylıkken cümle kurup konuşabiliyomuşum mesela 9 ayım bitince yrümeye başlamışım. 3 buçuk yaşındayken okuma yazma öğrenmişim kendi başıma. Annemler çok şaşırmış hatta .ayrıca çocukluktan beri geometriye ayrı bi yeteneğim var. Ama üstün zekalı falan da değilim. Defalarca test yapıldı ilk okulda orta okulda falan. Zeka seviyem gayet herkesünki gibi sıradan. Her çocuk ilgi ve algısına yönelik şeylere yetenek geliştirir. bi durum bu. Mesela ben hala okumayı çok severim. Geometriyi de öyle. Sizin çocuğunuz da dikkatini yuvarlak ve dönen nesneler çekiyor demek ki. Diğer taraftan konuşmamasıyla ilgili başka psikolojik ya da nörolojik sorunlae olabilir. Bi uzmana danışmanız daha doğru olur
 


ohmy

Üye
Kayıtlı Üye
18 Nisan 2021
328
248
bunlar çok çok olağan şeyler, insanlar aslında bit çok çocuğun böyle olduğunu yazmış ama siz zaten üstün zekalı olduğuna ikna olmussunuz :) dr. bahar eris, dr. selcuk sirin'in konu hakkındaki düşüncelerine kıymet veriyorum, belki göz atmak istersiniz. selcuk sirin de türk aileleri eleştiriyor iq testi yaptırma merakı yüzünden.

benim oğlum 1 buçuk yaşında, arkalı önlü kelime kartlarının önündeki resmi gösterince arkadakini de biliyordu, ayni kelimelerin İngilizcelerini de öğrendi. konuşmaya baslamadan evvel çiftlik ve vahşi hayvanların çıkardığı sesleri çıkarıyor, ayırt edici niteliklerini bif şekilde ifade ediyordu. ama biz hiç üstün zekalı mı diye düşünmedik. bunu çocuğunuzu karşılaştırmak için söylemiyorum, yanlış anlamayın. ama şöyle düşünün, çocuklara dili de özellikle öğretmiyoruz, gözlemle öğreniyorlar. iki dilli ailelerde çocuk iki dili de kendiliğinden öğreniyor, bunların hepsine üstün zekalı mı demeli? etrafımda bir çok çocuk görüyorum, benim çocuğum dile, hayvanlara, insanlara meraklı; ama bir başkası teknolojik aletlere, kağıt kaleme kitaba, yemek pişirmeyez merakli. benim çocuğum deneyimle öğrenmeyi tercih ederken, bir diğeri gözlemle öğrenmeyi tercih ediyor. ve günlük hayatta yaptığımız bir çok şeyi çocuklarımız çok çabuk öğreniyor. çocuğun dahiyane bie şey yaptığı zaman, aa acaba bunu nerede gördü diye soruyorum, dahi mi demek aklıma gelmiyor. örneğin bir bardaktan bir bardağa suyu pipet aracılığı ile boşalttı, daha doğrusu ayarladı, su kendiliğinden iki taraf esitleninceye kadar aktı. 3 yaşında bir çocuğun bunu yapabilmiş olmasi akıl almaz. oysa onu bir kaç hafta önce babası izletmis. siz o an hatirlamasaniz da ya da bilmeseniz de çocuk onu bir şekilde kaydediyor görüp duyduklarından. bu yüzden de sürekli faydalı bilgiye maruz kalması çok kıymetli
 

Nageyn

Kullanıcı üyeliğini pasifleştirmiştir.
Üyelik İptali
ÜZGÜN
Kayıtlı Üye
18 Mayıs 2018
50
23
26
Herkesin çocuğu da üstün zekalı maşallah. Çocuğunuzun yaptığı şeyler her bebekte olan normal durumlar. 12 aylıkken yürümesi 8 aylıken bişeyler söylrmeye başlaması falan. Her bebek neredeyse yaşına girince yürür zaten. Ben de 8 aylıkken cümle kurup konuşabiliyomuşum mesela 9 ayım bitince yrümeye başlamışım. 3 buçuk yaşındayken okuma yazma öğrenmişim kendi başıma. Annemler çok şaşırmış hatta .ayrıca çocukluktan beri geometriye ayrı bi yeteneğim var. Ama üstün zekalı falan da değilim. Defalarca test yapıldı ilk okulda orta okulda falan. Zeka seviyem gayet herkesünki gibi sıradan. Her çocuk ilgi ve algısına yönelik şeylere yetenek geliştirir. bi durum bu. Mesela ben hala okumayı çok severim. Geometriyi de öyle. Sizin çocuğunuz da dikkatini yuvarlak ve dönen nesneler çekiyor demek ki. Diğer taraftan konuşmamasıyla ilgili başka psikolojik ya da nörolojik sorunlae olabilir. Bi uzmana danışmanız daha doğru olur
Ağır bi Ameliyat geçirdi konuşmaması olağan bir durum dedi doktor üstüne bi de ikinci bir dile maruz kaldı. Ayrıca konuşmuyor değil ki. Anne al, gel, mama, dede, anneanne gibi gibi bi çok kelimesi var. Yenidoğan Hemşiresiyim oğlumu olabildiğince yakından gözlemliyorum zaten. Ayrıca başlıkla beraber başlattığım post içeriği haricinde de yaptığı çok şey var. Her şeyi yazarsam okumaya insan sıkılır. Özet geçerek yazdım.
 

Nageyn

Kullanıcı üyeliğini pasifleştirmiştir.
Üyelik İptali
ÜZGÜN
Kayıtlı Üye
18 Mayıs 2018
50
23
26
Ayrıca tekrar söylüyorum okuyacak olanlar ona göre yorum yapsınlar ben Özel eğitimci ve üstün zekalı tanısı almış annelerin yorumlarını bekliyorum. Ne varmış bunlar normal her bebek yapıyor diye düşünenleri kendilerini yormadan posttan çıkış yapsınlar lütfen.
 

Nageyn

Kullanıcı üyeliğini pasifleştirmiştir.
Üyelik İptali
ÜZGÜN
Kayıtlı Üye
18 Mayıs 2018
50
23
26
benim oğlum 1 buçuk yaşında, arkalı önlü kelime kartlarının önündeki resmi gösterince arkadakini de biliyordu, ayni kelimelerin İngilizcelerini de öğrendi. konuşmaya baslamadan evvel çiftlik ve vahşi hayvanların çıkardığı sesleri çıkarıyor, ayırt edici niteliklerini bif şekilde ifade ediyordu. ama biz hiç üstün zekalı mı diye düşünmedik. bunu çocuğunuzu karşılaştırmak için söylemiyorum, yanlış anlamayın. ama şöyle düşünün, çocuklara dili de özellikle öğretmiyoruz, gözlemle öğreniyorlar. iki dilli ailelerde çocuk iki dili de kendiliğinden öğreniyor, bunların hepsine üstün zekalı mı demeli? etrafımda bir çok çocuk görüyorum, benim çocuğum dile, hayvanlara, insanlara meraklı; ama bir başkası teknolojik aletlere, kağıt kaleme kitaba, yemek pişirmeyez merakli. benim çocuğum deneyimle öğrenmeyi tercih ederken, bir diğeri gözlemle öğrenmeyi tercih ediyor. ve günlük hayatta yaptığımız bir çok şeyi çocuklarımız çok çabuk öğreniyor. çocuğun dahiyane bie şey yaptığı zaman, aa acaba bunu nerede gördü diye soruyorum, dahi mi demek aklıma gelmiyor. örneğin bir bardaktan bir bardağa suyu pipet aracılığı ile boşalttı, daha doğrusu ayarladı, su kendiliğinden iki taraf esitleninceye kadar aktı. 3 yaşında bir çocuğun bunu yapabilmiş olmasi akıl almaz. oysa onu bir kaç hafta önce babası izletmis. siz o an hatirlamasaniz da ya da bilmeseniz de çocuk onu bir şekilde kaydediyor görüp duyduklarından. bu yüzden de sürekli faydalı bilgiye maruz kalması çok kıymetli
Çocuğumun üstün zekalı olduğuna inansam zaten buraya yazıp gereksiz laf salatalarına girmem o yüzden düşünceniz yanlış. Ben sadece süreci yaşayan annelerin bana tecrübelerini aktarmalarını istedim. Tecrübeniz yoksa daha fazla yorum yapmanıza gerek yok, sevgiler.
 

daydaymama

Üye
Kayıtlı Üye
9 Haziran 2021
242
610
29
Herkese Merhaba, sorum biraz uzun olacak şimdiden kusura bakmayın. 23 aylık bir oğlum var. Çevremizde hiç akranı yok o yüzden normal hareketler mi değil mi artık kafamıza takılır oldu. Etrafımızda gören herkes aayy ne kadar akıllı, bunu nasıl biliyor gibi gibi şeyler söylüyor bizimde kafamıza takılmaya başladı. Tecrübesi olanlar vardır o yüzden burada sormak istedim duruma görede 2 yaşından sonra pedagog yardımı alacağız. 10.ayından beri eğitim setleri, yaşına uygun hikaye kitaplarıyla iç içe. Kitapları o zamandan beri çok seviyor. 3-4 aylıkken sırt üstünden yüz üstüne dönmeye, 5-6 aylıkken desteksiz oturmaya, alkış, bay bay yapmaya, 9 aylıkken öpücük atmaya öp dediğimizde öpmeye, 10 aylıkken emeklemeye, 12 aylıkken yürümeye başladı. 8 aylıkken anne dedi 9 aylıkken gel gel diyordu. 13.ayından itibaren ilginç bir şekilde döndürme, dönen şeylere karşı ilgi ortaya çıkmaya başladı. İlk yürüteçini ters çevirip tekerlerini çevirme ile başladı bu olay. Daha sonrasında oyucak arabanın tekerini çevirme, gerçek arabalarda da teker olduğunu keşfederek devam etti. 13 aylıktı gerçek arabanın tekerini çevirmeyi deniyordu. Elektronik olan her şeye haddinden fazla ilgili. Bilgisayar, Laptop, çamaşır makinesi, bulaşık makinesi, buzdolabı, fırın, tost makinesi, mikser, saç kurutma makinesi kısaca fişli olan her şeyi aşırı merak ediyor. 13 aylıktı fişi prize takmaya çalışıyordu. Telefonun şarj kablosunu telefona takmaya çalışıyordu. Şu an bu daha farklı boyutta tabii. Yuvarlak olan her şeyi ayırt edip onları döndürmeye çalışıyor. Süpürgeyi ters çevirip tekelerini çeviriyor. Tekerlerine sticker yapıştırıp öyle çevirip uğraşıyor. Söküyor başka yapıştırıyor. O esnalarda dalma, isme tepkisizlik yok. Etraf ile iletişime geçiyor. Göz teması çok iyi. Duygu durum değişikliklerini ayırt ediyor. Kızdığımı bildiği şeylerde ne tepki vericem diye durup gözlerimin içine bakıyor. Kitaplarda ağlayan karakterleri gösterip ağzını eliyle kapatıp ayyy yapıp üzülüyor. Bu arada söylediği kelimeleri sayılı. Yani anne, baba, dede, nennenne(anneanne), pisi, hav hav, gel, al, meme, mama. En sık ihtiyaç duyduğu şeyleri kullanıyor onlarda anne, al ve meme. Onun dışında hep işaret dili parmak. Her şeyi parmağıyla gösteriyor. Bildiği nesne ismi 300e yakın. Gerçeği ve kitaptakileri ayırt edebiliyor. Sorunca bunların hepsini sekmeden gösterebiliyor. Çok soru soruyor. Bildiği halde soruyor adını söylememiz için, yanlış söylüyoruz bilerek mesela bazen. O zaman da ısrarla sorup doğru söylememizi istiyor. Bilmediği bi şey yok ama kelimeye dökmüyor. Katarakt ameliyatı olmuştu 13 aylıkken o dönem komplikasyon gelişti ve 8 ayrı damla kullanıyordu 3 kişi birden tutup ilaçlarını damlatıyorduk. Çok ağlamaması lazımdı basınç oluşmaması için bu yüzden de ingilizce çocuk şarkılarını izledi. Zaten izledikten sonrada kelimeleri kullanmamaya başladı. Şu an gözü iyi bu yüzden de artık yabancı dil çocuk şarkıları açmıyorum. Açıkcası yuvarlak nesnelere karşı olan ilgisi bizi çok şaşırtıyor. Tencere kapağını alıp içine bi şeyler koyup(mandal, balon, çorap, sticker, pipet, kurdela gibi gibi) çeviriyor sonra alkış yapıyor ve alkış yapmamızı talep ediyor ısrarla alkışlayalım istiyor. Oda da ben yoksam bi oyuncağı eğer yatağın üzerinde ve kendinden uzaktaysa çarşafı çekerek kendine doğru çekmeyi tercih ediyor ben yanındaysam işaret edip benden istiyor. Çekmecede kaseleri dağıtıyor tek tek yere indiriyor sonra tek tek toplamıyor üst üste koyup yerine kaldırmaya çalışıyor. Bensiz hiç bi şey yapmıyor hala kucağımda yemek yapıyorum. Bir yere gittiğimizde de beni göz hizasında tutuyor. Anneannesiyle veya dedesiyle bensiz durabiliyor sıkıntı çıkarmıyor. Ama yabancılar ona dokunsun istemiyor. Son 1 aydır kim ona istemediği bi şey yaparak ağlatsa yanıma gelip bana işaret edip ağlatanı gösteriyor. Mesela babası severken ısırmış canını yakmış ve ağlamasına sebeb olmuş noldu oğlum neden ağlıyosun diye sorduğumda babasını işaret ederek onun ağlattığını şikayet ediyor. Roket, Helikopter, uçak, tır, otobüs bunları çok seviyor. Bir roketin uzaya fırlatılış videosunu defalarca ve dikkatle izliyor. Hayvan belgesellerini çok seviyor. Taklit becerisi var bebeğe mama yedir dediğimde yediriyor, sar sar makara şarkısını duyunca hemen hareketlerini yapıyor. Bir şeyi saklıyor sonra bize başını sallayarak soruyor nerde diye bizde nerde nerde dediğimizde çıkarıp gösteriyor. Bu ara sayılara ve alfabeye merak sarmış durumda rakamları ve alfabeyi gösterip duruyor bana. Soruyor söyle diye. Markete gittiğimizde elektronik eşyaları gösteriyor ona vermemizi istiyor açıp kurcalamak istiyor. Bi de hep büyüklerle iletişim kurmak istiyor yani akran olan çocukları izlemeyi tercih ediyor iletişime geçmiyor ama ondan büyüklerle oturup oynuyor büyük insanlarıda seviyor. Defter kalem verdiğimde daireler çizip duruyor. 20 aylıktı 100-150 mt uzaklıktan eline evin anahtarını verip hadi bizi eve götür dediğimizde evin kapısına kadar gelebilmişti. Halbuki kapının önüne kadar araçla geliyoruz hep. Çocuk gelişimci bi arkadaş okursa bu yazımı veya üstün zekalı bebek sahibi anneler, cevaplarını esirgemesinler şimdiden teşekkürler 🌺
Söyledikleriniz normal gelişim gösteren çoğu bebekte olabilen şeyler. Örneğin kızım 4 aylıkken anne dedi ve beni çağırmak istediğinde anne diye bağırmaya başlardı bu ve bunun gibi şeyler onun üstün zekalı olduğunu göstermez. İlginç olan şu ki gerçekten ciddi anlamda üstün zekalı çocuklar normalden farklı ‘anormal’ davrandıkları için çoğu anne-baba zihinsel yetersizliği olduğunu düşünüp zeka testi için başvurup çocuğunun üstün zekalı olduğunu öğreniyor. Ayrıca öğrenilmiş zeka ile doğuştan gelen ‘yetenek’ dediğimiz zeka kavramları çok farklı şeyler. 3 yaşından önce zeka testi yapılmıyor yapılmamalı da stanford binet zeka testi uygulayıcısıyım aynı zamanda özel eğitim öğretmeniyim, çocuğunuzun üstün zekalı olduğuna inanıyorsanız bulmak adına 3 yaşına kadar beklemenizi tavsiye ediyorum. Ki bunun yapılmasının tek nedeni de çocuğa ihtiyaçları doğrultusunda eğitim verilmesi olmalı. Şu an için siz çocuğunuzun öğrenmek istediği öğrenmeye hazır olduğu her şeyi rehberlik yaparak öğretebilirsiniz. Sıkmadan yormadan ilerleyebildiniz kadar ilerlemesi hiçbir açıdan sakıncalı değil.