• Merhaba, Kadınlar Kulübü'ne ÜCRETSİZ üye olarak yorumlar ile katkıda bulunabilir veya aklınıza takılan soruları sorabilirsiniz.

Yalnız Yaşamak mı, Eşimle Yeniden Birleşmek mi, Yoksa Ailemle Devam Etmek mi?

Durum
Mesaj gönderimine kapalı.

gokkusagi89

Üye
Kayıtlı Üye
Katılım
19 Mart 2025
Mesajlar
8
Emoji Skoru
10
Puanlar
8
evliyim ama genelde sorunlu giden bir evliliğim oldu 2 çocuğum var ve esimle olan en son sorunda ağlayarak aile aradım ve babam geldi bizi evine getirdi..ilk baska (2 hafta) hersey güzeldi ...ama 2 cocukla ben rahatsız hissetmeye başladım ... en ufak soruna cok büyük tepkiler gösteriliyor..ben isyan ettim son zamanlarda ve verilen cevap "gelmeseydin", "geri don", "kocanla gecinseydin" tipik geri kafalı cümleler...bu cümlelere maruz kaldigima inanamıyorum

sürekli bir basa kalkma durumu, biz seni kurtardık cümlesi ver nankör ilan edilmek

ev surekli gergin (benimle alakası olmayan durumlarda var), surekli negatif ve aile ile beim aramda sorun oldugu zaman annem/babam benimle haftalarca konuşmuyor

hakaretler işittiğim cok oldu

butun sinirlarim ihlal ediliyor, çocuklarıma kizdigim zaman kotu anne ilan ediliyorum, kizmadigim zaman "hayır demiyorsun, disiplin yapmiyorsun" diyorlar

annemle çocukluğuma baslayan bir soğukluk her zaman vardi, mesafeli biri....2 çocuğumu alıp geldim 3 ay oldu bir defa bana sarılmadı, nasil oldugumu neler hissettiğimi sormadi

ilk sorunda "boyle olacaksa ev bul git" cümlesini duydum, zoruma gitti cunku bekarligimda bu cümleyi hic duymadım ... 2 çocuğumu cok seviyorlar buna cok eminim ama bana karşı "herseye basını salla onayla bizimle iyi gecin yoksa cek git" tutumu var

esimle sorunlarımız vardi ama yinede bu kadar gerginlik yoktu evin icinde günlerce haftalarca kus kalmak gibi adetlerimiz yoktu, bu derece hakaret yoktu, sorunun kaynağı özellikle 2. çocuğumun doğumunda yeterli destek göremedim esimden ve depresyona girdim esimle cok kavga ediyorduk
dusunmek icin cok vaktim oldu bir cok durumu teraziye koydum

sorun çözme odaklı konustuk ve evliliğimizi yürütmek istiyoruz ama ikimizde tedirginiz

tek gelirle benim bir eve çıkmam biraz zor olacak ama imkansız degil

iki çocuğumu alıp ayrı eve çıkmak ve esimle birleşmek arasında gidip geliyorum

esimle tekrar sorun yasayacagimizi zannetmiyorum ufk tefek sorunlar elbette olur ama benim asil sorunum dogum sonrası depresyon oldu ve esimin destegi olmadan kendim ve terapistim ile astim bu durumu keske yanımda olsaydı bu donem

aile beni o durumdan çekip cikardi ama en ufak soruna cok büyük tepkiler veriyorlar ve hep ayni cümleyi duyuyorum..nankor biri olmak istemiyorum onlara karşı bir vefa borcum var gibi hissediyorum ... ailemi kotu ilan etmek esime "siginmak" istemiyorum
 
Ailene bi vefa borcun yok bence onlar bize destek vermek zorundalar ve görevleri ama bazen geç akılları başına geliyor ikincisi de herkes tartışır eder ihanet ve şiddet olmadığı sürece ortak yol bulunur diye düşünüyorum gerekirse çift terapistine gidin ayrılık da bi seçenek ama çok zor cidden
 
Asıl sorun nedir eşinle, yazmamissin ki yorum yapamayız kal kalma vs diye. Yazınca kızıyorsunuz ama baştan beri anlasamadiginiz adamla 2 çocuk yapıyorsunuz sanırım iş güç de yok sonra anne evine dönünce aile de tirt olunca böyle şeyler yaşanıyor. Biraz ileri görüşlü olmak lazım hayatta her şey olabiliyor çünkü. Ayrı eve çıkma sansin yok galiba?
 
Şu an iki seçenek arasında gidip geliyorum: İki çocuğumu alıp ayrı bir eve çıkmak ya da eşimle tekrar bir araya gelmek. Tek maaşla ayrı eve çıkmak zor ama imkânsız değil. Eşimle yeniden sorun yaşayacağımızı düşünmüyorum; elbette küçük tartışmalar olur ama artık asıl sorunun ne olduğunu daha net görüyorum.

Kararsızım. Hem mantığım hem duygularım arasında kalmış durumdayım.

Madem ki eşinizle yeniden sorun yaşayacağınızı düşünmüyorsunuz ne diye ağlayarak ailenizi aradınız?

3. Seçeneği yani ayrı eve çıkmayı düşünün. Sonsuza kadar ailenizin kanatları altında yaşayamazsiniz.
 
Eşinden gercekten ayrilmak isteyen insan hic bi sebeple ve hic bi acıyla tekrar dönmüyor.
donemiyor.icinden gelmiyor.
Siz dönmeyi düşünüyorsanız belki de bir oluru vardir evliliginize devam etmenizin.
Eşinizle devam etmek istiyorsaniz devam edin.

Ama eger devam etmeyecekseniz ayri eve cikin.tek maas falan demeyin.tek odalik bi ev tutup cikin.boyle yasanmaz. Sizin travmalarıniz sizin dertleriniz size yeter.yenilerini yaratmaya gerek yok bibde ailenizin yaninda
 
Dediğiniz gibi, bekarken yapmadılar çünkü eyvallahınız yoktu, iki çocukla gelince kabul ettik çektik aldık otursun şükür etsin durumu var. Ufak tefek bir yer bulun ayrılın aile evinden, bir yaştan sonra çocuksuz bile sığılmıyor.
 
Son düzenleme:
Eşinizle neden kavga ettiniz? Neden küstünüz ? 3 ay boyunca iletişim kurdunuz mu?
Neden seçeneklerinizden biri boşanmak değil? Neden boşanmıyorsunuz ben anlayamadım?

Hadi sizi geçtim de çocuklar için çok sağlıksız bir ortam. İki ev arasında gidip geliyorlar ama hep kavga gürültü. Ayrı eve çıkacaksanız bi zahmet boşanın. Çalışıyor musunuz? Kendi geliriniz var mı? Hangi para ile ev tutacaksınız?

Çok havada kalır bir şekilde anlatmışsınız başınızdan geçenleri.
 
Bir laf var insanın evi hem cennetidir hem cehennemidir eğer eşiniz çok sıkıntılı bir insansa değişmiyor da tabiki ayrı eve çıkıp çocuklarınıza bakabilmeniz psikolojik olarak daha iyi hergun evde kavga tartışma cikmaktansa buarada asla ailenin evinde yasanilmaz çünkü herzamn artık onlara bir yük gibi görünürsün çoğu insanlar bu duruma gelirler ya iki şansım vardır ya eşinin evi yada ayaklalarinin uzerinde durarak ayrı eve cikman
 
Evliyim ve genelde sorunlu ilerleyen bir evliliğim oldu. İki çocuğum var. Eşimle yaşadığımız son büyük tartışmada ağlayarak ailemi aradım; babam geldi ve bizi onların evine götürdü. İlk iki hafta her şey iyiydi. Ancak zamanla, iki çocukla birlikte orada yaşamak beni rahatsız etmeye başladı.

En ufak bir sorunda bile çok büyük tepkiler veriliyor. Son zamanlarda buna isyan ettim ama karşılığında “gelmeseydin”, “geri dön”, “kocanla geçinseydin” gibi cümleler duydum. Bu sözlere maruz kalmak beni gerçekten çok kırdı.

Sürekli başa kakılma hali var. “Biz seni kurtardık” denilerek nankör ilan ediliyorum. Ev genel olarak gergin; bu gerginlik her zaman benimle ilgili bile değil. Ama ne zaman ailemle aramda bir sorun olsa, annem ve babam benimle haftalarca konuşmuyor. Hakaret işittiğim de çok oldu.

Sınırlarım sürekli ihlal ediliyor. Çocuklarıma kızdığımda “kötü anne” oluyorum, kızmadığımda ise “hayır demiyorsun, disiplin yok” deniliyor. Yani ne yapsam yanlış.

Aslında annemle aramdaki mesafe çocukluğuma dayanıyor. Hep biraz soğuk bir ilişkimiz vardı. Üç aydır onların evindeyim; bir kez olsun bana sarılmadı, nasıl olduğumu ya da neler hissettiğimi sormadı.

Daha ilk sorunda “böyle olacaksa ev bul git” cümlesini duydum. Bu beni çok incitti çünkü bekarken böyle bir şey hiç söylenmemişti. Çocuklarımı çok sevdiklerinden eminim ama bana karşı tutumları net: “Her şeye başını salla, bizimle iyi geçin; yoksa çek git.”

Eşimle sorunlarımız vardı ama evin içinde bu kadar uzun süren küslükler, bu derece hakaret ve sürekli bir gerginlik yoktu. Bizim asıl kırılma noktam, ikinci çocuğumun doğumundan sonra yaşadığım doğum sonrası depresyondu. O dönemde eşimden yeterli desteği göremedim ve bu yüzden çok kavga ettik. Ancak zamanla, kendi çabam ve terapistimin desteğiyle bu süreci aştım. Keşke o dönemde yanımda olsaydı.

Ailem beni o zor durumdan çıkardı ama en ufak sorunda çok sert tepkiler veriyorlar ve sürekli aynı şeyleri duyuyorum. Onlara karşı nankör olmak istemiyorum; sanki bir vefa borcum var gibi hissediyorum. Ama bir yandan da ailemi kötüleyerek eşime “sığınmak” istemiyorum.

Şu an iki seçenek arasında gidip geliyorum: İki çocuğumu alıp ayrı bir eve çıkmak ya da eşimle tekrar bir araya gelmek. Tek maaşla ayrı eve çıkmak zor ama imkânsız değil. Eşimle yeniden sorun yaşayacağımızı düşünmüyorum; elbette küçük tartışmalar olur ama artık asıl sorunun ne olduğunu daha net görüyorum.

Kararsızım. Hem mantığım hem duygularım arasında kalmış durumdayım.
Eğer maddi durumun elverirse cocuklarınla yalnız yaşa
 
Evliyim ve genelde sorunlu ilerleyen bir evliliğim oldu. İki çocuğum var. Eşimle yaşadığımız son büyük tartışmada ağlayarak ailemi aradım; babam geldi ve bizi onların evine götürdü. İlk iki hafta her şey iyiydi. Ancak zamanla, iki çocukla birlikte orada yaşamak beni rahatsız etmeye başladı.

En ufak bir sorunda bile çok büyük tepkiler veriliyor. Son zamanlarda buna isyan ettim ama karşılığında “gelmeseydin”, “geri dön”, “kocanla geçinseydin” gibi cümleler duydum. Bu sözlere maruz kalmak beni gerçekten çok kırdı.

Sürekli başa kakılma hali var. “Biz seni kurtardık” denilerek nankör ilan ediliyorum. Ev genel olarak gergin; bu gerginlik her zaman benimle ilgili bile değil. Ama ne zaman ailemle aramda bir sorun olsa, annem ve babam benimle haftalarca konuşmuyor. Hakaret işittiğim de çok oldu.

Sınırlarım sürekli ihlal ediliyor. Çocuklarıma kızdığımda “kötü anne” oluyorum, kızmadığımda ise “hayır demiyorsun, disiplin yok” deniliyor. Yani ne yapsam yanlış.

Aslında annemle aramdaki mesafe çocukluğuma dayanıyor. Hep biraz soğuk bir ilişkimiz vardı. Üç aydır onların evindeyim; bir kez olsun bana sarılmadı, nasıl olduğumu ya da neler hissettiğimi sormadı.

Daha ilk sorunda “böyle olacaksa ev bul git” cümlesini duydum. Bu beni çok incitti çünkü bekarken böyle bir şey hiç söylenmemişti. Çocuklarımı çok sevdiklerinden eminim ama bana karşı tutumları net: “Her şeye başını salla, bizimle iyi geçin; yoksa çek git.”

Eşimle sorunlarımız vardı ama evin içinde bu kadar uzun süren küslükler, bu derece hakaret ve sürekli bir gerginlik yoktu. Bizim asıl kırılma noktam, ikinci çocuğumun doğumundan sonra yaşadığım doğum sonrası depresyondu. O dönemde eşimden yeterli desteği göremedim ve bu yüzden çok kavga ettik. Ancak zamanla, kendi çabam ve terapistimin desteğiyle bu süreci aştım. Keşke o dönemde yanımda olsaydı.

Ailem beni o zor durumdan çıkardı ama en ufak sorunda çok sert tepkiler veriyorlar ve sürekli aynı şeyleri duyuyorum. Onlara karşı nankör olmak istemiyorum; sanki bir vefa borcum var gibi hissediyorum. Ama bir yandan da ailemi kötüleyerek eşime “sığınmak” istemiyorum.

Şu an iki seçenek arasında gidip geliyorum: İki çocuğumu alıp ayrı bir eve çıkmak ya da eşimle tekrar bir araya gelmek. Tek maaşla ayrı eve çıkmak zor ama imkânsız değil. Eşimle yeniden sorun yaşayacağımızı düşünmüyorum; elbette küçük tartışmalar olur ama artık asıl sorunun ne olduğunu daha net görüyorum.

Kararsızım. Hem mantığım hem duygularım arasında kalmış durumdayım.
Hanimefendi soru sorduktan sonra bir daha girmemissiniz, sanirim seciminizi yaptiniz, mutluluklar dilerim
 
Evliyim ve genelde sorunlu ilerleyen bir evliliğim oldu. İki çocuğum var. Eşimle yaşadığımız son büyük tartışmada ağlayarak ailemi aradım; babam geldi ve bizi onların evine götürdü. İlk iki hafta her şey iyiydi. Ancak zamanla, iki çocukla birlikte orada yaşamak beni rahatsız etmeye başladı.

En ufak bir sorunda bile çok büyük tepkiler veriliyor. Son zamanlarda buna isyan ettim ama karşılığında “gelmeseydin”, “geri dön”, “kocanla geçinseydin” gibi cümleler duydum. Bu sözlere maruz kalmak beni gerçekten çok kırdı.

Sürekli başa kakılma hali var. “Biz seni kurtardık” denilerek nankör ilan ediliyorum. Ev genel olarak gergin; bu gerginlik her zaman benimle ilgili bile değil. Ama ne zaman ailemle aramda bir sorun olsa, annem ve babam benimle haftalarca konuşmuyor. Hakaret işittiğim de çok oldu.

Sınırlarım sürekli ihlal ediliyor. Çocuklarıma kızdığımda “kötü anne” oluyorum, kızmadığımda ise “hayır demiyorsun, disiplin yok” deniliyor. Yani ne yapsam yanlış.

Aslında annemle aramdaki mesafe çocukluğuma dayanıyor. Hep biraz soğuk bir ilişkimiz vardı. Üç aydır onların evindeyim; bir kez olsun bana sarılmadı, nasıl olduğumu ya da neler hissettiğimi sormadı.

Daha ilk sorunda “böyle olacaksa ev bul git” cümlesini duydum. Bu beni çok incitti çünkü bekarken böyle bir şey hiç söylenmemişti. Çocuklarımı çok sevdiklerinden eminim ama bana karşı tutumları net: “Her şeye başını salla, bizimle iyi geçin; yoksa çek git.”

Eşimle sorunlarımız vardı ama evin içinde bu kadar uzun süren küslükler, bu derece hakaret ve sürekli bir gerginlik yoktu. Bizim asıl kırılma noktam, ikinci çocuğumun doğumundan sonra yaşadığım doğum sonrası depresyondu. O dönemde eşimden yeterli desteği göremedim ve bu yüzden çok kavga ettik. Ancak zamanla, kendi çabam ve terapistimin desteğiyle bu süreci aştım. Keşke o dönemde yanımda olsaydı.

Ailem beni o zor durumdan çıkardı ama en ufak sorunda çok sert tepkiler veriyorlar ve sürekli aynı şeyleri duyuyorum. Onlara karşı nankör olmak istemiyorum; sanki bir vefa borcum var gibi hissediyorum. Ama bir yandan da ailemi kötüleyerek eşime “sığınmak” istemiyorum.

Şu an iki seçenek arasında gidip geliyorum: İki çocuğumu alıp ayrı bir eve çıkmak ya da eşimle tekrar bir araya gelmek. Tek maaşla ayrı eve çıkmak zor ama imkânsız değil. Eşimle yeniden sorun yaşayacağımızı düşünmüyorum; elbette küçük tartışmalar olur ama artık asıl sorunun ne olduğunu daha net görüyorum.

Kararsızım. Hem mantığım hem duygularım arasında kalmış durumdayım.
Eşinizle tam olarak probleminiz neydi?
Ailenizin yanına gittikten sonra eşinizle iletişiminiz ne durumda?
Evliliği kurtarmak adına adımlar attı mı?
Ailenizle olsanız bile sizin ve çocuklarınızın ihtiyaçları konusunda görevlerini yapmaya devam ediyor mu?
 
Sorulara cevap yok. Ortada net bir olay da yok. Ayrılma sebebi yok. Biz ne diyek sana? Belki de eşinle aran düzelecek, konuyu bir anladaydık. İnsan her tartışmada aileyi dahil etmemeli. İnsanların da canı var ya onlar yaşlı onların da bir huzuru var. Neden olgun olup sorunu kendi içimizde çözemiyoruz. Naptı eşin dövdü mü evden mi kovdu bıçakla mı saldırdı. Bir şey anlatmamışsın konuda. Kadın 2 çocukla evi terk etmez. Uzaklaştırma al kocan gitsin.
 
Evliyim ve genelde sorunlu ilerleyen bir evliliğim oldu. İki çocuğum var. Eşimle yaşadığımız son büyük tartışmada ağlayarak ailemi aradım; babam geldi ve bizi onların evine götürdü. İlk iki hafta her şey iyiydi. Ancak zamanla, iki çocukla birlikte orada yaşamak beni rahatsız etmeye başladı.

En ufak bir sorunda bile çok büyük tepkiler veriliyor. Son zamanlarda buna isyan ettim ama karşılığında “gelmeseydin”, “geri dön”, “kocanla geçinseydin” gibi cümleler duydum. Bu sözlere maruz kalmak beni gerçekten çok kırdı.

Sürekli başa kakılma hali var. “Biz seni kurtardık” denilerek nankör ilan ediliyorum. Ev genel olarak gergin; bu gerginlik her zaman benimle ilgili bile değil. Ama ne zaman ailemle aramda bir sorun olsa, annem ve babam benimle haftalarca konuşmuyor. Hakaret işittiğim de çok oldu.

Sınırlarım sürekli ihlal ediliyor. Çocuklarıma kızdığımda “kötü anne” oluyorum, kızmadığımda ise “hayır demiyorsun, disiplin yok” deniliyor. Yani ne yapsam yanlış.

Aslında annemle aramdaki mesafe çocukluğuma dayanıyor. Hep biraz soğuk bir ilişkimiz vardı. Üç aydır onların evindeyim; bir kez olsun bana sarılmadı, nasıl olduğumu ya da neler hissettiğimi sormadı.

Daha ilk sorunda “böyle olacaksa ev bul git” cümlesini duydum. Bu beni çok incitti çünkü bekarken böyle bir şey hiç söylenmemişti. Çocuklarımı çok sevdiklerinden eminim ama bana karşı tutumları net: “Her şeye başını salla, bizimle iyi geçin; yoksa çek git.”

Eşimle sorunlarımız vardı ama evin içinde bu kadar uzun süren küslükler, bu derece hakaret ve sürekli bir gerginlik yoktu. Bizim asıl kırılma noktam, ikinci çocuğumun doğumundan sonra yaşadığım doğum sonrası depresyondu. O dönemde eşimden yeterli desteği göremedim ve bu yüzden çok kavga ettik. Ancak zamanla, kendi çabam ve terapistimin desteğiyle bu süreci aştım. Keşke o dönemde yanımda olsaydı.

Ailem beni o zor durumdan çıkardı ama en ufak sorunda çok sert tepkiler veriyorlar ve sürekli aynı şeyleri duyuyorum. Onlara karşı nankör olmak istemiyorum; sanki bir vefa borcum var gibi hissediyorum. Ama bir yandan da ailemi kötüleyerek eşime “sığınmak” istemiyorum.

Şu an iki seçenek arasında gidip geliyorum: İki çocuğumu alıp ayrı bir eve çıkmak ya da eşimle tekrar bir araya gelmek. Tek maaşla ayrı eve çıkmak zor ama imkânsız değil. Eşimle yeniden sorun yaşayacağımızı düşünmüyorum; elbette küçük tartışmalar olur ama artık asıl sorunun ne olduğunu daha net görüyorum.

Kararsızım. Hem mantığım hem duygularım arasında kalmış durumdayım.
Eşinile çözebilecek seviyedeyseniz hatalarınızdan ders çıkarıyorsanız barışın ama eğer olmuyorsa yalnız yaşamak daha mantıklı bu lafları yemektense.
 
İşe girip ayrı eve çıkmanızı öneririm. Eşinizle barışırsanız emin olun pişmanlıktan kafanızı duvarlara vurursunuz. Aile evinde ise sığıntı gibi hissetmeye devam edersiniz. Çocuklarınız da düzgün yetişmez. Sadece tek bir ömrünüz var. Bunu harcamayın.
 
Ayrı eve çıkmalısın
Eşinle yaşadığın sorunları detaylı bilmemiz de lazım ama. Bazı şeyler affedilmez
Ailene tabii ki minnet duymalısın, kimse torunları bile olsa 7/24 gürültü ve şımarıklık çekmek zorunda değil. Buna rağmen seni evlerine almışlar. Ne yapacaklar? Rahatsız da olsalar ses çıkarmayacaklar mı, çocukların mı yönetecek evi?

Totalde ailene minnet duyarak ve kocana dönmeyerek mis gibi kendi hayatını kur

Ev ev üstüne olmaz

İki çocuk yapmayı biliyorsanız, bakmayı da bileceksiniz. Eski eş de adamsa maddi destek olur( eve dönmeyi bile düşündüğünüze göre, tamamen iğrenç biri olmadığını düşündüm)
 
Durum
Mesaj gönderimine kapalı.
Back
X