• Merhaba, Kadınlar Kulübü'ne ÜCRETSİZ üye olarak yorumlar ile katkıda bulunabilir veya aklınıza takılan soruları sorabilirsiniz.

Yalnız Yaşamak mı, Eşimle Yeniden Birleşmek mi, Yoksa Ailemle Devam Etmek mi?

Durum
Mesaj gönderimine kapalı.
Evliyim ve genelde sorunlu ilerleyen bir evliliğim oldu. İki çocuğum var. Eşimle yaşadığımız son büyük tartışmada ağlayarak ailemi aradım; babam geldi ve bizi onların evine götürdü. İlk iki hafta her şey iyiydi. Ancak zamanla, iki çocukla birlikte orada yaşamak beni rahatsız etmeye başladı.

En ufak bir sorunda bile çok büyük tepkiler veriliyor. Son zamanlarda buna isyan ettim ama karşılığında “gelmeseydin”, “geri dön”, “kocanla geçinseydin” gibi cümleler duydum. Bu sözlere maruz kalmak beni gerçekten çok kırdı.

Sürekli başa kakılma hali var. “Biz seni kurtardık” denilerek nankör ilan ediliyorum. Ev genel olarak gergin; bu gerginlik her zaman benimle ilgili bile değil. Ama ne zaman ailemle aramda bir sorun olsa, annem ve babam benimle haftalarca konuşmuyor. Hakaret işittiğim de çok oldu.

Sınırlarım sürekli ihlal ediliyor. Çocuklarıma kızdığımda “kötü anne” oluyorum, kızmadığımda ise “hayır demiyorsun, disiplin yok” deniliyor. Yani ne yapsam yanlış.

Aslında annemle aramdaki mesafe çocukluğuma dayanıyor. Hep biraz soğuk bir ilişkimiz vardı. Üç aydır onların evindeyim; bir kez olsun bana sarılmadı, nasıl olduğumu ya da neler hissettiğimi sormadı.

Daha ilk sorunda “böyle olacaksa ev bul git” cümlesini duydum. Bu beni çok incitti çünkü bekarken böyle bir şey hiç söylenmemişti. Çocuklarımı çok sevdiklerinden eminim ama bana karşı tutumları net: “Her şeye başını salla, bizimle iyi geçin; yoksa çek git.”

Eşimle sorunlarımız vardı ama evin içinde bu kadar uzun süren küslükler, bu derece hakaret ve sürekli bir gerginlik yoktu. Bizim asıl kırılma noktam, ikinci çocuğumun doğumundan sonra yaşadığım doğum sonrası depresyondu. O dönemde eşimden yeterli desteği göremedim ve bu yüzden çok kavga ettik. Ancak zamanla, kendi çabam ve terapistimin desteğiyle bu süreci aştım. Keşke o dönemde yanımda olsaydı.

Ailem beni o zor durumdan çıkardı ama en ufak sorunda çok sert tepkiler veriyorlar ve sürekli aynı şeyleri duyuyorum. Onlara karşı nankör olmak istemiyorum; sanki bir vefa borcum var gibi hissediyorum. Ama bir yandan da ailemi kötüleyerek eşime “sığınmak” istemiyorum.

Şu an iki seçenek arasında gidip geliyorum: İki çocuğumu alıp ayrı bir eve çıkmak ya da eşimle tekrar bir araya gelmek. Tek maaşla ayrı eve çıkmak zor ama imkânsız değil. Eşimle yeniden sorun yaşayacağımızı düşünmüyorum; elbette küçük tartışmalar olur ama artık asıl sorunun ne olduğunu daha net görüyorum.

Kararsızım. Hem mantığım hem duygularım arasında kalmış durumdayım.
Eğer ki aldatma, şiddet ya da saygısızlık, psikolojik baskı psikolojik şiddet yoksa eşinle git barış, eşine sahip çık. İki de cocuk var. Aileden hayır yok belli ki iyi maaşlı işin de yok evin barkında. Git eşinle ilgilen, en azından kendi alanın olur. Aşko kuşko değil herkes, herkes birbirine ölüp bitmiyor. Ufak sorunlarda adamı böyle terk edersen yarın öbür gün başka kadın bulur, iki çocukla sen kalırsın arkasından el sallarsın. Git kocanla barış, azıcık işve cilve o da sana gelsin araya böyle soğukluk girdirme
 
Evliyim ve genelde sorunlu ilerleyen bir evliliğim oldu. İki çocuğum var. Eşimle yaşadığımız son büyük tartışmada ağlayarak ailemi aradım; babam geldi ve bizi onların evine götürdü. İlk iki hafta her şey iyiydi. Ancak zamanla, iki çocukla birlikte orada yaşamak beni rahatsız etmeye başladı.

En ufak bir sorunda bile çok büyük tepkiler veriliyor. Son zamanlarda buna isyan ettim ama karşılığında “gelmeseydin”, “geri dön”, “kocanla geçinseydin” gibi cümleler duydum. Bu sözlere maruz kalmak beni gerçekten çok kırdı.

Sürekli başa kakılma hali var. “Biz seni kurtardık” denilerek nankör ilan ediliyorum. Ev genel olarak gergin; bu gerginlik her zaman benimle ilgili bile değil. Ama ne zaman ailemle aramda bir sorun olsa, annem ve babam benimle haftalarca konuşmuyor. Hakaret işittiğim de çok oldu.

Sınırlarım sürekli ihlal ediliyor. Çocuklarıma kızdığımda “kötü anne” oluyorum, kızmadığımda ise “hayır demiyorsun, disiplin yok” deniliyor. Yani ne yapsam yanlış.

Aslında annemle aramdaki mesafe çocukluğuma dayanıyor. Hep biraz soğuk bir ilişkimiz vardı. Üç aydır onların evindeyim; bir kez olsun bana sarılmadı, nasıl olduğumu ya da neler hissettiğimi sormadı.

Daha ilk sorunda “böyle olacaksa ev bul git” cümlesini duydum. Bu beni çok incitti çünkü bekarken böyle bir şey hiç söylenmemişti. Çocuklarımı çok sevdiklerinden eminim ama bana karşı tutumları net: “Her şeye başını salla, bizimle iyi geçin; yoksa çek git.”

Eşimle sorunlarımız vardı ama evin içinde bu kadar uzun süren küslükler, bu derece hakaret ve sürekli bir gerginlik yoktu. Bizim asıl kırılma noktam, ikinci çocuğumun doğumundan sonra yaşadığım doğum sonrası depresyondu. O dönemde eşimden yeterli desteği göremedim ve bu yüzden çok kavga ettik. Ancak zamanla, kendi çabam ve terapistimin desteğiyle bu süreci aştım. Keşke o dönemde yanımda olsaydı.

Ailem beni o zor durumdan çıkardı ama en ufak sorunda çok sert tepkiler veriyorlar ve sürekli aynı şeyleri duyuyorum. Onlara karşı nankör olmak istemiyorum; sanki bir vefa borcum var gibi hissediyorum. Ama bir yandan da ailemi kötüleyerek eşime “sığınmak” istemiyorum.

Şu an iki seçenek arasında gidip geliyorum: İki çocuğumu alıp ayrı bir eve çıkmak ya da eşimle tekrar bir araya gelmek. Tek maaşla ayrı eve çıkmak zor ama imkânsız değil. Eşimle yeniden sorun yaşayacağımızı düşünmüyorum; elbette küçük tartışmalar olur ama artık asıl sorunun ne olduğunu daha net görüyorum.

Kararsızım. Hem mantığım hem duygularım arasında kalmış durumdayım.
Benim anladığım kadarıyla eşinize geri dönmek istiyorsunuz. Bu yapabileceğiniz bir şeyse demek ki affetmişsiniz kendi içinizde. Aileyle olan durum ise zaman gerektirebilir. Sürekli sorun çıkıyorsa siz de uyum sağlamamışsınızdır. Demem o ki gerçekten sığınmış olsanız alttan almanız daha kolay olurdu. Ama siz sorun yaşamayız artık dediğinize göre öyle çok büyük sorunlarınız yok. Ben yerinizde olsam ayrı yaşamayı denerdim. Ama iyice düşünmeniz gerekiyor ne istediğinizi
 
Evliyim ve genelde sorunlu ilerleyen bir evliliğim oldu. İki çocuğum var. Eşimle yaşadığımız son büyük tartışmada ağlayarak ailemi aradım; babam geldi ve bizi onların evine götürdü. İlk iki hafta her şey iyiydi. Ancak zamanla, iki çocukla birlikte orada yaşamak beni rahatsız etmeye başladı.

En ufak bir sorunda bile çok büyük tepkiler veriliyor. Son zamanlarda buna isyan ettim ama karşılığında “gelmeseydin”, “geri dön”, “kocanla geçinseydin” gibi cümleler duydum. Bu sözlere maruz kalmak beni gerçekten çok kırdı.

Sürekli başa kakılma hali var. “Biz seni kurtardık” denilerek nankör ilan ediliyorum. Ev genel olarak gergin; bu gerginlik her zaman benimle ilgili bile değil. Ama ne zaman ailemle aramda bir sorun olsa, annem ve babam benimle haftalarca konuşmuyor. Hakaret işittiğim de çok oldu.

Sınırlarım sürekli ihlal ediliyor. Çocuklarıma kızdığımda “kötü anne” oluyorum, kızmadığımda ise “hayır demiyorsun, disiplin yok” deniliyor. Yani ne yapsam yanlış.

Aslında annemle aramdaki mesafe çocukluğuma dayanıyor. Hep biraz soğuk bir ilişkimiz vardı. Üç aydır onların evindeyim; bir kez olsun bana sarılmadı, nasıl olduğumu ya da neler hissettiğimi sormadı.

Daha ilk sorunda “böyle olacaksa ev bul git” cümlesini duydum. Bu beni çok incitti çünkü bekarken böyle bir şey hiç söylenmemişti. Çocuklarımı çok sevdiklerinden eminim ama bana karşı tutumları net: “Her şeye başını salla, bizimle iyi geçin; yoksa çek git.”

Eşimle sorunlarımız vardı ama evin içinde bu kadar uzun süren küslükler, bu derece hakaret ve sürekli bir gerginlik yoktu. Bizim asıl kırılma noktam, ikinci çocuğumun doğumundan sonra yaşadığım doğum sonrası depresyondu. O dönemde eşimden yeterli desteği göremedim ve bu yüzden çok kavga ettik. Ancak zamanla, kendi çabam ve terapistimin desteğiyle bu süreci aştım. Keşke o dönemde yanımda olsaydı.

Ailem beni o zor durumdan çıkardı ama en ufak sorunda çok sert tepkiler veriyorlar ve sürekli aynı şeyleri duyuyorum. Onlara karşı nankör olmak istemiyorum; sanki bir vefa borcum var gibi hissediyorum. Ama bir yandan da ailemi kötüleyerek eşime “sığınmak” istemiyorum.

Şu an iki seçenek arasında gidip geliyorum: İki çocuğumu alıp ayrı bir eve çıkmak ya da eşimle tekrar bir araya gelmek. Tek maaşla ayrı eve çıkmak zor ama imkânsız değil. Eşimle yeniden sorun yaşayacağımızı düşünmüyorum; elbette küçük tartışmalar olur ama artık asıl sorunun ne olduğunu daha net görüyorum.

Kararsızım. Hem mantığım hem duygularım arasında kalmış durumdayım.
"Ev bul git" kismina kadar okudum ve biraktim. Ailenle de biraz mesafe koysan iyi olur. Onlar senin ailen annen baban. Yabanci birileri degil. Ellerini uzatip kapiyi acmalari da cok iyi bisey. Fakat bu onlarin görevi zaten yani sende evlatsin ya hani.. bunun icin minnet duygusuna kapilma. Hele ki böyle sözler duyduktan sonra. Eger bu yaptiklariyla övünüyolarsa ama eşine de sığınmak be evliliği sürdürmek istemiyorsan ayrıl evine çık.

Şunu söylemeliyim ama, çiftlerin en çok yaptığı hatalardan biri eğer ş*iddet yoksa durumun içinden çıkılcak bişeyse evi terk etmek hatta aileleri araya koyup ortalığı aleve vermek. Evlilik bu iniş çıkışlar olcak önemli olan doğru iletişimi bulmak. Eğer bulunamıyosa sorun çözülsün istemiyosa eşin ozaman ayrılmak mantıklı.

Çocuklara da yazık ,zaten olan onlara oluyor. Ordan oraya sürükleniyorlar ,psikolojikmen rahat edebilecekleri bir ortamda büyümeleri önemli. Çocuklara nekadar az hissterirsen olan bitenleri okadar iyi. Küçükler ama belli yaştan sonra akılları kesiyor artık her olaya hakim oluyorlar.🥹

Tek Maaşla başta zorlansanda mutlaka başa çıkarsın. Benim bi arkadaşımın 2 çocuğu var 3. Çocuğuna hamile olduğunu boşanma davası açtığında öğrendi. Haberi yoktu.. boşandı kendine ev tuttu , ehliyetini yaptı ve çocukları kreşe verip işe gidiyor 2 yerde çalışıyor dimdik ayakta ve gerçekten duruşundan dolayı onunla gurur duyuyorum. Doğum yaparken yapa yalnızdı. Annesi terk etmiş babası vefat etmiş .. kocası aldattı gitti evlendi.. 3 çocukla tek hayat mücadelesi veriyor🙏🏼🍀 ama çok mutlu cıvıl cıvıl küllerinden doğdu.. öyle anlatmak istedim hayatta hiç bişey imkansız değildir.🌸 inşallah sende doğru yolu bulursun kendin ve çocukların için.
 
Ailene bi vefa borcun yok bence onlar bize destek vermek zorundalar ve görevleri ama bazen geç akılları başına geliyor ikincisi de herkes tartışır eder ihanet ve şiddet olmadığı sürece ortak yol bulunur diye düşünüyorum gerekirse çift terapistine gidin ayrılık da bi seçenek ama çok zor cidden
Hiçte o yaştan sonra görevleri değil ve zorunda değiller
Konu sahibi 36 yaşinda yazıyor meslek sahibi iki çocuklu anne.
Konu sahibinin anne ve babasının yaşı kaç acaba ?
İnsanlar yoruluyor ,kendi iç sıkıntıları oluyor ,ufak tefek rahatsızlıkları oluyor .
Bir zaman sonra artık herkes kendi hayatına odaklanmali
 
Hiçte o yaştan sonra görevleri değil ve zorunda değiller
Konu sahibi 36 yaşinda yazıyor meslek sahibi iki çocuklu anne.
Konu sahibinin anne ve babasının yaşı kaç acaba ?
İnsanlar yoruluyor ,kendi iç sıkıntıları oluyor ,ufak tefek rahatsızlıkları oluyor .
Bir zaman sonra artık herkes kendi hayatına odaklanmali
evet hakli yönleriniz kesinlikle var bu yüzden rahatsız hissediyorum
 
Sen bi de hamilesin galiba
Biz burdan fal mı açacağız kocanla sorunun ne mesleğin var mı falan diye
Bence ne yaparsan yap lütfen gebe kalıp durma
Yarınını düşünmeyen paso hamile kalan kızlarına, anası babası napsın
Bu cesaret nereden geliyor anlamıyorum
Seda sayanın dediği gibi neyi ıspatlamaya çalışıyorsunuz fırt fırt doğuruyorsunuz
yok hamile degilim 2 defa cocuk yaptim cok mu fazla geldi size
 
Durum
Mesaj gönderimine kapalı.
Back
X