• Merhaba, Kadınlar Kulübü'ne ÜCRETSİZ üye olarak yorumlar ile katkıda bulunabilir veya aklınıza takılan soruları sorabilirsiniz.

Erken yaşta otizm riski

Siz Ankara'da deyince tahmin ettim kim olduğunu bı arkadasimin bebeğine de öyle dedi sonra çocuk bir yaşına yakın bı daha gitti beni ve otizmi unutun demiş inşallah size de öyle der ama unutmayın çocuğunuz daha çok küçük
bunu görmek beni çok mutlu etti çok teşekkür ederim tek temennimiz bu umarım bizede bu tarz bir açıklama yapar doktorumuz 🙏🏻
 
ya goz temasindan suphelenmissiniz de, bu doktorunuz sizden gorme ve isitme testi istedi mi? Benim kanim cekildi acikcasi 8 aylik bebek icin otizm suphesi denilmesi. Bu saydiklariniz da 13 aylik bebekler icin gayet normal hareketler (olumlu ve olumsuz olanlari da dahil)
Doktorumuz aslında bizimle iletişimsel bir sorun gördü görme ve işitmede hiç bir sorunumuz yok testleri yapılmıştı öncesinde.
 
Doktorumuz aslında bizimle iletişimsel bir sorun gördü görme ve işitmede hiç bir sorunumuz yok testleri yapılmıştı öncesinde.
Bilemiyorum bana cok supheli geldi.
Soyle anlatayim ben size bizim durumumuzu. Kizimin kresteki ogretmeni, kizimda otizm oldugunu ve doktora gitmemizi soyledi. Biz yurtdisindayiz. kizim da o donem 2-2.5 yaslarinda. Kizimin doktoru da dogumdan beri gittigimiz doktor muayenesi ve orada cesitli tecrubelerde doktorlar var.
biz de aldik doktora goturduk. Goiz doktoru gecmisimiz var ve ilk dogduklari zaman da isitme testi yapilmisti. Sizin de isitme testi o vakitte yapilmistir buyuk olasilikla.
butun bunlara ragmen, bizi goz ve isitme testi icin tekrar baska doktorlara yonlendirdi. Cunku bu isin proseduru bu.
Bir diger konu, hic bir cocuk icin 3-3.5 yasindan once bu kadar agir tanilar konulamayacagini. 3 yasindan sonra hala konusmuyorsa cocuk ve baska cok belirgin belirtileri yoksa yine de otizm tanisi konulamayacagini soyledi. Ama yine de testlerimizi yaptirdik ve doktora gittik. Bir sorun gormediklerini soylediler ve konu bitti.
sizden bu testlerin istenmemis olmasi benim gozumde cok buyuk bir suphe, cunku ilk basta elenmesi gereken konular.
Ikincisi otizme gelene kadar bin bir cesit sorun daha var. Illa otizm mi mesela, ADHD niye degil? Ya da ne bileyim spektrum icinden baska birsey soylesin. Cart diye otizm tanisi yapistirmak hele ki 8 aylik bebege.
Hic profesyonel bulamadim ben doktoru kusura bakmayin.
 
Ben doktorum valla 8 aylıkken tanı alıp eğitime başlaması bana da tuhaf geldi

Tarafsız bir göz görmesi açısından mümkünse şehir hastanesinde gelişimsel pediatride takibe girmenizi öneririm.
 
Bilemiyorum bana cok supheli geldi.
Soyle anlatayim ben size bizim durumumuzu. Kizimin kresteki ogretmeni, kizimda otizm oldugunu ve doktora gitmemizi soyledi. Biz yurtdisindayiz. kizim da o donem 2-2.5 yaslarinda. Kizimin doktoru da dogumdan beri gittigimiz doktor muayenesi ve orada cesitli tecrubelerde doktorlar var.
biz de aldik doktora goturduk. Goiz doktoru gecmisimiz var ve ilk dogduklari zaman da isitme testi yapilmisti. Sizin de isitme testi o vakitte yapilmistir buyuk olasilikla.
butun bunlara ragmen, bizi goz ve isitme testi icin tekrar baska doktorlara yonlendirdi. Cunku bu isin proseduru bu.
Bir diger konu, hic bir cocuk icin 3-3.5 yasindan once bu kadar agir tanilar konulamayacagini. 3 yasindan sonra hala konusmuyorsa cocuk ve baska cok belirgin belirtileri yoksa yine de otizm tanisi konulamayacagini soyledi. Ama yine de testlerimizi yaptirdik ve doktora gittik. Bir sorun gormediklerini soylediler ve konu bitti.
sizden bu testlerin istenmemis olmasi benim gozumde cok buyuk bir suphe, cunku ilk basta elenmesi gereken konular.
Ikincisi otizme gelene kadar bin bir cesit sorun daha var. Illa otizm mi mesela, ADHD niye degil? Ya da ne bileyim spektrum icinden baska birsey soylesin. Cart diye otizm tanisi yapistirmak hele ki 8 aylik bebege.
Hic profesyonel bulamadim ben doktoru kusura bakmayin.
Yaşadıklarınız en azından sizin için güzel bir durumla sonuçlanmış inşallah böyle bir süreç bir dhaa yaşamamanız dileğiyle onun dışında kendisine extra testler yapıldı kafa ultrasonu bile çekildi devlet hastanesinde doğduktan sonra ki dışında da yapıldı 1 yaş göz muayenesini de yaptırdık bunlarla ılgılı hiç sorun yok oğlum teşhis alan bir bebek değil otizm açısından riskli görünen bir bebek bu değil ki otizmli sadece risk faktörü var ve tedbir iyileştirme adı altında eğitimine gidiyor eğitim dediysem bir aba eğitimi ya da çok yönlü özel bir eğitim değil floortime ile karşılıklı oyun oynanan bir eğitim görüyor normal gelişen bir bebek bile olsaydı bu tarz bir eğitimin zararı yerine faydası olduğunu düşünürdüm yinede çok teşekkür ederim yorumunuz için.
 
Ben doktorum valla 8 aylıkken tanı alıp eğitime başlaması bana da tuhaf geldi

Tarafsız bir göz görmesi açısından mümkünse şehir hastanesinde gelişimsel pediatride takibe girmenizi öneririm.
Tanı deği bir risk onun dışında ne kadar erken müdahale ederken çözümü belkide o kadar kolay olcak bunu sadece ben değil çoğu doktor söylemi bu yönde erken müdahale etmek suç mu sayılıyor anlamadım herkes bebeğin yaşından vuruyor ama anne bebegını ve eksik noktalarını çok iyi ayırt edebilir ve evet iyi bir doktorla 6 aylık bir bebekte bile otizm riski saptanabilir .
 
Tanı deği bir risk onun dışında ne kadar erken müdahale ederken çözümü belkide o kadar kolay olcak bunu sadece ben değil çoğu doktor söylemi bu yönde erken müdahale etmek suç mu sayılıyor anlamadım herkes bebeğin yaşından vuruyor ama anne bebegını ve eksik noktalarını çok iyi ayırt edebilir ve evet iyi bir doktorla 6 aylık bir bebekte bile otizm riski saptanabilir .
Saptanır ama kırmızı bayrak dediğimiz major bulgular olması lazım.

Eğitimin bir zararı şöyle olabilir: gereksiz zaman kaynak ve işgücü kullanımı, ailenin sosyal ve psikolojik açıdan yıpranması gibi etkileri olacağından overdiagnoz kaçınılması gereken bir durumdur. Eğitim aldı ne zararı olacak sanki diyemeyiz.
 
Anlattıklarınız ile ilgili banada açıkcası normal geldi. Bende 1 kız çocuğu büyüttüm hemde tek başıma. Her çocuk özeldir ve ilerleme süreleri farklıdır. Örnek vermem gerekirse hafta sonu yeğenimin ikinci yaş gününe gittik. Hiç gülümsemiyor zorla yüzümüze bakıyor aklı fikri balonlardaydı onunda mesela. Kardeşim 4 yaşına kadar konuşmadı. Tuvalet eğitim 4 yaşını geçmişti bir türlü kurtulamıyorduk bezden. O da çeşme gördüğünde hemen suyun altına girmeye çalışırdı yada muhakkak ayakları suyun içinde olacaktı.
Eğer otizm şüphesi var ise erken eğitim gerçekten çok önemli ama kendinizi de üzmeyin çünkü daha çok küçük ve dünyayı keşfediyor. Her gördükleriniz farklı düşünmenize sebep olmasın.🌸
 
Saptanır ama kırmızı bayrak dediğimiz major bulgular olması lazım.

Eğitimin bir zararı şöyle olabilir: gereksiz zaman kaynak ve işgücü kullanımı, ailenin sosyal ve psikolojik açıdan yıpranması gibi etkileri olacağından overdiagnoz kaçınılması gereken bir durumdur. Eğitim aldı ne zararı olacak sanki diyemeyiz.
İşte oğlum da dediğiniz kırmızı bayraklar mevcuttu belki aile ve çocuk açısından bu şekilde sıkıntılar doğurabilir orda yanlış ifade etmiş olabilirim normal gelişen çocuk eğitim görmeli anlamında ama bizde durumlar farklıydı ilerlediğini gördükçe eğitimin işe yaradığını ve onu yormadığının hatta iyi geldiğinin farkındayız o yüzden küçük aylarda eğitim görmesi bizim şu an gideceğimiz yolun haritası.
 
Anlattıklarınız ile ilgili banada açıkcası normal geldi. Bende 1 kız çocuğu büyüttüm hemde tek başıma. Her çocuk özeldir ve ilerleme süreleri farklıdır. Örnek vermem gerekirse hafta sonu yeğenimin ikinci yaş gününe gittik. Hiç gülümsemiyor zorla yüzümüze bakıyor aklı fikri balonlardaydı onunda mesela. Kardeşim 4 yaşına kadar konuşmadı. Tuvalet eğitim 4 yaşını geçmişti bir türlü kurtulamıyorduk bezden. O da çeşme gördüğünde hemen suyun altına girmeye çalışırdı yada muhakkak ayakları suyun içinde olacaktı.
Eğer otizm şüphesi var ise erken eğitim gerçekten çok önemli ama kendinizi de üzmeyin çünkü daha çok küçük ve dünyayı keşfediyor. Her gördükleriniz farklı düşünmenize sebep olmasın.🌸
Böyle şeyler okumak insanı çok rahatlatıyor yargılanmaktansa anlamayı seçip örneklendirdiğiniz için teşekkürler umarım hiç bir bebek çocuk bu süreçlerden geçmez oğlum hala daha etkileşimi güçlü bir çocuk değil duygularını hala paylaşmayan bir çocuk oyuncaklara takıntısı geçmeyen bir çocuk hep nesneleri insanlardan daha cok seven bir bebek oyuncak araba gordugunde dunyayı anne babasını unutan bir bebek ben biraz konuyu tam yazamamışım o an ki durumla anlatmadıklarımda olmuş yinede teşekkür ederim 🙏🏻
 
Böyle şeyler okumak insanı çok rahatlatıyor yargılanmaktansa anlamayı seçip örneklendirdiğiniz için teşekkürler umarım hiç bir bebek çocuk bu süreçlerden geçmez oğlum hala daha etkileşimi güçlü bir çocuk değil duygularını hala paylaşmayan bir çocuk oyuncaklara takıntısı geçmeyen bir çocuk hep nesneleri insanlardan daha cok seven bir bebek oyuncak araba gordugunde dunyayı anne babasını unutan bir bebek ben biraz konuyu tam yazamamışım o an ki durumla anlatmadıklarımda olmuş yinede teşekkür ederim 🙏🏻
Merhabalar cok gecmis olsun öncelikle inşallah supheler yersiz çıkar🙏🙏 benim kızımda suan 8 ay 15 günlük ve bende 3.ayindan beri hemen hemen ayni seyleri gözlemliyorum doktora kac defa gittik teshis icin erken gozlemleyin dediler ben ilk meme emerken hic goz temasi kurmamasindan , daha sonra yuzyuze asla bakmamasindan sadece uzaktayken bakmasindan anladim genelde ya sacima ya üstümdeki seylere odaklanırdı simdi de devam ediyor takıntılari var ışıklara ve donen seylere sürekli bakıyor dalmalari da var ellerini hep dizlerjne vuruyor ve transa gecer gibi oluyor bazen doğduğundan beri neredeyse bu hareketi var 😞 nasil bir yol izlediniz evde beraber neler yapıyorsunuz biraz anlatabilir misiniz yol gösterici olmasi için. Eşim asla bu durumu kabullenmiyor ve gormezden geliyor tek başıma düşünmekten üzülmekten yoruldum. En azından evde biseyler yapabileyim istiyorum şimdilik.
 
Merhabalar cok gecmis olsun öncelikle inşallah supheler yersiz çıkar🙏🙏 benim kızımda suan 8 ay 15 günlük ve bende 3.ayindan beri hemen hemen ayni seyleri gözlemliyorum doktora kac defa gittik teshis icin erken gozlemleyin dediler ben ilk meme emerken hic goz temasi kurmamasindan , daha sonra yuzyuze asla bakmamasindan sadece uzaktayken bakmasindan anladim genelde ya sacima ya üstümdeki seylere odaklanırdı simdi de devam ediyor takıntılari var ışıklara ve donen seylere sürekli bakıyor dalmalari da var ellerini hep dizlerjne vuruyor ve transa gecer gibi oluyor bazen doğduğundan beri neredeyse bu hareketi var 😞 nasil bir yol izlediniz evde beraber neler yapıyorsunuz biraz anlatabilir misiniz yol gösterici olmasi için. Eşim asla bu durumu kabullenmiyor ve gormezden geliyor tek başıma düşünmekten üzülmekten yoruldum. En azından evde biseyler yapabileyim istiyorum şimdilik.
Öncelikle iyi bir uzmana götürebilirsiniz bazı doktorlar maalesef bazı durumları anlamayabilir ya da küçük olduğu için önemsiz aile kaygısı olarak görebilir hem içinizin rahat etmesi hemde bebeğiniz açısından risk olup olmadığını en kolay yoldan anlayabilirsiniz bu şekilde ikinci tavsiyem de eğer ki evde bir şeyler yapmak istiyorsanız floortime eğitimini araştırın bebeğiniz oynadığı oyuncak ya da cisimleri sanki siz oymuşsunız gibi sesler çıkarın yani size yönlensin baksın ama tabi bu değil ki bir uzmana götürmeyin en azından bu sadece otizm için değil başka bir şeyi vardı ya da tamamen normal gelişiyordur bunu en iyi doktorlar bilir ama burada yaptırabileceğimiz şeyler çok az bana normal mesaj atarsanız size oynayabilecegınız oyunları atabılırım doktorumuzun onerdıgı kıtaptan
 
Back
X