• Merhaba, Kadınlar Kulübü'ne ÜCRETSİZ üye olarak yorumlar ile katkıda bulunabilir veya aklınıza takılan soruları sorabilirsiniz.

Evlilik böyle mi birşey mi, çok yoruldum

Çocuğa hem annem hem kayınvalidem bakacak gibi duruyor. Aslında ben anlaşılamayınca gözlerim doluyor tutamıyorum kendime. Ama ben a diyorum karşımdaki z diyor ve beni suçluyor. Aslında en başında ben açtım konuyu benim rahatsız olduğum bu konu vardı. İş bana dönüyor bir anda. Yani günlerdir konuşmuyoruz şimdi gidip konuşsam hala beni suçluyor belki de konuşmak istemiyorum diyecek, konuşmasam ona daha çok kızıyorum içten içe,
Yani kayınvaliden bakacak sjshsjs.
Bence sen git konuş özür dile en iyiisi..
 
Ben her gün birşey yapalım demiyorum ki ona, demedim de. Bu haftada bir olayını ona söylemiştim bi kere. Ailem günümüz olsun diye. Yok olmadı o günü de tutturamadık. Ben hadi dedim o gün o y

bu anlattıklarım size sürekli kaos çıkardığım durumunu nasıl gösterdi. Ben her gün bişey yapalım her gün eğlenelim mutlu olalım kafasında değilim. Ona ayrıca alanda tanıdığımı düşünüyorum ve kendime de tabi ki. Arkadaşlarımızla vakit geçirip evimize gelebiliyoruz normal bir şekilde hiçbi sorun yok. Bu sinir krizleri de hemen olmadı tabi ki. Benim sinir krizi geçirmemin sebebi onun hayır demesi de değil aslında, tavrı üslubu. Bişey istiyorum ya o istediğim onun için hiç önemli değil onun keyfi gelirse düşünür onu yapar ya da. Hamileyim son ayıma kadar ben de çalıştım. Bi gün çalışıyor bi gün evde o. Onun evde olduğu benim çalıştığım çok gün oldu ben koşa koşa eve gelip onun evde de olsa yorgun halini düzeltmeye çalıştım enerji vermeye mutlu etmeye. Karşımda da duvar görmek istemiyorum ya.
Bence sen ters psikoloji yap.giyin, süslen, gez toz.o evde yokmuş gibi davran.millet peşinden koşarken şımarmak kolay tabi.bak bakalım nasıl etekleri tutuşuyor.
 
Bence sen ters psikoloji yap.giyin, süslen, gez toz.o evde yokmuş gibi davran.millet peşinden koşarken şımarmak kolay tabi.bak bakalım nasıl etekleri tutuşuyor.

Kisisel tecrubem hic bir sey degismeyecegi yonunde, umursamayan umursamiyor, ne zaman alti bos olmayan bir cildirma yapar, o zaman ise yarar.
 
Kesinlikle adamın ailesine gitmemiş bayramda ama kendi sevdiği akrabasına da gitmemiş evde orurmuş. Adam akrabalarına gittiğinde alıp çocuğu kendisi de o akrabasına gidecekti. Evde küsüp oturup o kadınla görüşmeyince yine adamın istediği oldu.
Evet bir de her konuda kendini suçlayacak birşey arıyor adamı aklamak için.
Gitmedi çünkü kocasının tepkisinden korkuyor bence. Mesela bu evliliği sürdürme motivasyonu ne acaba çok merak ediyorum. Adam tam bir asalak çünkü. Ev temizlemez çocuk bakmaz yemek yapmaz karısıyla da ilgilenmiyor.
 
Ya şu çocuğu neden yaptınız hesabını soranlar neyin kafasını yaşıyor? Kadın lohusa anlamadıysanız anlayın. Lohusa depresyonu artarsa neler olabileceğini biliyor musunuz ? Olmuş artık o çocuk kadın ne yapsın geriye dönüşü var mı ? Yok! Geri mi soksun? Çöpe mi atsın çocuğu daha kötü bişey mi yapsın ne istiyorsunuz? Ezberlenmişsiniz neden çocuk yaptın diye zorbalıyorsunuz. Spiral taktırdığı halde hamile kalan var, kaldı ki anne olmak bir insanın en doğal hakkı. Burada tek başına hamile kalmamış ya öküz kocası da biliyordu sonuçları. Çocuk olunca ne yapması gerektiğini bilmeyen o öküz koca. Madem işine gelmiyor korunsaydı! Sorumluluğu yerine getirmeyen o öküz. Ama alışmışsınız lohusa kadını zorbalıyorsunuz. Ya bunları okuyunca depresyonu iyice artarsa ? Kadın olarak hiç mi düşünmüyorsunuz? Tümüyle erkek egemen zihninizle yorum yapıyorsunuz. Karısını hamile bırakmayı bilen korunmayı bilmeyen "erkek" yuvasına evladına karısına sahip çıkacak. Çocukluğu bırakamamış, evliliği yatakta korunmasız bedava s..s olarak görmüş adamı suçlayın önce

Yorum sahibi sen bilirsin ama bir psikologa git, gerekirse imkanın varsa bir süre ailenin evine git. Bir kafanı topla. Belli ki bulunmaz hint kumaşı değil bu adam. Baktın olmuyor, işin de var, zaten her türlü işe başlayacaksın madem, aileden de yanındaysa aç davayı. Öyle atar yapılmaz böyle yapılır de. Ama geri adım atma, yoksa iş oyuna döner. Geri adım atacaksan sen bilirsin bey de, kes sesini otur. Eşin öyle kadın istiyor.
 
1 buçuk yıldır evliyiz. 7 aylık bebeğimiz var. Evlendiğimiz günden beri sürekli kavga gürültü. Eşim hep benim istediğim olmayınca kavga çıkarttığımı, bana hayır deyince bunu kaldıramadığımı, herşeyin benim istediğim gibi olmayacağını söylüyor. Konuya burdan girdim çünkü tam olarak böyle olmasa da aslında böyle. Evlendik ben canımız ne isterse yaparız birlikte yemekler oyunlar gezmeler vs aklınıza ne gelirse. Aktivite yapmak istedim yorgunum sonra dedi ben istiyorum dedim kavga çıktı. Yürüyüş yapmak istedim canım istemiyor evde olalım dedi ben istiyorum kırma beni dedim yine olmadı kavga çıktı. Bi sabah uyandım dışarıda piknik kahvaltı için hazırlık yaptım eşim canım istemiyor gitmeyelim dedi diye kavga çıktı. Çünkü ben eşimle bişeyler paylaşmak istedim anı biriktirmek gülmek eğlenmek. O istemeyince mesela ne yaparsam yapayım onu kararından çevirememek beni çok kırdı kavga ettik bağır ş çağırış.. zaten evlendik bikaç ay sonra hamile olduğumu öğrendim sanırım çok daha hassastım benim isteklerimi önemsesin ya da bozulduğumu anladığında tavrı değişsin istedim ama olmadı. Ben tavır yaptıkça memnuniyetsiz oldum. Sürekli bana “sen bişey istersin bana söylersin ben düşünürüm uygun değilse hayır derim senin buna saygı duyman lazım” dedi. Ben bunu kabul etmedim kararı sen değil biz vermeliyiz birbirimizin isteklerini önemsemeliyiz dedim olmadı. Ben bişey istiyorsam o istemiyorsa karşısında öleyim istersem yine olmaz.. sinir krizi geçirip hamileyken çok kez kendimi dışarı atıp bağıra bağıra ağlamışlığım var neden böyle oluyor çok mu şey istiyorum diye. Hala da öyle. Çocuğumuz oldu sorumluluklar alınsın istedim yeri geldi güzelce konuştum yeri geldi bağırdım kavga ettim sinir krizleri geçirdim olmadı. Ben sinir krizi geçirirken karşısında ağlayıp bağırırken “sen böyle yaptıkça sana hiçbişey yapasım gelmiyor” gibi cümleler söyleyip kendimi daha da aşağılık hissettirdi. Bebeğimizin bezini al sen de alış artık dedim diye “o kadar değil iyice saçmaladın” gibi cümleler söyleyip bunları normal kabul etmemi istedi ama bana normal değildi. Çok kötü bi lohusalık geçirdim sürekli ağlama depresyon. O süreçte de çok yalnız kaldım bunları düşündükçe eşime daha çok öfkeleniyorum. Bebeğimizin tüm bakımı bendedir uyutma besleme alt değişimi yemek yedirme vs. Emen bir bebek besleme tamam ama diğerlerinde en azından yapabilir o da baba sonuçta diyorum. Ev işlerinden anlamadığını söyler. Yemek yapmak zaten hiç yoktu. Temizlik vs bendedir arada bi ev çok dağınıksa öyle bi yüzeysel toparlar. Mesela hatırlıyorum Hamileliğimde çok zor geceler geçirdim sabahında bi tost yapıp kahvaltıyı sen hazırlasan mesela dedim diye surat yaptığı, sonrasında benim sinirlenip kavga ettiğimiz çok olmuştur. O böyle şeylerde sürat yapınca ben susamıyorum sinirlenip cevap veriyorum sonra kavga çıkıyor. Artık yorulduğumu bebeğimizin bakımıyla dnunda ilgilenmesu gerektiğini söylediğimde kavga çıkıyor nasıl oluyor bilmiyorum ama beni bi şekilde çıldırtıyor suçlu çıkarıyor sonra ben sinir krizi geçiriyorum. Ağlıyorum yanıma gelsin istiyorum daha çok kinleniyor günlerce ben konuşmasam konuşmuyor. En son ki tartışmamız da şuydu. Bayram da yakın bi akrabam aynı zamanda arkadaşım uzak şehirden geldi onu görmek istedim. Annemin teyzesinin kızı oluyor bu arada normal zamanda da sık sık annesiyle filan da görüşürüz çok severim. Ama eşim çok hoşlanmıyor kendisinden. O günde eşimin akrabalarını gezecektik hep. Akrabamızın geldiğini duyunca bi ara onlara da bayram ziyaretine uğramak istedim. Eşim yine o nerden çıktı şimdi o da evlendi gitti ama sürekli burda, zaten senin yakın akraban bile değil onlar kim vs şeklinde konuştu. Sevdiğim değer verdiğim insanlar bunu biliyor 1 saatlik benim için bayramlaşmaya gelecek. Niye böyle yapıyorsun dedikçe olay daha da büyüdü gitti. Ben de sinirle o zaman ben de seninle bayramlaşmaya hiçbişeyere gelmeyeceğim dedim. Sonuç o tek gitti herkesle bayramlaşmaya ben de evde durdum bayram boyunca. Sadece anne babaları ziyaret etmiş olduk ilk gün birlikte. Sen o kadın için benim akrabalarıma gelmiyorsun he diyip daha çok sinirlendi. 1 hafta oldu hala düşman gibi bakıyor bana. Beni suçluyor iç dünyasında ben de bana hayır deyip kestirip atmak her seferinde bu kadar m kolay ben o mutlu olsun diye yapardım en azından biçok şeyi diye düşünüp o neden yapmıyor diye daha çok üzülüyorum. Ayrıca bebeğimizle zaten doğru düzgün ilgilenmiyordu şimdi sıfıra indi gibi bişey. Südece gelip sevip öpüp gidiyor yanımdan. Uykusuzluk stres mahvetti beni bunun siniriyle bağırdım çağırdım niye beni bu kadar yalnız bırakıyorsun ilgilenmiyorsun çocukla hiç diye. Kavga da etsek hiç merhametin yok bana dedim. “Sana bundan sonra iyilik filan yok” demez mi. Bu cümle benim kopuşum oldu. Çocuğu Alıp 1 saat oyalamak bana iyilik olarak görüyor kendince. Ne kadar zıt düşünüyoruz halbuki. Yine kavga kıyamet. Asla anlaşıldığımı düşünmüyorum. O gün bugündür yemek de yapmıyorum evde kendine dışarıdan sipariş veriyor. Zaten çocuğumuz uykuyu sevmiyor kafam sersem oldu bikaç aydır bu konudan bide üstüne eşimin bu davranışlar mahvediyor beni. Ben sabaha kadar çocukla uğraş evle uğraş oyun oyna uyut derken zaman nasıl geçiyor anlamıyorum. Eşim tv televizyon ne bulursa film izliyor uyuyor takılıyor öyle benimle de konuşmuyor arada gelip çocuğu öpüp gidiyor.bunları yazarken bile tutamıyorum kendimi ağlıyorum gelip sarılsa yorgunluktan hüngür hüngür ağlayacağım omuzunda ama beni düşmanı gibi görüyor. Kendimi çok yalnız hissediyorum. Hep kavga çıkaran beklentisi olan ben oluyorum. Ona kendini sürekli yetersiz hissettiriyormuşum hiç övmüyormuşum. Acaba diyorum bende mi gerçekten sorun çok mu abartıyorum. Sorumlulukların az da olsa paylaşıldığı isteklere değer verilen bi evlilik hayalim. Tabi ki her zaman benim dediğim olsun kafasında olduğumu düşünmüyorum ama yapılabilecek şeylerken neden bu kadar inatlaşılır ki.. sen istiyorsan yapalım dese kendimi o kadar değerli hissedeceğim ki artık bu duruma geldim. Bu arada bikaç ay sonra bende işe başlayacağım ve o zaman nasıl dlaçak tek başıma nasıl yetişeceğim herşeye bilmiyorum. Birileriyle konuşup dertleşmeye ihtiyacım var sanırım…
Değil.
 
Ben de çalışıyorum bu arada, yeni geldi o evde oldu ben çalıştım, yani evdeydi dinlenmiş sayılır tüm gün değil mi, eve geldim ama benden yorgundu çoğu zaman, ben hızlı hızlı hızlı yemek yap ortalığı topla Bilmem ne(hamileyim bu arada) sonra da hadi dışarıda bi kahve içelim deyince de bizahmet bana zıt gitmesin istiyorum ya
Merhaba, hikayenizi okudum biraz kendi hikayeme benzettim. Eski eşimle 13 yıl evli kaldık. Bu süreçte beni anlamayan gezmek istediğimde işi olan diğer zamanlarda evde oturup telefon ve televizyondan başını kaldırmayan biriydi. Evliliğimizin 5. Yılında çocuğumuz oldu sonra da 7. Yılında 2. Çocuğumuz ama süreç yine değişmedi. İşe başlayınca anneanne babanne eve gelmeye başlayınca iyice bir rahatlık geldi. Çocukları sevmekten başka birşey yapmaz oldu. Benimde çok krizlerim oldu anlaşılmadığım için. Sonra umursamamaya başladım. Çocuklara anne baba oldum gezdim gezdirdim. Sırf çocuklar babasıyla aynı evde olsun diye boşanmadım. Ama sonra kendime ne kadar büyük bir kötülük yaptığımı anladım. Ben çok mutsuzdum ve sevmediğim biriyle aynı evde yaşamaya çalışıyordum. Boşanma kararı aldım ve şok oldu ekmek elden su gölden misali hayatı, bir anda altüst oldu. Boşanma sürecini zorlaştırmak için elinden geleni yaptı ama kararlı duruşumla boşandım. Ve çok geçmeden Allahın mucizesi gibi muhteşem bir insanla tanıştım. Ve hiç düşünmeden evlendim. Ve çok mutluyum. Çünkü benim mutluluğumu düşünen biri var. Sonra daha iyi anladım. Eşler size rakip değil aynı tarafta olmalıymış. Eski eşim beni hep rakip gibi gördü sanki benim üzülmem onu mutlu ediyor ve belki de 1,5-2 ay benimle konuşmuyordu.
Şunu yapın bunu yapın diyemem ama kendinizi önemseyin çocuk her türlü bakılır eşiniz olsa da olmasa da ama sizin mutluluğunuz çocuğunuz için daha önemli. Babasız büyümesin diye huzursuz bir evde büyüyeceğine ben boşanmayı tercih ettim. Ya eş terapisine gidip bu durumu çözmeniz lazım. Bekleyerek işler düzelmiyor daha da kötüleşiyor. Umarım sizin ve çocuğunuz için hakkınızda hayırlısı olur🙏
 
Sinir oldum ya neden böyle bir adama yemekler kahvaltılar hazırlayıp temizliğini yapıyosun? Kendine ve bebeğine göre ev işlerini hallet bu andaval da ne halt yapıyorsa yapsın kendi başına. Adam sana günlerce küsüyor sen hala arkasını topluyosun, her işi görülüyoken neden barışma veya özür dileme ihtiyacı hissetsin ki? İnceldiği yerden gider valla hoşuna gitmiyosa boşansın defolsun gitsin böylesi adama asla ölse su bile vermem. Neymiş senin bir isteğin olursa o düşünüp en sonunda onun dediği olacakmış. Sen kimsin ya 3 santim pipili davar? Dışarıda hiçbir kızın sümüğünü sürmeyeceği adamları şöyle tepenize çıkarıyosunuz ya nasıl delleniyorum.

Bak ben hamileyim eşim de ben de çalışıyoruz eşim eskiden ev işlerinin yarısını yapıyosa şimdi %70-80 ini yapıyor. Doğumdan sonra bir süre bütün iş ona kalacak ve o da bunun farkında. Olması gereken evlilik budur. Ev işi yapmak istemeyen erkek gider ev hanımıyla evlenir veya karısını çalıştırmaz o refahı sağlar. Bu kadar basit.

Kendini daha fazla kullandırma arkadaşım. Herif senin maaş kartına da hizmetine de çökmüş durumda bir de tv karşısında pişkin pişkin küsüp oturuyor. Bu duruma el koy yoksa çok geç olacak.
 
Söz konusu değil demiyorum. Ama evliliğim için elimden geleni yaptım demek istiyorum. Evet çok zor bi süreçten geçiyorum ama sonra keşke demek istemiyorum
Karşındaki adam elinden geleni yapmıyor yapmak da istemiyor farkında değil misin hala? Ezdikçe eziyor seni kölesi yapmış iyice
 
Herifin evde boş boş oturduğu günlerde bile sen işten gelip yemek yapıyomuşsun ay tam çıldırmalık konu ya gönüllü kölesin resmen
 
Daha önceki konunuzu da okumuştum. Bu konuda zaten eşiniz hakkında gereken her şeyi arkadaşlar söylemişler .Eşiniz kaba, terbiyesiz, empati yoksunu bir insan .Coçuğunuzun bakımı konusunda herhangi bir yardımı olmadığı gibi üstüne kimin bakacağına da karar verme hakkını kendinde görüyor. Siz o çocuğun annesisiniz. Onun için en iyisini siz bilirsiniz.Eşinize de net bir şekilde bu çocuğun üzerinde hakkı olmadığını söyleyin.Öyle gelip iki öpüp okşamakla baba olunmaz .Hem hiçbirşeye karışmayacak hem de çocukla ilgili kararı o verecek ha öyle bi dünya yok.
 
Merhaba, hikayenizi okudum biraz kendi hikayeme benzettim. Eski eşimle 13 yıl evli kaldık. Bu süreçte beni anlamayan gezmek istediğimde işi olan diğer zamanlarda evde oturup telefon ve televizyondan başını kaldırmayan biriydi. Evliliğimizin 5. Yılında çocuğumuz oldu sonra da 7. Yılında 2. Çocuğumuz ama süreç yine değişmedi. İşe başlayınca anneanne babanne eve gelmeye başlayınca iyice bir rahatlık geldi. Çocukları sevmekten başka birşey yapmaz oldu. Benimde çok krizlerim oldu anlaşılmadığım için. Sonra umursamamaya başladım. Çocuklara anne baba oldum gezdim gezdirdim. Sırf çocuklar babasıyla aynı evde olsun diye boşanmadım. Ama sonra kendime ne kadar büyük bir kötülük yaptığımı anladım. Ben çok mutsuzdum ve sevmediğim biriyle aynı evde yaşamaya çalışıyordum. Boşanma kararı aldım ve şok oldu ekmek elden su gölden misali hayatı, bir anda altüst oldu. Boşanma sürecini zorlaştırmak için elinden geleni yaptı ama kararlı duruşumla boşandım. Ve çok geçmeden Allahın mucizesi gibi muhteşem bir insanla tanıştım. Ve hiç düşünmeden evlendim. Ve çok mutluyum. Çünkü benim mutluluğumu düşünen biri var. Sonra daha iyi anladım. Eşler size rakip değil aynı tarafta olmalıymış. Eski eşim beni hep rakip gibi gördü sanki benim üzülmem onu mutlu ediyor ve belki de 1,5-2 ay benimle konuşmuyordu.
Şunu yapın bunu yapın diyemem ama kendinizi önemseyin çocuk her türlü bakılır eşiniz olsa da olmasa da ama sizin mutluluğunuz çocuğunuz için daha önemli. Babasız büyümesin diye huzursuz bir evde büyüyeceğine ben boşanmayı tercih ettim. Ya eş terapisine gidip bu durumu çözmeniz lazım. Bekleyerek işler düzelmiyor daha da kötüleşiyor. Umarım sizin ve çocuğunuz için hakkınızda hayırlısı olur🙏
Yaa çok mutlu oldum sizin hikayenizi okuyunca. İnşallah hep çok mutlu olursunuz. 🥰
 
Görücü usulü , birbirinizi hiç tanımadan aynı eve mi soktular sizi anlamadım ki. İnsan evlenmeden önce sevgilisiyle pikniğe alışverişe gezmeye gider çünkü evlenince birden değişme ihtimali yok adamın. Siz hiç tanımadan evlenmişsiniz malesef. Sonu yok bu evliliğin.
 
Çok haklısınız ama aslında bi yandan da dik ve net olduğum için bu kadar sorun yaşıyoruz. Nasıl anlatabilirim ama durum ne yazık ki böyle. Böyle daha ne kadar devam eder onu hiç bilmiyorum
ne alakaaaaaaaaaa
senin dik olmanla ne alaka
adamın laflarına inandıysan baştan kaybettin sen

çok yoruldum ben biraz dinlenicem bebeğe annem bakacak de ve 2-3 gün annenin evine git annene de bir şey söyleme adamın olmadığı bir ortamda kendi kendine düşün bu konuyu o zaman anlarsın ne kadar saçma düşündüğünü (inş)

yani aslında sen de şuan karakter devamlılığını yaşıyorsun sadece eşin değil
belki sen de ilişki esnasında aynı pasif uyumlu karakteri gösteriyordun o seni o yüzden seçti
o yüzden şuan bi silkelenip kendine gelmez ve düşünce biçimini değiştirmezsen bu böyle devam eder kavga etmekten asla sıkılmazsınız mutsuzluktan tükenme hali geçeli çok olduktan sonra bile beraber olmaya devam ediyor insanlar bazı sebeplerini de örneklerle anlatmış yorum yapan üyeler.. o örnekler haricinde bazen sırf kin duygusuyla öc alma duygusuyla devam ediyorlar.. seçim sizin
 
Son düzenleme:
senin hatan olarak söylenen şeylere %100 katılıyorum ama tepkin konusunda fazla yüklenmişler bence
ağladığını söylediğin zaman hamileymişsin onu geçiyorum, adamın bütün tavırlarını seni çıldırtmak için yaptığı belli bu tip bir insan tanımış olanlar ne demek istediğimi bilirler
gayet normal senin de sapıtman ama yine de o tavırlarının bir işe yaramayacağı mesajını çıkarmalısın gelen yorumlardan, silkelen
işin sonunda seni kusurlu, hatalı, anlaşılmaz, deli, manyak çıkaracak kendisini mağdur yapacak mükemmel koca yapacak herkese de anlatacak bekle gör
karşındaki sana bunları bilerek yapıyor, her şeyin farkında
duygusal olarak daha zekisin adamdan ama bunu kullanmıyorsun o zekanı kullan be kadın
bir tanecik hayatın var
 
1 buçuk yıldır evliyiz. 7 aylık bebeğimiz var. Evlendiğimiz günden beri sürekli kavga gürültü. Eşim hep benim istediğim olmayınca kavga çıkarttığımı, bana hayır deyince bunu kaldıramadığımı, herşeyin benim istediğim gibi olmayacağını söylüyor. Konuya burdan girdim çünkü tam olarak böyle olmasa da aslında böyle. Evlendik ben canımız ne isterse yaparız birlikte yemekler oyunlar gezmeler vs aklınıza ne gelirse. Aktivite yapmak istedim yorgunum sonra dedi ben istiyorum dedim kavga çıktı. Yürüyüş yapmak istedim canım istemiyor evde olalım dedi ben istiyorum kırma beni dedim yine olmadı kavga çıktı. Bi sabah uyandım dışarıda piknik kahvaltı için hazırlık yaptım eşim canım istemiyor gitmeyelim dedi diye kavga çıktı. Çünkü ben eşimle bişeyler paylaşmak istedim anı biriktirmek gülmek eğlenmek. O istemeyince mesela ne yaparsam yapayım onu kararından çevirememek beni çok kırdı kavga ettik bağır ş çağırış.. zaten evlendik bikaç ay sonra hamile olduğumu öğrendim sanırım çok daha hassastım benim isteklerimi önemsesin ya da bozulduğumu anladığında tavrı değişsin istedim ama olmadı. Ben tavır yaptıkça memnuniyetsiz oldum. Sürekli bana “sen bişey istersin bana söylersin ben düşünürüm uygun değilse hayır derim senin buna saygı duyman lazım” dedi. Ben bunu kabul etmedim kararı sen değil biz vermeliyiz birbirimizin isteklerini önemsemeliyiz dedim olmadı. Ben bişey istiyorsam o istemiyorsa karşısında öleyim istersem yine olmaz.. sinir krizi geçirip hamileyken çok kez kendimi dışarı atıp bağıra bağıra ağlamışlığım var neden böyle oluyor çok mu şey istiyorum diye. Hala da öyle. Çocuğumuz oldu sorumluluklar alınsın istedim yeri geldi güzelce konuştum yeri geldi bağırdım kavga ettim sinir krizleri geçirdim olmadı. Ben sinir krizi geçirirken karşısında ağlayıp bağırırken “sen böyle yaptıkça sana hiçbişey yapasım gelmiyor” gibi cümleler söyleyip kendimi daha da aşağılık hissettirdi. Bebeğimizin bezini al sen de alış artık dedim diye “o kadar değil iyice saçmaladın” gibi cümleler söyleyip bunları normal kabul etmemi istedi ama bana normal değildi. Çok kötü bi lohusalık geçirdim sürekli ağlama depresyon. O süreçte de çok yalnız kaldım bunları düşündükçe eşime daha çok öfkeleniyorum. Bebeğimizin tüm bakımı bendedir uyutma besleme alt değişimi yemek yedirme vs. Emen bir bebek besleme tamam ama diğerlerinde en azından yapabilir o da baba sonuçta diyorum. Ev işlerinden anlamadığını söyler. Yemek yapmak zaten hiç yoktu. Temizlik vs bendedir arada bi ev çok dağınıksa öyle bi yüzeysel toparlar. Mesela hatırlıyorum Hamileliğimde çok zor geceler geçirdim sabahında bi tost yapıp kahvaltıyı sen hazırlasan mesela dedim diye surat yaptığı, sonrasında benim sinirlenip kavga ettiğimiz çok olmuştur. O böyle şeylerde sürat yapınca ben susamıyorum sinirlenip cevap veriyorum sonra kavga çıkıyor. Artık yorulduğumu bebeğimizin bakımıyla dnunda ilgilenmesu gerektiğini söylediğimde kavga çıkıyor nasıl oluyor bilmiyorum ama beni bi şekilde çıldırtıyor suçlu çıkarıyor sonra ben sinir krizi geçiriyorum. Ağlıyorum yanıma gelsin istiyorum daha çok kinleniyor günlerce ben konuşmasam konuşmuyor. En son ki tartışmamız da şuydu. Bayram da yakın bi akrabam aynı zamanda arkadaşım uzak şehirden geldi onu görmek istedim. Annemin teyzesinin kızı oluyor bu arada normal zamanda da sık sık annesiyle filan da görüşürüz çok severim. Ama eşim çok hoşlanmıyor kendisinden. O günde eşimin akrabalarını gezecektik hep. Akrabamızın geldiğini duyunca bi ara onlara da bayram ziyaretine uğramak istedim. Eşim yine o nerden çıktı şimdi o da evlendi gitti ama sürekli burda, zaten senin yakın akraban bile değil onlar kim vs şeklinde konuştu. Sevdiğim değer verdiğim insanlar bunu biliyor 1 saatlik benim için bayramlaşmaya gelecek. Niye böyle yapıyorsun dedikçe olay daha da büyüdü gitti. Ben de sinirle o zaman ben de seninle bayramlaşmaya hiçbişeyere gelmeyeceğim dedim. Sonuç o tek gitti herkesle bayramlaşmaya ben de evde durdum bayram boyunca. Sadece anne babaları ziyaret etmiş olduk ilk gün birlikte. Sen o kadın için benim akrabalarıma gelmiyorsun he diyip daha çok sinirlendi. 1 hafta oldu hala düşman gibi bakıyor bana. Beni suçluyor iç dünyasında ben de bana hayır deyip kestirip atmak her seferinde bu kadar m kolay ben o mutlu olsun diye yapardım en azından biçok şeyi diye düşünüp o neden yapmıyor diye daha çok üzülüyorum. Ayrıca bebeğimizle zaten doğru düzgün ilgilenmiyordu şimdi sıfıra indi gibi bişey. Südece gelip sevip öpüp gidiyor yanımdan. Uykusuzluk stres mahvetti beni bunun siniriyle bağırdım çağırdım niye beni bu kadar yalnız bırakıyorsun ilgilenmiyorsun çocukla hiç diye. Kavga da etsek hiç merhametin yok bana dedim. “Sana bundan sonra iyilik filan yok” demez mi. Bu cümle benim kopuşum oldu. Çocuğu Alıp 1 saat oyalamak bana iyilik olarak görüyor kendince. Ne kadar zıt düşünüyoruz halbuki. Yine kavga kıyamet. Asla anlaşıldığımı düşünmüyorum. O gün bugündür yemek de yapmıyorum evde kendine dışarıdan sipariş veriyor. Zaten çocuğumuz uykuyu sevmiyor kafam sersem oldu bikaç aydır bu konudan bide üstüne eşimin bu davranışlar mahvediyor beni. Ben sabaha kadar çocukla uğraş evle uğraş oyun oyna uyut derken zaman nasıl geçiyor anlamıyorum. Eşim tv televizyon ne bulursa film izliyor uyuyor takılıyor öyle benimle de konuşmuyor arada gelip çocuğu öpüp gidiyor.bunları yazarken bile tutamıyorum kendimi ağlıyorum gelip sarılsa yorgunluktan hüngür hüngür ağlayacağım omuzunda ama beni düşmanı gibi görüyor. Kendimi çok yalnız hissediyorum. Hep kavga çıkaran beklentisi olan ben oluyorum. Ona kendini sürekli yetersiz hissettiriyormuşum hiç övmüyormuşum. Acaba diyorum bende mi gerçekten sorun çok mu abartıyorum. Sorumlulukların az da olsa paylaşıldığı isteklere değer verilen bi evlilik hayalim. Tabi ki her zaman benim dediğim olsun kafasında olduğumu düşünmüyorum ama yapılabilecek şeylerken neden bu kadar inatlaşılır ki.. sen istiyorsan yapalım dese kendimi o kadar değerli hissedeceğim ki artık bu duruma geldim. Bu arada bikaç ay sonra bende işe başlayacağım ve o zaman nasıl dlaçak tek başıma nasıl yetişeceğim herşeye bilmiyorum. Birileriyle konuşup dertleşmeye ihtiyacım var sanırım…
Öncelikle çocuğunuzu Allah bağışlasın güle güle büyütün ama bir şey sormak istiyorum siz yeni evli sayılırsınız bende bir yıllık evliyim keşke çocuk için bekleseydim diyor musunuz
 
1 buçuk yıldır evliyiz. 7 aylık bebeğimiz var. Evlendiğimiz günden beri sürekli kavga gürültü. Eşim hep benim istediğim olmayınca kavga çıkarttığımı, bana hayır deyince bunu kaldıramadığımı, herşeyin benim istediğim gibi olmayacağını söylüyor. Konuya burdan girdim çünkü tam olarak böyle olmasa da aslında böyle. Evlendik ben canımız ne isterse yaparız birlikte yemekler oyunlar gezmeler vs aklınıza ne gelirse. Aktivite yapmak istedim yorgunum sonra dedi ben istiyorum dedim kavga çıktı. Yürüyüş yapmak istedim canım istemiyor evde olalım dedi ben istiyorum kırma beni dedim yine olmadı kavga çıktı. Bi sabah uyandım dışarıda piknik kahvaltı için hazırlık yaptım eşim canım istemiyor gitmeyelim dedi diye kavga çıktı. Çünkü ben eşimle bişeyler paylaşmak istedim anı biriktirmek gülmek eğlenmek. O istemeyince mesela ne yaparsam yapayım onu kararından çevirememek beni çok kırdı kavga ettik bağır ş çağırış.. zaten evlendik bikaç ay sonra hamile olduğumu öğrendim sanırım çok daha hassastım benim isteklerimi önemsesin ya da bozulduğumu anladığında tavrı değişsin istedim ama olmadı. Ben tavır yaptıkça memnuniyetsiz oldum. Sürekli bana “sen bişey istersin bana söylersin ben düşünürüm uygun değilse hayır derim senin buna saygı duyman lazım” dedi. Ben bunu kabul etmedim kararı sen değil biz vermeliyiz birbirimizin isteklerini önemsemeliyiz dedim olmadı. Ben bişey istiyorsam o istemiyorsa karşısında öleyim istersem yine olmaz.. sinir krizi geçirip hamileyken çok kez kendimi dışarı atıp bağıra bağıra ağlamışlığım var neden böyle oluyor çok mu şey istiyorum diye. Hala da öyle. Çocuğumuz oldu sorumluluklar alınsın istedim yeri geldi güzelce konuştum yeri geldi bağırdım kavga ettim sinir krizleri geçirdim olmadı. Ben sinir krizi geçirirken karşısında ağlayıp bağırırken “sen böyle yaptıkça sana hiçbişey yapasım gelmiyor” gibi cümleler söyleyip kendimi daha da aşağılık hissettirdi. Bebeğimizin bezini al sen de alış artık dedim diye “o kadar değil iyice saçmaladın” gibi cümleler söyleyip bunları normal kabul etmemi istedi ama bana normal değildi. Çok kötü bi lohusalık geçirdim sürekli ağlama depresyon. O süreçte de çok yalnız kaldım bunları düşündükçe eşime daha çok öfkeleniyorum. Bebeğimizin tüm bakımı bendedir uyutma besleme alt değişimi yemek yedirme vs. Emen bir bebek besleme tamam ama diğerlerinde en azından yapabilir o da baba sonuçta diyorum. Ev işlerinden anlamadığını söyler. Yemek yapmak zaten hiç yoktu. Temizlik vs bendedir arada bi ev çok dağınıksa öyle bi yüzeysel toparlar. Mesela hatırlıyorum Hamileliğimde çok zor geceler geçirdim sabahında bi tost yapıp kahvaltıyı sen hazırlasan mesela dedim diye surat yaptığı, sonrasında benim sinirlenip kavga ettiğimiz çok olmuştur. O böyle şeylerde sürat yapınca ben susamıyorum sinirlenip cevap veriyorum sonra kavga çıkıyor. Artık yorulduğumu bebeğimizin bakımıyla dnunda ilgilenmesu gerektiğini söylediğimde kavga çıkıyor nasıl oluyor bilmiyorum ama beni bi şekilde çıldırtıyor suçlu çıkarıyor sonra ben sinir krizi geçiriyorum. Ağlıyorum yanıma gelsin istiyorum daha çok kinleniyor günlerce ben konuşmasam konuşmuyor. En son ki tartışmamız da şuydu. Bayram da yakın bi akrabam aynı zamanda arkadaşım uzak şehirden geldi onu görmek istedim. Annemin teyzesinin kızı oluyor bu arada normal zamanda da sık sık annesiyle filan da görüşürüz çok severim. Ama eşim çok hoşlanmıyor kendisinden. O günde eşimin akrabalarını gezecektik hep. Akrabamızın geldiğini duyunca bi ara onlara da bayram ziyaretine uğramak istedim. Eşim yine o nerden çıktı şimdi o da evlendi gitti ama sürekli burda, zaten senin yakın akraban bile değil onlar kim vs şeklinde konuştu. Sevdiğim değer verdiğim insanlar bunu biliyor 1 saatlik benim için bayramlaşmaya gelecek. Niye böyle yapıyorsun dedikçe olay daha da büyüdü gitti. Ben de sinirle o zaman ben de seninle bayramlaşmaya hiçbişeyere gelmeyeceğim dedim. Sonuç o tek gitti herkesle bayramlaşmaya ben de evde durdum bayram boyunca. Sadece anne babaları ziyaret etmiş olduk ilk gün birlikte. Sen o kadın için benim akrabalarıma gelmiyorsun he diyip daha çok sinirlendi. 1 hafta oldu hala düşman gibi bakıyor bana. Beni suçluyor iç dünyasında ben de bana hayır deyip kestirip atmak her seferinde bu kadar m kolay ben o mutlu olsun diye yapardım en azından biçok şeyi diye düşünüp o neden yapmıyor diye daha çok üzülüyorum. Ayrıca bebeğimizle zaten doğru düzgün ilgilenmiyordu şimdi sıfıra indi gibi bişey. Südece gelip sevip öpüp gidiyor yanımdan. Uykusuzluk stres mahvetti beni bunun siniriyle bağırdım çağırdım niye beni bu kadar yalnız bırakıyorsun ilgilenmiyorsun çocukla hiç diye. Kavga da etsek hiç merhametin yok bana dedim. “Sana bundan sonra iyilik filan yok” demez mi. Bu cümle benim kopuşum oldu. Çocuğu Alıp 1 saat oyalamak bana iyilik olarak görüyor kendince. Ne kadar zıt düşünüyoruz halbuki. Yine kavga kıyamet. Asla anlaşıldığımı düşünmüyorum. O gün bugündür yemek de yapmıyorum evde kendine dışarıdan sipariş veriyor. Zaten çocuğumuz uykuyu sevmiyor kafam sersem oldu bikaç aydır bu konudan bide üstüne eşimin bu davranışlar mahvediyor beni. Ben sabaha kadar çocukla uğraş evle uğraş oyun oyna uyut derken zaman nasıl geçiyor anlamıyorum. Eşim tv televizyon ne bulursa film izliyor uyuyor takılıyor öyle benimle de konuşmuyor arada gelip çocuğu öpüp gidiyor.bunları yazarken bile tutamıyorum kendimi ağlıyorum gelip sarılsa yorgunluktan hüngür hüngür ağlayacağım omuzunda ama beni düşmanı gibi görüyor. Kendimi çok yalnız hissediyorum. Hep kavga çıkaran beklentisi olan ben oluyorum. Ona kendini sürekli yetersiz hissettiriyormuşum hiç övmüyormuşum. Acaba diyorum bende mi gerçekten sorun çok mu abartıyorum. Sorumlulukların az da olsa paylaşıldığı isteklere değer verilen bi evlilik hayalim. Tabi ki her zaman benim dediğim olsun kafasında olduğumu düşünmüyorum ama yapılabilecek şeylerken neden bu kadar inatlaşılır ki.. sen istiyorsan yapalım dese kendimi o kadar değerli hissedeceğim ki artık bu duruma geldim. Bu arada bikaç ay sonra bende işe başlayacağım ve o zaman nasıl dlaçak tek başıma nasıl yetişeceğim herşeye bilmiyorum. Birileriyle konuşup dertleşmeye ihtiyacım var sanırım…
4 yıla yakın evliyim 2 buçuk yaşında bi kızım var. Çocuk doğdu kavgalar başladı. Çocuk inanılmaz yorucu ve zor bir süreç. Uykusuzluk yorgunluk bu birikimle tekrar yeni bir güne başlamak çok çok zor. İlk zamanlar gece hiç uyanmazdı pek ilgilenmezdi. Üstelik desteksiz şekilde büyütmeye çalışıyorum gurbetteyiz kimse gelmedi de bana yardım etmeye. Çok yıprandım. Sonra bi sinir harbi yaşadım. Ondan sonra biraz düzeldi. Zaten hormonlar tavan. Hamilelikti lohusa depresyonuydu derken normal değiliz bizde. Yani bu süreçte kavgaları ben normal buluyorum. Ama erkek alttan almalı bu süreci hafife alan erkekle herşey daha da zor. Şimdi 30 haftalık hamileyim. Az önce sinirimden kumandayı kırdım mesela. Çünkü televizyon kanalları aylardır çekmiyor arayıp da bi müşteri hizmetlerini teknik ekip çağıracak alt tarafı. Ama hormonların kaynaklı bugün battı işte bu durum bana. Sende düzelirsin inşallah 🙏 evliliğim yoluna girsin umarım kısa zamanda 🙏
 
Öncelikle çocuğunuzu Allah bağışlasın güle güle büyütün ama bir şey sormak istiyorum siz yeni evli sayılırsınız bende bir yıllık evliyim keşke çocuk için bekleseydim diyor musunuz
Kesinlikle bekleyin 6. Ayda çocuk yaptım 2 buçuk yaşında şimdi de hamileyim üstelik 😁 ama eşimi bi kaşık suda boğcam. Hele hamileyken bu duygu daha bi geliyor böyle :) çünkü değişiyorlar bence değişti yani. Çocuk zaten yıpratıyor. Çocuk yüzünden bile kavgalar başlıyor o da ilişkiyi haliyle yıpratıyor. Sağlamsa yürür yoksa çatırdamalar başlar. Biz birde ikinciyi yaptık. Hayırlısı hakkımda :))
 
Back
X