• Merhaba, Kadınlar Kulübü'ne ÜCRETSİZ üye olarak yorumlar ile katkıda bulunabilir veya aklınıza takılan soruları sorabilirsiniz.

Gelinlik fiyatını sorun eden sevgili…

Gelinlik fiyatlarını tam olarak bilmiyorum ama burada diğer üyeler 40 bin liranın ortalama ve hatta ucuz olduğunu yazmışlar. Nişanlınız ya finansal olarak düşünemiyor ya da bencilin teki çünkü gelinlik provası için 7 saatlik yolu defalarca gitmeniz gerekecek. Gelinlik dikimi öyle paça yaptırmak gibi tek seferlik bir şey sanıyor herhalde, çalışan biriyseniz nasıl izin alacaksınız vs. o da ayrı bir dert. Gelinlik illa çok pahalı olunca güzel olacak diye bir şey yok ama zaten ortalama fiyatta bir şey için bu kadar sızlanmak bana garip geliyor. Kadın olarak daha çocukluktan beri gelinlik merakımız var, kız ailelerinde hayali olan bir şey. "Alırız iki çeyrek yeaaa" kafası bana tuhaf geliyor, bütçen azsa baştan söylersin bu kadar ayırabilirim diye veya dersin ki daha başka yerlere bakalım, en azından sizin şehrinizde bir terzi bulsaydı. Gelinlik dikimi yetenek ve marifet istiyor, bu işte uzmanlaşmamış kişiler o kadar iyi dikemiyor, potluk vs. oluyor bir yerde riskli oluyor.

Ben normal hayatımda da bu sitede de evlilik aşamasında her şeyi üstlenmiş sonra bu yüzden eşine ve eş ailesine çok bilenen kadın gördüm. Günümüz ekonomik koşullarında dört başı mamur düğün yapmak zaten toplumun büyük bir kısmı için zaten mümkün değil. Siz zaten istekleri ekstrem olan bir kadında değilsiniz belli ki. Bir kadın olarak ne kadar fedakarlık edersem o kadar sevilirim kafasına girmeyin bence. Bilmiyorum belki yanlış düşünüyorum ama bana kalırsa bir erkekte olması gereken en önemli şeylerde biri "sağlayıcı" zihniyete sahip olması, en azından buna yatkın olması. Bu huyları evlilikte devam ederse her şeyi gereksiz görecek, altın biriktirilir mi bilmiyorum genelde bu tür kısılan paralar sağa sola harcanıyor.
 
Gelinlik piyasasini hic bilmiyorum, eger fiyat normalse normaldir.

Normali 40 bin olan gelinligi 20 bine diktirirse de muhtemelen sonuc "temudan aldigim gelinlik" gibi olur.

Screenshot_20260506_145822.webp
 
Kızlar ben kendi şehrimde dün 3 gelinlikçi gezdim istediğim model kafamda vardı zaten belliydi. Modelleri denedim fiyat aldım çoğu yer 40 bin kiralık 50 binde satılık olur dedi. Son yer ise 40 bin kiralık olur içinde eşarbı duvağı çanta vs de veririm sana dedi. Bir yerdekini çok beğendim kumaşı duruşu çok güzeldi bana da yakıştı gerçekten 🥰 ama sevgilime pahalı geldi bir kaç yere daha bakalım aynısından daha ucuza buluruz dedi neyse çıktım ordan. Bana ailesinin yaşadığı şehirde (bana 7 saat uzaklıkta) bi gelinlikçi bulmuş özel dikim olarak aynı gelinliği 15 -20 bin arası dikerim demiş. Yorumların çoğu iyi ama kötü yorumları da var emin olamadım 7 saat yol gitmeye değmez hemde nasıl provası olsun diye düşündüm. Ama ben ailemden bağımsız (durumları yok ben çalıştığım için) nişan salonu tutacağım, nişan elbisesi kuaförü her şeyi bana ait, damatlık, alyans ve yatak odasını da ben alacağım ben hiç ses etmedim hatta kendim istedim karşı taraf her şeyi bize yaptırdı demesinler diye ama evleneceğim kişinin gelinlik fiyatına takılması beni biraz kötü hissettirdi çünkü ben şu kadar altın olacak demedim şöyle düğün istiyorum da demedim. Bu yüzden tartışma da yaşadık bana para hesabı yapıyorsun dedi ben almam demedim ama bi gelinliğe 40 çok ona 2 çeyrek alınır dedi. Bilmiyorum abartıyor muyum yorumlarınıza eleştirinize açığım…💞
Herşeyi anlarım ama gelinliğe laf etmesini anlayamam.. 40-50 bin tl şuan için normal herşey pahalı , Bu da bu zamanın fiyatı. ve düğün dediğin zaten böyle oluyor, yani neyse o alınması gereken alınıyor bi şekilde hazırlıklı değilse , evlenmesin beni yanlış anlama ama herşeyi dayat ağzına kadar doldur düğün alışverişi yap zarara sok demiyorum. Ama gelinlik bikere giyinilen bişey ve bunun fiyatına kadar yorum yapıp moral bozmaya gerek yok. Sen şimdiden, herşeyin ucuzuna kaçarsan sana ne bişey takarlar ne bişey alırlar ne de kıymetin olur. Parayla ölçülürmü hiç değer deme ölçülüyor aşkım. Zamanında benimde gelinliğime aile bireyleri laf etti ama ben diktirdim ve aldım. 70küsür yaşında 2. Baharını yaşayan bir kadın olarak evlenmiyorsun neyse yerini bulsun.. zamanında ben herşeyin ucuzuna kaçayım aman bişe aldırmayayım aman makul gelin olursam çok sevilirim gözlerinde kıymetim olur sandım.. 😀 eşin olcak insan çok pinti ,eğer pintilik yapacaksa evlenmesin yarın birgün doğal gazı da açtırmaz sana bu pintilikle. 🤣Sen biraz ağırdan al çek kendini geri, fazla mıç mıç olmuşsunuz bu süreçte. Ben olsam varya beni kimden istediyseniz bu düğün işlerini onlara danışın benim fikirlerimi beğenmiyosun de çekil kenara bak bakalım anneciğin nasıl şov yapıyor istesin bakalım sana laik olan en güzel gelinliği.. yaaaa !!😀😀 kocaman kapak olur ben olsam şimdi ki aklımla onun aklını alırdım kaynana altan altan fiştekliyor erkek adam ne bilsin gelinlik bilmem ne zımpırtıları geçsin bu oyunları. 7 senelik evliyim inan bana gönlünce yapmadığın almadığın herşey insanın içinde kalıyor sakın öyle bi hata yapma bikere giyceksin en mutlu günün senin. ❤️
 
Kızlar ben kendi şehrimde dün 3 gelinlikçi gezdim istediğim model kafamda vardı zaten belliydi. Modelleri denedim fiyat aldım çoğu yer 40 bin kiralık 50 binde satılık olur dedi. Son yer ise 40 bin kiralık olur içinde eşarbı duvağı çanta vs de veririm sana dedi. Bir yerdekini çok beğendim kumaşı duruşu çok güzeldi bana da yakıştı gerçekten 🥰 ama sevgilime pahalı geldi bir kaç yere daha bakalım aynısından daha ucuza buluruz dedi neyse çıktım ordan. Bana ailesinin yaşadığı şehirde (bana 7 saat uzaklıkta) bi gelinlikçi bulmuş özel dikim olarak aynı gelinliği 15 -20 bin arası dikerim demiş. Yorumların çoğu iyi ama kötü yorumları da var emin olamadım 7 saat yol gitmeye değmez hemde nasıl provası olsun diye düşündüm. Ama ben ailemden bağımsız (durumları yok ben çalıştığım için) nişan salonu tutacağım, nişan elbisesi kuaförü her şeyi bana ait, damatlık, alyans ve yatak odasını da ben alacağım ben hiç ses etmedim hatta kendim istedim karşı taraf her şeyi bize yaptırdı demesinler diye ama evleneceğim kişinin gelinlik fiyatına takılması beni biraz kötü hissettirdi çünkü ben şu kadar altın olacak demedim şöyle düğün istiyorum da demedim. Bu yüzden tartışma da yaşadık bana para hesabı yapıyorsun dedi ben almam demedim ama bi gelinliğe 40 çok ona 2 çeyrek alınır dedi. Bilmiyorum abartıyor muyum yorumlarınıza eleştirinize açığım…💞
Şu anki fiyatlar ne durumda bilmiyorum ama normal olan buysa Allah evlenenlere yardım etsin bu devirde.40 bin çok mu az mu şöylr karar verirdim.Nişanlımın evlenirken çok masrafı var mı evi arabası hazırda varsa borçsuz şekilde evin eşyalarını alıyorsa o parayı verirdim ama ikinizde zor şartlarda evlenmeye çalışıyorsanız maddi olarak bi tık daha araştırma yapardım altı üstü bi kaç saatlik bi şey .Ev eşyası olsa uzun yıllar kullanılır.(nişanlınızın durumu varsa Benden size bi tavsiye yok altın istemiyorum yok şunu istemiyorum demeyin bırakın sizin için para harcasın.sonra size kimse ayy çok teşekkür ederim bana para harcatmadığın için demiyor.Hatta bi süre sonra ya o zaten istemez moduna düşebiliyorlar )
 
Ya bana 40 bin normal geldi şu anda aslında ben daha uçuk fiyatlar duymuştum gelinlik fiyatlarıyla ilgili.
Bi de 7 saat yol git gel yol parası yemek parası 2 kez de gitmek lazım zaten prova vs için gene aynı hesaba gelir yani.
Kaldı ki aynı olmaz asla birde dikim olayı biraz şans meselesi bazıları yetiştiremiyor insanlar stres oluyorlar
 
Herşeyi anlarım ama gelinliğe laf etmesini anlayamam.. 40-50 bin tl şuan için normal herşey pahalı , Bu da bu zamanın fiyatı. ve düğün dediğin zaten böyle oluyor, yani neyse o alınması gereken alınıyor bi şekilde hazırlıklı değilse , evlenmesin beni yanlış anlama ama herşeyi dayat ağzına kadar doldur düğün alışverişi yap zarara sok demiyorum. Ama gelinlik bikere giyinilen bişey ve bunun fiyatına kadar yorum yapıp moral bozmaya gerek yok. Sen şimdiden, herşeyin ucuzuna kaçarsan sana ne bişey takarlar ne bişey alırlar ne de kıymetin olur. Parayla ölçülürmü hiç değer deme ölçülüyor aşkım. Zamanında benimde gelinliğime aile bireyleri laf etti ama ben diktirdim ve aldım. 70küsür yaşında 2. Baharını yaşayan bir kadın olarak evlenmiyorsun neyse yerini bulsun.. zamanında ben herşeyin ucuzuna kaçayım aman bişe aldırmayayım aman makul gelin olursam çok sevilirim gözlerinde kıymetim olur sandım.. 😀 eşin olcak insan çok pinti ,eğer pintilik yapacaksa evlenmesin yarın birgün doğal gazı da açtırmaz sana bu pintilikle. 🤣Sen biraz ağırdan al çek kendini geri, fazla mıç mıç olmuşsunuz bu süreçte. Ben olsam varya beni kimden istediyseniz bu düğün işlerini onlara danışın benim fikirlerimi beğenmiyosun de çekil kenara bak bakalım anneciğin nasıl şov yapıyor istesin bakalım sana laik olan en güzel gelinliği.. yaaaa !!😀😀 kocaman kapak olur ben olsam şimdi ki aklımla onun aklını alırdım kaynana altan altan fiştekliyor erkek adam ne bilsin gelinlik bilmem ne zımpırtıları geçsin bu oyunları. 7 senelik evliyim inan bana gönlünce yapmadığın almadığın herşey insanın içinde kalıyor sakın öyle bi hata yapma bikere giyceksin en mutlu günün senin. ❤️
Evet bu süreçte sanırım fazla anlayışlı davrandım alma verme dengesini bozdum. Damat bohçası için a dan zye bohçaya konulmayan şeyleri bile her şeyi kaliteli markalardan liste yapmıştım baktım bir gelinliğin ücretini fazla bulup beni strese soktu bende normal şeyler alacağım hatta çoğu şeyi eledim bile listeden. Damatlık alacağımızda da yine en uygun neresiyle orayı seçeceğim. Çünkü o bir damatlık beğense ben gerekirse o ay kendime bir şey almaz ona alırdım demekki bazı şeyler karışıklı olunca güzel diğer türlü insanı yoruyor ☺️
 
Evet bu süreçte sanırım fazla anlayışlı davrandım alma verme dengesini bozdum. Damat bohçası için a dan zye bohçaya konulmayan şeyleri bile her şeyi kaliteli markalardan liste yapmıştım baktım bir gelinliğin ücretini fazla bulup beni strese soktu bende normal şeyler alacağım hatta çoğu şeyi eledim bile listeden. Damatlık alacağımızda da yine en uygun neresiyle orayı seçeceğim. Çünkü o bir damatlık beğense ben gerekirse o ay kendime bir şey almaz ona alırdım demekki bazı şeyler karışıklı olunca güzel diğer türlü insanı yoruyor ☺️
Alma damatlığını ben almadım mesela eşim kendisi almıştı. Alamam param yok çok pahalı de. Tokat gibi cevap. Bilmiyorum ben bu konuda fazla hassasım bu kınaya alacağın bir süs değil insan, içine çıkacağın bir kıyafet gelinlikten bahsediliyor ..onun hiç bunu dile getirmemesi gereken bişey ,onun ince düşünmesi gerekirdi. Açıkcası ben doğru insan olduğunu da düşünmüyorum. Nedense annesinin etkisinde kaldığını düşünüyorum. yönlendiriyor bir erkek adam bir gelinin gelinliğine ,çiçeğine ,böceğine neden laf etsin.. böyle zamanlar telaşlı olur biraz tuzlu olur , ama keyifli heycanlı gecirmek lazım. Bunlar tatlı telaşlar. Açıkcası eşim bana böyle bişey söylemiş olsaydı ben aileme bırakırdım öyleyse alışverişleri ailemle konuşun derim , bir gelinliğin altından kalkamıyorsa ozaman ailemin isteyeceği şeylerle uğraşsın 😀 kucağına vereceksin böylelerin b*ombayı.
 
Canım öncelikle tüm konuşulanları okuyamadım fakat şunu söyleyebilirim. Bu süreçte çok gider olduğu için daha uygun alternatifler bulmak istemiş olabilir tepkili olmamaya gayret edelim. Gelinlik bir defa giyilen bir şey fakat içine sinen ve senin için en güzeli olması çok önemli. Birkaç yer daha araştır, gelinlik provası vs olacaksa da seni yormayan bir yer bulmaya çalış. İçine sinen yine ilk baştaki ise zaten nişanlına düzgün bir dille anlattığında hayır diyeceğini düşünmüyorum. Hayır derse ise kendin için bunun ne kadar önemli olduğundan vs bahsedersen anlayışla karşılaması gerekir ve gereken fiyat ne ise onu ödemelidir.
 
Bir defa giyilecek bir kıyafete kimisi çok para harcamak istemez kimisi en önlemli o der

Kiraliyacak misiniz

Yarı yariya ödeyin madem sonuçta evlenince de herşey ortak olacak

Ben gelinligimi seçerke o salak gelin triplerine girmistim küsmüstüm eşimle gelisi güzel bir model sectim aklıma edeyim o kadar yanlış bir seçim ki

Boy var vücut taş gibiydi balık model içim de kaldı inşallah kızıma nasip olur içine sinen mutlu olduğu bir gelinlik

Özel dikim 20 bine olmaz ya piyasa malum bence oturup tekrar konuşun
 
Böyle durumların çözümü her zaman gelinliği kendin al, damatlığını kendi alsın'dır benim gözümde.
Çok güzel "bebeğim ben standardımı senin kırık hayallerin yüzünden düşüremem" mesajı içerir.

Gelinlik bence max 10 bin olması gereken bir şey ama konu o değil tabi ki.
 
Back
X