• Merhaba, Kadınlar Kulübü'ne ÜCRETSİZ üye olarak yorumlar ile katkıda bulunabilir veya aklınıza takılan soruları sorabilirsiniz.

İlişkide sınıf farkı?

Okulunun bitmesine kaç yıl var? Bittiğinde gelir durumunu az çok tahmin edebiliyo musun yaklaşık maaşını vesaire? Belki o fark iş hayatında giderek kapanacak bunu bilemeyiz bir de hangi özel üniden bahsetiğine göre değişir şimdi bir koç bilkent kulvarı var bir de özyeğin bilgi vs vs
 
Sizin aranizdaki ekonomi uçurumu konudakiyle ayni degil ki Yengenc. O donem issizmişsin sadece ve adamin daha iyi durumda olmasi tamamen ulkelerle alakali bir şey yanlis bilmiyorsam esin ogretmen. Bence aranizda bir uçurumluk bir durum yok.
Ben de esimle tanistigimda baksan aramizda ucurum vardi maddi olarak ama ailesi öyle villalarda yatlarda yuksek sosyetede gezen tipler degildi. Esim tamamen kendi okumuş çabalamis biyere gelmis ve iyi kazanan bir adamdi sadece. Aileden bir kac nesildir coook zengin olmakla iyi bir meslek sahibi olup güzel kazanmak ayni şey degil bence.
Iş sevgili olmaya kalsa zaten sorun yok nufusuna almiyo adam soncuta gezer tozar bunda bir sey yok herkes yapar ama evlilik başka bir olay.🙄
e tamam da bunlar evlenecek degil ya alt tarafi üniversite aski
konu sahibi babasindan aldigi parayi bu adama yetisecegim diye harcamasin, alternatif date yontemleri bulsun, keyfine baksin
diger turlu kadinin edilgen oldugu, erkegin devamli hesap odeyip kizin sponsoru oldugu tek tarafli bir iliski yasanir. madem bir iliskide olmak istiyor "sen günü / ben günü" yapsin keyfine baksin:)
"biz ayri dunyalarin insanlariyiz" diye ayrilmaya ne gerek var, uni ogrencisi daha yasi gencecik kiz. hani 35 falan olsa, yasitim olsa "vakit kaybetme, olmayacak duaya amin deme, davul dengi dengine" derim ama genclik aski degil mi? istedigi adamla keyfince yasasin. zaten olmayacagi varsa bir yerden bozulur
 
e tamam da bunlar evlenecek degil ya alt tarafi üniversite aski
konu sahibi babasindan aldigi parayi bu adama yetisecegim diye harcamasin, alternatif date yontemleri bulsun, keyfine baksin
diger turlu kadinin edilgen oldugu, erkegin devamli hesap odeyip kizin sponsoru oldugu tek tarafli bir iliski yasanir. madem bir iliskide olmak istiyor "sen günü / ben günü" yapsin keyfine baksin:)
"biz ayri dunyalarin insanlariyiz" diye ayrilmaya ne gerek var, uni ogrencisi daha yasi gencecik kiz. hani 35 falan olsa, yasitim olsa "vakit kaybetme, olmayacak duaya amin deme, davul dengi dengine" derim ama genclik aski degil mi? istedigi adamla keyfince yasasin. zaten olmayacagi varsa bir yerden bozulur

Zaten cocukta senin baktigin gibi bakiyor kiza da ben onemsemiyorum sen de dusunme demis yani tutup evlilik filan olcak degil o kismi erkek tarafindan net belli de konu sahibi iliskinin devamini dusunuyor ki gidip annesine bu konuyu acip ustune burada acip bunlari bu kadar takiyor, normalde gezip tozup keyfine bakardi.
 
Ablalarım herkese merhaba. Ben 19 yasindayim burda %98'iniz falan benden buyuktur diye dusunuyorum o yuzden lutfen bana akil verin. Ben gecen sene yksde derece yaparak turkiyenin en iyi ozel universitelerinden birinde tam burslu hukuk bolumune yerlestim. Aslinda devlet universitesi secmeyi cok dusundum cunku etraftaki insanlarin maddi durumunun benden cok daha iyi olacaginin ve bunun arkadasliklarda vb. ilerde sorun cikaracagini biliyordum ama okul bana cok guzel burs imkanlari sundu ayrica ailem de ellerinden geldigi kadar destek oluyorlar. Ailemin durumu da orta hallidir bu arada tek cocuk oldugum icin istediklerimi yapmaya calisirlar her zaman ama okuldaki arkadaslarimla aramizda hep sinif farklari vardi. Mesela ben devlet okulunde okudum hayatim boyunca onlar hep yabanci ozellerde okumus, her ay yurt disina cikarlar butun yaz aylarini bodrum alacati gibi yerlerde gecirirler ben hic istanbul disina cikmadim. Arkadaslarimdan yana hic bir sikayetim yok, hic birimiz maddi durum konulariyla ilgilenmeyiz sikinti olmuyor ama maalesef iliski islerinde bu durum sikinti yaratti. Okuldan bir cocuk bir arkadasima beni cok begendigini musaitse bi kahve icelim falan diye soylemis arkadasim da gelip bana sorunca tamam dedim bende. Cocuk cok iyi, kibar birisi ama o sınıf farki inanilmaz belli oluyor maalesef. Yaklasik 1 aydir flort ediyoruz ve onun gittigi mekanlara para yetismiyor artik surekli hesabi da ona odetmemek icin cok fazla harcama yapiyorum. Yani ailesinin sirketi var bi evleri var gormeniz lazim bogaz manzarali villa resmen. Cok farkli yetistirilmis insanlar olduğumuz belli yani ben bu konuyu cocuga da actim bana dedigi sey: ben bunlari hic onemseniyorum sende onemseme, ama o kadar kolay olmuyor iste. Anneme de anlattim boyle farkliliklarla bu isin yurumeyecegini, kendime denk birileriyle arkadaslik etmem gerektigini soyledi. Sizin de bi fikrinizi almak istedim cunku arkadaslarima bu konuyu acmaya cekiniyorum, yorumlarinizi bekliyorum okudugunuz icin cok tesekkur ederim :)
Ah feriha ah.. emir sarrafoğluyla flörtleşirsen böyle olur işte. Şaka bir yana bu durumu kendisi ile konuşabilirsin akıllı gençlere benziyorsunuz anlayışla karşılayacağını düşünüyorum işin özü. Daha orta halli yerlere gidin mesela öğrencilere uygun diyelim o şekilde devam edebilirsiniz diye düşünüyorum.
 
Zaten cocukta senin baktigin gibi bakiyor kiza da ben onemsemiyorum sen de dusunme demis yani tutup evlilik filan olcak degil o kismi erkek tarafindan net belli de konu sahibi iliskinin devamini dusunuyor ki gidip annesine bu konuyu acip ustune burada acip bunlari bu kadar takiyor, normalde gezip tozup keyfine bakardi.
e yani bunca kasmaya ne gerek var
kim uni aşkiyla evlenmiş. gezsin tozsun, öpüşsün koklaşsın, yaşasin gencligini.
zaten herkes gibi yillara yenik duser ayrilirlar, uni askiyla evlenmek akil kari degil (bence). ha ayrilmadilar, cok seviyorlar, cok uyumlular. ne guzel o zaman zaten uyumlular evlenirler.
emir ile feriha dramlarina ne gerek var.
hepimiz kendimize oyle ya da boyle, denk olmayan, evlenmeyi dusunmeyecegimiz kriterde birileriyle o genclik heyecani, romantizmi, hormonu vs ile beraber olmuşuzdur. denedik, eglendik, okmadi ayrildik. cok fazla dusunmeye, bunca tartmaya, drama gerek yok yani. yil 2026, 80ler, 90lar, milenyumda degiliz ki ilk askimizla evlenelim
 
e yani bunca kasmaya ne gerek var
kim uni aşkiyla evlenmiş. gezsin tozsun, öpüşsün koklaşsın, yaşasin gencligini.
zaten herkes gibi yillara yenik duser ayrilirlar, uni askiyla evlenmek akil kari degil (bence). ha ayrilmadilar, cok seviyorlar, cok uyumlular. ne guzel o zaman zaten uyumlular evlenirler.
emir ile feriha dramlarina ne gerek var.
hepimiz kendimize oyle ya da boyle, denk olmayan, evlenmeyi dusunmeyecegimiz kriterde birileriyle o genclik heyecani, romantizmi, hormonu vs ile beraber olmuşuzdur. denedik, eglendik, okmadi ayrildik. cok fazla dusunmeye, bunca tartmaya, drama gerek yok yani. yil 2026, 80ler, 90lar, milenyumda degiliz ki ilk askimizla evlenelim

Iste bu dusunce herkeste olmuyor konu sahibinde de yok. Devam etmek istiyorsa, adamin yaninda kendini asik ve mutlu hissediyorsa etsin ama ilerisini hakkinda endişelendiğ icin annesinin cevabi da hakli.
 
Iste bu dusunce herkeste olmuyor konu sahibinde de yok. Devam etmek istiyorsa, adamin yaninda kendini asik ve mutlu hissediyorsa etsin ama ilerisini hakkinda endişelendiğ icin annesinin cevabi da hakli.
bilmem, 19 yasinda daha. bu devirde "denk miyiz bilmemne" dusunmesi bana sacma geldi. sanki bu adamla olmasa bir sonraki daha denk sevgilisiyle evlenecek:)
bosu bosuna kendine drama yaratiyor.
neyse, kendi hayati.
 
Baştan ferihalık yapıp babam iş adamı vs demedin değil mi?

Hayatımda ilk defa düzgün akıl veren bir anne gördüm kendisini tebrik ediyorum.

Konunun fake olduğuna eminim, ama yine de söyleyeceğim arkadaşlar da demiş lüks mekanların hesabını siz ödemeyin baştan da söyleyin benim ekonomim yetmiyor böyleyken böyle diye.

Seni kullanmasına asla izin verme ve hayal kurma. Zenginler birbirleriyle evlenir bunu unutma
Ablacim neden fake olsun? Ayrica hayir benim babam da annem de zaten gayet iyi islere sahip sadece milyoner degiliz yani, ayrica fake olacak bir konu degil ozel universitelerde boyle seyler surekli yasaniyor
 
Konu bana gecmedi. Hayatim boyunca ozel okulda okudum. Uniyi de ozelde burslu okudum. Yok herkes yabanci ozellerdenmis de bogazda oturuyormus da. Hangi okulmus bu o kadar, nasil bir zenginlik oraniymis ki bu herkes sana rastliyor? Bu kadar abarti dizi filmlerde oluyor. Gunumuz gencligini de biliyoruz yani oyle bir anlatmissin ki sanki herkes buyuk bir zenginlik icinde ama hepsi cok mutevazi yetismis falan.. bu devirde boyle bir ortam seni aralarina bile almazdi. Konu gercekse bile her sey abartilip bir seyler gizlenmeye calisilmis en iyi ihtimal

Okulunun bitmesine kaç yıl var? Bittiğinde gelir durumunu az çok tahmin edebiliyo musun yaklaşık maaşını vesaire? Belki o fark iş hayatında giderek kapanacak bunu bilemeyiz bir de hangi özel üniden bahsetiğine göre değişir şimdi bir koç bilkent kulvarı var bir de özyeğin bilgi vs vs
Cok sorulmus koctayim ben. Apartman uni degil yani
 
Belli yerlere gidiyorsunuz ve hesabı ortak ödemeye okey mi yani? Bence baya saçma. Madem senin tabirinle zengin bebesi neden ödemiyor görüştüğü hanımefendinin hesabını? Bence sen bunu düşün. Maddi durumda denk veya yakın olmak evet önemli ama beraber aşmak çiftlerin elinde.
 
Aileniz tüm şartları zorlayıp okumanızı meslek sahibi olmanızı istiyor siz burslu olduğunuzu,zengin olmadığınızı bilen şimarık bir oğlanın keyfince gittiği yerlerde tüm paranızı harcıyorsunuz.Çocuk sahilde bir çay içmeyi ,simit yemeyi bilmiyor,sevdiğim kıza uyayım demiyor.Bu saçma aşktan gözlerim doldu. Buradan bakınca bile bu işin sonunu çok net görüyorum
 
Maalesef ilerisi konusunda ışık çok yok gibi şimdilerde arkadaşsınız belki sevgilisiniz , ama sonrası ? Kültür farkı çok önemli hayatta ben ilerisini düşünürüm bu ilişkiyi ileriye taşırız dersen sonrası çok fazla yorulacağın bir süreç olabilir
Hesap konusuna gelince kendini o tür mekanlarda ödeyeceğim diye zorlama derim her an iyi yerlere gitme zorunda değilsiniz .
 
Benim kız kardeşim de zwngin biriyle flört ediyordu öyle şirket fabrika vs. Üst düzey tanınan bi zengin değildi ama zengindi kız kardeşim de öğrenci onun babası doktor dedesi doktor durumları kötü değil ama milyonlar milyarlar ortada yok arabası var ama çocuğun 8 9 milyonluk arabası varsa onun 1 milyon yok öyle marka takıntısı olan bi kız değildir çocuk buna önce bi çanta aldı polene ben biliyorum ama kız kardeşim bilmiyor ve takmaz her yere tayt atlet spor zyakkabı sırt çantası takar takmadı doğum günüydü. Sonra ayakksbı aldı onu da giymeyince sorun oldu beymende sıraya yazılıyorsun demiş 😂 nasıl beğenmezsin aldığım hiçbir şeyi takmıyorsun giymiyorsun en son ayrıldılar. Kız kardeşim de onunla aşık atmaya çalıştı hesap ödeme vs olmadı
 
Ablalarım herkese merhaba. Ben 19 yasindayim burda %98'iniz falan benden buyuktur diye dusunuyorum o yuzden lutfen bana akil verin. Ben gecen sene yksde derece yaparak turkiyenin en iyi ozel universitelerinden birinde tam burslu hukuk bolumune yerlestim. Aslinda devlet universitesi secmeyi cok dusundum cunku etraftaki insanlarin maddi durumunun benden cok daha iyi olacaginin ve bunun arkadasliklarda vb. ilerde sorun cikaracagini biliyordum ama okul bana cok guzel burs imkanlari sundu ayrica ailem de ellerinden geldigi kadar destek oluyorlar. Ailemin durumu da orta hallidir bu arada tek cocuk oldugum icin istediklerimi yapmaya calisirlar her zaman ama okuldaki arkadaslarimla aramizda hep sinif farklari vardi. Mesela ben devlet okulunde okudum hayatim boyunca onlar hep yabanci ozellerde okumus, her ay yurt disina cikarlar butun yaz aylarini bodrum alacati gibi yerlerde gecirirler ben hic istanbul disina cikmadim. Arkadaslarimdan yana hic bir sikayetim yok, hic birimiz maddi durum konulariyla ilgilenmeyiz sikinti olmuyor ama maalesef iliski islerinde bu durum sikinti yaratti. Okuldan bir cocuk bir arkadasima beni cok begendigini musaitse bi kahve icelim falan diye soylemis arkadasim da gelip bana sorunca tamam dedim bende. Cocuk cok iyi, kibar birisi ama o sınıf farki inanilmaz belli oluyor maalesef. Yaklasik 1 aydir flort ediyoruz ve onun gittigi mekanlara para yetismiyor artik surekli hesabi da ona odetmemek icin cok fazla harcama yapiyorum. Yani ailesinin sirketi var bi evleri var gormeniz lazim bogaz manzarali villa resmen. Cok farkli yetistirilmis insanlar olduğumuz belli yani ben bu konuyu cocuga da actim bana dedigi sey: ben bunlari hic onemseniyorum sende onemseme, ama o kadar kolay olmuyor iste. Anneme de anlattim boyle farkliliklarla bu isin yurumeyecegini, kendime denk birileriyle arkadaslik etmem gerektigini soyledi. Sizin de bi fikrinizi almak istedim cunku arkadaslarima bu konuyu acmaya cekiniyorum, yorumlarinizi bekliyorum okudugunuz icin cok tesekkur ederim :)
Sizinki kadar olmasa da, eşimin ve benim ailem arasında da oldukça büyük bir eğitim ve ekonomi farkı var. Eğer çocuğun gerçekten dert etmediğine inanıyorsan açıkça konuşabilmen gerekir. Eğer konuştuktan sonra için hala rahat değilse, belki de çocuğun söyledikleri ve aksiyonları birbirine uymadığı için içten içe huzursuz hissediyorsundur. Yukarıda başkasının yorumunda da gördüğüm bir şeye katılıyorum. Eğer sen de kendi ailenin ekonomik ve eğitim seviyesinde bir geleceğe sahip olacak olsaydın, yürümez ayrıl derdim. Ama sen belki de ileride sevgilinden çok daha fazla kazanacağın bir iş yapacaksın. O noktada ailesi zengin olsa bile, siz sevgiliniz ile denk olacaksınız. Yaşın daha çok erken, ileriyi düşünüp ayrılmak bence gereksiz. İlişkinde mutluysan böyle şeyler düşünüp kendine dert etme. Çözebiliyorsan, çocuk ile konuşarak daha az maddiyat gerektirecek aktiviteler yapmaya çalışın. Ya da "davet eden öder" mantığı ile hareket edin ve kendi ekonominin yeteceği aktivitelere davet et. eğer bunda bile zorlanıyorsan, ki çok normal. öğrenciyken ben de birine bir şey ısmarlamayı geçtim kendimi zor geçindiriyordum. o zaman da evde sandviç kahve park/sahil dateleri yapabilirsiniz. birbirinizden gerçekten hoşlanıyorsanız, ayrılmak yerine kendini ve beklentilerini anlamaya çalış. annenin sana uygun gördüğü erkekler de belki senin ilerideki standartlarının çok altında kalacak :) benim anneme de kalsa, ben de eşimle evli olmazdım ama evlilik seçimimden oldukça memnunum. eşimin ailesi ile de maddiyat bir kere bile konu olmadı. önemli olan görgü diye düşünüyorum:)
 
Ben sizin ileride üzülmenizden korkarım. Siz de iyi bir üniversitenin, iyi bir bölümünde okuyorsunuz, başarılı bir kadınsınız. Siz de ileride iyi paralar kazanabilirsiniz. İlişkiniz konusunda ileride ne olur bilemeyiz ama dikkat edin, yeter ki bu çocuk ya da ailesi sizi üzmesin. Erkek arkadaşınız da aslında biraz daha hassas davranıp sizin bütçenize daha uygun mekanlar seçebilir, arada da pahalı bir yere gitmek istiyorsa kendi öder hesabı.
 
Yorumları okudum ilginç olan şu ki, çoğunun eşleri ya da sevgilileriyle arasında mantık, eğitim ya da düşünce seviyesi açısından ciddi farklar olmasına rağmen ilişkiler yine de yürümüş. Buna rağmen “davul bile dengi dengine” gibi yorumlar yapılması dikkat çekici geldi bana
Ben bu konuda o kadar olumsuz düşünmüyorum. Konu sahibi eğitim seviyesi yüksek ve kendini geliştirmeye devam ederse bence bu ilişki olabilir. Çünkü bazen aynı seviyede olan insanlar arasında bile uyum yakalanamayabiliyor. En azından bu kişi denemiş olur.
Şöyle de yapılabilir, sevgilinle açık açık konuş. Pahalı yerlere gitmek gibi bir ekonomik gücün şu an olmadığını net bir şekilde söyle. Eğer bunu anlayışla karşılar ve kabul ederse ilişkiye devam edebilirsin bunda bir sorun yok. 24- 25 yaşına kadar ilişkinin gidişatına bakılır eğer olmazsa yollar ayrılır. Eğer ilişki sağlıklı ve güzel ilerliyorsa da devam edilir.
 
Konu bana da çok geçmedi. Günümüzde Türkiyede orta sınıf ile üst orta sınıf arasında deli dehşet bir fark yok. Hele ki 19-20 yaşında hemen hemen hiç yok. Bütün gençler aynı yerlere gidiyor, aynı şeyleri yiyip içiyor, hemen hemen aynı şeyleri giyiniyor. Yani biri maraba recep emminin torunu diğeri sabancıların koçların veliahtı değilse bir sınıf farkından bahsetmek hele ki bu yaşlar için çok mümkün değil.
 
Cok sorulmus koctayim ben. Apartman uni degil yani
Hayat sadece okuldan ibaret değil biliyorum aşk da lazım eğlence de lazım genç yaşta gezip tozmak da lazım. Ama çok iyi bir üniversitede burslu olarak kariyer yolculuğuna başlamışsın. Ailen maddi olarak orta halli ama çevresi geniş olmayan, kendi halinde insanlarsa kariyerin için sadece sıkı ders çalışmak yetmez. Mezun olduktan sonra iyi firmalarda çalışabilecek becerilerinin de olması lazım. Sen iyi bir kazanca sahip olduğunda ancak üniversitede tanıştığın "zengin" erkek arkadaşımla gönül rahatlığıyla şu mekanda yiyip içebilirim diyebilirsin. Şu anda harcadığın parada anne babanın emeği var. Aklının bir köşesinde hep bu olacak. İçin rahat etmeyecek. Sevgilinle ya da arkadaşlarınla gez toz ama gerçekten öğrenci gibi yaşa. Bunu ancak böyle dengeleyebilirsin. Şu an ayak uydurmaya çalıştığın "zengin" erkek arkadaşının ailesi, belki mezun olur olmaz çocuklarına bir iş yeri açıp altına araba verip 2-0 önde bir hayat sunacaklar. Sen bu hayata dahil olamayabilirsin. İlişkiniz yürümez ayrılırsın. Giden senin paraların olur.
 
Back
X