• Merhaba, Kadınlar Kulübü'ne ÜCRETSİZ üye olarak yorumlar ile katkıda bulunabilir veya aklınıza takılan soruları sorabilirsiniz.

İlişkide sınıf farkı?

Ablalarım herkese merhaba. Ben 19 yasindayim burda %98'iniz falan benden buyuktur diye dusunuyorum o yuzden lutfen bana akil verin. Ben gecen sene yksde derece yaparak turkiyenin en iyi ozel universitelerinden birinde tam burslu hukuk bolumune yerlestim. Aslinda devlet universitesi secmeyi cok dusundum cunku etraftaki insanlarin maddi durumunun benden cok daha iyi olacaginin ve bunun arkadasliklarda vb. ilerde sorun cikaracagini biliyordum ama okul bana cok guzel burs imkanlari sundu ayrica ailem de ellerinden geldigi kadar destek oluyorlar. Ailemin durumu da orta hallidir bu arada tek cocuk oldugum icin istediklerimi yapmaya calisirlar her zaman ama okuldaki arkadaslarimla aramizda hep sinif farklari vardi. Mesela ben devlet okulunde okudum hayatim boyunca onlar hep yabanci ozellerde okumus, her ay yurt disina cikarlar butun yaz aylarini bodrum alacati gibi yerlerde gecirirler ben hic istanbul disina cikmadim. Arkadaslarimdan yana hic bir sikayetim yok, hic birimiz maddi durum konulariyla ilgilenmeyiz sikinti olmuyor ama maalesef iliski islerinde bu durum sikinti yaratti. Okuldan bir cocuk bir arkadasima beni cok begendigini musaitse bi kahve icelim falan diye soylemis arkadasim da gelip bana sorunca tamam dedim bende. Cocuk cok iyi, kibar birisi ama o sınıf farki inanilmaz belli oluyor maalesef. Yaklasik 1 aydir flort ediyoruz ve onun gittigi mekanlara para yetismiyor artik surekli hesabi da ona odetmemek icin cok fazla harcama yapiyorum. Yani ailesinin sirketi var bi evleri var gormeniz lazim bogaz manzarali villa resmen. Cok farkli yetistirilmis insanlar olduğumuz belli yani ben bu konuyu cocuga da actim bana dedigi sey: ben bunlari hic onemseniyorum sende onemseme, ama o kadar kolay olmuyor iste. Anneme de anlattim boyle farkliliklarla bu isin yurumeyecegini, kendime denk birileriyle arkadaslik etmem gerektigini soyledi. Sizin de bi fikrinizi almak istedim cunku arkadaslarima bu konuyu acmaya cekiniyorum, yorumlarinizi bekliyorum okudugunuz icin cok tesekkur ederim :)
annesi babası ne iş yapıyor ?
gayet güzel elit ve kibar bir çevreye girmişsin
böyle ezik ezik sorular sorma sevgiline
aranızda maddi fark olabilir ama sen de okuyan birisin
çabala , kendini geliştir ve aynı imkanlara sen de sahip olmaya çalış
insanlar o tür özel okullara sadece eğitim için gitmiyor
aynı zamanda çevre için gidiyor
en iyi yatırım insana yatırım
varlıklı ve lüks bir sosyal çevren olur
hem o çevreye girecek puanı aldığına göre sen de zekisin
zeka çoğu şeyi tölere eder
 
e yani bunca kasmaya ne gerek var
kim uni aşkiyla evlenmiş. gezsin tozsun, öpüşsün koklaşsın, yaşasin gencligini.
zaten herkes gibi yillara yenik duser ayrilirlar, uni askiyla evlenmek akil kari degil (bence). ha ayrilmadilar, cok seviyorlar, cok uyumlular. ne guzel o zaman zaten uyumlular evlenirler.
emir ile feriha dramlarina ne gerek var.
hepimiz kendimize oyle ya da boyle, denk olmayan, evlenmeyi dusunmeyecegimiz kriterde birileriyle o genclik heyecani, romantizmi, hormonu vs ile beraber olmuşuzdur. denedik, eglendik, okmadi ayrildik. cok fazla dusunmeye, bunca tartmaya, drama gerek yok yani. yil 2026, 80ler, 90lar, milenyumda degiliz ki ilk askimizla evlenelim
neden? evlenen yok mu .. 19 yaşında tanıştım eşimle ikimiz aynı bölümdük o üst sınıfta..şimdi 38-39 yaşlarındayız bir kızımız var mutlu yürüyen de bir evliliğimiiz..
 
neden? evlenen yok mu .. 19 yaşında tanıştım eşimle ikimiz aynı bölümdük o üst sınıfta..şimdi 38-39 yaşlarındayız bir kızımız var mutlu yürüyen de bir evliliğimiiz..
İstisnalar kaideyi bozmaz…
 
neden? evlenen yok mu .. 19 yaşında tanıştım eşimle ikimiz aynı bölümdük o üst sınıfta..şimdi 38-39 yaşlarındayız bir kızımız var mutlu yürüyen de bir evliliğimiiz..

Benim cevremde de 15 yaşindan beri birlikte olup universitede dahi ayrilmadan devam edip mezun olup işlerini bulup ev bark satin aldiktan sonra evlenen 4 cift var. Sayisi az tabi ama oluyor yani bazi insanlar günü gecireyim şeklinde ilişki yaşamiyor mantiksiz şeylere vakit ayirmak istemiyor sirf o an iyi hissediyor diye.
Ben gün gecirmelik yaşiyordum ve yaş kucukken de oyle olmasi gerektigini dusunuyordum ama herkes ayni degil.
 
neden? evlenen yok mu .. 19 yaşında tanıştım eşimle ikimiz aynı bölümdük o üst sınıfta..şimdi 38-39 yaşlarındayız bir kızımız var mutlu yürüyen de bir evliliğimiiz..
sizin devrinizde zaten bu normaldi. insanlarin hayatina bir kjsi girerdi, onla da evlenmek makbuldu. evlenmeyecegin insanla sevgili olmak cok da hos karsilanmazdi
ben de 34 yasindayim, benim zamanimda da ucundan kiyisindan bu vardi. cikma teklif edilirdi, cıkilan kisi ile birkac yil berabersen fazla sorgulamadan evlenilirdi.
ama sizce devir ayni devir mi?
sizin kusaginizin ustunden 20 sene gecmis. artik iliskiler basta olmak uzere hersey cok daha yüzeysel . insanlar eskisi gibi "cıkmiyor", "dateye cikiyor, takiliyor". ayrilinca yasa girmiyor iki aya yenisini buluyor.
ayrica dedigim gibi;
zaten herkes gibi yillara yenik duser ayrilirlar, ha ayrilmadilar, cok seviyorlar, cok uyumlular. ne guzel o zaman zaten uyumlular evlenirler.

yani ayrilmazlarsa, cok uyumlularsa da evlenirler. daha tanima asamasinda bu kadar kasmaya gerek yok
 
sizin devrinizde zaten bu normaldi. insanlarin hayatina bir kjsi girerdi, onla da evlenmek makbuldu. evlenmeyecegin insanla sevgili olmak cok da hos karsilanmazdi
ben de 34 yasindayim, benim zamanimda da ucundan kiyisindan bu vardi. cikma teklif edilirdi, cıkilan kisi ile birkac yil berabersen fazla sorgulamadan evlenilirdi.
ama sizce devir ayni devir mi?
sizin kusaginizin ustunden 20 sene gecmis. artik iliskiler basta olmak uzere hersey cok daha yüzeysel . insanlar eskisi gibi "cıkmiyor", "dateye cikiyor, takiliyor". ayrilinca yasa girmiyor iki aya yenisini buluyor.
ayrica dedigim gibi;
zaten herkes gibi yillara yenik duser ayrilirlar, ha ayrilmadilar, cok seviyorlar, cok uyumlular. ne guzel o zaman zaten uyumlular evlenirler.

yani ayrilmazlarsa, cok uyumlularsa da evlenirler. daha tanima asamasinda bu kadar kasmaya gerek yok
Sizin zamanınızda diye bu kadar gömmesen iyiydi ya kendimi mektuplaşmalı köy aşkı dönemlerinde hissettirdin 😂 aşkolsun.
Bizim zamanımızda da üniversite aşkıyla yada ilk aşkla evlenmeyen insanlar çoktu ayol 😂
 
Sizin zamanınızda diye bu kadar gömmesen iyiydi ya kendimi mektuplaşmalı köy aşkı dönemlerinde hissettirdin 😂 aşkolsun.
Bizim zamanımızda da üniversite aşkıyla yada ilk aşkla evlenmeyen insanlar çoktu ayol 😂
tamam da khomyuk sen de seksenlisin diye biliyorum. sence senin zamaninda bugunku gibi bir onla bir bunla bulusmak, biriyle "seni seviyorum" sozunu duymadan öpüsüp koklaşmak, uc ay onla cikip sonra bes ay bunla cikmak, devamli sevgili degistirmek, cok iliski sorumlulugu almadan sadece yatak arkadasligi yapmsk normal miydi? yani tabii ki yapan vardir ama makul olan bu muydu?
yeni neslin iliskilerini sen biliyorsun kkdan. DMden herkese yazan adam ona da yazdi diye iliskide oluyor insanlar. eski emekler kuruluyor mu? hic sanmiyorum.
ben de 90liyim, benim zamanimda da universitede shiplendiysen, o cikma teklifini aldiysan makul olan ölene kadar devam etmekti :) tanidigim birinci sinifta sevgili olan neredeyse herkesin simdi iki cocugu var. o zamanlar bu zaten onaylanan - dogru bulunan bir davranisti.
hos benim cokca flortüm oldu o donem ama dedigim gibi istisnalar kaideyi bozmaz. ben oyleydim - benim gibi pekcok genc kiz oyleydi. ama makul olan fazla elden ele gezmeden ciddi iliskinle evlenmekti. kimsenin buyuk bir sey yasamadiysa sorgulayip evlendigini de dusunmuyorum bugun gibi. bir kere ciktiysan, ayrilmadiysan, seviyorsan fazla dusunmeden zaten evlenirdin.
ama bu devirdeki genclerin iliskisi cok daha baska ve cook daha yuzeysel. secenekleri de cok :) biri gider biri gelir kimsenin elindekine sıkıca sarıldığını dusunmuyorum . Z kusagi - hala universitede okuyan bir cevrem var, bazen evime de gelirler, sohbet ederiz, bazen tiyatroya gdier bir kahve iceriz. onlarin anlattigi romantik dunyanin "benim devrimle" uzaktan yakindan alakasi bile yok.
 
tamam da khomyuk sen de seksenlisin diye biliyorum. sence senin zamaninda bugunku gibi bir onla bir bunla bulusmak, biriyle "seni seviyorum" sozunu duymadan öpüsüp koklaşmak, uc ay onla cikip sonra bes ay bunla cikmak, devamli sevgili degistirmek, cok iliski sorumlulugu almadan sadece yatak arkadasligi yapmsk normal miydi? yani tabii ki yapan vardir ama makul olan bu muydu?
yeni neslin iliskilerini sen biliyorsun kkdan. DMden herkese yazan adam ona da yazdi diye iliskide oluyor insanlar. eski emekler kuruluyor mu? hic sanmiyorum.
ben de 90liyim, benim zamanimda da universitede shiplendiysen, o cikma teklifini aldiysan makul olan ölene kadar devam etmekti :) tanidigim birinci sinifta sevgili olan neredeyse herkesin simdi iki cocugu var. o zamanlar bu zaten onaylanan - dogru bulunan bir davranisti.
hos benim cokca flortüm oldu o donem ama dedigim gibi istisnalar kaideyi bozmaz. ben oyleydim - benim gibi pekcok genc kiz oyleydi. ama makul olan fazla elden ele gezmeden ciddi iliskinle evlenmekti. kimsenin buyuk bir sey yasamadiysa sorgulayip evlendigini de dusunmuyorum bugun gibi. bir kere ciktiysan, ayrilmadiysan, seviyorsan fazla dusunmeden zaten evlenirdin.
ama bu devirdeki genclerin iliskisi cok daha baska ve cook daha yuzeysel. secenekleri de cok :) biri gider biri gelir kimsenin elindekine sıkıca sarıldığını dusunmuyorum . Z kusagi - hala universitede okuyan bir cevrem var, bazen evime de gelirler, sohbet ederiz, bazen tiyatroya gdier bir kahve iceriz. onlarin anlattigi romantik dunyanin "benim devrimle" uzaktan yakindan alakasi bile yok.
Bu anlattığın biraz bizden önceki 70’lerde, seksenlerin başında doğan nesil sanki. Benim ablam abim bunlar. Belki bizim nesilin anadolu versiyonu. Ama büyükşehir 90’lar 2000’ler gençliği değil. Gayet takılıyor, sevişiyor, kısa süreli sorumluluksuz ilişkiler yaşıyorduk.

Benim çevremde gençlik aşkıyla, ilk sevgilisiyle evlenen iki kişi var. Biri lise arkadaşlarım. Toksik ilişkiyi evliliğe taşıyıp çocuğu da yapıp boşandılar. Diğeri kuzenim, onun da bence şimdiye kadar 20 kez falan boşanması gerekiyordu.
 
sizin devrinizde zaten bu normaldi. insanlarin hayatina bir kjsi girerdi, onla da evlenmek makbuldu. evlenmeyecegin insanla sevgili olmak cok da hos karsilanmazdi
ben de 34 yasindayim, benim zamanimda da ucundan kiyisindan bu vardi. cikma teklif edilirdi, cıkilan kisi ile birkac yil berabersen fazla sorgulamadan evlenilirdi.
ama sizce devir ayni devir mi?
sizin kusaginizin ustunden 20 sene gecmis. artik iliskiler basta olmak uzere hersey cok daha yüzeysel . insanlar eskisi gibi "cıkmiyor", "dateye cikiyor, takiliyor". ayrilinca yasa girmiyor iki aya yenisini buluyor.
ayrica dedigim gibi;
zaten herkes gibi yillara yenik duser ayrilirlar, ha ayrilmadilar, cok seviyorlar, cok uyumlular. ne guzel o zaman zaten uyumlular evlenirler.

yani ayrilmazlarsa, cok uyumlularsa da evlenirler. daha tanima asamasinda bu kadar kasmaya gerek yok
sanki 60-70 li yıllardan bahsediyorsun😂 ben mühendislik fakültesinden mezunum hayatıma birçok insan girdi fakültede de talep gördüm fakat çok eledim gayet ailemden uzak bir şehirde flörtleşerek tanıdım erkekleri.ailemin de her adımımdan haberi vardı direk evlenmeliyim gözüyle bakmadım şu an eşim olan kişiyle sevgiliyken kıbrıslara tatile gittik ailem haberdardı bundan da :) ama beni kim mutlu eder i 19 yaşımda çok net ayırt etmişim 20 yıl geçsede şu an yine aynı elemeleri yapar kararları verirdim :) ha devir aynı devir mi asla değil dostluklar bile bitti güven sıfır şükürler olsun ki o dönemde yaşayarak şanslı görüyorum kendimi
 
neden? evlenen yok mu .. 19 yaşında tanıştım eşimle ikimiz aynı bölümdük o üst sınıfta..şimdi 38-39 yaşlarındayız bir kızımız var mutlu yürüyen de bir evliliğimiiz..
pardon ben yanlış anlamışım cevabınızı. cevabımı değiştirdim sorry
 
Ablacim neden fake olsun? Ayrica hayir benim babam da annem de zaten gayet iyi islere sahip sadece milyoner degiliz yani, ayrica fake olacak bir konu degil ozel universitelerde boyle seyler surekli yasaniyor
yani anneniz babanızda iyi işlere sahip sizde zaten çok başarılısınız
çocuk da genel olarak sizin halinizden haberdar ve görüşmeye devam ediyorsa bazı konular aşılır bence
akışına bırakın çok kaptırmadan
 
tamam da khomyuk sen de seksenlisin diye biliyorum. sence senin zamaninda bugunku gibi bir onla bir bunla bulusmak, biriyle "seni seviyorum" sozunu duymadan öpüsüp koklaşmak, uc ay onla cikip sonra bes ay bunla cikmak, devamli sevgili degistirmek, cok iliski sorumlulugu almadan sadece yatak arkadasligi yapmsk normal miydi? yani tabii ki yapan vardir ama makul olan bu muydu?
yeni neslin iliskilerini sen biliyorsun kkdan. DMden herkese yazan adam ona da yazdi diye iliskide oluyor insanlar. eski emekler kuruluyor mu? hic sanmiyorum.
ben de 90liyim, benim zamanimda da universitede shiplendiysen, o cikma teklifini aldiysan makul olan ölene kadar devam etmekti :) tanidigim birinci sinifta sevgili olan neredeyse herkesin simdi iki cocugu var. o zamanlar bu zaten onaylanan - dogru bulunan bir davranisti.
hos benim cokca flortüm oldu o donem ama dedigim gibi istisnalar kaideyi bozmaz. ben oyleydim - benim gibi pekcok genc kiz oyleydi. ama makul olan fazla elden ele gezmeden ciddi iliskinle evlenmekti. kimsenin buyuk bir sey yasamadiysa sorgulayip evlendigini de dusunmuyorum bugun gibi. bir kere ciktiysan, ayrilmadiysan, seviyorsan fazla dusunmeden zaten evlenirdin.
ama bu devirdeki genclerin iliskisi cok daha baska ve cook daha yuzeysel. secenekleri de cok :) biri gider biri gelir kimsenin elindekine sıkıca sarıldığını dusunmuyorum . Z kusagi - hala universitede okuyan bir cevrem var, bazen evime de gelirler, sohbet ederiz, bazen tiyatroya gdier bir kahve iceriz. onlarin anlattigi romantik dunyanin "benim devrimle" uzaktan yakindan alakasi bile yok.
Ay yapıyorduk tabii ki ya. Ben Ankara’da okudum gayet bardan tanışıp kısa süre takılma durumlarım falan da oldu. İnternetten tanışma gayet yaygındı: akampüs vardı hatta oradan buluşurduk falan. Sen bence 60-70 li yıllarla karıştırıyorsun.
Hatta şimdiki üniversitelilerden daha geniş ortamımız vardı. Bira ucuzdu birahanelerden çıkmazdık. Şenlikler olurdu büyük sanatçılar gelirdi sabaha kadar eğlenirdik. Yapma gözünü seveyim 😂😂
 
Olmaz, ablacım olmaz. Konuştuğunuz konular bile farklı olur.

Eşim ve ben orta halli ailelerin ünv bitirmiş ve para kazanmış üyeleriyiz. Kendi oğlumuzla bile öyle farklıyız ki ..

Geçen bayram aile büyükleri, oğlumuza 50, 20 10 Euro gibi harçlıklar verdi. Bizimki, paraları dürdü büktü çantasına soktu. Şu yaşımda, 50 Euroyu düremem😄 Bebek gibi okşayarak cüzdanına koyarım 😁
 
Bu konu sahibinin bahsettiği çocuk garipoğlunun serveti ve ününe yaklaşamaz ben öyle söyliyim. Kuzeni olan garipoğluyla nasıl sosyete arkadaşlığını devam ettiriyor diye şaşırıyor halk halbuki onlar için aşırı olağan.

İki fabrikası olan veya milletvekili çocuğu olan o sayılı zenginlerden olmuyor. Ben de eşim de hep bu çevrede büyüdük dediğim gibi. Tek farkımız belki benim iki, onların beş converse ayakkabısının olmasıydı.

Twitter’da memur çocuklarına ve bu saydıklarıma saydırıyorlar da o aşırı sosyetik cemiyeti zenginleri zaten sana bana bakmaz. Birbirleriyle evlenir. Onları da bulamazsın öyle kafede falan. London college da vs okurlar. Bak Sabancı-Doğan-alkoçlar-özyeğin-koç-demirağ bunlara bir bakın kimlerle evlenmişler.

Cem garipoğlu olayında zaten münevver aşırı yanlış yönlendirilmiş çevre tarafından, o soyad bir fırsat olarak görülmüş. Böyle şizofrenik sosyopat manyak bir adam olabileceği nereden akıllarına gelsin tabi

Bende sizin gibi çocuğun çok üst düzey zengin aileden olduğunu düşünmüyorum ama konu sahibi farklılık hissetmiş demek. Dediğiniz gibi üst düzey zenginler hep kendi aralarında ilişki yaşıyor ve evleniyor.
Bazen olay sadece maddiyat olmuyor, ailelerin farklılığı da olabiliyor. İnsanlar genelde yaşadığı hayatı herkes yaşıyor, norm olan buymuş sanıyor, bence bu memurlara sarma olayı da ordan geliyor. Şehirli ve eğitimli kesim hep vardı aslında ama bugünkü gibi değildi. Böyle bir backgrounda sahip olunca otomatik zengin veya kültürlü olunmuyor ama toplumun büyük bir kısmına göre ayrıcalıklı ve şanslı olunduğu da kesin.

Ben hem Ankara'da hem İstanbul'da yaklaşık beş yıl yaşadım. İstanbul zengini ve Ankara zengini çok farklı gerçekten. İstanbul'da boğaz hattında ve siteleşmiş lüks semtlerde (Bebek, Nişantaşı) var olan zenginlikle Ankara'nın seçkin/kapalı çevreleri bambaşka. Ben Ankara'nınkini tercih ederim o ayrı. Her şeye çok daha rahat erişebileceğim, daha kaliteli bir ortamı vardı ve hala özlüyorum.

Ben yaşım gereği Münevver Karabulut olayını gayet iyi hatırlıyorum, bu yüzden sizin yazdığınıza binaen eklemek istedim. Münevver'in ailesi Garipoğlu ailesi kadar zengin değildi ama medya tarafından aktarıldığı gibi orta gelirli filan değildi, gayet varlıklı insanlardı. Yanlış hatırlamıyorsam Münevver o dönemde özel bir lisenin son sınıfındaydı ve okumak için ABD'ye gidecekti, erkek kardeşi de hala orda olmalı. O dönemde Amerika'da üniversitede okumak uluslararası öğrenciler için gayet pahalıydı ki hala öyle. Belki aynı seviyede değillerdir ama buluşacak-tanışacak bir yerleri olmuş işte. Ben açıkçası kızın bu ilişkiye zenginlik-evlilik vs. için girdi denmesini doğru bulmuyorum. Yaşı oldukça küçüktü, sevildiğini düşünmüştür nereden bilsin adamın psikopat çıkacağını. Medya bu "Külkedisi" versiyonuyla daha sansasyonel hale getirdi ama sonuç olarak kızın ne düşündüğünü vs. bilemiyoruz. Ondan yaşı çok daha büyük, hayat tecrübesi olan kadınlar bile söz konusu aşk-evlilik olunca gözü dönüyor, dönemin şartları, Münevver'in yaşı ve Cem'in psikopatlığı düşünülünce Münevver ve ailesinin çok yıpratıldığını düşünüyorum. Aile hala neden kızınıza sahip çıkmadınız, o saatte Cem'in evinde ne işi vardı gibi sorular alıyor.
 
Ablalarım herkese merhaba. Ben 19 yasindayim burda %98'iniz falan benden buyuktur diye dusunuyorum o yuzden lutfen bana akil verin. Ben gecen sene yksde derece yaparak turkiyenin en iyi ozel universitelerinden birinde tam burslu hukuk bolumune yerlestim. Aslinda devlet universitesi secmeyi cok dusundum cunku etraftaki insanlarin maddi durumunun benden cok daha iyi olacaginin ve bunun arkadasliklarda vb. ilerde sorun cikaracagini biliyordum ama okul bana cok guzel burs imkanlari sundu ayrica ailem de ellerinden geldigi kadar destek oluyorlar. Ailemin durumu da orta hallidir bu arada tek cocuk oldugum icin istediklerimi yapmaya calisirlar her zaman ama okuldaki arkadaslarimla aramizda hep sinif farklari vardi. Mesela ben devlet okulunde okudum hayatim boyunca onlar hep yabanci ozellerde okumus, her ay yurt disina cikarlar butun yaz aylarini bodrum alacati gibi yerlerde gecirirler ben hic istanbul disina cikmadim. Arkadaslarimdan yana hic bir sikayetim yok, hic birimiz maddi durum konulariyla ilgilenmeyiz sikinti olmuyor ama maalesef iliski islerinde bu durum sikinti yaratti. Okuldan bir cocuk bir arkadasima beni cok begendigini musaitse bi kahve icelim falan diye soylemis arkadasim da gelip bana sorunca tamam dedim bende. Cocuk cok iyi, kibar birisi ama o sınıf farki inanilmaz belli oluyor maalesef. Yaklasik 1 aydir flort ediyoruz ve onun gittigi mekanlara para yetismiyor artik surekli hesabi da ona odetmemek icin cok fazla harcama yapiyorum. Yani ailesinin sirketi var bi evleri var gormeniz lazim bogaz manzarali villa resmen. Cok farkli yetistirilmis insanlar olduğumuz belli yani ben bu konuyu cocuga da actim bana dedigi sey: ben bunlari hic onemseniyorum sende onemseme, ama o kadar kolay olmuyor iste. Anneme de anlattim boyle farkliliklarla bu isin yurumeyecegini, kendime denk birileriyle arkadaslik etmem gerektigini soyledi. Sizin de bi fikrinizi almak istedim cunku arkadaslarima bu konuyu acmaya cekiniyorum, yorumlarinizi bekliyorum okudugunuz icin cok tesekkur ederim :)

Annen yanlış düşünüyor.

Bir insanın zengin olması, parasının olması onu üst sınıf yapmıyor. Ticaretle köşeyi dönmüş, bir iki kuşak parası olan aile üst sınıf olmuyor, olmaz. Sınıf ayrımı sosyokültürel açıdan değerlendirilirdi eskiden. Şuan paraya göre bir ayrım yapılıyor ama çok yersiz buluyorum bu ayrımı. Hoş, şuan Türkiye'de kimin nasıl zengin olduğu, köşeyi döndüğü çok tartışılır. Bugün üniversite mezunu dedesinin kurduğu işin güvencesiyle zengin olan biri ile işte ticaretle/müteahhitlik ile zengin olan birinin sınıfı aynı değil.

Devlet üniversitesinde de okusan bölümünde sınıfında yine sana göre zengin insanlar olacak, ne yapacaksın onlardan kaçacak mısın? Annen neden öyle zenginlerle arkadaşlık etme demiş anlamadım.

Birde siz çok gençsiniz, siz hangi mekanlara gidiyorsunuz öyle aşırı pahalı. Öğrenciler genelde daha ortalama, daha kafa dengi mekanlara gidiyorlar onlarda aşırı pahalı olmuyor.

İlişkin açısından bakarsak, yanında erkek arkadaşın-hoşlandığın/beğendiğin/ilgi duyduğun biri varken önemli olan aklına takılan maddi ayrım/işte hesap ödeme gibi şeyler varsa belki ilişkinde mutlu değilsindir.
 
muhtemelen gerçek zengin görmemişsin diyen yorumlara katılıyorum.

Memur aile çocuğu olarak Ankara’nın en zengin semtinde büyüdüm ve okudum, zengin ve durumu iyi arkadaşlarım vardı ama uçurum yoktu aramızda. Çünkü o ultra zenginlere kolay kolay herkes değemez dediğim gibi.

Sevdiğim sensin gibi bir hikaye beklemeyin hayattan. Ama gerçek zenginlere değmemişsindir bile.

evlerden dışarı rabbim kimsenin sonunu benzetmesin mesela cem garipoğlu ve münevver karabulutun da nasıl tanıştığını merak ederim hep çünkü çok uç taraftalar aile olarak
Ya bi de ankarada çok zengin olsan napcan mesela x avm yerine y avmye mi gitcen😂 O bakımdan kısır bir şehir 🥲 Ağız tadıyla zengin bile olunmaz
 
Back
X