• Merhaba, Kadınlar Kulübü'ne ÜCRETSİZ üye olarak yorumlar ile katkıda bulunabilir veya aklınıza takılan soruları sorabilirsiniz.

manipulatif eş

Eşinizin sözleri yenilir yutulur gibi değil çok büyük saygısızlık. Ancak evde hem çalışıp hem de bir bebeğin sorumluluğunu almak hiç kolay değil, hele ki bir erkek için. Anladığım kadarıyla ev işlerinde de yardımcı oluyor. Çocuk olunca kim ne derse desin anne kadar kimse yorulamaz,o konuda size hak veriyor, gün içinde devamlı gitngel hiç kolay degil. Ama belli ki ikiniz de yorulmussunuz l, bence oturup insan gibi konuşmayı deneyin, son kez en azından.
konuşmaya çalıştım senimle konuşmak istemiyorum diyor ona bagırdıgım için bende ona bagırmam bir sonuctu nedeni ise senin şu şu lafındı diyprum ama beni dinlemiyor bile bende kendimi geri cektim şuan
 
Evden çalışıyor demişsiniz hem çalışıp hem bebek bakmak kolay mı? Nasıl yapıyor? Bir dönem evden çalıştım benim de bebeğim 14 aylıktı imkansız imkansız anca annem gelip baktı diğer odada onu bile yapamadık ofis sistemine geçtim kreşe verdim yani
erkeğin bakması ile kadınkn bakması cok farklı. eşim bakıyor diyince aklınızda ne canlanıyor anlamadım. 1 ay öncesine kadar süt iznim vardı . öncesinde 3 saat sonrasında ise 1,5 saat. şimdi ise 08:30 bebeğimin altını almış üzerini giydirdir mamasını içirmiş daha sonra yieyeceklerini hazırlayıp eşime teslim edip evden cıkıyorum .11:30 eve geliyorum bebeği alıyorum öğlen yemeğimş yedirip oyun oynuyorum 13:30 tekrar işe gidiyorum o sırada bir kere uyutuyor. 16:40 eve geliyorum tekrar bebek bende eşim dinlenmeye geciyor ben o sırada yemekle ugraşıyorum bi yandan bazen üzerimi bile degiştirmeden. gece ise hic bakmıyor gündğz ben bakıyorum diyor
 
kızlar 14 aylık bebeğim var ben çalışıyorum eşim ise evde online çalışıyor. evim ile iş yerim arası yürüme mesafesiyle 5 dk falan. ben işteyken bebeğe eşim bakıyor fakat öğle arası geldiğimde ya da iş çıkışı gelir gelmez ben alıyorum zaten. bana evde hic zaman kalmıyor. ev işleri bebeğimin sorumlulugu üstüne bir de gece uykusuzlugum..tahammül sınırım kalmadı cok. ama eşime sorsanız en cok yoruluyor tüm gün bebeğe bakıyormuş. dediğim gibi sabah 08:00de veriyorum bebeğimin altını alıyorum üzerini değiştiriyorum kahvaltısını hazırlıyorum yiyeceklerini vs. ondan sonra teslim ediyorum öğlen gelince öğle yemegini yediriyorum oynuyorum bebeğimle iş cıkışı ise bi yandan yemek yaparken bi yandan bebeğimle pynuyorum gece desen full bende. eşim titiz bi insan oldugu için bana yardım etmekten ziyade kendi konforu için evi temizler yemegi ben yaptıysam bulasıkları makineye dizer ama bunu da yeri gelir başıma kakar.

neyse dün akşam yemegimizi yedik ben sofrayı topladım sadece bulaşıklar kaldı dizilecek. onu da sen yap dedim. baktım evi de süpürmeye falan kalkmış ben söylemeden. heralde yoruldu sindiremedi içine attı ki en ufak bişey de patlayacaktı. bebeğim ayrılık kaygısı yaşıyor kucagımdan hic inmiyor yere bıraktıgım an aglıyor. beraber tuvaletteydik (bana tuvalet bile yaptırtmadıgı için) eşime seslendim “aşkım şarj aletini getirir misin sana zahmet” bana bagırdı ordan “zaten yeni uzandım sen alsan ne olur ?” bende dedim ki “bebek fırsat vermiyor ki gelip alayım” neyse gercekten de niyetim kavga vs değil getirmese de uzatmazdım yani takılmazdım olaya ama öyle bir hışımla getirdi ki söylendi durdu bişey dediğimde “yürü git yaa” dedi o lafını sindiremeyip patladım bende “ne diyosun ya” dedim bana alabilirdin kendin “si.. git” dedi ben dellendim iyice o lafına karşılık . bana bu şekilde konuşamazsın ne diyosun falan…neyse bebeğim bu tartışmaya maruz kaldıgı için daha da öfkelendim ve tam boşamalıksın diye bi laf cıktı agzımdan. sen misin onu diyen boşa o zaman bilmem ne diye tartışmayı uzattı kapıyı kapattım kızımın yüzüne güldüm tartışmadım. ertesi gün oldu konuşmak istedim ama beyfendi kendinş haklı gördüğü için seninle konuşmak istemiyorum yürü git dedi yine . bu yürü git lafı beni cok tetikliyor saygısızlık yapmasını yediremiyorum hem de yorgun uykusuz oruclu bir anneyken. sonra bana git dün dediğin şeyin arkasında dur git gibş laf etti boşanmayı kast ederek. tamam kavgalarda boşanma kelimesini kullanmamaya dikkat ederdim söylememem gerekirdi ama beni cok tahrik edimce söyleyiverdim. yine beni kışkırtınca tamam dedim cıktım odadan sinirle. gercekten anlaşılamamak beni cok üzüyor. tek isteğim huzurlu bir yuva beni seven bir eş ama hep buradan imtihan oluyorum. gercekten cok kötüyüm kimseye de anlatamıyorum
narsist bi tiple karsi karsiyasin cok üzücü
 
Duygu farkındalıklarınız eksik bence.

İkinizi de bu tempo yormuş.

Öncelikle stres patlamaları yaşamamak için bakıcı+ oruç tutmamak+ terapi yöntemlerini denerdim ben sizin yerinizde olsam.
 
erkeğin bakması ile kadınkn bakması cok farklı. eşim bakıyor diyince aklınızda ne canlanıyor anlamadım. 1 ay öncesine kadar süt iznim vardı . öncesinde 3 saat sonrasında ise 1,5 saat. şimdi ise 08:30 bebeğimin altını almış üzerini giydirdir mamasını içirmiş daha sonra yieyeceklerini hazırlayıp eşime teslim edip evden cıkıyorum .11:30 eve geliyorum bebeği alıyorum öğlen yemeğimş yedirip oyun oynuyorum 13:30 tekrar işe gidiyorum o sırada bir kere uyutuyor. 16:40 eve geliyorum tekrar bebek bende eşim dinlenmeye geciyor ben o sırada yemekle ugraşıyorum bi yandan bazen üzerimi bile degiştirmeden. gece ise hic bakmıyor gündğz ben bakıyorum diyor
Şimdi daha anlaşılır oldu 👍🏻 tüm yük sizde böyle olmaz ama. O da çalıştığı için onun için de zor bir tempo bu şekilde ama sizin için daha zor.. İsyan etmeniz çok normal sürekli gel git eve gelince tüm yük sizde olması yani bilemiyorum evlilik kalmaz böyle düzen devam ederse bir yerden sonra kopar gidersiniz
Aile büyükleri yakın mı
 
kızlar 14 aylık bebeğim var ben çalışıyorum eşim ise evde online çalışıyor. evim ile iş yerim arası yürüme mesafesiyle 5 dk falan. ben işteyken bebeğe eşim bakıyor fakat öğle arası geldiğimde ya da iş çıkışı gelir gelmez ben alıyorum zaten. bana evde hic zaman kalmıyor. ev işleri bebeğimin sorumlulugu üstüne bir de gece uykusuzlugum..tahammül sınırım kalmadı cok. ama eşime sorsanız en cok yoruluyor tüm gün bebeğe bakıyormuş. dediğim gibi sabah 08:00de veriyorum bebeğimin altını alıyorum üzerini değiştiriyorum kahvaltısını hazırlıyorum yiyeceklerini vs. ondan sonra teslim ediyorum öğlen gelince öğle yemegini yediriyorum oynuyorum bebeğimle iş cıkışı ise bi yandan yemek yaparken bi yandan bebeğimle pynuyorum gece desen full bende. eşim titiz bi insan oldugu için bana yardım etmekten ziyade kendi konforu için evi temizler yemegi ben yaptıysam bulasıkları makineye dizer ama bunu da yeri gelir başıma kakar.

neyse dün akşam yemegimizi yedik ben sofrayı topladım sadece bulaşıklar kaldı dizilecek. onu da sen yap dedim. baktım evi de süpürmeye falan kalkmış ben söylemeden. heralde yoruldu sindiremedi içine attı ki en ufak bişey de patlayacaktı. bebeğim ayrılık kaygısı yaşıyor kucagımdan hic inmiyor yere bıraktıgım an aglıyor. beraber tuvaletteydik (bana tuvalet bile yaptırtmadıgı için) eşime seslendim “aşkım şarj aletini getirir misin sana zahmet” bana bagırdı ordan “zaten yeni uzandım sen alsan ne olur ?” bende dedim ki “bebek fırsat vermiyor ki gelip alayım” neyse gercekten de niyetim kavga vs değil getirmese de uzatmazdım yani takılmazdım olaya ama öyle bir hışımla getirdi ki söylendi durdu bişey dediğimde “yürü git yaa” dedi o lafını sindiremeyip patladım bende “ne diyosun ya” dedim bana alabilirdin kendin “si.. git” dedi ben dellendim iyice o lafına karşılık . bana bu şekilde konuşamazsın ne diyosun falan…neyse bebeğim bu tartışmaya maruz kaldıgı için daha da öfkelendim ve tam boşamalıksın diye bi laf cıktı agzımdan. sen misin onu diyen boşa o zaman bilmem ne diye tartışmayı uzattı kapıyı kapattım kızımın yüzüne güldüm tartışmadım. ertesi gün oldu konuşmak istedim ama beyfendi kendinş haklı gördüğü için seninle konuşmak istemiyorum yürü git dedi yine . bu yürü git lafı beni cok tetikliyor saygısızlık yapmasını yediremiyorum hem de yorgun uykusuz oruclu bir anneyken. sonra bana git dün dediğin şeyin arkasında dur git gibş laf etti boşanmayı kast ederek. tamam kavgalarda boşanma kelimesini kullanmamaya dikkat ederdim söylememem gerekirdi ama beni cok tahrik edimce söyleyiverdim. yine beni kışkırtınca tamam dedim cıktım odadan sinirle. gercekten anlaşılamamak beni cok üzüyor. tek isteğim huzurlu bir yuva beni seven bir eş ama hep buradan imtihan oluyorum. gercekten cok kötüyüm kimseye de anlatamıyorum
Valla benim eşimde bebeğe bir kere bile bakmaz ben hem ev işleri hem bebek 5 dk tut bebeği bulaşıkları yıkıyacam dediğimde çıldırıyor bizde sürekli kavgalıyız böyle konular yüzünden
 
bu adam bu sinir ve bıkmişlikla bebege nasil bakiyor? belki ona da yerli yersiz öfke gosteriyordur
 
İki kişinin hem çalışması, hem de 14 aylık çocuk bakması ççok çok zor bir durum. İkinizi de yıpratır. Benimki 3 yaşında da azıcık rahatladık. Ama o dönemler ne oyun oynar, ayaklanır ama zararlı nedir bilmez. En güzeli siz bebek bakımı için yarımgünlük de olsa bir yardımcı tutun. Sizin için bir ihtiyaç olmuş, lüx değil.
 
erkeğin bakması ile kadınkn bakması cok farklı. eşim bakıyor diyince aklınızda ne canlanıyor anlamadım. 1 ay öncesine kadar süt iznim vardı . öncesinde 3 saat sonrasında ise 1,5 saat. şimdi ise 08:30 bebeğimin altını almış üzerini giydirdir mamasını içirmiş daha sonra yieyeceklerini hazırlayıp eşime teslim edip evden cıkıyorum .11:30 eve geliyorum bebeği alıyorum öğlen yemeğimş yedirip oyun oynuyorum 13:30 tekrar işe gidiyorum o sırada bir kere uyutuyor. 16:40 eve geliyorum tekrar bebek bende eşim dinlenmeye geciyor ben o sırada yemekle ugraşıyorum bi yandan bazen üzerimi bile degiştirmeden. gece ise hic bakmıyor gündğz ben bakıyorum diyor
İkiniz de çok yorulmussunuz tüm gün evdeyken bile adam akilli ev işleri yapamadığı zamanları oluyor ev hanımlarının bir de online da olsa çalışırken bebek de yoruyordur yani kurulu oyuncak değil ki hadi yemeğini yedi iki saat oyun oynasın ikiniz de çalıştığınız için akşam gece devam eden işleri de iki kişi beraber yapmalı o konuda biraz desteksiz kalmışsınız yardımci alabilirsiniz veya guvendiginiz bir oyun ablası ama bu durum sadece eşinizin işini kolaylaştırır çünkü gündüz evde olan o gündüz evde yardımcı olsa dahi akşam size yine yardım etmeyecekse bir anlamı olmuyor
Ben anlamıyorum ya çok basit bir hesap iki kişi çalışıyorsa her işi iki kişi yapacak bu kadar basit bunu anlamayan tek kişi de erkekler sonra kadınlar dırdır ediyor tekrar büyütmeye çalışıyoruz bunlari
 
Ben eşinizi sonsuz haksız bulmadım.
Çoğunlukla evden çalışıyorum, ofise gidersem de bebeğim yanımda oluyor zaten ama hangisi daha yorucu deseniz evden çalışmak derim. Evet ikisinde de bebeğin bakımı bende olmasına rağmen evden çalışmak daha zorlayıcı oluyor bebekle. O tıkılmışlık hissi bile çok sinir bozucu ki ben evde yiyecek vs stoğum varsa evden çıkmayı bile öyle çok sevmem ben bile sıkılıyorum.

Birbirinize tahammülünüz kalmamış, yorulmak da etkilemiştir. Ben normal görüyorum tartışmanızı. Hep böyleyse yapacak bir şey yok, dönemselse geçer.
 
Ben evlenmeden önce, çok sevdiğim bir yakınım sürekli bana birbirinizi dinleyin, sürekli konuşun, anlatın evliliğiniz konuşmalarla muhabbetlenir akar gider derdi.
Ama madem iş küslüğe gelmiş,
Manipülasyonuna gelmeyin ve bence o konuşmak istemediğinden konuşmak için çaba sarfetmeyin. Aksi halde gerçekten kendini haklı görecek ve bu davranışlarına devam edecek.
O gelene kadar sessiz kalın, asla muhatap olmayın sadece çocukla alakalı görüşmeniz gereken iki kelime bir kelime artık neyse onu söyleyip çıkın işinize gidin, gelin, normal yaşantınıza tek başınızaymış gibi devam edin.
O konuşmaya gelecek. Çözümde ısrarcı olursa, Bu konuyu da sakince konuşur bir çözüme varırsınız. Birbirinizi sırayla dinleyin. Konuşmalar bitmeden müdahale etmeyin.
Hayırlı muhabbetleriniz olsun inşallah 🙏🏻
 
öncelikle yazımı okuyan kız kardeşlerim şunu bilmenizi istiyorum belki de yanlış düşünüyorum bilmiyorum..gercekten ben bu evlilikte cok yoruldum ama karşımdaki kişiler ailecek o kadar kaotikler ki boşanmanın ,boşanma sürecinin bana huzur vermeyecegine cok eminim. eşimin siyasi bi mahkemesi var eger yargıtay onaylarsa cezaevine girecek. işin aslı bu mahkemeyi bekliyorum zaten cezaevine eger girecekse(ki masum oldugu için girmesini asla istemem) boşanmamın o kaosu yaşamamın bi anlamı yok. yani beklemedeyim.
Artik insanlar buraya konu acmaktan korkuyor gercekten, ne kadar kolay bosan hadi evi terket ya da kapiyi degistir o gitsin kufur etti bitir . Arkadaslar biraz gercekci olun ya calisiyor Allah bilir yorgunluktan aynaya bile bakacak hali yok 14 aylik bebek kucaginda nereye hemen 1 gecede hayatini tepetaklak edebilecek? Biraz stratejik ve makiul sekilde her kadin kendine en zararla nasil baska yola gecmeli ya da ne karar verecekse onu uygulamali.

Konu sahibi dediginiz gibi esiniz ve ailesi kaotik ve manupalitfse bosanmanizda oldukca yipratici olabilir sizin beklemeniz ve once zemin hazirlamaniz cok daha dogru .
 
Ben eşinizi sonsuz haksız bulmadım.
Çoğunlukla evden çalışıyorum, ofise gidersem de bebeğim yanımda oluyor zaten ama hangisi daha yorucu deseniz evden çalışmak derim. Evet ikisinde de bebeğin bakımı bende olmasına rağmen evden çalışmak daha zorlayıcı oluyor bebekle. O tıkılmışlık hissi bile çok sinir bozucu ki ben evde yiyecek vs stoğum varsa evden çıkmayı bile öyle çok sevmem ben bile sıkılıyorum.

Birbirinize tahammülünüz kalmamış, yorulmak da etkilemiştir. Ben normal görüyorum tartışmanızı. Hep böyleyse yapacak bir şey yok, dönemselse geçer.
Buda yorumada ayrica çokca katiliyorum. Esinizin yaptigi saygisizlik bu konuda net ama onunda cok yipranmis ve yorulmus olabilecegini goz ardi etmeyin ben de bir ara evden calistim o sekilde cocuk bakmak cok cok zor , isyerinde rahatca 5 dakika bile soluklanmak, wc rahatca girmek , sadece yaptigin ise odaklanmak ki evre cocuk bakarken yaptigin isi birak gidip su almak istesen bile cocuk buna izin vermiyor bunlar cok daha yipratici , is yerinde ki eski hayatiniza dair yapabildiginiz rutinler sizi desarj ediyor ama esinizin boyle bi sansi yok ve evi temizlemeye vs de yardim ediyormus .
Yani genel tavri bu degilse eger onunda yipranmis olabilecegi bir insan robot olmadigini dusunmenizde fayda var
 
anlayışsız bir mal eşiniz
sabah çocuğun kahvaltısını hazırlamadan çıksaydınız keşke madem evde çocuk bakıyormuş altını falan almayın yemeğini de hazırlamayın o hazırlasın
s.. git diyerek o fitili ateşlemiş tam boşamalıksın diyerek çooook iyi yapmışsınız.. haketmiş...
 
Ben evlenmeden önce, çok sevdiğim bir yakınım sürekli bana birbirinizi dinleyin, sürekli konuşun, anlatın evliliğiniz konuşmalarla muhabbetlenir akar gider derdi.
Ama madem iş küslüğe gelmiş,
Manipülasyonuna gelmeyin ve bence o konuşmak istemediğinden konuşmak için çaba sarfetmeyin. Aksi halde gerçekten kendini haklı görecek ve bu davranışlarına devam edecek.
O gelene kadar sessiz kalın, asla muhatap olmayın sadece çocukla alakalı görüşmeniz gereken iki kelime bir kelime artık neyse onu söyleyip çıkın işinize gidin, gelin, normal yaşantınıza tek başınızaymış gibi devam edin.
O konuşmaya gelecek. Çözümde ısrarcı olursa, Bu konuyu da sakince konuşur bir çözüme varırsınız. Birbirinizi sırayla dinleyin. Konuşmalar bitmeden müdahale etmeyin.
Hayırlı muhabbetleriniz olsun inşallah 🙏🏻
amin Allah razı olsun duaya cok ama cok ihtiyacım var :( Rabbim herkesin hanesine huzur versin
 
erkeğin bakması ile kadınkn bakması cok farklı. eşim bakıyor diyince aklınızda ne canlanıyor anlamadım. 1 ay öncesine kadar süt iznim vardı . öncesinde 3 saat sonrasında ise 1,5 saat. şimdi ise 08:30 bebeğimin altını almış üzerini giydirdir mamasını içirmiş daha sonra yieyeceklerini hazırlayıp eşime teslim edip evden cıkıyorum .11:30 eve geliyorum bebeği alıyorum öğlen yemeğimş yedirip oyun oynuyorum 13:30 tekrar işe gidiyorum o sırada bir kere uyutuyor. 16:40 eve geliyorum tekrar bebek bende eşim dinlenmeye geciyor ben o sırada yemekle ugraşıyorum bi yandan bazen üzerimi bile degiştirmeden. gece ise hic bakmıyor gündğz ben bakıyorum diyor
Öğle molanızda eve gitmeyin siz de. O günde 6 saat çocuk bakıp çok yoruldum deyip kenara çekiliyor, siz işten geliyorsunuz neredeyse 12 saat boyunca çocuğun sorumluluğu sizin üstünüzde. Çocuk bakmak öyle olmaz, sabah hazırlığını öğle molasını falan bırakın görsün çocuk bakmak nasıl oluyormuş.
 
Öğle molanızda eve gitmeyin siz de. O günde 6 saat çocuk bakıp çok yoruldum deyip kenara çekiliyor, siz işten geliyorsunuz neredeyse 12 saat boyunca çocuğun sorumluluğu sizin üstünüzde. Çocuk bakmak öyle olmaz, sabah hazırlığını öğle molasını falan bırakın görsün çocuk bakmak nasıl oluyormuş.
öyle olumca da vicdanen kötü hissediyorum bebeğim arkamdan cok aglıyor zaten ayrılık kaygısının zirvesinde evin içinde bi an olsun kucagımdan inmiyor benden başkasına da gitmek istemiyor onun için sabrediyorum yakında izin alıp biraz şehir dışındaki ailemin yanına gitmeyi planlıyorum ikimize de iyi gelir belki
 
öyle olumca da vicdanen kötü hissediyorum bebeğim arkamdan cok aglıyor zaten ayrılık kaygısının zirvesinde evin içinde bi an olsun kucagımdan inmiyor benden başkasına da gitmek istemiyor onun için sabrediyorum yakında izin alıp biraz şehir dışındaki ailemin yanına gitmeyi planlıyorum ikimize de iyi gelir belki
Zaten eşiniz vicdanınıza güvenerek bu şekilde davranıyor. Biz kadınların en büyük zayıf noktalarından biri "İçim rahat etmiyor" kısmı zaten. "İçim rahat etmiyor temizliği kendim yapayım", "içim rahat etmiyor çocuğa kendim bakayım" diye diye adamlar bütün işi üstümüze yıkmanın bir yolunu buluyor. "Senin mesain ben işten gelince bitiyor, benimki hiç bitmiyor o zaman ben de iş yapmıyorum" diyebiliyor musunuz mesela? Eminim o da "ben yapmasam kim yapacak" diye içinize sinmiyordur. Annesi çalışan tek bebek sizinki değil ki, tabii ki akşam geldiğinizde kucağınızdan inmeyecek sizi özlüyor çünkü. Çoğumuz babamıza bayıldığımızdan akşam geldiğinde kucağına atlamadık. Annemiz bütün gün evdeydi, evde olmayan kişi babaydı haliyle onu özledik. "Ayrılık kaygısı" falan gibi büyük büyük isimler vermeye gerek yok, sizinki de alışacak. Aksiyon almayı öğrenmelisiniz.
 
Bu arada evden çalışan taraf siz olsaydınız eşiniz %90 "sen bütün gün evde rahat rahat çalışıyorsun, seninki de çalışmak mı, ben sabahın köründe kalkıp işe gidiyorum yoruluyorum" deyip iş güç yapmayacak, belki çocuğunuzla bile ilgilenmeyecekti.
 
Back
X