• Merhaba, Kadınlar Kulübü'ne ÜCRETSİZ üye olarak yorumlar ile katkıda bulunabilir veya aklınıza takılan soruları sorabilirsiniz.

Misafir çocuğu

Herkes çocuğunun huyunu bilir, arkadaşınız gittiği yerde çocuğunu gözetmeli. Onlar gelmeden oyuncakları kaldırın. Bende evime çocuklu misafir gelirken özellikle değer verdiğim oyuncakları, kitapları, kalemleri kaldırıyorum yoksa hepsininde içinden geçiyorlar. Çoğu anne de niye öyle yapıyorsun demiyor maalesef.
 
Merhaba, çok sevdiğim bir arkadaşım var aynı zamanda eşimin akrabasi oluyor. Bire giden bir çocuğu var, evime her geldiklerinde çocuğumun oyuncaklarindan birini kırıyor hep de sorunsuz en güzel oyuncaklar oluyor. Bugün de geldiler atari vardi sorunsuz çalışıyordu ben bile cok seviyordum bugün de onu paramparça etmis, bizim çocuk okulda kavanozdan kar küresi yapmıştı onun suyunu bosaltmis. Bizimki de hic sesini çıkarmıyor yaşı küçük olduğu için. Arkadaşımı kırmak istemiyorum ama çok da zoruma gidiyor ve çocuğunun eğitilmesi gerekiyor kendi çocuğum bunu yapsa bana soylemelerini isterdim ama eşime danıştım hayir soyleme arkadasligindan olursun diyor. Bir iki olsa tamam ama her gelişinde heeerr seferinde aynısı oluyor öneriniz nedir?
Birdaha eve davet etmeyeceksiniz bu kadar basit. Çocuğunuz küçük olmasa da onun değil sizin anne olarak çocuğunuzu korumaniz gerekir. Çocuğunuza da kötü örnek oluyorsunuz.
 
Yok ya benim kızı kandırmış bunun içinden mıknatıs çıkacak deyip kırmış oyun hamurlarini mesela karistirmis daha güzel renk olacak falan demiş. kıskanıyor olabilir. Neden gelip bana söylemedin annecim niye izin verdin diyorum utaniyor saklanıyor. Ben odaya gittim kapiyi kapatip beni almak istemedi sonra atariyi bir kutuya koymus o kutuyu arkasinda sakladı benden
Çocuğunuz sizin onu koruyacaginiza inanmıyor. Sessiz kalmanız onu korumamanizdan dolayı bu çıkarımı yapmıştır. Kendinize acilen çeki düzen vermeniz lazım. Dediğim kırıcı gelebilir ama bir çocuk bir derdini annesine babasına anlatmiyorda hele küçük yaş. Ortada ciddi bir ebeveyn ihmali vardır. Belki de siz sineye çekince o da öyle yapması gerektiğini düşünüyor. Oyuncağı kırılan çocuk ağlar gelir hemen annesine der onu korusun sorunu çözdüm diyen sizinki sizden saklamış.
 
Böyle ailelerden nefret ediyorum. Çocuk sonuçta bişey söylenmez ama annesinin düşünmesi gerekir. Ne o saldım çayıra bireyimi falan. Benim arkadaşımın çocuğu da evin altını üstüyle bir ediyodu. Tüm kitaplığı indirirken annesi "ayy kusura bakma oynasın ses çıkarmasın ben giderken toplarım" diyo ve bi daha elini sürmeden çıkıp gidiyodu. Görüşmüyorum artık. Çünkü kendi evinde bi kırlent yerinden oynasa çocuğuna bağırabiliyo.......
 
Benim oğlum tek çocuk
Çok yakın arkadaşımın iki tane oğlum yaşında çocukları var.
Bi gun bana geldi kitaplık düzenli ve tertiplidir nasıl böyle düzenli kalıyor dedi. Benimkiler çoktan burayı mahvetmişlerdi dedi. Çocuklar okuldan geldi direk bize cagirdim. Anneleri yapma diye kızsa da kimi çocuk anlamıyor gerçekten. Ama çocuklara hem yumuşak hemde kesin bir dille uyardım. İstediğiniz biseyi bana sorup alabilirsiniz dedim. Manyetik kum istediler izin vermedim. Kırılsa da önemli olmayacak oyuncakları önlerine serdim. Onlarla oynadılar. Ama anneleri de uyardı teyzenize sormadan almak yok diye anneleri sert bi şekilde uyardı.
O günden sonra bize defalarca geldiler hiç bi şekilde sorun yaşamadım çok şükür.
He arkadaşım bazen yanımda yani içerideyken çocuklara kızdığım da oldu. Oda yatakta zıplayıp kendilerine zarar verecekleri zaman benim oğlum da onlara gittiği zaman arkadaşım uyardığı oldu. Hiç bi zaman arkadaşımla sorun yaşamadım o beni tanıyor ben de onu.
 
Çocuğunuz sizin onu koruyacaginiza inanmıyor. Sessiz kalmanız onu korumamanizdan dolayı bu çıkarımı yapmıştır. Kendinize acilen çeki düzen vermeniz lazım. Dediğim kırıcı gelebilir ama bir çocuk bir derdini annesine babasına anlatmiyorda hele küçük yaş. Ortada ciddi bir ebeveyn ihmali vardır. Belki de siz sineye çekince o da öyle yapması gerektiğini düşünüyor. Oyuncağı kırılan çocuk ağlar gelir hemen annesine der onu korusun sorunu çözdüm diyen sizinki sizden saklamış.
Ne alaka yuh yani çocuğum gayet de her şeyi bana söyleyen bir çocuk. Bu konuda da misafir çocuğunu sevdiği için, tekrar görüşmek istediği için söylemiyor bence. Kendince onu koruma çabası yani. Ne kolay öyle oturduğunuz yerden milletin anneliğe laf etmek
 
Siz de hala arkadasimla yakınım diyor kaybetmekten korkuyorsunuz. Garip.
Yahu arkadaşım bir şey yapmıyor ayrıca şimdiye kadar yanlışlıkla olmuştur vs diye düşündüm diyorum neyini anlamıyorsunuz? Sizin gibilerin çocukları da asosyal oluyor ona bakarsanız. Böyle her seye arkadaşlık bitire bitire çevrenizde insan kalmamıştır diye düşünüyorum. Bunun çözümü bence uygun bir dille anneye anlatmak, çocuğu uyarmasını sağlamak, ki çoğu kişi bu yönde tavsiye vermiş. Sen de anca anneliğime laf et kim nerden eksikse oradan yürüyor işte bu mu kadın kadının yurdudur sizden olsa olsa düşman olur
 
benim de böyle bi arkadaşım vardı arkadaşım iyiydi seviyordum ama onun çocuğu sürekli kızımı hırpalıyordu. ben bundan çok rahatsız oluyordum. araya biraz mesafe koymak iyidir. onunla buluşacağım günlerde çocuğumu ablama veya kayınvalideme bırakıp gidiyordum. bize geldiklerinde de gözüm hep üstünde oluyordu. yani siz de araya mesafe koyabilirsiniz.
 
Merhaba, çok sevdiğim bir arkadaşım var aynı zamanda eşimin akrabasi oluyor. Bire giden bir çocuğu var, evime her geldiklerinde çocuğumun oyuncaklarindan birini kırıyor hep de sorunsuz en güzel oyuncaklar oluyor. Bugün de geldiler atari vardi sorunsuz çalışıyordu ben bile cok seviyordum bugün de onu paramparça etmis, bizim çocuk okulda kavanozdan kar küresi yapmıştı onun suyunu bosaltmis. Bizimki de hic sesini çıkarmıyor yaşı küçük olduğu için. Arkadaşımı kırmak istemiyorum ama çok da zoruma gidiyor ve çocuğunun eğitilmesi gerekiyor kendi çocuğum bunu yapsa bana soylemelerini isterdim ama eşime danıştım hayir soyleme arkadasligindan olursun diyor. Bir iki olsa tamam ama her gelişinde heeerr seferinde aynısı oluyor öneriniz nedir?
Bence oyuncakları yatak odasına saklayın. Orayı kitleyin. Çocuğa da eski püskü olanları verin. Bunun çözümü bu. İlerde daha çok sorun yaşarsınız çünkü çocuğunuz anlayınca daha çok üzülecek
 
bir daha geldiklerinde kırılan dökülen tüm oyuncakları koyardım önüne. hatta babasına şakayla sizin çocuğun kırdıklarını tamir ediver diye takılırdım.

ben bir kez eşimin arkadaşlarını tanışmak için çağırmıştım. kiralık evdeyiz. kızımın çıkartmalarını almış tüm duvara yapıştırmıştı. annesi babası gördüğü halde sesini çıkarmadı. ben delirdim eşime gösterdim. sınır bilmeyen birinin evimde işi yok dedim. bir daha asla evime çağırmadım. o duvarı temizleyip yeniden boyamak zorunda kaldım. kusura bakmasınlar ama mecbur değiliz.
 
Merhaba, çok sevdiğim bir arkadaşım var aynı zamanda eşimin akrabasi oluyor. Bire giden bir çocuğu var, evime her geldiklerinde çocuğumun oyuncaklarindan birini kırıyor hep de sorunsuz en güzel oyuncaklar oluyor. Bugün de geldiler atari vardi sorunsuz çalışıyordu ben bile cok seviyordum bugün de onu paramparça etmis, bizim çocuk okulda kavanozdan kar küresi yapmıştı onun suyunu bosaltmis. Bizimki de hic sesini çıkarmıyor yaşı küçük olduğu için. Arkadaşımı kırmak istemiyorum ama çok da zoruma gidiyor ve çocuğunun eğitilmesi gerekiyor kendi çocuğum bunu yapsa bana soylemelerini isterdim ama eşime danıştım hayir soyleme arkadasligindan olursun diyor. Bir iki olsa tamam ama her gelişinde heeerr seferinde aynısı oluyor öneriniz nedir?
Arkadaş daha mı mühim? Çocuğunuza susmayı,kendi hakkını savunmamayı,karşıdaki güçlüyse her şeyi yapabilir olduğunu öğretiyorsunuz aferin.... Aman arkadaşsız kalmayın tabi önemli değil ,çocuğun hayata pasif olarak devam etsin......
 
Yahu arkadaşım bir şey yapmıyor ayrıca şimdiye kadar yanlışlıkla olmuştur vs diye düşündüm diyorum neyini anlamıyorsunuz? Sizin gibilerin çocukları da asosyal oluyor ona bakarsanız. Böyle her seye arkadaşlık bitire bitire çevrenizde insan kalmamıştır diye düşünüyorum. Bunun çözümü bence uygun bir dille anneye anlatmak, çocuğu uyarmasını sağlamak, ki çoğu kişi bu yönde tavsiye vermiş. Sen de anca anneliğime laf et kim nerden eksikse oradan yürüyor işte bu mu kadın kadının yurdudur sizden olsa olsa düşman olur
Çevrem gayet çok. Her hafta çocukları buluşturmali etkinlik yapıyoruz. Sadece sizin kadra bencil arkadaşım yok. Bizim çocuklar hangi evde oynandiysa giderken oyuncakları toplarlar. Bir çocuk oyuncağını vermek istemezse ısrar edilmez . Paylaşılamayan oyuncak varsa başka odaya kaldirilir. Elden oyuncak cekme yoktur. Vs vs biz buluşunca ebeveynler olarak kurallarımız var çocuklar da bunu bilir. Kızımın doğum gününde on arkadaşı geldi, bir oyuncağı bile zarar gormedi. Neden çocuklar düzgün anne babaya sahipler de ondan. Anneler olarak ona da dikkat ederiz. Arkadaşınız normal biri olsa kirilanin yerine yenisini alırdı..arkadaş seçmeyi öğrenin önce..görmezden gelebilirsiniz ama çocuğunuz sizden bir derdini saklamış. Ayrıca çocuğunuz ne kadar arkadassiz kaldı ise bu saçma çocuk gelsin diye sizden kırık oyuncağı gizliyor dediğinize göre. Oturum da bir düşünün . Ne arkadaşıma yahu halangirusurum de go usurum iyi görüşün yalnız kalmayın . Ezilen siz ve çocuğunuz sonuçta banane.
 
Merhaba, çok sevdiğim bir arkadaşım var aynı zamanda eşimin akrabasi oluyor. Bire giden bir çocuğu var, evime her geldiklerinde çocuğumun oyuncaklarindan birini kırıyor hep de sorunsuz en güzel oyuncaklar oluyor. Bugün de geldiler atari vardi sorunsuz çalışıyordu ben bile cok seviyordum bugün de onu paramparça etmis, bizim çocuk okulda kavanozdan kar küresi yapmıştı onun suyunu bosaltmis. Bizimki de hic sesini çıkarmıyor yaşı küçük olduğu için. Arkadaşımı kırmak istemiyorum ama çok da zoruma gidiyor ve çocuğunun eğitilmesi gerekiyor kendi çocuğum bunu yapsa bana soylemelerini isterdim ama eşime danıştım hayir soyleme arkadasligindan olursun diyor. Bir iki olsa tamam ama her gelişinde heeerr seferinde aynısı oluyor öneriniz nedir?
üzüldüm çocuğunuza
peki arkadaşınız mahcup olup bozduğu şeyi yerine telafi etmeye çalışıyor mu?

kopmak istemiyorsanız evde herşeyi değerli oyuncakları kaldırın derim
 
Emin olun arkadaşınız çocugunun kırma huyunu biliyordur bilmemesi imkansız sadece sizin evde değil gittiği birçok evde de yapıyordur hadi siz sustunuz diğer kişilerde mi susacak.

Benim de cevremde vardı böyle herşeyi kırıp döken çocuklar ki yaşlarıda öyle bebeklik yaşı değil bazı annelerin verdiği cevap ne yapayım çocuk bu ne olacak ama ev sahibi zor durumda kalıyor bugun bir oyuncak Dünya para işin tuhaf yani kendi evlerinde birşey kırılsa kıyamet kopar ama başkasının evin de ne yapayım çocuk bu çok mu önemli bir eşya.
 
Merhaba, çok sevdiğim bir arkadaşım var aynı zamanda eşimin akrabasi oluyor. Bire giden bir çocuğu var, evime her geldiklerinde çocuğumun oyuncaklarindan birini kırıyor hep de sorunsuz en güzel oyuncaklar oluyor. Bugün de geldiler atari vardi sorunsuz çalışıyordu ben bile cok seviyordum bugün de onu paramparça etmis, bizim çocuk okulda kavanozdan kar küresi yapmıştı onun suyunu bosaltmis. Bizimki de hic sesini çıkarmıyor yaşı küçük olduğu için. Arkadaşımı kırmak istemiyorum ama çok da zoruma gidiyor ve çocuğunun eğitilmesi gerekiyor kendi çocuğum bunu yapsa bana soylemelerini isterdim ama eşime danıştım hayir soyleme arkadasligindan olursun diyor. Bir iki olsa tamam ama her gelişinde heeerr seferinde aynısı oluyor öneriniz nedir?
kaldır canım ortadan sende kırılmayacak şeyler ortada kalsın
 
Çocukları odada yalnız bırakmayın. Sizi odaya almak istemediğini yazmışsınız. Ben burdan hem korktum hem de sinir oldum. Kıskandığı için oyuncaklarını kıran yarın bi gün çocuğunuza da zarar verebilir. Kızınız da arkadaşsız kalmamak için size söylemeyebilir. Üstelik daha başka şeyler de yapabilir ( birebir tanık olduğum olaylar oldu hem de hiç yapmaz dediğim çocuklardı)bunları yazmak bile istemiyorum.
 
Merhaba, çok sevdiğim bir arkadaşım var aynı zamanda eşimin akrabasi oluyor. Bire giden bir çocuğu var, evime her geldiklerinde çocuğumun oyuncaklarindan birini kırıyor hep de sorunsuz en güzel oyuncaklar oluyor. Bugün de geldiler atari vardi sorunsuz çalışıyordu ben bile cok seviyordum bugün de onu paramparça etmis, bizim çocuk okulda kavanozdan kar küresi yapmıştı onun suyunu bosaltmis. Bizimki de hic sesini çıkarmıyor yaşı küçük olduğu için. Arkadaşımı kırmak istemiyorum ama çok da zoruma gidiyor ve çocuğunun eğitilmesi gerekiyor kendi çocuğum bunu yapsa bana soylemelerini isterdim ama eşime danıştım hayir soyleme arkadasligindan olursun diyor. Bir iki olsa tamam ama her gelişinde heeerr seferinde aynısı oluyor öneriniz nedir?
Benim de var anne faktörü çok önemli arkadaşım sağolsun hep sınırını çizer çocuğunun elleme dokunma hayır kırılır yapma elinden alır oyalamaya çalışır çok severim arkadaşımı ve bu davranışını da takdir ederim. İş annede bitiyor arkadaşınız ile kırmadan konuşmaya çalışın lütfen
 
Sevdiğiniz ve kıymetli oyuncakları kaldırın.

Ayrıca annesinin yanında oyuncaklar oynarken "x oyuncakla güzel oyna geçen şu oyuncak kırılmış. Arkadaşın çok üzüldü" gibi durumu belirten cümleler kurun. Annesi farkında değilse ( düşük ihtimal) haberi olur önlem alır. Ama farkında ve ses çıkarmıyorsa uzak durusunuz.

Mevzu oyuncağın kırılmasından ziyade çocuğun maruz kaldığı zorbalık. Birisi gelip çocukların oyuncaklarını kırsa sinir olurum. Mevzu para değil başkasına, esyaya saygı.
Çocuklardan birisi arkadaşının eşyasına zarar verse, bilmek ve telafisini yapmak isterim.
 
Back
X