Erkek Arkadaşımın Yaptığı Iş Ve Gelecek Kaygısı

Winnethepooh

Aktif Üye
Doğa Severler Kulübü
Kayıtlı Üye
20 Kasım 2017
1.355
711
konunuzda boyle bir detay yok ki. hani sevgilim benden daha az kazaniyor veya ileride daha az kazanacak, cevreden gelen tepkilerin onu uzmesini istemiyorum deseniz ona gore cevaplar gelirdi buyuk ihtimal herkes iste insanlari dinleme sevgiline destek ol virt zirt derdi. ama siz “annem boyle soyluyor, ben de cok kazanacagim, istanbulda nasil gecinilir, birikimimiz de yok” diye arka arkaya siralayinca sanki derdiniz sevgilinizin kendisini kotu hissetmesi degil de sevgilinizin sizden az kazanmasiymis gibi gorunuyor.
Olabiliir bende çoğu cevabımda soyledim. Kendimi anlatamadım sanıyorum ki. Sağlık olsun napalım biraz da para avcısı olarak gezerim buralarda :KK70:
 


Winnethepooh

Aktif Üye
Doğa Severler Kulübü
Kayıtlı Üye
20 Kasım 2017
1.355
711
kim bu konuşanlar

onlar neden konuşuyor

yukarıdaki yorumumu bu konu açıldığında annene sor

oğlu senin mesleğine sahip olsaydı sevgilin ile aynı nitelikteki gelin adayı hakkında da aynı yorumu yapacak mıydı

ya da ona göre senden üstün bir adamla evlendiğinde ay benim kızım bu adama denk değil diyecek miydi

ya da annen baban ile ne kadar denk

neden bu denklik arayışında adam kıza denk olmalı hep, erkekler üstün olmalı ya da
Bu bencede çok çirkin ama yapıyorlar? Kadın çok kazanınca sorun ama erkek çok kazanınca neden mükemmel oluyor inanın bilmiyorum. Ya da kadın çalışmak istemeyip evde oturabiliyorken erkeğin neden böyle bir hakkı yok onu da bilmiyorum. Bence inanılmaz korkunç bir ayrımcılık bu ama insanlar yapıyor ve bunun önünü alamıyoruz
 


forewamorrenk

Mustafa Kemal Atatürk
Kayıtlı Üye
31 Ağustos 2018
3.041
6.276
İyi de hostesler de alsın alsın 7.000 alsın.
Yoksulluk sınırı şuan 7.492 tl.
Yani çok afaki bir rakam değil bence.
Oda hosteslik o kadar zor bir meslek ki benim kaç tane arkadaşım istifa etti.
Gece gündüz ayrımı olmadan sürekli uçarak çalışıyorlar.
Birde insanları sürekli memnun etmek gibi bir durum var.
 

Winnethepooh

Aktif Üye
Doğa Severler Kulübü
Kayıtlı Üye
20 Kasım 2017
1.355
711
İyi de hostesler de alsın alsın 7.000 alsın.
Yoksulluk sınırı şuan 7.492 tl.
Yani çok afaki bir rakam değil bence.
Oda hosteslik o kadar zor bir meslek ki benim kaç tane arkadaşım istifa etti.
Gece gündüz ayrımı olmadan sürekli uçarak çalışıyorlar.
Birde insanları sürekli memnun etmek gibi bir durum var.
Konu hostesliğe nereden geldi ki?
 


delifisek

Aktif Üye
Kayıtlı Üye
8 Mayıs 2020
1.128
2.402
31
Biz de çok paralı diye diye mezun olduk bölümlerimizden ama mühendis de olsan asgariden baslatiyolar beklentinizi çok yüksek tutmayın. Sizin korkunuzu hiç doğru bulmadım az para kazanmak var çok da para kazanmak var hayatta siz kocayla az çok kıyaslamasi yaparsanız gecinseniz de kafaya yakarsınız. İki kişinin çalışmasıyla aç kalmazsınız ama lüks beklentinizi de karsilamaz
 

damdan

Guru
Kayıtlı Üye
22 Mart 2012
24.272
52.359
Bu bencede çok çirkin ama yapıyorlar? Kadın çok kazanınca sorun ama erkek çok kazanınca neden mükemmel oluyor inanın bilmiyorum. Ya da kadın çalışmak istemeyip evde oturabiliyorken erkeğin neden böyle bir hakkı yok onu da bilmiyorum. Bence inanılmaz korkunç bir ayrımcılık bu ama insanlar yapıyor ve bunun önünü alamıyoruz

Genç olan, gelecek olan sizsiniz

Bu düşüncelerin önünde duvar olacak da sizsiniz

Herkes büyükler böyle diyor derse olmaz ki mücadele edeceksiniz

Toplumsal cinsiyet algısına karşı mücadele için uğraşmalıyız

Aksi halde hep daha iyi geliri olan koca aramak ile geçecek kızların ömrü
 

Winnethepooh

Aktif Üye
Doğa Severler Kulübü
Kayıtlı Üye
20 Kasım 2017
1.355
711
Biz de çok paralı diye diye mezun olduk bölümlerimizden ama mühendis de olsan asgariden baslatiyolar beklentinizi çok yüksek tutmayın. Sizin korkunuzu hiç doğru bulmadım az para kazanmak var çok da para kazanmak var hayatta siz kocayla az çok kıyaslamasi yaparsanız gecinseniz de kafaya yakarsınız. İki kişinin çalışmasıyla aç kalmazsınız ama lüks beklentinizi de karsilamaz
Benim bir lüks beklentim yok. Çevreden çevreden kastım da ailelerden gelicek oln tepkinin onda sorun yaratmasından korktum sadece. Dediğim gibi ben daha işimi elime alamamısken bunlar onun evinde konuşlmaya başlanmış bile. Tek tasam bu gurur kırılmasın
 


Winnethepooh

Aktif Üye
Doğa Severler Kulübü
Kayıtlı Üye
20 Kasım 2017
1.355
711


Winnethepooh

Aktif Üye
Doğa Severler Kulübü
Kayıtlı Üye
20 Kasım 2017
1.355
711
Genç olan, gelecek olan sizsiniz

Bu düşüncelerin önünde duvar olacak da sizsiniz

Herkes büyükler böyle diyor derse olmaz ki mücadele edeceksiniz

Toplumsal cinsiyet algısına karşı mücadele için uğraşmalıyız

Aksi halde hep daha iyi geliri olan koca aramak ile geçecek kızların ömrü
Doğru diyorsunuz bunun önünde durmasi gereken yine benim. Zaten kendi ailem bir şey dediğinde susturabiliyorum ama şu an dönüp onun ailesine söz söyleyemem
 


delifisek

Aktif Üye
Kayıtlı Üye
8 Mayıs 2020
1.128
2.402
31
Benim bir lüks beklentim yok. Çevreden çevreden kastım da ailelerden gelicek oln tepkinin onda sorun yaratmasından korktum sadece. Dediğim gibi ben daha işimi elime alamamısken bunlar onun evinde konuşlmaya başlanmış bile. Tek tasam bu gurur kırılmasın
Bunu kompleks yapan koca gerekirse ikinci işi yapar kendini kendisine ispatlar. bir kuzenim var kendisi öğretmen kocası lise mezunu bir çiftçi. Adam kendi kendine komplekse girip para biriktirip tarım makineleri alıp kiraliyomus jeep falan aldi. Koca bunu dert ediyosa huzur kaçırmasın bı zahmet kazansın para
 

Winnethepooh

Aktif Üye
Doğa Severler Kulübü
Kayıtlı Üye
20 Kasım 2017
1.355
711
Bunu kompleks yapan koca gerekirse ikinci işi yapar kendini kendisine ispatlar. bir kuzenim var kendisi öğretmen kocası lise mezunu bir çiftçi. Adam kendi kendine komplekse girip para biriktirip tarım makineleri alıp kiraliyomus jeep falan aldi. Koca bunu dert ediyosa huzur kaçırmasın bı zahmet kazansın para
Valla inşallah kacmaz dedigim gibi ben hiç evlenmedim. Evlilikte bu konular nasıl ilerliyor hiçbir fikrim de yok açıkcası. Bana kalsa her şey ortaktır kimin ne aldığı ne ettiği de onemli değildir. Ev dönüyorsa, biz temel ihtiyaclarımızı karşılayabiliyor ve kenara birazda olsa para ayırabiliyorsak zaten güzel yaşıyoruz demektir.
 


MissCherryBlossom

Guru
Pro Üye
23 Ağustos 2012
35.010
134.028
Bu bencede çok çirkin ama yapıyorlar? Kadın çok kazanınca sorun ama erkek çok kazanınca neden mükemmel oluyor inanın bilmiyorum. Ya da kadın çalışmak istemeyip evde oturabiliyorken erkeğin neden böyle bir hakkı yok onu da bilmiyorum. Bence inanılmaz korkunç bir ayrımcılık bu ama insanlar yapıyor ve bunun önünü alamıyoruz

Yapma o zaman ablacım

Ayrımcılığı en başta yapan sensin

Cidden kadın-erkek eşitliğini sindürmiş biri olsaydın akrabanın laflarına zaten gülüp geçerdin

İçten içe sen de erkeğin daha fazla olmasını istiyorsun ki bu konuyu açmışsın.

Kabin memuresi ya da pilot olacaksın anladığım kadarıyla, etrafında seninle aynı gelirde erkekler olacak. Sen de koluna asgari ücretli birini takınca kötü hisseden taraf ailen değil sen olacaksın gibi görünüyor başta.

Sen bilirsin. Malzeme ortada, erkek arkadaşın finansal olarak hırslı değil 1 yıl çalışmamaya da razı, asgari ücrete de mesleği de doktor değil mühendis değil finansal kapasitesi belli. Bu konuda yapacağın bir şey yok, ülke durumu ortada. İster ayrıl, ister kabul et karar senin.
 

forewamorrenk

Mustafa Kemal Atatürk
Kayıtlı Üye
31 Ağustos 2018
3.041
6.276
Yapma o zaman ablacım

Ayrımcılığı en başta yapan sensin

Cidden kadın-erkek eşitliğini sindürmiş biri olsaydın akrabanın laflarına zaten gülüp geçerdin

İçten içe sen de erkeğin daha fazla olmasını istiyorsun ki bu konuyu açmışsın.

Kabin memuresü ya da pilot olacaksın anladığım kadarıyla, etrafında seninle aynı gelirde erkekler olacak. Sen de koluna asgari ücretli birini takınca kötü hisseden taraf ailen değil sen olacaksın gibi görünüyor başta.

Sen bilirsin. Malzeme ortada, erkek arkadaşın finansal olarak hırslı değil 1 yıl çalışmamaya da razı, asgari ücrete de mesleği de doktor değil mühendis değil finansal kapasitesi belli. Bu konuda yapacağın bir şey yok, ülke durumu ortada. İster ayrıl, ister kabul et karar senin.

Yürüyen uçak olacakmış.
Onlar daha fazla kazanıyor diye :KK70: :KK70: :KK70:
 

MissCherryBlossom

Guru
Pro Üye
23 Ağustos 2012
35.010
134.028
aslında acı olan şu ki sizin kuşaktan sonraki kuşak yani bizim çocuklarımızın durumu daha vahim olacak

bak ben yazayım babamın babası esnaf ve çiftçi

babam okumuş öğretmen olmuş halam da

zamanında yani 1970li yıllarda onlar sınıf atlamış

kendilerince garanti maaşlı, düzgün ödemeli işleri olmuş

hatta çalışan kadınlar oluşmuş, çift maaş kavramı gelmiş

o zaman politikacıların vaadi iki anahtar yani ev ve araba

kooperatif çılgınlığı sürecinde büyükşehirlerde insanlar çift maaşlarla da çok sıkıntı yaşayarak ev almışlar araba almışlar yani o kesim için iki anahtar gerçek olmuş

bizim kuşak ben 80liyim okuyun bir baltaya sap olun ile yetiştirildik ve hukuk kazanarak da öğretmen olan anne babamın bir tık üstüne geçtiğim düşünüldü

evet bir dönem ikisinin maaşının toplamı kadar maaş da aldım ama asla aynı miktarda çalışmadım

şu an para gelse de yarın geleceği belirli değil ya da kendi işin olduğunda kenarda tüm yaşamını idame edecek paraya ihtiyacın var vs vs

şimdi gelelim günümüz gençlerine ya da bizim çocuklara

mesela bir tanıdığım var benimle akran ODTÜ Uçak mühendisliği mezunu

bizim zamanımızda bu adam çok müthiş bir yerden mezundu

şimdi sanayide kendi dükkanında işletmeci

onun çocuğu benim çocuğum ne olacak okuyunca alacağı para 3000 bandında olunca nasıl tatmin olacak

mesela burada ev konuları var bol bol zira gelecek kaygısı had safhada

geçen bir tanıdığı anlattılar aylık 6000 kredi ödemesi ile ev almışlar

karı koca öğretmen bir de çocukları var

bir maaştan daha fazlasını krediye gömmüşler özetle

en az 15 yıl sıkarak yaşayacaklar, sonra da gelecekler 50 yaşına

özetle kimsenin garanti işi maaşı olmadığı gerçeği tabii ki var ama işi, maaşı olanın da tatmin durumunda çok büyük bir düşüş var

nereden nereye geldik ben umutsuzluk modundayım bugün galiba

kusuruma bakma

Ablacım şahane yazmışsın
Bizim ülkenin finansalgeleceğini göremiyorum
Ya herkes asgari ücretle çalışıp sürünecek ya da isyanlar çıkıcak düzen toptan yıkılıp yenisi yapılacak
Şimdi bile gençler işsiz iş yok olanlar da berbat ve çok az gelirli
Hayat çok pahalı
Her şeyden vergi
Allah hayır etsin
 
Son düzenleme: