Hifas

Üye
Kayıtlı Üye
Katılım
16 Mart 2026
Mesajlar
189
Emoji Skoru
91
Puanlar
13
Kızlar merhaba 2.5 yıllık evliyim yaklaşık 1 yıldır çocuk düşünüyoruz kasım ayında hamile kaldım ancak 8. Haftada 6 haftada kalbi durduğunu öğrenip vakumlu kürtaj oldum doktor adet gördükten sonra korunmaya gerek yok dedi 16 şubatta adet oldum ve çocuk isteğim olduğu için femara ve ovitrelle kullandık sağda ve solda büyüyen iki yumurta vardı ancak negatif bu ay yine femara kullandım çatlaama iğnesi için doktora gittiğimde çatladığını gördük ideal zamanlarda ilişki zaten olmuştu ancak bugün yine adet oldum kafaya takmayayım diyorum ama elde değil. Burada kürtajdan sonra yapışıklık olduğu için hsg olanları gördüm doktoruma sordum istersen yapabiliriz tıkanıklık yoksada gebe kalmayı kolaylaştırıyor dedi. Burtomda aneztezili 15 bin anestezisiz 10 bin dediler. Çok kararsızım bir ay daha femara ile denesem mi yoksa hiç beklemeden hsg çektirsem mi çok mu acele davranıyorum bilemiyorum. Lütfen benzer şeyleri yaşayanlar yorum yazsın.
Yaşım 30 tüm değerlerim normal hafif pkos görünümü var eşimde ileri hız biraz düşük ancak sperm sayısı çok fazla olduğu sorun olmadığını söyledi doktor
 
Ben 6 senelik evliyim kariyer falan oturtalim dedik gezelim dedik hemen olur nasil olsa dedik 1 yildir cocuk istiyoruz olmuyor bende hicbir problem olmadığını söylüyor doktorlar 1 senedir ben de gebe kalamiyorum ama. Gectigimiz hafta dr a gittim senemi doldurunca, 1 sene daha dene hicbir sey onermiyorum yasin genc dedi. Yasim 33 bu arada. Esimin sonuclari da iyi ama olmuyor yani. vakti var ya bazi seylerin tek cevap o:) sen de uzme canini, anne baba isteyince olmuyor rabbim uygun gordugunde bebegin gelmek istediginde gelecek:)
 
Merhaba kürtaj sonrası yapışıklık vb problem olma olasılığı var hsg yapılabilir ancak kürtaj olalı da çok olmamış ben olsam bir 6 ay dener olmazsa hsg düşünürdüm.
 
Benim doktorumda sana tedavi uygulayacağım bir durumun yok en fazla femara ile yumurta büyütürüz diyor ama gecikmiş olur muyum düşüncesi beni strese sokuyor. Öte yandan dediğiniz gibi kürtaj sonrası 3. Ayım olacak bir kere doğal yoldan hamile kaldım henüz çok zaman geçmiş sayılmaz diyorum üfff ne zor biz neden normal kadınlar gibi hemen hamile kalamıyoruz isyan etmiyorum her şey allahtan yoktan var eden Rabbim inşallah bizlere de anne olmayı nasip edecek
 
İnşaAllah en kısa zamanda ilk 6 ay sabırla duayla devam edin İnşaAllah doğal yolla kendiliğinden olsun. Yumurta takibi yaptırabilirsiniz adetin 11.günü gidip ne kadar büyümüş bakarsınız belki hapla büyültmeye de gerek yoktur kendiliğinden büyüyor ve çatlıyorsa hiç müdahale etmeyin bence.
 
Hız sorunu varsa zaten femera ovitrelle deniyormuşsunuz bu kez aşılama olun sayı kadar hızda önemli
 
Aşılama hiç araştırmadım hız için onu mu tavsiye ediyorlar
 
16 aydir hamile kalamadim. 8 ay önce bi doktor pcos var demişti. Ama pcos yokmus. Tüm tahlillerim cok iyi çıktı temiz. Hicbir sorun yok bende. Eşimde spermde ileri hareketlilik düşük. Yani tek sorun eşimde gibi görünüyor. Bu bahsettiginiz yontemler, catlatma igneleri vs öncelikle denenen şeyler olduğunu saniyordum. Dün doktor muayenede kestirip atti, aşılama dene direkt başka şey vakit kaybı dedi. Cok sinir oldum. Dünden beri çok sinirliyim. En azindan klomen, catlatma ignesi vs deneriz saniyordum. Ya da ne bilim eşim takviyeye basladi belki bir iki ay icinde bir şeyler değişebilirdi. Direkt boşuna uğraşma dedi doktor. Neden bu kadar saçmalamış olabilir bu nasil bi tavır anlayamadım ya.
 
Lütfen canını sıkma ve doktorunu değiştir öncelikle sana iyi gelecek bir doktor bulmaya çalış yumurtalarda pcos görüntüsü olabilir her ihtimale karşı İnositol kullanmalısın bana çok iyi geldi. Orzax Markasının proceive f ürünü kullandım uzun süre ama içerik daha iyi olduğu ve burada da hakkında olumlu yorumlar gördüğüm için maxijuno kullanmaya başladım daha 1 hafta olmadı. Eşimde aynı şekilde ileri hız biraz düşük doktor sorun olmadığını söyledi ama yinede 6-7aydır takviye kullanıyor. Bence siz ve eşinizde kullanın benim doktorum eşim için proxymen önerdi özellikle ileri hızda etkili olduğunu söyledi şuan onu kullanıyor öncesinde 2-3 paket promenk man kullandı. Bende pcos var insülin direnci d vit demir b vit oldukça düşüktü ayrıca Prolaktin 30 ve tsh 6 idi doktor öncelikle bunları düzelt dedi hepsi hamdolsun düzene girdi değerlerim normale döndü ama kadın doğum doktoru tavsiyesiyle hala ilaçlarımı kullanmaya devam ediyorum.


Yumurta büyütme (femara vs ) çatlatma iğnesi vs bunlar bir tedaviye başlamada ilk yöntemler genelde doktorlar 3-6 ay arasında bunları deniyor ( sebepsiz infertilite varsa) eğer gebelik olmazsa aşılama onda da olmazsa tüp bebek

Ben ilk şehir hastanesine gidiyordum orada doktor 1 sene sonra bunları yapacağını söylemişti ama ben düşük sonrası başka doktora gittim gebelik istediğimi beklemek istemediğimi söyledim bana düşük sonrası direkt femara başladı. İlk ay femara ve çatlatma iğnesi oldu ikinci ay femara kullandım ama kendiliğinden çatlamıştı gebelik olmadı maalesef dün adet sonrasıydı HSG çekildim ( yakın tarihte gebelik olduğu için doktorum tüplerimin kapalı olmadığını düşündüğünü ancak hsg sonrası gebelik şansı arttığı için yönlendirdi). Tüplerim elhamdülillah açık bir sorun görünmüyor 3. defa femaraya başladım nasip artık bundan sonrası.

Bazen böyle takip yapmak stres yapıyor hiç bakmayayım akışına bırakayım diyorum sonrada zaman kaybetmek istemiyorum ne yapılması gerekiyorsa yapmalıyım sonrası nasip diyorum
 
Merhaba ben de femara denedim 2 kez olumsuz sonuçlandı. 3.yu denemedim yoruldum ara vereyim dedim kendiliğinden hamile kaldım ve 8. haftada aynı sebeple vakumlu kürtaj oldum. Sonrasında 6 ay geçti tekrar doğal yolla gebelik oluştu. Süreç çok benziyormuş o yüzden yazmak istedim. Ben de 32 yaşında evlendim. 34 te hamile kaldım şu an 35 im. Olmuyordu uğraştıkça da bunalıma girdim ve en sonunda nasip değilse elden ne gelir dedim bıraktım. Umutlarımı kaybetmisken Rabbim nasip etti. İnşallah size de en kısa zamanda hayırlısıyla sağlıkla nasip etsin
 
Kayıp Sebebiniz neydi acaba
 
Kayıp sebebiniz neydi acaba
 
Kalbi durduğu icin
Yani herhangi bir test yaptırdınız mı kalp durma sebebini öğrenmek için.
Bende kilo olduğu için doktor kan pıhtı olabilir dedi kan pıhtı testi yaptırdım ve yatkınlık çıktı gebe kalırsam kan sulandırıcı kullanıyorum şuanda da düzenli olarak her gün aspirin kullanıyorum
 
İlk kayıp diye bakmak istemediler. Ben kendim genetik bölümüne gittim tekrar hamile kalınca, pıhtılaşma sıkıntısı varsa kan sulandırıcı gerekir mi diye. Pıhtılaşma da çıkmadı. Sebebini bilmiyorum yani. Sizin sebep oysa şu an önlem almışsınız hersey yoluna girecektir inşallah
 
İnşallah hepimiz için her şey çok güzel geçsin
 
Bende bu durumu yaşadım şubat ayında kaybım oldu. Ama çok erken endişe ediyorsunjz gibi geldi dogal yolla olmuş zaten ve daha üzerinden az bir süre geçmiş kendinizi bu kadar yormayın hastanelerde bence. Akışına bırakın ben öyle yaptım bir aydır korunmuyoruz geçen ay çok takmıştım ovulasyon test vs yaptım ama baktım ki kendimi çok strese sokuyorum bu ay hçbir test denemeden sadece gün aşırı ilişki yaşayacagım veren de rabbim verecek olanda gönlünüzü ferah tuttun elbet zamanı vardır
 
Merhabalar kürtaj olduktan sonra çok denedim olmadı ki bana hemen olur demişlerdi 1 yıl denedim en sonunda doktora gittim hsg çekelim bakalım dediler çekildi açık tüpler dendi ama ben o ay hamile kaldım ayriyeten ağır bi diyete girmiştim sıfır şeker spor su yani belki düzenli beslenme belki de hsg nin etkisi bilmiyorum 2
 
Teşekkür ederm evet haklısınız ama zamana bırakınca geç kalmaktan korkuyorum sanırım
 
Teşekkür ederm evet haklısınız ama zamana bırakınca geç kalmaktan korkuyorum sanırım
Haklısınız hepimiz aynı duygular içerisindeyiz ama zaten biz ne yaparsak yapalım bu elimizde olan birşey degil tabikide hiçbirşey yapmadan zamana bırakmak olmaz. Siz zaten korunmuyorsunuz saglıklısınız bir gebelil geçirmişsiniz rutin kontrolleriniz yaptırmışsınız artık gerisi rabbimden teslimiyet çok önemli bu noktada zor ama en azından içinizi ferahlatır inşallah tez vakitte güzel haberler alırsınız, alırız inşallah
 
`