• Merhaba, Kadınlar Kulübü'ne ÜCRETSİZ üye olarak yorumlar ile katkıda bulunabilir veya aklınıza takılan soruları sorabilirsiniz.

Araftayım…

Durum
Mesaj gönderimine kapalı.
Olay minnoş minnoş anne olma hevesinden çıkmış okbye doğru evriliyor gibi.
İnsan düşünüyor madem biyolojik olarak kendi çocuğu olmayacak bari bir çocuğa yuva olup hayatını değiştirse. Teyzemin 9 sene çocuğu olmadı eniştemden dolayı son çare evlatlık edindiler. Teyzemin anneliğine, içgüdülerine bir kez daha hayran kalmıştım. Belki rahminden doğurmadı ama kalbinden doğurdu kızını.
hayatımda baba olacak birisi olsa anne olmayı isterdim,
ben kadının anne olma hissini gerçekten anlıyorum, belki herkesten iyi anlıyorum. kalabalık aileden gelen, anaç karakterde çocuksuz bir kadın olarak. (ha buna rağmen çekebiliyor muyum bebek, çok sınırlı)

bu kadar yaş endeksli olmaya da normalde çok fazla taraftar da değilim. sanki genç anne -baba olan herkes mükemmel anne-baba. bence değil. etrafımda 70-75 IQ ile (çıkarımım o yönde) anne olan ne 20likler var, onlara sen gerizekalısın anne olma çocuğa yazık diyebiliyor muyuz? diyemiyoruz efendim.

bir de bu annesi 23 nisan töreninde 65 yaşında olurmuş çocuk üzülürmüş romantizmine de ölüyorum (ben bugün kesin linç yerim de hayırlısı)
arkadaşlar kaç anne kaç törende okulda yahu. bu cerrah annelerin pilot annelerin polis annelerin hemşire annelerin çocukları tümden travmatik o zaman? herkes de rahat memur filan değil. herkesin de sürekli tatili yok. çocuklarımız da bu kadar premses bu kadar şehzade olmasın efendim, bu babalar %90 hiçbir törende yoklar, bir tane travma olunmuyor anne 10 yaş yaşlıymış travmalardan travma beğen.

habire ota b.ka sürekli okula gitmek, veli grubunda akşama kadar whatsapp mesajı atmak filan zaten bizim ülkemize ait şeyler. ülkemizin marazi huyları için de kasamam yani. kimse de çok şa'apmasın bence. saçma sapan huylarımızı yaşatmaya gerek yok.

tüm bunları yazıyorum ki olaya pek çok yerinden bakıp ölçüp biçip tarttığım. kimseye garez duymadığım belki zerre miskal olsun anlaşılır
(niyeyse burada böyle de birşey var, tanımam etmem kimseyi, niye kötü hissim olsun? onu geçtim ben tanıdığım kimseye garez, haset duymadım hayatımda).

bu kadından şunları duysam:

doğru insanı genç tanıdım, şimdi onunla bebek sahibi olmakta son fırsatım
biliyorum yaşım dezavantaj ama emekli olurum bundan sonra hayatımın tamamı çocuğum olur, paranın her imkanını onuna kadar kullanırım
tüm sağlık kontrollerimi yaptırdım 3 senedir aralıksız haftada 5 gün spor yapıyorum, 1 gün antreman aksatmadım. tüm profesyonel destekleri aldım.

böyle geldi mi buraya hiç? - bakın belki böyle planları da varsa bile- biz hiç bilmedik
gençlerden bile iyi bakarım eminim
gençleşirim, annemlere yakına taşınırım.

bunlar bana iyi plan gibi gelmedi. kimseye de gelmemiş ki sorgulandı.

üstüne eşine "hakkımı elimden alıyor" demesi...ya korunmamışsınız tüp bebek denemişsiniz. adam sanki gebelik oldu da zorla sonladır filan dedi. ? bu bence adama haksızlık. bu kadardan fazlasını zorlamak istemiyor olabilir. bak olsaymış şimdiye kadar yine razı olmuş adam. "benden bu kadar" demek de bir seçenek değil mi?

üstüne donasyon...zaten yukarıda da dedim. bu fazla zorlamak, benim için öyle.

şeyi de anlamış değilim. kadının muhafazakar bir çevresi var diye biliyorum. dini eksende de sıkıntı donasyon. (hoş evlatlık da sıkıntı da, neyse) polemik için yazmıyorum, zaten başka mesaj atmam bu konuya.
 
Kendini zinde hissetmekle bir çocuğa bakmak o kadar farklı ki, arkadaşlarınızla turlara katılıp gezecek enerjiniz oluyor ama kafanız 7/24 çocuk kaldırmıyor, teyzem 70 yaşında ortalama 18 yıldır torun bakıyor artık yorulmuş kadın, yaş faktörü var+tansiyon hastası oldu + torunları okuldan virüs kapınca o virüs teyzeme de bulaşıyor, torunları 2 hapşırıkla ayakta geçirirken teyzem hastanelik oluyor, yerinden kalkamayan bir kadın değil yaşına göre aktif birisi ama arkadaşlarıyla gezilerini bile torunları yüzünden ertelemek zorunda olduğundan bıkmış kadın.

Konu sahibinin eşi de tam keyif yapacağı yaşlarda ama bütün hayatını bir bebeğe göre şekillendirmesi bekleniyor. Torun olsa anasına babasına verir arada kafa dinlersin en azından.
Konforu bozulacak diyerek suçluyor adamı. Ama tam konfor, keyif arayacağı yaşlarda zaten. İnsanlar emekli oluyor o yaşta.
Konu sahibi kocasından minimum 10 yaş büyük olan annesine de sorumluluk yükleyecek, öyle planlanmışlar. Annesinin bakıma ihtiyacı olursa ya da babasının ya da kocasının, o zaman ne yapacak onu hiç düşünmüyor.
 
Gerçeklerden uzak değilim.Çocuğumuz olursa bakıcı tutmayı düşünüyorduk zaten.Temizlik için şuanda bile ayda bir çağırıyorum.Çocuk olursa haftada bir e çıkar.
Yumurta donasyonuna eşiniz ne diyor peki? Hiç konuştunuz mu bu konuyu ?
 
Canımcım boşver hiç polemiğe girme.Birkaç kişi var sürekli saldırır tarzda yazan.Onları yoksaydığım için yorumlarını görmüyorum ve bir önemi de yok benim için.Fikir almak istemekle hata etmişim.Eşimle birlikte düşünüp karar vereceğiz inşallah.Hakkımızda hayırlısı olsun.
Siz de bir karar verin, kocanız iyi mi kötü mü? Dünyalar iyisi mükemmel mi yoksa anneliğinize engel olan zalim merhametsiz biri mi? Her konunuzda aynı şey. Kocanızı hafif yollu şikayet ediyorsunuz, biz şöyle böyle diyince hemen savunma mekanizması. Adama ateş püskürüyorsunuz, bana şunu yaptı bunu söyledi diyorsunuz, biz iki satır yazınca woow nasıl söylersiniz nasıl yazarsınız benim kocam en yüce mertebede oluyor. Bakamazsın lafının açıklamasını nedense bilmem kaç mesaj sonra açıklıyorsunuz. En leş kocanın bile bunu söylediğine şahit olmadım yazan benim. Ben bunu yazınca nedense kelime anlam değiştiriverdi, sen yorulursuna evrildi. Bunu başta yazmadınız da 17 sayfa sonra aslında şunu demek istedi yazdınız. Gidin nerede kiminle ne isterseniz onu yapın, burada konu açıp fikir soran sizsiniz, biz sizi dürtüp yumurta bağışı çccuk vs demedik sormadık. Bir dahaki konu başlığına da mükemmel kocama laf edecekler ve benim gibi düşünmeyecekler yorum yapmasın yazın.

Ben de psikoloğa terapiste gitmenizi söyleyenler grubuna katıldım. Kendinize biraz dışarıdan bakın, belki faydası olur.
 
kahroluyorum.Yumurta donasyonunu araştırdım eşime de bahsettim.Sıcak bakmadığını söyledi.Ama eşimin öyle bir huyu var.Bir şeyi ilk teklif ettiğimde kafasına yatmaz yok falan der ama iki gün sonra sen istiyorsan olsun der.Bunun da öyle olacağını düşündüm ikna olur dedim .Bir konuşmamızda sen benim anne olma hakkımı elimden alıyorsun dedim.Tamam iyice bir araştır bakalım dedi
Yumurta donasyonuna eşiniz ne diyor peki? Hiç konuştunuz mu bu konuyu ?

Sıcak bakmıyormuş ama konu sahibi anne olma hakkımı elimden alıyorsun deyince tamam demiş.
Bana biraz konu sahibini geçiştirmiş gibi geldi
 
hayatımda baba olacak birisi olsa anne olmayı isterdim,
ben kadının anne olma hissini gerçekten anlıyorum, belki herkesten iyi anlıyorum. kalabalık aileden gelen, anaç karakterde çocuksuz bir kadın olarak. (ha buna rağmen çekebiliyor muyum bebek, çok sınırlı)

bu kadar yaş endeksli olmaya da normalde çok fazla taraftar da değilim. sanki genç anne -baba olan herkes mükemmel anne-baba. bence değil. etrafımda 70-75 IQ ile (çıkarımım o yönde) anne olan ne 20likler var, onlara sen gerizekalısın anne olma çocuğa yazık diyebiliyor muyuz? diyemiyoruz efendim.

bir de bu annesi 23 nisan töreninde 65 yaşında olurmuş çocuk üzülürmüş romantizmine de ölüyorum (ben bugün kesin linç yerim de hayırlısı)
arkadaşlar kaç anne kaç törende okulda yahu. bu cerrah annelerin pilot annelerin polis annelerin hemşire annelerin çocukları tümden travmatik o zaman? herkes de rahat memur filan değil. herkesin de sürekli tatili yok. çocuklarımız da bu kadar premses bu kadar şehzade olmasın efendim, bu babalar %90 hiçbir törende yoklar, bir tane travma olunmuyor anne 10 yaş yaşlıymış travmalardan travma beğen.

habire ota b.ka sürekli okula gitmek, veli grubunda akşama kadar whatsapp mesajı atmak filan zaten bizim ülkemize ait şeyler. ülkemizin marazi huyları için de kasamam yani. kimse de çok şa'apmasın bence. saçma sapan huylarımızı yaşatmaya gerek yok.

tüm bunları yazıyorum ki olaya pek çok yerinden bakıp ölçüp biçip tarttığım. kimseye garez duymadığım belki zerre miskal olsun anlaşılır
(niyeyse burada böyle de birşey var, tanımam etmem kimseyi, niye kötü hissim olsun? onu geçtim ben tanıdığım kimseye garez, haset duymadım hayatımda).

bu kadından şunları duysam:

doğru insanı genç tanıdım, şimdi onunla bebek sahibi olmakta son fırsatım
biliyorum yaşım dezavantaj ama emekli olurum bundan sonra hayatımın tamamı çocuğum olur, paranın her imkanını onuna kadar kullanırım
tüm sağlık kontrollerimi yaptırdım 3 senedir aralıksız haftada 5 gün spor yapıyorum, 1 gün antreman aksatmadım. tüm profesyonel destekleri aldım.

böyle geldi mi buraya hiç? - bakın belki böyle planları da varsa bile- biz hiç bilmedik
gençlerden bile iyi bakarım eminim
gençleşirim, annemlere yakına taşınırım.

bunlar bana iyi plan gibi gelmedi. kimseye de gelmemiş ki sorgulandı.

üstüne eşine "hakkımı elimden alıyor" demesi...ya korunmamışsınız tüp bebek denemişsiniz. adam sanki gebelik oldu da zorla sonladır filan dedi. ? bu bence adama haksızlık. bu kadardan fazlasını zorlamak istemiyor olabilir. bak olsaymış şimdiye kadar yine razı olmuş adam. "benden bu kadar" demek de bir seçenek değil mi?

üstüne donasyon...zaten yukarıda da dedim. bu fazla zorlamak, benim için öyle.

şeyi de anlamış değilim. kadının muhafazakar bir çevresi var diye biliyorum. dini eksende de sıkıntı donasyon. (hoş evlatlık da sıkıntı da, neyse) polemik için yazmıyorum, zaten başka mesaj atmam bu konuya.
23 Nisan örneğini ben verdim ama çocuğun gözünden değil ebeveynlerin gözünden bakarak örnek verdim. En basiti güneşin altında saatlerce çocuğun gösterisini izlerken 32 yaşımda bana bile fenalık gelir. 60-70 i düşünemiyorum. Bunlar konu için belki de fazla gereksiz detaylar , eleştirmekte tabi ki haklısınız. Onun dışında geri kalan söylemlerinize hak veriyorum. Ben mesela anne olmadan önce kızımla şöyle yapıcam böyle yapıcam diye hayaller kurarken kesin anne olan arkadaşlarım bana bir taraflarıyla gülmüştür. Bir de kızım doğunca 20 yaş gençleşeceğim deseydim kim bilir ne yorum yaparlardı. Ne gençleşmesi? Anne olunca 20 yaş yaşlanıyoruz. Kesin bilgi.
 
Başkalarına olan yorumlarını gördüyse kendi kendine bilenmiştir ama sorsan sen stalk yapıyorsun sen takıyorsun. Düşün sen adını bile bilmiyorsun hatırlamıyorsun ama o isim vererek senden hoşlanmadığını söylüyor ve sonra seni takıntılı olmakla suçluyor🤣🤣
Ben 32 yaşında olduğunu bilmeden ergen demiştim ama şimdi yaşını da bilerek gönül rahatlığıyla diyorum 🤣🤣🤣
Valla bissürü dislike ı var kendisinin iyice bi baksın derim şimdi uğraşamam. Sen de gerçekten baydın ya bulaşmaya insan arıyorsun resmen sen kaç yaşındasın 3 mü
 
Sen de her olayın içindesin geçen gün seni de linçliyolardı bi konuda da nerde hatırlayamadım şimdi neyse.



Ne saçmalıyosun sen ya kadının adı geçtiği için etiketliyorum bana niye minnet duysun diye kendimi paralıcam burda. Cevaba bak gerçekten canım sıkıldı şimdi gece gece neyse.
Canım cevap vermemeni tavsiye ediyorum.Gereksiz polemiğe girmiş oluyorsun.
 
Hanımlar baştan sonra takip ediyorım istisnasız hepimiz aynı fikirdeyiz bir adama hak veriyoruz bi kadının anne olma istediğini haklı buluyoruz bir taraftan doğmamış bebeğe üzülüyoruz çıkmaz bir konu sürekli de birbirimizin dediklerine karşılık cevaplar veriyoruz ama gerçekten bir iki kişi dışında hepimiz aynı şeyi savunuyoruz ya
 
Canım cevap vermemeni tavsiye ediyorum.Gereksiz polemiğe girmiş oluyorsun.
O yüzden mi hiçbirimize cevap vermediniz? Yapıcı yorum yazacaklardan fikir almak istediniz. Hepimiz akıl mantık çerçevesinde yorumlar yaptık ama siz sadece Allah kucağını boş bırakmasın diyenlere cevap veriyorsunuz?
 
Canım cevap vermemeni tavsiye ediyorum.Gereksiz polemiğe girmiş oluyorsun.
gerçekten sadece bir kişiye cevap veriyorsunuz bu kadar insan size neden durup dururken saldırsın iyi birşeyler duymaya ihtiyacınız olabilir kulağınızı herseye kapatmak istiyor umutlu olmak istiyor olabilirsin ama kimse de güne ben gidip ruhay hanıma biraz negatif basayım diye uyanmadı
 
Hanımlar baştan sonra takip ediyorım istisnasız hepimiz aynı fikirdeyiz bir adama hak veriyoruz bi kadının anne olma istediğini haklı buluyoruz bir taraftan doğmamış bebeğe üzülüyoruz çıkmaz bir konu sürekli de birbirimizin dediklerine karşılık cevaplar veriyoruz ama gerçekten bir iki kişi dışında hepimiz aynı şeyi savunuyoruz ya
Ve buna rağmen konu sahibi sadece kendisini pohpohlayanlara cevap veriyor. Özel konuşma yapsaymış keşke millet boşuna uzun uzun yazdı
 
hayatımda baba olacak birisi olsa anne olmayı isterdim,
ben kadının anne olma hissini gerçekten anlıyorum, belki herkesten iyi anlıyorum. kalabalık aileden gelen, anaç karakterde çocuksuz bir kadın olarak. (ha buna rağmen çekebiliyor muyum bebek, çok sınırlı)

bu kadar yaş endeksli olmaya da normalde çok fazla taraftar da değilim. sanki genç anne -baba olan herkes mükemmel anne-baba. bence değil. etrafımda 70-75 IQ ile (çıkarımım o yönde) anne olan ne 20likler var, onlara sen gerizekalısın anne olma çocuğa yazık diyebiliyor muyuz? diyemiyoruz efendim.

bir de bu annesi 23 nisan töreninde 65 yaşında olurmuş çocuk üzülürmüş romantizmine de ölüyorum (ben bugün kesin linç yerim de hayırlısı)
arkadaşlar kaç anne kaç törende okulda yahu. bu cerrah annelerin pilot annelerin polis annelerin hemşire annelerin çocukları tümden travmatik o zaman? herkes de rahat memur filan değil. herkesin de sürekli tatili yok. çocuklarımız da bu kadar premses bu kadar şehzade olmasın efendim, bu babalar %90 hiçbir törende yoklar, bir tane travma olunmuyor anne 10 yaş yaşlıymış travmalardan travma beğen.

habire ota b.ka sürekli okula gitmek, veli grubunda akşama kadar whatsapp mesajı atmak filan zaten bizim ülkemize ait şeyler. ülkemizin marazi huyları için de kasamam yani. kimse de çok şa'apmasın bence. saçma sapan huylarımızı yaşatmaya gerek yok.

tüm bunları yazıyorum ki olaya pek çok yerinden bakıp ölçüp biçip tarttığım. kimseye garez duymadığım belki zerre miskal olsun anlaşılır
(niyeyse burada böyle de birşey var, tanımam etmem kimseyi, niye kötü hissim olsun? onu geçtim ben tanıdığım kimseye garez, haset duymadım hayatımda).

bu kadından şunları duysam:

doğru insanı genç tanıdım, şimdi onunla bebek sahibi olmakta son fırsatım
biliyorum yaşım dezavantaj ama emekli olurum bundan sonra hayatımın tamamı çocuğum olur, paranın her imkanını onuna kadar kullanırım
tüm sağlık kontrollerimi yaptırdım 3 senedir aralıksız haftada 5 gün spor yapıyorum, 1 gün antreman aksatmadım. tüm profesyonel destekleri aldım.

böyle geldi mi buraya hiç? - bakın belki böyle planları da varsa bile- biz hiç bilmedik
gençlerden bile iyi bakarım eminim
gençleşirim, annemlere yakına taşınırım.

bunlar bana iyi plan gibi gelmedi. kimseye de gelmemiş ki sorgulandı.

üstüne eşine "hakkımı elimden alıyor" demesi...ya korunmamışsınız tüp bebek denemişsiniz. adam sanki gebelik oldu da zorla sonladır filan dedi. ? bu bence adama haksızlık. bu kadardan fazlasını zorlamak istemiyor olabilir. bak olsaymış şimdiye kadar yine razı olmuş adam. "benden bu kadar" demek de bir seçenek değil mi?

üstüne donasyon...zaten yukarıda da dedim. bu fazla zorlamak, benim için öyle.

şeyi de anlamış değilim. kadının muhafazakar bir çevresi var diye biliyorum. dini eksende de sıkıntı donasyon. (hoş evlatlık da sıkıntı da, neyse) polemik için yazmıyorum, zaten başka mesaj atmam bu konuya.
şeyi de anlamış değilim. kadının muhafazakar bir çevresi var diye biliyorum. dini eksende de sıkıntı donasyon. (hoş evlatlık da sıkıntı da, neyse) polemik için yazmıyorum, zaten başka mesaj atmam bu konuya.
Evlatlık olursa herkes çocuğun aslında onların çocuğu olduğunu bilmeyecek. Türkiye'de yasak ve yasa dışı olan donasyon vb ise nasılsa kayıt dışı olacağı için bunu evlilik çatısı altında yapmak istiyor bence.

Yoksa donasyon ( yumurta bağışı), sperm bağışı vb ile çocuk sahibi olmayı kendisi ve çevresi normal görüyorsa; bunu adamdan ayrılıpta yapabilir.

Ki her insanın nerden geldiğini ve köklerini bilme hakkı da var. Görüşüp, görüşmemek farklı bir durum. Bu çocuklara aileleri donasyon, sperm bağışı vb bilgisini verecekler mi günün birinde ? Çocukların nüfus kayıtlarına biyolojik bağ durumu not düşülse de bu işlemi yaptırmak isteyecekler mi?

Biyolojik anne - babanın kim olduğu gerçekten o kadar önemsiz mi ? İnsanların terör örgütü üyesi, çocuk tacizcisi vb olsa da kabul etmeleri korkunç. O tesislerde verici özgeçmişlerinin doğruluğu da tartışmalı.
 
Ve buna rağmen konu sahibi sadece kendisini pohpohlayanlara cevap veriyor. Özel konuşma yapsaymış keşke millet boşuna uzun uzun yazdı
Gerçekten şiştim bende artık bırakıyorum su saat olmuş inanılmaz bence bizim kadar okumadı bile yorumları Allah yardımcısı olsın
 
49 yaşında en iyi ihtimalle o da; doğum yapınca bir anda 29 yaşına döneceğini düşünen biri. Doğurunca 20 yaş daha dinç olacağını sanan biri. Eşi de 59 olacak bu arada 1 yıl sonra. Normal mi. Yoooooo🧠
 
49 yaşında en iyi ihtimalle o da; doğum yapınca bir anda 29 yaşına döneceğini düşünen biri. Doğurunca 20 yaş daha dinç olacağını sanan biri. Eşi de 59 olacak bu arada 1 yıl sonra. Normal mi. Yoooooo🧠
Aynı durumda öz ablam olsa bile ablacım bak sen elinden geleni yaptın hayırlısı buymuş artık kendine odaklan kabullen gezip eğlenmene bak derim.
 
23 Nisan örneğini ben verdim ama çocuğun gözünden değil ebeveynlerin gözünden bakarak örnek verdim. En basiti güneşin altında saatlerce çocuğun gösterisini izlerken 32 yaşımda bana bile fenalık gelir. 60-70 i düşünemiyorum. Bunlar konu için belki de fazla gereksiz detaylar , eleştirmekte tabi ki haklısınız. Onun dışında geri kalan söylemlerinize hak veriyorum. Ben mesela anne olmadan önce kızımla şöyle yapıcam böyle yapıcam diye hayaller kurarken kesin anne olan arkadaşlarım bana bir taraflarıyla gülmüştür. Bir de kızım doğunca 20 yaş gençleşeceğim deseydim kim bilir ne yorum yaparlardı. Ne gençleşmesi? Anne olunca 20 yaş yaşlanıyoruz. Kesin bilgi.
annem 67 babam 70 yaşında
250 km ötedeki 2 toruna pek çok törene (işte 23 nisan, mezuniyet/sene sonu, doğum günü, bir de piyano filan çalıyorlar konser monseri oluyor öyle şeyler) senede 5-6 kere rahat gidiyorlar efenim. kendi araçlarıyla fiti fiti.

babam bir de üstüne tam zamanlı olarak, sanayi ortamında çalışıyor (yeri geliyor sabah törene gidip akşam dönüyor ).
annem haftada 3 pilatese gidiyor, filan.

bu kadar gömmeyelim hemen ihtiyarları, Allah niyet versin, heves versin, imkan versin yeter ki. gayretle hepsi de olur. Ha ama annem asla "torun yapın da bakayım" demedi hiç kardeşime. (gerçi ben yapsam bakacakmış!). gideriz inşallah dediler genelde de gittiler. 1-2 hava filan kötüyse gitmediler.

ama hani, senede 3-5 gün mü kalan 360 gün mü önemli olan, bence çocuğa törene 20 kişi de gitse önemli olan kalan günler, nacizane fikrimce.

örneği sadece siz vermediniz benzer örnek çoktu. orayı size özel yazmamıştım esasen. hakkaten bence çok detay yani bilmiyorum. benim ilkokul zamanlarımda kimse törene filan gelmiyordu.

benim okulum merkezde devasa büyük bir okuldu ilçenin tüm köylerinin çocukları geliyordu. anneleri köyde kadınlar kimse okula veli toplantısı filan hariç gelmezdi. veli toplantısına bile %10-20 gelmeyen olurmuş- babamın dediği. benim annemin evde baktığı öksüz kuzenler + kendi kardeşlerim annem ilkokulda kaç kere gelmiştir okuluma hiç hatırlamıyorum. imkan olsa gelirdi. imkan yoktu gelmedi, bu atla deve değil. hiç aklıma gelmedi travma olmak. (tamam evet, zaman değişti, farkındayım. ama bu zamanın ruhunda da yanlış bişeyler var bence, çocukların çok da sağlıklı yetiştiğini düşünmüyorum. ota travma b.ka travma).
 
Konu sahibinin eşi de tam keyif yapacağı yaşlarda ama bütün hayatını bir bebeğe göre şekillendirmesi bekleniyor. Torun olsa anasına babasına verir arada kafa dinlersin en azından.
Konforu bozulacak diyerek suçluyor adamı. Ama tam konfor, keyif arayacağı yaşlarda zaten. İnsanlar emekli oluyor o yaşta.
Konu sahibi kocasından minimum 10 yaş büyük olan annesine de sorumluluk yükleyecek, öyle planlanmışlar. Annesinin bakıma ihtiyacı olursa ya da babasının ya da kocasının, o zaman ne yapacak onu hiç düşünmüyor.
Her şeyi bir kenara bırakıyorum, ki tıp bilimi gerçekten çok ilerledi annemin beni doğurduğu 70’lerle benim kızımı doğurduğum 90’lardaki sezaryen dikişlerinde dahi bariz fark var, insanlar 50 yaşından sonra da ebeveyn olabiliyor, hatta yurtdışında sağlık sorunları yüzünden doğum yapamayan kızının ve damadının bebeğini rahminde taşıyıp torununu doğuran 60 yaş üzeri kadınlar da var, mesele burada hamile kalmak doğurmak da değil, gebeliğiniz doğumunuz her şey sorunsuz gitti, bebeğinize de çok güzel baktınız okul çağına geldi diyelim.


Buradaki bütün ebeveynler biliyor ki çocuğun üniversiteyi bitirip meslek sahibi olana kadar diken üstünde oluyorsunuz, eğitimciler öğrencilerini ailelerini dışarıdan gözlemler yaşanan ergenlik sorunlarını bir yere kadara hakimdirler de, size tavsiyelerde de bulunurlar yol da gösterirler ama sorunları yaşamak çooook bambaşka bir şey.

Zaman eski zaman değil, benden önceki 1920-1960 arası jenerasyon kızımı doğurduğumda şöyle derdi, şimdikiler çocuğu kundak yapmıyor biz bebelerimizi 9 ay kundaklardık, bizim bebeler 40 gün gözünü açmazdı şimdiler doğar doğmaz gözünü açıyor, şimdi de ben diyorum şimdiki bebeler gözünü teknolojiye açıyor sosyal medyaya açıyor, bizim doğduğumuz dünyayla şimdikilerin doğduğu dünya aynı değil, haliyle ergenlikleri de bambaşka yaşadıkları sorunlar da bambaşka, siz bir bebek dünyaya getiriyorsunuz ama bir birey doğuyor, sizin doğrularınızla onun doğruları, sizin görüşlerinizle onun görüşleri farklı oluyor, kuşak çatışması bile daha çetin geçiyor, bugünün çocukları 2 anne terliği görünce susmuyor, onu anlamadığınızı düşündüğü an sizden kopmaya başlıyor, sizin tabularınız oluyor onun olmuyor, kimi üzerinize yürüyor, kimi 15 yaşında ben hamileyim diye geliyor, çocuk ortalama 12 yaşında ergenliğe girmeye başladığı andan itibaren ne yaşayacağını ne yaşayacağınızı kestiremiyorsunuz, keşke her şey sadece doğurmak ilk yıllarında aman emekledi aman anne dedi aman okumayı öğrendiyle kalsa ama kalmıyor genç kuşak bir ebeveyn dahi çocuğunun psikolojisine yetişemiyor, ayrıca ben şuna inanıyorum ebeveynliği bir çocuğu doğurduktan sonra öğreniyorsunuz ve her çocuğunuzda başka bir ebeveyn olmak zorunda kalıyorsunuz zira bir çocuğunuza uyguladıklarınız diğer çocuğunuza sökmüyor.
 
Bir insanın yaşından küçük gözükmesi ki 20 yaş genç gösterme diye bir şey olamaz. İnsanlar nezaketen böyle şeyler söyleyip mübalağa yapabilir ama aklı başında her insan aslında öyle olmadığını bilir. Velevki birkaç yaş genç gösteriyorsunuz karı koca, bu biyolojik yaşınızı değiştirmiyor, değiştirmez. Kocanız oradan oraya atlatıp zıplasa da 60 yaşında. Geriye değil ileriye doğru gidiyor yaşlarınız. Aynı durum sizin içinde geçerli. Yorumlanız gerçeklikten o kadar uzak ki. Sizin anneniz kaç yaşındaki bebeğinize uzun vadeli destek olabilecek?
Karı koca yaşınıza göre dinamik olmanız, çocuk sahibi olmak için doğru zamanda olduğunuzu göstermez. İkisi farklı şeyler.
Rabbim nasip ederse demişsiniz, donasyonla ilgili dini bir araştırma da yaptınız mı? Aklıma tüp bebekle cinsiyet belirleyip bunu nasip de nasip diyerek anlatan üye geldi. Meselelere bu açıdan bakmak kişiseldir, inanan, inanmayana göre değişir ama yani yazı diliniz ve istediğiniz şey de birbirini tutmuyor.
 
Son düzenleme:
Durum
Mesaj gönderimine kapalı.
Back
X