• Merhaba, Kadınlar Kulübü'ne ÜCRETSİZ üye olarak yorumlar ile katkıda bulunabilir veya aklınıza takılan soruları sorabilirsiniz.

Beni yese doymayacak görümce

Merhaba hanımlar. Hesabım yeni. İlk kez derdimi açacağım. Aslında kaç gündür kara kara düşündüm yazsam mı yanlış anlaşılır mı. Ayrıca belirteyim ben biraz samimi biriyim eşimin ailesini kendi ailem gibi görüyorum. Görümceme abla kaynanama anne derim. (Geçenlerde birsi attığım bir yoruma kardeşleriyle bile anlaşamıyor demişti ben görümcelerimi kastetmiştim düzeltmiş olayım) Neyse deyip geçiyorum konuya. Benim iki görümcem var. Bunlardan birisi çok hırslı yapıda. Annesinin gözü. Her iş elinden gelir ve böbürlenmeyi de seviyor. Çok becerikli bende sık sık tebrik ediyorum destekliyorum övüyorum. Ne zaman kaynanama gelseler hizmetini görüyorum ne derse yapıyorum. Naparsam beni beğenmiyor. Napsam bir lusur buluyor. Ben kıyafet aldığımda kendisi ne kadar tutumlu olduğunu söyler, evde yatıyorsam kendisinin yatmaya vakti olmadığını hep çalıştığını söyler, Kayınvalidem çok tatlı bir kadın beni de çok seviyor. Evi temizlenecekse ben gider temizlerim. Sık sık konuşuruz yani kızı gibi görüyor. Ama görümcelerim bunu kaldıramıyor. Eşimi ve beni tembellik ve rahatlıkla itham ediyorlar. Kendi işimi kendim hallederim. Yemeklerim güzel olur temizliğim güzel olur. İnsanlarla da anlaşabiliyorum. Bir gelin napsın daha. Hani kayınvalidem eşim daha çok çalışayım istese neyse onlarda sen yeterince çalışıyorsun alınma onlara diyorlar. Diğer görümcem bana birşey demiyor ama kardeşine de dur demiyor. Hatta ona destek verdiği çok an oldu. Kuzenleriyle toplanıyorlar ama beni çağırmıyorlar. Beni sorduklarında onun işi varmış diyorlar ama bana sormuyorlar bile olup bittikten sonra öğreniyorum. Herhangi bir akarabaya gittiğimde neden bizi çağırmadın diyor küsüyor. İnsanlara benim özelimi anlatmaış. En son bahsedemeyeceğim utanç verici bi olaydan sonra küstüm ama küstüm demedim mesafe koydum. Kaynanama beni anlatıp haksız göstermeye çalışmışlar. Eşim artık onca olaydan sonra bana hak veriyor. Kayınvalidem de kızmadı aksine mesafe koy onlara dedi. Hani desem ki birinin hakkını yedim. Ya herkesin kazandığı kendine kimse kimsenin malını yemiyor. Eşim çalışıyor ben yersem onun parasını yerim. Görümcem neden sürekli beni işeyaramaz gibi gösteriyor. Aslında git gide korkuyorum böyle böyle kaynanamla aramı bozacaklar. Ben ne yapmalıyım. Hırslı görümceden umudu kestim napsam yaranamam ama kayınvalidemle aram bozulmasın istiyorum.
Olay saygı değil kıskançlık bence. Kvniz sizi seviyor siz kvnizi seviyorsunuz içinizden geldiği için her işini görüyorsunuz olabilir. Görümcelere aynı tarifeyi uygulamayın mesafe şart.
 
Kendinize ait bir hayatınız yok, ösla görümcelrr bu kadar gündeminiz olmaz.
Eşiniz uzak duruyor onlardan, kayınvalide görüşme diyor. Siz nu insanlara eşinizle özelinizi bir anlatıyorsunuz.
Ayrıca niye kayınvalide evini temizlemek gibi bir göreviniz var?
Kendinizi sevdirmek için bu kadar çabaya gerek yok. Ondan sonra iki haftadır stresten saçım dökülüyor, uyuyamıyorum dersiniz.
Kendi hayatınıza bakın.
Çalışmıyorsanız da bu sizi ve eşinizi ilgilendirir sadece. Okun haricinde kimseye bir şey ispatlamak zorunda değilsiniz.
 
Detaya girmeden, eşimle mahrem bir olayımızı (çok hata ettim biliyorum) görümceme anlatmış bulundum. Aylar önce söylemiştim. Geçenlerde bu olayı kuzenine anlatmış. Kuzeni gelip beni uyardı özelini anlatma onlara diye
Bence kabul görmek ve sevilmek için ya fiziksel olarak kendini adıyorsun, köle gibi hizmet ediyorsun ya da insanları zerre ilgilendirmemesi gereken mahremini sırf samimiyet kurulsun diye ortaya saçıyorsun. İki şekilde de kimse seni sevmez. İnsanlar kendine saygı duymayan, kendini sevmeyen ve önceliği kendi olmayan kimseye saygı duymaz. Saygı duyulmayan sevilmez. Benden sana abla tavsiyesi. Sevilmek istiyosan kıymetinin önce kendin farkında ol. Kendini kullandırma
 
Bana da hep kaynanana hizmet et sen gelinsin gittiğin yere uyacaksın ne derseler yap diyordu. Hatta görümcelerimle sorun yaşamaya başladığım zaman tepki olarak çay dökmeyi bırakmıştım. Anneme dediğimde bana abarttığımı söyleyip birazcık kızmıştı. Ben seni böyle mi yetiştirdim diyip kim olursa evine gelene çay dök kaynanaın evi de senin evin sayılır demişti.

Anneniz kadınların evlendikten sonra el evinde hizmetçi olması gerektiğini düşünen, kız çocuklarını buna göre yetiştiren annelerden. Anneannem şu an hayatta olsaydı 100 yaşını çoktan geçmiş olurdu ve o bile bu kafada değildi.
Hadi anneniz bu kafada ama siz 24 yaşında gencecik bir insan olarak annenizin sözlerini nasıl ciddiye alırsınız? Birini koca olarak aldınız diye neden ailesine yaranmaya çalışıyorsunuz? Böyle birine kimse saygı duymaz, ciddiye almaz.

Kaç yıldır evliyim, kayınvalidemin evindeki süpürgenin yerini bile bilmiyorum. Oğlu biliyorsa alsın süpürsün.
Kayınvalidem çok iyi diyorsunuz ama temizliği, hizmeti bir bırakın, ondan sonra görürsünüz iyi mi değil mi.
 
Anneniz kadınların evlendikten sonra el evinde hizmetçi olması gerektiğini düşünen, kız çocuklarını buna göre yetiştiren annelerden. Anneannem şu an hayatta olsaydı 100 yaşını çoktan geçmiş olurdu ve o bile bu kafada değildi.
Hadi anneniz bu kafada ama siz 24 yaşında gencecik bir insan olarak annenizin sözlerini nasıl ciddiye alırsınız? Birini koca olarak aldınız diye neden ailesine yaranmaya çalışıyorsunuz? Böyle birine kimse saygı duymaz, ciddiye almaz.

Kaç yıldır evliyim, kayınvalidemin evindeki süpürgenin yerini bile bilmiyorum. Oğlu biliyorsa alsın süpürsün.
Kayınvalidem çok iyi diyorsunuz ama temizliği, hizmeti bir bırakın, ondan sonra görürsünüz iyi mi değil mi.
Bir süre bırakıcam bakalım ne olacak
 
Yıl olmuş 2026 hala yapılan temizlik ve yemeklerin güzelliği ile övünülüyor. Yapılan temizlik ile kayın aileye yaranılmaya çalışılıyor, görümcelerim kuzenleri ile görüşürken beni çağırmıyorlar diye hayıflanılıyor.
Temizliği azaltın bakalım kv kişisi bu kadar sevecek mi sizi, alıştırmışsınız çünkü.
 
Bu işi meslek olarak da yapan var karşılığında para değil dua alıyorum siz temizlemeyein iki süpürüp silmekle köle olunmuyor.

Siz eleştiriliyorsunuz üstüne? O insanlar iş olarak yapıyor, para alıyor. Kimsenin işini de küçümsemem haddim değil, ama hayat amacınız millete hizmetçilik yapıp takdir toplamaksa siz bilirsiniz ne diyeyim.

Madem çalışmayacaksınız neden okuyorsunuz onu da anlamıyorum, kaynananın evini temizlemek, görümcelerden övgü almak nihai hayat amacınızsa okul okumak niye mesela? Üniversite okumuş insanların evlenem de kayınvalidemin temizliğini yapam, görümcemlere temizlik beğendirem seviyesine gelmesini hayretle izliyorum.
 
Siz eleştiriliyorsunuz üstüne? O insanlar iş olarak yapıyor, para alıyor. Kimsenin işini de küçümsemem haddim değil, ama hayat amacınız millete hizmetçilik yapıp takdir toplamaksa siz bilirsiniz ne diyeyim.

Madem çalışmayacaksınız neden okuyorsunuz onu da anlamıyorum, kaynananın evini temizlemek, görümcelerden övgü almak nihai hayat amacınızsa okul okumak niye mesela? Üniversite okumuş insanların evlenem de kayınvalidemin temizliğini yapam, görümcemlere temizlik beğendirem seviyesine gelmesini hayretle izliyorum.
Eğitim almak sonunda illa meslek sahibi olmak demek değil. Hem ben millet yapsın demiyorum ben kendi sevabıma yapıyorum siz bu meseleyi çok taktınız kafanıza
 
Eğitim almak sonunda illa meslek sahibi olmak demek değil. Hem ben millet yapsın demiyorum ben kendi sevabıma yapıyorum siz bu meseleyi çok taktınız kafanıza

Sevap falan hikaye siz iyi gelin olmak için çırpınıp duruyorsunuz.

Meslek sahibi olmak için okumayın da ilkokul mezunu yengem bile sizin kafanızda değil. Ne görümcelerine yaranmak ne de kaynanasına temizlik yapmak ile kafayı bozmamıştı.

Daha çok gençsiniz, hayat toz pembe geliyordur, ama şimdiden hayalleriniz ile gerçeklerin uyuşmaması sizi bu soruları açmaya itiyor. Bir laf var ya insanları köyden çıkarabilirsiniz ama köyü insanın içinden çıkaramazsınız diye. Sizin ruhunuz geçmişte kalmış, kayınaileye hizmet etmeli, gelincilik oynamalı, akraba ziyaretleri yapmalı, temizlik ve kocalar üzerinden sidik yarıştırmaları bir şeyler üzerine kurmuşsunuz hayatınızı. Herkesin hayat tercihi kendine. Ben olsam işimi yapmalı, öğretmen hanım olarak anılmayı tercih ederim. Size üstte yazdığım hayat cazip gelmiş ki, kayınvalideye temizlik yapmakla övünüyorsunuz. Karımın çalışmasını istemiyorum diyen kocana da çok güvenme. Hayat bir günlük bir değil.
 
Sevap falan hikaye siz iyi gelin olmak için çırpınıp duruyorsunuz.

Meslek sahibi olmak için okumayın da ilkokul mezunu yengem bile sizin kafanızda değil. Ne görümcelerine yaranmak ne de kaynanasına temizlik yapmak ile kafayı bozmamıştı.

Daha çok gençsiniz, hayat toz pembe geliyordur, ama şimdiden hayalleriniz ile gerçeklerin uyuşmaması sizi bu soruları açmaya itiyor. Bir laf var ya insanları köyden çıkarabilirsiniz ama köyü insanın içinden çıkaramazsınız diye. Sizin ruhunuz geçmişte kalmış, kayınaileye hizmet etmeli, gelincilik oynamalı, akraba ziyaretleri yapmalı, temizlik ve kocalar üzerinden sidik yarıştırmaları bir şeyler üzerine kurmuşsunuz hayatınızı. Herkesin hayat tercihi kendine. Ben olsam işimi yapmalı, öğretmen hanım olarak anılmayı tercih ederim. Size üstte yazdığım hayat cazip gelmiş ki, kayınvalideye temizlik yapmakla övünüyorsunuz. Karımın çalışmasını istemiyorum diyen kocana da çok güvenme. Hayat bir günlük bir değil.
Hanımefendi kime neye bu kadar dolmuşsunuz bilmiyorum daha sizle muhattap olmak istemiyorum. Sizin hayat görüşünüz ben sizi aşağlamıyorum ama siz sanırım birilerinden çıkaramadığınız öfkenizi bir web sitesinden sizden yaşça küçük birine sallayarak rahatlıyorsunuz. Ne diyeyim allah başka dert vermesin siz kendi hayatınızla ilgilenin boşverin ben kendi hayatımla ilgileneyim. Çok görmüş etmiş birisinizi ama kibarlıktan nasibinizi almamışsınız. Yazık
 
Hanımefendi kime neye bu kadar dolmuşsunuz bilmiyorum daha sizle muhattap olmak istemiyorum. Sizin hayat görüşünüz ben sizi aşağlamıyorum ama siz sanırım birilerinden çıkaramadığınız öfkenizi bir web sitesinden sizden yaşça küçük birine sallayarak rahatlıyorsunuz. Ne diyeyim allah başka dert vermesin siz kendi hayatınızla ilgilenin boşverin ben kendi hayatımla ilgileneyim. Çok görmüş etmiş birisinizi ama kibarlıktan nasibinizi almamışsınız. Yazık

Niye bu kadar tepki verdiniz ki ne yazdım. Kendi hayat tercihinizi söyledim diye mi?

Bir şeye öfkem yok, sadece üzülüyorum kadınların kendilerini soktukları durumlara. Neyse size kocanız ve onun ailesi üzerinden inşa etmeye çalıştığınız hayatınızda mutluluklar diliyorum.
 
Evet ben ünide öğretmenlik okudum ancak eşim de ben de çalışmamı istemiyoruz. Eşim özel sektörde çalışıyor babasının işini devraldı maddi olarak yeteriz. Ben çalışıp ne yapacağım ama boş durmuyorum evimle ilgileniyorum. El işi yapıyorum şuan arapça öğrenmeye çalışıyorum yani aslında benim çok işim var ama kimse maaş ödemiyor. 😂 Eşim yaşça küçük görümcelerim zamanında onu ezmişler oda tek çözümü muhattap olmamakla buldu. Bana da uzak dur diyor artık. Kızları tanısanız anlarsınız asla laf anlatılmaz. Kaynanam bile mesafe koy diyor. Ben de uzak duruyorum.
Evin en küçük çocuğu ezilmişse ben de kavga dövüşün işe yarayacağını düşünmüyorum. Sınırınızı koyun temizliği falan da bırakın gerçekten kıymetiniz artacak göreceksiniz :)
Öğretmen olmanız çok güzel çalışıp çalışmamak da bence aile içindeki dengeyle kararla sonuçlandırılmalı her kadın çalışacak diye bir şey yok ama dediğim gibi siz iyi niyetinizin kurbanı olmayın
 
Hanımefendi kime neye bu kadar dolmuşsunuz bilmiyorum daha sizle muhattap olmak istemiyorum. Sizin hayat görüşünüz ben sizi aşağlamıyorum ama siz sanırım birilerinden çıkaramadığınız öfkenizi bir web sitesinden sizden yaşça küçük birine sallayarak rahatlıyorsunuz. Ne diyeyim allah başka dert vermesin siz kendi hayatınızla ilgilenin boşverin ben kendi hayatımla ilgileneyim. Çok görmüş etmiş birisinizi ama kibarlıktan nasibinizi almamışsınız. Yazık
Hadi kayınvalideniz yaşlı bir kadın ve seviyorsunuz diye her işini yapıyorsunuz diyelim ama görümcelerinizde gelince her işini yapmak ne alaka o zaman.
Yapmayın Allah aşkına millete yaranmak için iyi gelincilik oynamayın.
Çok sevap almak istiyorsanız gidin kendi anneniz yardım edin
 
Niye bu kadar tepki verdiniz ki ne yazdım. Kendi hayat tercihinizi söyledim diye mi?

Bir şeye öfkem yok, sadece üzülüyorum kadınların kendilerini soktukları durumlara. Neyse size kocanız ve onun ailesi üzerinden inşa etmeye çalıştığınız hayatınızda mutluluklar diliyorum.
aa yok canım siz çok saygılı anlayışlı bir üslüpla yazdınız benim tepki veresim tuttu
 
bu kadar kişi hep aynı şeyi demiş. Gerçekten bir süre ayağımı ordan çekeceğim. Hala tedirginim sanki beni koruyan tek kişi kayınvalidem ve ondan da uzaklaşınca herkes üstüme gelecek gibi. Ama olsun deneyeceğim ne yaptıysam yaranamadım bir süre uzak durunca bakalım memnun olur muyum
İnan ben de kayınvalide görümce kayın sorunu yaşıyorum ayağımı çekiyorum kıymetim biliniyor her hafta gidince inan bir sorun oluyor.
 
Back
X