• Merhaba, Kadınlar Kulübü'ne ÜCRETSİZ üye olarak yorumlar ile katkıda bulunabilir veya aklınıza takılan soruları sorabilirsiniz.

Beni yese doymayacak görümce

Evet yorumlarda herkes bundan bahsetmiş. Gözüm açıldj aslında. Annemler bana hep git temizle iyilik yapmış olursun diyorlar. Annem beni ezmeye meraklı sanırım. Dün gece çok düşündüm bu olayları. Eşime henüz bahsetmedim ama temizliğe gitmeyi bırakacağım kendi evim barkımla ilgileneceğim yeter

Ya benim çevremde bu şekilde gelininden hizmet bekleyen kayınvalide-kayınpeder gelinin yaptıklarını sadece dua geçiştirmiyorlar. Karşılığında neyi varsa mal mülk arsa vs hepsini oğluna bırakıyorlar.

Babamın halasının gelinine daha evlenmeden şart koşmuşlardı, kayınvalidene bakacaksın, alt üst oturacaksın, ev işini göreceksin diyerek buna karşılık iki evi+arsayı oğluna bıraktı. Kayınvalidesi ölene kadar her işinde gelin yardımcı oldu. Üstelik kadının kızları vardı ama bakmadılar, bakmaya gönüllü olmadılar.

Anadolu'nun birçok yerinde bu böyledir, kim aile büyüklerine ömür boyu bakarsa düzgün şekilde mirasın ya tamamını ya çoğunluğunu yaşlıya bakana verirler.

Mesela bizim ailede de anneannemin hiçbir işine gelinleri oğulları yardımcı olmaz, her şey üç kızda, ee buna göre bu üç kızın hakkı daha fazla oldu/oluyor.
 
Evet yorumlarda herkes bundan bahsetmiş. Gözüm açıldj aslında. Annemler bana hep git temizle iyilik yapmış olursun diyorlar. Annem beni ezmeye meraklı sanırım. Dün gece çok düşündüm bu olayları. Eşime henüz bahsetmedim ama temizliğe gitmeyi bırakacağım kendi evim barkımla ilgileneceğim yeter
Sormaktan cekinmistim ama aklima annenizin olmadigi o boslugu bu sekilde doldurmus olabilecegi gelmisti. Annenizin boyle demesine cok sasirdim, annem kayimvalidemin evini temizlesem cok gicik olurdu.
 
Ya benim çevremde bu şekilde gelininden hizmet bekleyen kayınvalide-kayınpeder gelinin yaptıklarını sadece dua geçiştirmiyorlar. Karşılığında neyi varsa mal mülk arsa vs hepsini oğluna bırakıyorlar.

Babamın halasının gelinine daha evlenmeden şart koşmuşlardı, kayınvalidene bakacaksın, alt üst oturacaksın, ev işini göreceksin diyerek buna karşılık iki evi+arsayı oğluna bıraktı. Kayınvalidesi ölene kadar her işinde gelin yardımcı oldu. Üstelik kadının kızları vardı ama bakmadılar, bakmaya gönüllü olmadılar.

Anadolu'nun birçok yerinde bu böyledir, kim aile büyüklerine ömür boyu bakarsa düzgün şekilde mirasın ya tamamını ya çoğunluğunu yaşlıya bakana verirler.

Mesela bizim ailede de anneannemin hiçbir işine gelinleri oğulları yardımcı olmaz, her şey üç kızda, ee buna göre bu üç kızın hakkı daha fazla oldu/oluyor.
Bizde nasıl yapacaklar bilmiyorum ama görümcemin bir keresinde kv deme benim yerimi napacaksın dediğini duymuştum. Bir keresinde de bi bağ evimiz var onun bi odasını ben daha konuyu açmadan orası ablamın deyip susturmuştu beni. Halbuki benim olsun demeyecektim sadece napacağız odayı boşsa eşyaları koyalım demiştim. Aslında umrumda da değil neyse amaannn
 
Sormaktan cekinmistim ama aklima annenizin olmadigi o boslugu bu sekilde doldurmus olabilecegi gelmisti. Annenizin boyle demesine cok sasirdim, annem kayimvalidemin evini temizlesem cok gicik olurdu.
Annem var da annemin kimsesi yok o böyle yapardı bana da böyle öğüt verdi ona kızmıyorum da işte olan oldu
 
Burada okudugum konular icinden midemi bulandiran konulardan biri. Hizmetini goruyorum , onlara bunu yapiyorum ben aski memnudaki cemileyim Şaka falan herhalde . Asla saygi duymam boyle beni sevsinler diye hizmetcilik yapmaya calisanlari. Bi de hala mesafe koymussunuz yani temelli kesme de yok. Bu kafayla devam edersiniz insanlari birakin sizin kafada birinin bile kendisine olan saygisi biter pess yani
 
Çok yakın bir akrabam kendisini kayın ailesinin temizliğine, hizmetine ve yemeğine adamıştı. Bayramlarda görümcesinin bile evine temizliğe gidip tatlısına kadar yapıyordu. Çok uyardık ama kendisini onlara beğendirme sevdasından asla vazgeçemedi. 15 senelik evliliğin ardından şiddet ve aldatma nedeniyle boşanma sürecine girdi. O süreçte iş aradığını duyan görümcesi evlere gündeliğe gitsin diye haber yollayıp dalga geçti. Onca senelik emek öylece çöp olup gitti.

Kayınvalideniz yaşlıysa evlatları sağlam. Bir zahmet dedikodu yaptıkları zamandan kısıp anneleriyle ilgilensinler. Siz hizmetçilik yapmak için evlenmediniz. Unutmayın her şey kararında yapıldığında değerli. Diğer türlü kendinizi paraladığınızla kalırsınız. Emekleriniz görünmez olur, yapmayı bıraktığınızda ise suçlu olursunuz. Aynen şu an yaşadığınız gibi yaptığınız iş, temizliğiniz, düzeniniz eleştirilip kıymetsizleştirilir.

Son olarak da anneniz sizi çok ama çok yanlış yönlendiriyor. Ondan tavsiye istemeyi acilen bırakın, yardım edeceğim derken zarar veriyor size. Öz değerinizi geliştirmeyi ve sınırlarınızı korumayı mutlaka öğrenin (bunun için Tülay Kök'ün YouTube kanalını öneririm size). Eş ailesine de ne olursa olsun mahreminizi anlatıp kendinize de eşinize de saygısızlık yapmayın. Bu insanlar zaten sizin dostunuz değil, kendi elinizle onlara malzeme vermeyin.
 
Valla siz sınırları iyice karıştırıyorsunuz Kusura bakmayın.İş yapın yapmayın kayınvalide ye sevin sevmeyin bizim memlekette sınır ihlali yerini bilmemek çok var .Ne olursa olsun kızsın küssün barişsın onları o doğurdu .Onlar onun kızları .Siz eşinin karısısınız.Kac yıllık evlisiniz bilmem sanırım çok yıllar olmadı .Her neyse bakın hani üvey anne olursunuz eşiniz size çocuk baktırir çocuk hastayken başında bekleyin ister çocuk sizin doğurduğunuz değildir .Sonra çocuk iyi olur bir konuda onun iyiliği için uyarmak istersiniz hop orda dur onu sen dogurmadin olur .Yani anlatabildimmi fedakarlık isterken sorumluluğu yükler fakat tam yetki vermezler .Yani o misal sizinkide kendi hayatınıza odaklanmanız daha faydanıza .Keyfiniz bilir gerçi kim karışır.
 
Siz oğlunun esisiniz hepsi bu yaptığınız yada içinde olduğunuz hiçbir hal duygu bunu değiştirmez çok abartmış gördüm ben sizi gereksiz yere
 
Mahrem olay görümceye niye anlatılır ki ? Kimseye anlatılmaz da görümceye hiç anlatılmaz. Hizmetçi olmanızı hiç söylemiyorum bile bayağı bir yüz göz olmuşsunuz burdan dönmez. Böyle devam edersiniz artık.
Detaya girmeden, eşimle mahrem bir olayımızı (çok hata ettim biliyorum) görümceme anlatmış bulundum. Aylar önce söylemiştim. Geçenlerde bu olayı kuzenine anlatmış. Kuzeni gelip beni uyardı özelini anlatma onlara diye
 
Benim bildiğim memurluklar da hizmet sektöründe…
Evet hizmet sektöründe ama bir karşılığı var ve eğitimini alıp ogrendiğin işi basit yollarla yapıyorsun. Nasıl bir kıyas bu? Kafa cam gibi maşallah pırıl pırıl.
 
az görüşün
mesafe koyun
madem görümceler ile aranız çok iyi değil
mesafe her zaman için en iyisidir
 
Evet hizmet sektöründe ama bir karşılığı var ve eğitimini alıp ogrendiğin işi basit yollarla yapıyorsun. Nasıl bir kıyas bu? Kafa cam gibi maşallah pırıl pırıl.
Üf bunu iki gün düşünüp yazdın heralde eşofmanlı hoca taktın sen bana he
 
Mahrem olay görümceye niye anlatılır ki ? Kimseye anlatılmaz da görümceye hiç anlatılmaz. Hizmetçi olmanızı hiç söylemiyorum bile bayağı bir yüz göz olmuşsunuz burdan dönmez. Böyle devam edersiniz artık.
Hizmetçi olmayı siz çok taktınız ya iki temizledim evini asıl başka bişey anlattım ay sen kendi evinide temizleme aman hizmetçi olursun
 
Merhaba hanımlar. Hesabım yeni. İlk kez derdimi açacağım. Aslında kaç gündür kara kara düşündüm yazsam mı yanlış anlaşılır mı. Ayrıca belirteyim ben biraz samimi biriyim eşimin ailesini kendi ailem gibi görüyorum. Görümceme abla kaynanama anne derim. (Geçenlerde birsi attığım bir yoruma kardeşleriyle bile anlaşamıyor demişti ben görümcelerimi kastetmiştim düzeltmiş olayım) Neyse deyip geçiyorum konuya. Benim iki görümcem var. Bunlardan birisi çok hırslı yapıda. Annesinin gözü. Her iş elinden gelir ve böbürlenmeyi de seviyor. Çok becerikli bende sık sık tebrik ediyorum destekliyorum övüyorum. Ne zaman kaynanama gelseler hizmetini görüyorum ne derse yapıyorum. Naparsam beni beğenmiyor. Napsam bir lusur buluyor. Ben kıyafet aldığımda kendisi ne kadar tutumlu olduğunu söyler, evde yatıyorsam kendisinin yatmaya vakti olmadığını hep çalıştığını söyler, Kayınvalidem çok tatlı bir kadın beni de çok seviyor. Evi temizlenecekse ben gider temizlerim. Sık sık konuşuruz yani kızı gibi görüyor. Ama görümcelerim bunu kaldıramıyor. Eşimi ve beni tembellik ve rahatlıkla itham ediyorlar. Kendi işimi kendim hallederim. Yemeklerim güzel olur temizliğim güzel olur. İnsanlarla da anlaşabiliyorum. Bir gelin napsın daha. Hani kayınvalidem eşim daha çok çalışayım istese neyse onlarda sen yeterince çalışıyorsun alınma onlara diyorlar. Diğer görümcem bana birşey demiyor ama kardeşine de dur demiyor. Hatta ona destek verdiği çok an oldu. Kuzenleriyle toplanıyorlar ama beni çağırmıyorlar. Beni sorduklarında onun işi varmış diyorlar ama bana sormuyorlar bile olup bittikten sonra öğreniyorum. Herhangi bir akarabaya gittiğimde neden bizi çağırmadın diyor küsüyor. İnsanlara benim özelimi anlatmaış. En son bahsedemeyeceğim utanç verici bi olaydan sonra küstüm ama küstüm demedim mesafe koydum. Kaynanama beni anlatıp haksız göstermeye çalışmışlar. Eşim artık onca olaydan sonra bana hak veriyor. Kayınvalidem de kızmadı aksine mesafe koy onlara dedi. Hani desem ki birinin hakkını yedim. Ya herkesin kazandığı kendine kimse kimsenin malını yemiyor. Eşim çalışıyor ben yersem onun parasını yerim. Görümcem neden sürekli beni işeyaramaz gibi gösteriyor. Aslında git gide korkuyorum böyle böyle kaynanamla aramı bozacaklar. Ben ne yapmalıyım. Hırslı görümceden umudu kestim napsam yaranamam ama kayınvalidemle aram bozulmasın istiyorum.
Görümceniz kv ye hizmetlerinizin devam etmesi için özellikle böyle davranıyor olabilir.
 
Onu oveceginize ağzının payını verin.madem çok becerikli annesinin evini o temizlesin.benim gorumceler de böyle sırf ben ses etmiyorum diye herşeyde iyi olduklarını sanıyorlar.halbuki bı başlasam konuşmaya görürler ne olduklarını.elimi asla biseye surmuyorum onlar yapsın madem begenmiyorlar beni.
 
Back
X