Evlilik böyle bir şey değil ki ama? Yani alma verme dengesi bence her ilişkide var ama bu değil. Yani eşim benimle yemek temizlik konfor için beraber olsa ve karşılığında bana güzel bir hayat yaşattığını düşünsem bu farklı bir şey olur.
ruhay hanımın dünyasında evlilik böyle birşey
kendisi eşim beni gezdirir filan diyen bir insan, burada da kraliçeler gibi yaşatıyor demiş. ne kadar kendini nesne gibi gören, edilgen bir dili var...
neredeyse 50 yaşında devlet memuru (sanırım öğretmen) bir kadın neden 3.5 yaşında çocuk gibi eşi tarafından gezdirildiğini anlatsın hatta bununla gurur duysun, mutlu olsun... patriarkik ya da azcık belki buldumcuk bir bakış açısı var esasen. yani dilinden süzülüp taşıyor -ama bunları söyleyince de kendisi bize kızar. tüm konuları böyle gidiyor.
ha şunu da söyleyeyim ben bekarım. 45 yaşımda ve de "hayallerimdeki" gibi bir adamla evlensem belki ben de buldumcuk olurum

olunur yani ben o kısmını yadırgamıyorum. 20 yaşında hanım kızlarımız kocam da kocam diye geziyorken...
ancak hani nihayetinde göz var izan var, insan der ki "eşim bana dünyanın en iyisi", (e olsun zaten, ohh ne güzel!) ama tüm bir siteyi buna ikna etmek için burada çoğu kişiye de tuhaf gelen acaip eril, yaşına yakışmayan örnekler verip durması -bence- gerçekten tuhaf...
yine kızar eminim ama mesela konuda yine örnek vemiş
annesine yakın eve gidermiş annesigil yardım etsin diye...
höf. kendisi 50 yaşta olsa anne 70 olacak. evde bekar kardeşi varsa belki? o 45 olacak. bunların hepsi kendilerine ait hayatları olan kocaman insanlar. o yaşta anneye yakın yere ancak annenin kendisinin bakıma ihtiyacı varsa gidilir -bence. ben yiğenlerimin doğumlarına yenidoğanlıklarına hep gittim. yardım da edilir, edilmez filan demiyorum...
Yaşını göstermiyor ne alaka,bebek peşinde koşacak sabahlara kadar bebek pışpışlayıp ertesi gün işe gidecek kadar enerjik mi? Yarı yaşında erkekler için bile yorucu bir maraton,gerçekçi olun lütfen adamı da gereksiz üzüp evinizin huzurunu kaçırmayın, zorlamayın.....
yav kadın emekli olur, 25 senesi dolmuştur zaten, ne işi.
eve yatılı bakıcı alır...yani en azından bence annem yardım eder demek yerine böyle şeyler demeli bu yaşta, böyle bir şeyi planlayan bir insan.
ha ama evet, 1)yaşını göstermeyene bile gebelik + lohusalık 10 sene ekler
ancak anneliğe bu kadar baş koyduysa bunlar en son düşünülecek şeyler bence. 30 yaşındaki de 10 sene yaşlanıyor bebek yapınca.
kendisi neden 20 yaş gençleşeceğini sanıyor. çünkü tatmin. çünkü ideal. çünkü yaşamda gayesi o şu anda.
2) 30 yaşındaki erkekler bebek bakmıyor 60 yaşındaki adam hiç bakmak istemez. üstelik adam zaten baba. ya da mesela kadın tüm zamanını bebeğe verecek.
30 yaşındaki erkekler (kadınlardan beter) lohusa depresyonuna girer oldu artık "karım bebek bakıyor beni unutuyor" diye trip filan atıyor.
bu adam tam "dip dibe olalım 7/24 bana ilgi göster" diye evlenmiş. tam olarak bu. kadının bebeği olsa adamın tüm evlilik amacı çökecek.
Donasyonda mantıken eşiniz başka bir kadından çocuk yapmış olmuyor mu bu mantıkla eşinizin ilk eşinden olan çocuğuna da annelik edebilirsiniz. Bunu geyik olsun diye söylemiyorum aynı mantık oluyor bence.
benim için konunun bam teli bu.
ben donasyonu zorlamayı rasyonel bulamıyorum
ay ne olacak minicik hücre
ya da kalp nakli böbrek nakli ya da ilik, kornea nakli filan gibi düşünüyor insanlar herhalde
ben belki meslek icabı (genetikçiyim) ağzım açık kalıyorum
o çocuk senin değil...
biyolojik olarak değil.
kocasının çocuğu yetişkin yaşta
onunla annelik güdüsünü tatmin edemeyeceğini düşünüyor sanırım e bu da normal yani aynı evde bile yaşadıklarını hiç sanmıyorum.
ama evlatlık da alsa başka küçük bir çocuğu, yine o tatmini elde edemeyecek, hissi o.
ancak gebelik yaşarsa doğurursa -başkasının çocuğu da olsa- o tatmini yaşayacak herhalde