• Merhaba, Kadınlar Kulübü'ne ÜCRETSİZ üye olarak yorumlar ile katkıda bulunabilir veya aklınıza takılan soruları sorabilirsiniz.

Haksızlık mı yaptım?

gunes123sdf

Yeni Üye
Kayıtlı Üye
Katılım
12 Mayıs 2025
Mesajlar
99
Emoji Skoru
65
Puanlar
3
Yaş
27
Arkadaşlar dünden beri içimi kemiren,ağlamaktan içimi dışına çıkartan bir mevzu var hemen anlatıyorum. İş arkaşımla (erkek) basit bir sebepten tartıştık. Mevzuyu biraz ben başlatmış oldum. Sesimi yükselterek bir soru sordum ortaya. O da üzerine alınıp sert cevap verdi. Biz karşılıklı alttan almayıp bağırışmaya başladık. Ama gerçekten fena bağırıyorduk. O da sinirli olduğu için normalde alttan alınan,çok konuştuğu için ‘bununla uğraşılmaz’ diyerek uğraşılmayan biri. Ama bu sefer onu alttan almadım,o bağırdıkça bende bağırdım. Kaba bir insan fakat dinine,Allah’a çok bağlı. Haksızlık yapacak biri değil fakat tartışmanın sonunda yeter diye bağırıp kollarını kaldırdı. Ben o ara ona dönük değildim. Yeter dedikten sonra üzerime çay geldiğini gördüm. Üstüm ıslaktı. Aramızdaki bir arkadaşın ayağı yanmış. (Çay yeni konmuştu. Bardak çok büyük ve sıcaktı) bunu fırlatır fırlatmaz aşağı indi. Bende o gerizekalı bana çay mı fırlattı dediğimi hatırlıyorum. Sonrasına kırık bardakları topladılar. Ben ve ayağı yanan kız içer geçtik. Ona krem sürdük. Kavga ettiğim çocuk aşağıdna gelip sadece ayağı yanan kızdan özür diledi benden dilemedi. Ve ben haklıyım,bana yüksek geleni asla alttan almam dediğini duydum. Neyse ben bunu idareye başta taşımayacaktım. Fakat sonrasında gelip bana bir açıklama,özür va dilemediği için içten içe sinirlendim kinlendim ve idareye taşıdım. Ağlarken tutanak tutturdular bana. Tutanak biraz taraflı bir tutanakmış. Hep beni savunmuş. Fakat ben tartışmayı benim başlattığımı ve benim de bağırdığını söylemiştim. Neyse bu adamın yerini değiştirdiler. Disiplin soruşturması açılacakmış. Sonrasında yeminler etmiş çayı fırlatmadım,yanlışlıkla kolumu kaldırırken döktüm çay da onun üzerine geldi demiş. Fakat bunu ben bilemezdim. Mahkeme değilim sonuçta niyetin sorgulayacak olan ben değilim. Fakat o kadar vicdanım sızlıyor ki yanlışlıkla yapmış olsa bile kolunu kaldırtıp bağırtacak hiçbir şey yapmamıştım. Normalde de sevdiğim bir insandı. Yeri değiştiği için beraber çalıştığımız arkadaşlar da biraz bana tavır koydu. O öyle biri değil bilerek fırlatmamıştır,Tutanak doğru değil,sende bağırdın,senin de suçun var dediler. Bende “olayı kendi anladığım gibi anlattığımı,gerisine karışmadığımı” söyledim sizce haksızlık mı yaptım?
 
Arkadaşlar dünden beri içimi kemiren,ağlamaktan içimi dışına çıkartan bir mevzu var hemen anlatıyorum. İş arkaşımla (erkek) basit bir sebepten tartıştık. Mevzuyu biraz ben başlatmış oldum. Sesimi yükselterek bir soru sordum ortaya. O da üzerine alınıp sert cevap verdi. Biz karşılıklı alttan almayıp bağırışmaya başladık. Ama gerçekten fena bağırıyorduk. O da sinirli olduğu için normalde alttan alınan,çok konuştuğu için ‘bununla uğraşılmaz’ diyerek uğraşılmayan biri. Ama bu sefer onu alttan almadım,o bağırdıkça bende bağırdım. Kaba bir insan fakat dinine,Allah’a çok bağlı. Haksızlık yapacak biri değil fakat tartışmanın sonunda yeter diye bağırıp kollarını kaldırdı. Ben o ara ona dönük değildim. Yeter dedikten sonra üzerime çay geldiğini gördüm. Üstüm ıslaktı. Aramızdaki bir arkadaşın ayağı yanmış. (Çay yeni konmuştu. Bardak çok büyük ve sıcaktı) bunu fırlatır fırlatmaz aşağı indi. Bende o gerizekalı bana çay mı fırlattı dediğimi hatırlıyorum. Sonrasına kırık bardakları topladılar. Ben ve ayağı yanan kız içer geçtik. Ona krem sürdük. Kavga ettiğim çocuk aşağıdna gelip sadece ayağı yanan kızdan özür diledi benden dilemedi. Ve ben haklıyım,bana yüksek geleni asla alttan almam dediğini duydum. Neyse ben bunu idareye başta taşımayacaktım. Fakat sonrasında gelip bana bir açıklama,özür va dilemediği için içten içe sinirlendim kinlendim ve idareye taşıdım. Ağlarken tutanak tutturdular bana. Tutanak biraz taraflı bir tutanakmış. Hep beni savunmuş. Fakat ben tartışmayı benim başlattığımı ve benim de bağırdığını söylemiştim. Neyse bu adamın yerini değiştirdiler. Disiplin soruşturması açılacakmış. Sonrasında yeminler etmiş çayı fırlatmadım,yanlışlıkla kolumu kaldırırken döktüm çay da onun üzerine geldi demiş. Fakat bunu ben bilemezdim. Mahkeme değilim sonuçta niyetin sorgulayacak olan ben değilim. Fakat o kadar vicdanım sızlıyor ki yanlışlıkla yapmış olsa bile kolunu kaldırtıp bağırtacak hiçbir şey yapmamıştım. Normalde de sevdiğim bir insandı. Yeri değiştiği için beraber çalıştığımız arkadaşlar da biraz bana tavır koydu. O öyle biri değil bilerek fırlatmamıştır,Tutanak doğru değil,sende bağırdın,senin de suçun var dediler. Bende “olayı kendi anladığım gibi anlattığımı,gerisine karışmadığımı” söyledim sizce haksızlık mı yaptım?
Siz haksızlık yaptığınızın farkındasınız. Olan olmuş giden gitmiş sızlanmayın artık!
 
Allah a çok bağlı ne yahu. Bunu bileceğiniz kadar gösteriyorsa gostermeliktirnzaten de bunu belirtmek falan çok rahatsız edici. Neye inandiginin. Ne önemi var.
Konuda işe ikiniz de hatalisiniz ne o bagris çağırış. Çok yersiz. Çayı da firlatmis yere belli. Nasıl kırılsın kızın ayağına gelsin vs. Ofkeliymis de herkes alttan alıyormuş da bosversenize az ayağını denk alsın. Hadsiz. Bence şikayet ederek iyi yapmışsınız. İş arkadaşlarınız siz bagris çağırış kavga ederken izliyordu muhtemelen. Olayda etkisi olmayanın sonradan yaptığı tavır ve eleştiriler çok boştur. Çok biliyorlarsa o an müdahale etselerdi
 
Tutanağa çayı bilerek fırlattığını mı yazdınız idareye de bu şekilde mi bildirdiniz
 
Tutanağa çayı bilerek fırlattığını mı yazdınız idareye de bu şekilde mi bildirdiniz
Ben bilerek fırlattığını düşündüm. Çünkü tartışmanın sonunda çay üzerime geldi. Ve açıklama,özür dilemeden haklıyım demeye devam etti. Gelip yanlışlıkla attım demedi
 
Ben bilerek fırlattığını düşündüm. Çünkü tartışmanın sonunda çay üzerime geldi. Ve açıklama,özür dilemeden haklıyım demeye devam etti. Gelip yanlışlıkla attım demedi
Yani eğer görmediğiniz bir şey için kesin bir yargıda bulunmuşsanız biraz haksızlık olmuş ama iş yerlerinde bu tip erkeklerin kendilerini çok iyi bir halt sanıp böğürerek iş arkadaşlarına üstünlük taslamalarını doğru bulmuyorum. Tutanak hakkınız varmış.
 
Yanınızdaki kız ne diyor .bilerek mi atmıs ona göre?ya ne demesini beklıyorsn tabiki yanlıslıkla diyecek
 
Yanınızdaki kız ne diyor .bilerek mi atmıs ona göre?ya ne demesini beklıyorsn tabiki yanlıslıkla diyecek
Herkes görmedim dedi. Elinin süpürür tarzda bardağa doğru gittiğini görmüşler ama yanlışlıkla kolunu kaldırırken de olabilir dediler. Üstüne normalde iyi biri böyle yapmaz da dediler
 
Yani eğer görmediğiniz bir şey için kesin bir yargıda bulunmuşsanız biraz haksızlık olmuş ama iş yerlerinde bu tip erkeklerin kendilerini çok iyi bir halt sanıp böğürerek iş arkadaşlarına üstünlük taslamalarını doğru bulmuyorum. Tutanak hakkınız varmış.
Ben yaşadığımı ve anladığımı yazdım. Sonrasında gelip kusura bakmayın yanlışlıkla kolum çarptı deseydi uzatmazdım
 
O kız yanık nedeniyle adli rapor alıp şikayetçi olmalı tutanak dışında.

Değil işyerinde hiçbir yerde bu şekilde bağırış çağırış yükselemezsiniz. Ne biçim bir işyeri burası?
yapması gereken bir işi eksik yaptığı için yükseldim. Yükselmenin sonunda bunlar gelişti
 
Memur filan misiniz bu hareketlerle sizi nasil iş yerinde tutuyorlar hala sasirdim. Bi defa yuksek sesle ortaya soru soramazsiniz başlatan sizsiniz. Normalde ikinizin de kovulmasi lazimdi sanslisiniz.
Eksik bir iş yapılmış onun için yükseldim.
 
yapması gereken bir işi eksik yaptığı için yükseldim. Yükselmenin sonunda bunlar gelişti
Peki bu iş böyle mi oluyor? İki çalışansınız. Biri işini aksatmış diğeri ona bağırıyor. Uyarmak Müdürün işi olmalı..

Siz ne hakla bağırıyorsunuz?

Oldu o zaman herkes birbirine bağırıp dursun.
 
Son düzenleme:
Eksik bir iş yapılmış onun için yükseldim.

Ne icin yukseldiginizi sormadim. Sebebi onemli degil bagiramazsiniz eksikse bile. Siz kim oluyorsunuz ki?
Calistigim yerdeki bölüm şefi dahi gelip bana veya calisanlara yuksek sesle konuşmaz. Bizde de hatalar eksikler oluyor iş bu olmayan yer mi var? Buyuk hatalar bile oluyor. Kendinizi bisey saniyorsunuz iki ise girdiniz diye. Evet bi haksizlik olmuş tek tarafli.
 
yapması gereken bir işi eksik yaptığı için yükseldim. Yükselmenin sonunda bunlar gelişti
Siz patron değilsiniz anladığım kadarıyla. Aynı işi yaptığınız arkadaşınızın eksik iş yapması sebebiyle ona tepki gösteremezsiniz. Şikayetiniz varsa bir üst birimle paylaşsaydınız. Sizin anlattığınıza bakarak ikinizin de aynı olduğunu düşünüyorum. İnsanların işi gücüyle bu kadar kolay oynamayın. O disiplinin aynısı size de uygulanmalıydı. Sorunları çözmenin yolu carlamak olamaz. Hele profesyonel bir iş ortamında hiç olamaz, olmamalı. Daha bir de haksızlık mı yaptım diyorsunuz. Hayır anlamıyorum, kendiniz de aynı şeyi yapmışken nasıl imzaladınız o tutanağı? Ben sizin carlama tonunuza yanıt vermezdim kuvvetle muhtemel ancak haksız bir tutanak meselesi olsaydı sizi kesinlikle şikayet için mahkemeye başvururdum. Arkadaşınıza söylesenize buraya konu açsın, bir de ondan dinleyelim.
 
yapması gereken bir işi eksik yaptığı için yükseldim. Yükselmenin sonunda bunlar gelişti
E sizde herkesin içinde bağırarak mobbing uygulamış olmuyor musunuz? Keşke karşı tarafta bu yüzden şikayet etseymiş öyle bir hakkı varsa. Biraz profesyonel olun işveren dahi olsanız kimseye ses tonunuzu yükselterek konuşmamalısınız-konuşamazsınız.
 
Tartışma sırasında çay içmek için eline çay bardağı almadığına göre bildiğin çay fırlamak için almış ve fırlatmış işte başı derde girince de çark etmiş. Size gelince insanlar çocuk değil bağırıp çağıramasiniz. Varsa bir derdiniz anlatırsınız baktınız çözemiyorsunuz bunu çözebilecek üstlerinizle söylersiniz. Özetle sizinde disipline gitmeniz gerekirdi.
 
Arkadaşlar dünden beri içimi kemiren,ağlamaktan içimi dışına çıkartan bir mevzu var hemen anlatıyorum. İş arkaşımla (erkek) basit bir sebepten tartıştık. Mevzuyu biraz ben başlatmış oldum. Sesimi yükselterek bir soru sordum ortaya. O da üzerine alınıp sert cevap verdi. Biz karşılıklı alttan almayıp bağırışmaya başladık. Ama gerçekten fena bağırıyorduk. O da sinirli olduğu için normalde alttan alınan,çok konuştuğu için ‘bununla uğraşılmaz’ diyerek uğraşılmayan biri. Ama bu sefer onu alttan almadım,o bağırdıkça bende bağırdım. Kaba bir insan fakat dinine,Allah’a çok bağlı. Haksızlık yapacak biri değil fakat tartışmanın sonunda yeter diye bağırıp kollarını kaldırdı. Ben o ara ona dönük değildim. Yeter dedikten sonra üzerime çay geldiğini gördüm. Üstüm ıslaktı. Aramızdaki bir arkadaşın ayağı yanmış. (Çay yeni konmuştu. Bardak çok büyük ve sıcaktı) bunu fırlatır fırlatmaz aşağı indi. Bende o gerizekalı bana çay mı fırlattı dediğimi hatırlıyorum. Sonrasına kırık bardakları topladılar. Ben ve ayağı yanan kız içer geçtik. Ona krem sürdük. Kavga ettiğim çocuk aşağıdna gelip sadece ayağı yanan kızdan özür diledi benden dilemedi. Ve ben haklıyım,bana yüksek geleni asla alttan almam dediğini duydum. Neyse ben bunu idareye başta taşımayacaktım. Fakat sonrasında gelip bana bir açıklama,özür va dilemediği için içten içe sinirlendim kinlendim ve idareye taşıdım. Ağlarken tutanak tutturdular bana. Tutanak biraz taraflı bir tutanakmış. Hep beni savunmuş. Fakat ben tartışmayı benim başlattığımı ve benim de bağırdığını söylemiştim. Neyse bu adamın yerini değiştirdiler. Disiplin soruşturması açılacakmış. Sonrasında yeminler etmiş çayı fırlatmadım,yanlışlıkla kolumu kaldırırken döktüm çay da onun üzerine geldi demiş. Fakat bunu ben bilemezdim. Mahkeme değilim sonuçta niyetin sorgulayacak olan ben değilim. Fakat o kadar vicdanım sızlıyor ki yanlışlıkla yapmış olsa bile kolunu kaldırtıp bağırtacak hiçbir şey yapmamıştım. Normalde de sevdiğim bir insandı. Yeri değiştiği için beraber çalıştığımız arkadaşlar da biraz bana tavır koydu. O öyle biri değil bilerek fırlatmamıştır,Tutanak doğru değil,sende bağırdın,senin de suçun var dediler. Bende “olayı kendi anladığım gibi anlattığımı,gerisine karışmadığımı” söyledim sizce haksızlık mı yaptım?
Ya genel olarak benim sesimin yüksek olmasına takılmışsınız o sebeple buraya yazmak istedim. Burada ilk defa ton yükselmiyor. Daha önce bana defalarca yapıldığı için bende o şekilde tepki verdim. Ayrıca onun şahsına yükselmedim ortaya yükseldim (işin kimin olduğunu bilmiyorum) sitem gibi düşünebilirsiniz. İş onun olduğu için o üzerine alınmış. Sonrasında da kimse kimseyi alttan almadığı için yüksek konuşmaya devam ettik. Fakat tekrar bir konuya değinmek istiyorum. Diyelim ki ben haksızım tepki verdiğim için. Bu bir erkeğin kollarını kaldırıp yeter diye bağırmasını,masada duran kaynar çaya çarpıp panonun,üstümün çay olmasını hakettiğim anlamına mı geliyor? Öyle ki çay öyle hızlı geldi ki üstüme bardak kırıldı,arkadaşımın ayağı yandı. Sinirlerini yatıştırdıktan sonra bile gelip yanlışlıkla olduğunu söylemedi,ki yanlışlıkla olduğunu düşünmüyorum sonradan caydı. Bu denli fiziki bir hareketi ben dahil hiçbir insan haketmez. Kadın erkek.
 
Back
X