• Merhaba, Kadınlar Kulübü'ne ÜCRETSİZ üye olarak yorumlar ile katkıda bulunabilir veya aklınıza takılan soruları sorabilirsiniz.

Haksızlık mı yaptım?

Ay yemin ederim şu turkiyedeki memurluk sistemi ülkenin kanseri gerçekten. Sizleri 2 gun özel sektörde tutmazlar.
Is yürümedi diye bağırmış. Sana ne yahu kimsin de is yürümedi, yanlis yapıldı diye birine bağırma hakkını kendinde buluyorsun?
Diğer adama gelince bal gibi de çayı fırlatmış yani ne iftirası. Bi de pişman mi olacaksın elin ayarsızı için. Eline koluna hakim olsun biri bi gun gelir ne yapacağını bilir ona. Karşısında kadin var diye girdiği pozlara bak ya. Bak bakalim erkek olsa çayı fırlatmaya yiyor mu.
 
Arkadaşlar dünden beri içimi kemiren,ağlamaktan içimi dışına çıkartan bir mevzu var hemen anlatıyorum. İş arkaşımla (erkek) basit bir sebepten tartıştık. Mevzuyu biraz ben başlatmış oldum. Sesimi yükselterek bir soru sordum ortaya. O da üzerine alınıp sert cevap verdi. Biz karşılıklı alttan almayıp bağırışmaya başladık. Ama gerçekten fena bağırıyorduk. O da sinirli olduğu için normalde alttan alınan,çok konuştuğu için ‘bununla uğraşılmaz’ diyerek uğraşılmayan biri. Ama bu sefer onu alttan almadım,o bağırdıkça bende bağırdım. Kaba bir insan fakat dinine,Allah’a çok bağlı. Haksızlık yapacak biri değil fakat tartışmanın sonunda yeter diye bağırıp kollarını kaldırdı. Ben o ara ona dönük değildim. Yeter dedikten sonra üzerime çay geldiğini gördüm. Üstüm ıslaktı. Aramızdaki bir arkadaşın ayağı yanmış. (Çay yeni konmuştu. Bardak çok büyük ve sıcaktı) bunu fırlatır fırlatmaz aşağı indi. Bende o gerizekalı bana çay mı fırlattı dediğimi hatırlıyorum. Sonrasına kırık bardakları topladılar. Ben ve ayağı yanan kız içer geçtik. Ona krem sürdük. Kavga ettiğim çocuk aşağıdna gelip sadece ayağı yanan kızdan özür diledi benden dilemedi. Ve ben haklıyım,bana yüksek geleni asla alttan almam dediğini duydum. Neyse ben bunu idareye başta taşımayacaktım. Fakat sonrasında gelip bana bir açıklama,özür va dilemediği için içten içe sinirlendim kinlendim ve idareye taşıdım. Ağlarken tutanak tutturdular bana. Tutanak biraz taraflı bir tutanakmış. Hep beni savunmuş. Fakat ben tartışmayı benim başlattığımı ve benim de bağırdığını söylemiştim. Neyse bu adamın yerini değiştirdiler. Disiplin soruşturması açılacakmış. Sonrasında yeminler etmiş çayı fırlatmadım,yanlışlıkla kolumu kaldırırken döktüm çay da onun üzerine geldi demiş. Fakat bunu ben bilemezdim. Mahkeme değilim sonuçta niyetin sorgulayacak olan ben değilim. Fakat o kadar vicdanım sızlıyor ki yanlışlıkla yapmış olsa bile kolunu kaldırtıp bağırtacak hiçbir şey yapmamıştım. Normalde de sevdiğim bir insandı. Yeri değiştiği için beraber çalıştığımız arkadaşlar da biraz bana tavır koydu. O öyle biri değil bilerek fırlatmamıştır,Tutanak doğru değil,sende bağırdın,senin de suçun var dediler. Bende “olayı kendi anladığım gibi anlattığımı,gerisine karışmadığımı” söyledim sizce haksızlık mı yaptım?
Ay az bile yapmışsınız çay fırlatmak nedir ya
 
Arkadaşlar dünden beri içimi kemiren,ağlamaktan içimi dışına çıkartan bir mevzu var hemen anlatıyorum. İş arkaşımla (erkek) basit bir sebepten tartıştık. Mevzuyu biraz ben başlatmış oldum. Sesimi yükselterek bir soru sordum ortaya. O da üzerine alınıp sert cevap verdi. Biz karşılıklı alttan almayıp bağırışmaya başladık. Ama gerçekten fena bağırıyorduk. O da sinirli olduğu için normalde alttan alınan,çok konuştuğu için ‘bununla uğraşılmaz’ diyerek uğraşılmayan biri. Ama bu sefer onu alttan almadım,o bağırdıkça bende bağırdım. Kaba bir insan fakat dinine,Allah’a çok bağlı. Haksızlık yapacak biri değil fakat tartışmanın sonunda yeter diye bağırıp kollarını kaldırdı. Ben o ara ona dönük değildim. Yeter dedikten sonra üzerime çay geldiğini gördüm. Üstüm ıslaktı. Aramızdaki bir arkadaşın ayağı yanmış. (Çay yeni konmuştu. Bardak çok büyük ve sıcaktı) bunu fırlatır fırlatmaz aşağı indi. Bende o gerizekalı bana çay mı fırlattı dediğimi hatırlıyorum. Sonrasına kırık bardakları topladılar. Ben ve ayağı yanan kız içer geçtik. Ona krem sürdük. Kavga ettiğim çocuk aşağıdna gelip sadece ayağı yanan kızdan özür diledi benden dilemedi. Ve ben haklıyım,bana yüksek geleni asla alttan almam dediğini duydum. Neyse ben bunu idareye başta taşımayacaktım. Fakat sonrasında gelip bana bir açıklama,özür va dilemediği için içten içe sinirlendim kinlendim ve idareye taşıdım. Ağlarken tutanak tutturdular bana. Tutanak biraz taraflı bir tutanakmış. Hep beni savunmuş. Fakat ben tartışmayı benim başlattığımı ve benim de bağırdığını söylemiştim. Neyse bu adamın yerini değiştirdiler. Disiplin soruşturması açılacakmış. Sonrasında yeminler etmiş çayı fırlatmadım,yanlışlıkla kolumu kaldırırken döktüm çay da onun üzerine geldi demiş. Fakat bunu ben bilemezdim. Mahkeme değilim sonuçta niyetin sorgulayacak olan ben değilim. Fakat o kadar vicdanım sızlıyor ki yanlışlıkla yapmış olsa bile kolunu kaldırtıp bağırtacak hiçbir şey yapmamıştım. Normalde de sevdiğim bir insandı. Yeri değiştiği için beraber çalıştığımız arkadaşlar da biraz bana tavır koydu. O öyle biri değil bilerek fırlatmamıştır,Tutanak doğru değil,sende bağırdın,senin de suçun var dediler. Bende “olayı kendi anladığım gibi anlattığımı,gerisine karışmadığımı” söyledim sizce haksızlık mı yaptım?
Cay firlattiysa firlatmistir. Kollarini yukari kaldiran birinin cayi ne kdr uzaga gidebilir. Aranizda bir insan var onu da gecip size gelicek vs bilemedim kamera yok mu gorenler yok mu
 
Dövsünler çıkışta bende de öfke problemi var oh ne ala valla
Onu diyorum işte herkes alttan alıyorsa nasıl iyi biri oluyor bu adam anlamadım. Buradaki dövüyor sovuyorum akabinde iyi bir baba diyen kadınlara benziyor..o adam nasıl iyi bir baba olamazsa öfke sorunu var diye etrafin işyeri bir de e yuh yani alttan aldığı biri nasıl iyi bir adam olsun.
 
Gormediniz de sormadınız mı sağa sola ki fırlattı diyebildiniz
görmediğim için firlattidedim demişsiniz
İftira çok korkunç bısey bu arada.
Yani belki yuzde yüz haklıyken Allah in terazisinde iftiradan hüküm giyceksiniz.
Buna endişelenin helallesmesi de zor
Ne diceniz sana iftira attım kardeş hakkını helal et
o da he helal olsun mu
Ama ben bana fırlattı sandım. Diğer arkadaşlar da ilk başta öyle sanmış. Olay öyle görünüyordu çünkü kimse o tarafa bakmamış. Sonrasında da gelip yanlışlıkla attım demediği için ne dememi bekliyordunuz? Bunu nasıl gizleyebilir nasıl alttan alabilirdim
 
Vay be, tam da o tartışma anında çay bardağı yerinden fırlamış demek... Yanlışlıkla yapılmasıyla isteyerek yapılması arasında bazı fiziki farklar olur, öyle uçmaz bardak kolay kolay. İkiniz de haksızsınız ama o daha hatalı, geri adım atmayın.
Dindar olması da ne alaka konuyla çözemedim, dindar insanların her hareketi/kararı adilane midir? Kendi tecrübenizi sahiplenin ve sadece ona güvenin.
Tam olarak düşündüğüm ve iç güdülerime dayanarak hareket ettiğim düşünce budur
 
İşe devam etmesi zarar görmedi demek değil. Bir de demişsiniz ya; isim vermeden sitem diye, ben bu üslûbu biliyorum: isim vermeden, tam da hedef kişiye ‘arkadaşlar şunu şöyle yapalım, bilmiyorsanız öğrenin, şunu yapmamışsınız..’ gibi gibi sözler. Bunu bazı kişiler başarılı görünmek, başkalarını eziklemek için yapar çünkü başarısızlardır ve bu şekilde bi hamleye ihtiyaçları vardır; bazıları da kin duygusuyla. Bunun hukuki tanımı ‘mobbing’.
Mobbing yapacak bir insan değilim.
Valla öyle birisi öyle benim konumla ilgili ortaya bağıra bağıra soru soracak ben de alttan almazdım. İnsan evladı gibi ya arkadaşlar şöyle bir konu var kimin konusudur yardımcı olabilecek bar mı falan diye girerim ki benim sesim anadan doğma yüksektir, siz hem bağrış çağırış olayı mahalle kavgasına dönüştürmüşsünüz yetmemiş göremediğiniz bir konu ile ilgili (hakim değilim demişsiniz ama) bildiğin hüküm vermiş adamı resmen çayla sizi ya da kızı kasten yaralamaya teşebbüs etmiş gibi lanse edip adamın yeri ile oynamışsınız bir de haksızlık mı yaptım diyorsunuz? Evet HAKSIZLIK YAPMIŞSINIZ.
Mahalle kavgası olarak girmedim olaya sabahın sekizi,üç gündür aynı şekilde dönen muhabbet sonucu eksik gördüğüm ve bu eksiklik sonucunda biri olumsuz olarak etkileniyor. Gördüm ve şu şekilde girdim “ ya abi bunu niye böyle yapıyorsunuz ya!?” Hani affedersiniz ama bir yıldır beraber çalıştığım arkadaşların samimiyetine güvenerekte bu şekilde çıkışmış oldum sanırım normalde herkes birbirini alttan alır yükselme anlarında,o an kimse birbirini alttan almadı işte
 
Tutanak disiplin cezası vs söz konusu muhtemelen devlet memurları. Onun rahatlığıyla sesler yükselip bardak kırılmış. Özelde yapsınlar bakalım soluğu kapının dışında alırlar.
yok yok özelde de var patron yalakası olup her şeyi kendine hak gören, kraldan çok kralcı olan tipler. sonrasında da her zaman karşısındakini suçlayacak bir şey bulurlar, ki öyle olmuş. adamın fırlattığını düşünmüyorum bana iftira gibi geldi. ki kendisi de öyle biliyor ki günlerdir ağladığını yazmış.
 
Şu an haksızlık yaptığın tek kişi sensin. Konu ne olursa olsun sana fiziksel zarar veremez. Kendi duygularını kontrol edemediği için ufak bir açığını bekleyen üstlerin bu olayı kullanıp ona kendine gel mesajı vermiş. Sen bu durumu şikayet edip hiç bir şey yapmamış olsalardı buraya mobing diye konu açardın o karakterde ki bir kişi de muhtemelen seni her fırsatta ezerdi. Dini bütün oluşu Allah ile onun arasında ama dinimizin bir gerekliliği de yumuşak huylu olma belki bu vesileyle o da etrafına biraz daha yumuşak huylu olur tabi sende. Acı da olsa en azından ikiniz de gereksiz konuların buyutulunce nelere sebep olduğunu ve tepkilerin ne kadar önemli olduğunu anlamış oldunuz böyle düşün.
İş yerindekilerle olayları da kişisel alma zamanla bu kişi bu hareketlere devam edince sana hak verirler zaten. Sende sakin kal kendini suçlama
 
Arkadaşlar dünden beri içimi kemiren,ağlamaktan içimi dışına çıkartan bir mevzu var hemen anlatıyorum. İş arkaşımla (erkek) basit bir sebepten tartıştık. Mevzuyu biraz ben başlatmış oldum. Sesimi yükselterek bir soru sordum ortaya. O da üzerine alınıp sert cevap verdi. Biz karşılıklı alttan almayıp bağırışmaya başladık. Ama gerçekten fena bağırıyorduk. O da sinirli olduğu için normalde alttan alınan,çok konuştuğu için ‘bununla uğraşılmaz’ diyerek uğraşılmayan biri. Ama bu sefer onu alttan almadım,o bağırdıkça bende bağırdım. Kaba bir insan fakat dinine,Allah’a çok bağlı. Haksızlık yapacak biri değil fakat tartışmanın sonunda yeter diye bağırıp kollarını kaldırdı. Ben o ara ona dönük değildim. Yeter dedikten sonra üzerime çay geldiğini gördüm. Üstüm ıslaktı. Aramızdaki bir arkadaşın ayağı yanmış. (Çay yeni konmuştu. Bardak çok büyük ve sıcaktı) bunu fırlatır fırlatmaz aşağı indi. Bende o gerizekalı bana çay mı fırlattı dediğimi hatırlıyorum. Sonrasına kırık bardakları topladılar. Ben ve ayağı yanan kız içer geçtik. Ona krem sürdük. Kavga ettiğim çocuk aşağıdna gelip sadece ayağı yanan kızdan özür diledi benden dilemedi. Ve ben haklıyım,bana yüksek geleni asla alttan almam dediğini duydum. Neyse ben bunu idareye başta taşımayacaktım. Fakat sonrasında gelip bana bir açıklama,özür va dilemediği için içten içe sinirlendim kinlendim ve idareye taşıdım. Ağlarken tutanak tutturdular bana. Tutanak biraz taraflı bir tutanakmış. Hep beni savunmuş. Fakat ben tartışmayı benim başlattığımı ve benim de bağırdığını söylemiştim. Neyse bu adamın yerini değiştirdiler. Disiplin soruşturması açılacakmış. Sonrasında yeminler etmiş çayı fırlatmadım,yanlışlıkla kolumu kaldırırken döktüm çay da onun üzerine geldi demiş. Fakat bunu ben bilemezdim. Mahkeme değilim sonuçta niyetin sorgulayacak olan ben değilim. Fakat o kadar vicdanım sızlıyor ki yanlışlıkla yapmış olsa bile kolunu kaldırtıp bağırtacak hiçbir şey yapmamıştım. Normalde de sevdiğim bir insandı. Yeri değiştiği için beraber çalıştığımız arkadaşlar da biraz bana tavır koydu. O öyle biri değil bilerek fırlatmamıştır,Tutanak doğru değil,sende bağırdın,senin de suçun var dediler. Bende “olayı kendi anladığım gibi anlattığımı,gerisine karışmadığımı” söyledim sizce haksızlık mı yaptım?
Öncelikle Allah’a dinine bağlı olmakla konunun hiç alakası yok. Çok dinine bağlı olsaydı sakin olur, bir kadınla kavga etmemesi gerektiğini bilir. Adam iş yerinde sürekli öfke problemleri yaşayan biri belli ki. Kaldı ki sinirden kaynayan çayı bile fırlatmış. Kesinlikle ceza alması yerinde olmuş. (Çayı kesinlikle fırlatmıştır, yok kolum çarptı falan ben inanmadım) siz de bundan sonra işyerindeki arkadaşlarınızla konuşurken sesinizi yükseltmeden kibarca sormanız gerektiğini anlamışsınızdır umarım. Kendi sosyal hayatınızda nasılsınız bilmiyorum ama iş yerinde daha kontrollü, sakin ve mesafeli olmalısınız. Orası resmi bir ortam, bir dahakine sizi de uzaklaştırırlar hatta kovarlar.
 
Ya genel olarak benim sesimin yüksek olmasına takılmışsınız o sebeple buraya yazmak istedim. Burada ilk defa ton yükselmiyor. Daha önce bana defalarca yapıldığı için bende o şekilde tepki verdim. Ayrıca onun şahsına yükselmedim ortaya yükseldim (işin kimin olduğunu bilmiyorum) sitem gibi düşünebilirsiniz. İş onun olduğu için o üzerine alınmış. Sonrasında da kimse kimseyi alttan almadığı için yüksek konuşmaya devam ettik. Fakat tekrar bir konuya değinmek istiyorum. Diyelim ki ben haksızım tepki verdiğim için. Bu bir erkeğin kollarını kaldırıp yeter diye bağırmasını,masada duran kaynar çaya çarpıp panonun,üstümün çay olmasını hakettiğim anlamına mı geliyor? Öyle ki çay öyle hızlı geldi ki üstüme bardak kırıldı,arkadaşımın ayağı yandı. Sinirlerini yatıştırdıktan sonra bile gelip yanlışlıkla olduğunu söylemedi,ki yanlışlıkla olduğunu düşünmüyorum sonradan caydı. Bu denli fiziki bir hareketi ben dahil hiçbir insan haketmez. Kadın erkek.

Niye erkek diye belirttiniz ki?

Siz de ona gerizekalı demişsiniz o sizi neden şikayet etmedi?
 
Ama gerçekten fena bağırıyorduk. O

almadım,o bağırdıkça bende bağırdı
Ne les tiplersiniz ya. Nefret ediyorum sizin gibi tipler yuzunden milletin huzuru bozuluyor. Kres mi orasi?! Herkes gecimini kazanmaya gidiyor oraya. Kimse sizin bagirislarinizla kafasini doldurmak zorunda degil. Insallah seni de en yakin zamanda cikarirlar da millet bi rahatlar.
Milletin su an sana tavir yapmasi da seni varos bulmus olmalarindan kaynaklaniyor da olabilir. Ben sahsen yuzune bakmazdim bu ne diye.
Sonrasında yeminler etmiş çayı fırlatmadım,yanlışlıkla kolumu kaldırırken döktüm çay da onun üzerine geldi demiş. Fakat bunu ben bilemezdim.
ayrica madem "bilemezdin" emin degilim diye belirtseydin tutanak tutulurken. hadi diyelim haberin yoktu, madem yeminler etmis vs diye duymussun "belki yanlislikladir cunku ben de gozumle gormemistim" diye ayrica belirtseydin.
sonuc olarak haksizlik yapmissin bu sebepten. Ama adam da hak etmis sirf o bagrislari, kabadayiligi yuzunden. Ama orasi da demek ki bagirana, cagirana karismayan bir isyeri yani su cay mevzusu olmasa adam da senin gibi siyiracakti durumdan. ve sen iste olayi, gormedigin "cay firlatma" seyiyle baska boyuta tasimissin
 
Niye erkek diye belirttiniz ki?

Siz de ona gerizekalı demişsiniz o sizi neden şikayet etmedi?
Şikayette etmiştir muhtemelen,ben bağırdığımı da söyledim zaten
Ne les tiplersiniz ya. Nefret ediyorum sizin gibi tipler yuzunden milletin huzuru bozuluyor. Kres mi orasi?! Herkes gecimini kazanmaya gidiyor oraya. Kimse sizin bagirislarinizla kafasini doldurmak zorunda degil. Insallah seni de en yakin zamanda cikarirlar da millet bi rahatlar.
Milletin su an sana tavir yapmasi da seni varos bulmus olmalarindan kaynaklaniyor da olabilir. Ben sahsen yuzune bakmazdim bu ne diye.

ayrica madem "bilemezdin" emin degilim diye belirtseydin tutanak tutulurken. hadi diyelim haberin yoktu, madem yeminler etmis vs diye duymussun "belki yanlislikladir cunku ben de gozumle gormemistim" diye ayrica belirtseydin.
sonuc olarak haksizlik yapmissin bu sebepten. Ama adam da hak etmis sirf o bagrislari, kabadayiligi yuzunden. Ama orasi da demek ki bagirana, cagirana karismayan bir isyeri yani su cay mevzusu olmasa adam da senin gibi siyiracakti durumdan. ve sen iste olayi, gormedigin "cay firlatma" seyiyle baska boyuta tasimissin
Şöyle düşünün; bir tartışma oluyor tartışma sonunda sizin üzerinize çay geliyor. Arada birinin ayağı da yanıyor. Ve sonrasında gelip kimse yanlışlıkla oldu demiyor hatta olay sonrası ben haklıyım demeye devam ediyor.
 
İş verenin bile çalışanına bağırmaya hakkı yokken kimse iş arkadaşına bağıramaz. Bir hata, eksik varsa uyarır geçersin. Ama yazdığınız şu kısma dayanarak
O da sinirli olduğu için normalde alttan alınan,çok konuştuğu için ‘bununla uğraşılmaz’ diyerek uğraşılmayan biri. Ama bu sefer onu alttan almadım,o bağırdıkça bende bağırdım. Kaba bir insan
Biriktirmiş sonunda patlamış da olabilirsiniz diye düşündüm. Yanlış da olsa dinsizin hakkından imansız gelmiş diyeceğim. Çünkü 25 yıllık çalışma hayatımda defalarca tecrübe ettim. Bu tipler ki genelde erkek olurlar ve kadınlardan daha akıllı, becerikli olduklarını düşünürler, sonuç olarak da oranın patronu gibi ortalıklarda gezinirler. Çok da takılmayın.
 
Back
X